1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 546333 inlägg · 4161 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Nucky: Av dom fyra du nämner är det bara Sveningsson som är en naturlig sniper. Och man ska komma ihåg att han bara är 21. Hedberg kan göra mål men har väl aldrig varit en utpräglad skytt, har mer kommit på senare år. Han har startat dåligt men borde rycka upp sig när säsongen startar. LP avslutare? Han var inte ens en stor målskytt på juniornivå, alltid varit en spelfördelare. Ohlsson kan göra lite mål men dom kommer mest via fria lägen och returer. Ingen stor målskytt genom karriären.

Förra året hade vi Tamby, Karla, JJ, Björka. Fyra etablerade toppspelare som har levererat mål genom hela karriären. Jag ser inte alls samma kompetens iår. Inte ens nära.

Förhoppningsvis får jag äta upp mina ord och spelare som Sveningsson, Hedberg, Gagnon, Jellvert stänker in en del mål, men jag är tveksam.

modomille: tycker heppos passning över centrallinjen i slottet igår blev rätt talande på den punkten... Så fina pass förtjänar bättre avslut

Nucky: Jaha! Missat det.
Tvärtemot Kempe bröderna som man kan tro är Modoiter men är (var) djurgårdare så det sjunger om det.

modomille: Nu har jag bara sett en match, men som jag förstått det är det kreativiteten man kan tycka saknas. Där är Dima perfekt!!

Avslutare tycker jag vi har i Sveningsson, Hedberg, LP, Ohlsson m.fl

{5647}: Kul med Timashov men enligt mig en spelartyp vi inte är i stort behov av. Det vi behöver är en sniper som kan spela med Hepo. För han är ju helt ensam där ute.

Monno: Har för mig jag läst nånstans att han hade Modo som favoritklubb när han var liten pojk👍

Nucky: Vore väldigt kul med Dima!

Personlig favorit här också. Lite kul att han enligt Glader brinner för Modo. En Stockholmare som tillbringat 1,5år här för 4år sen typ.
Känns som man kan ta det uttalandet med en nypa salt.

{5647}: Timashov är en stor favorit hos mig.
Skulle bli närmast provocerad om han skriver på och man inte får se matcherna live..😅

hanzon: Då är det nog lättare att få Jesper Olofsson, som också är rätt hygglig på att göra mål.
Eller varför inte Ullmark och Hedman?

{5647}:
Om han nu vill hit så är han faktiskt kontraktslös och det går att skriva helår....

{5647}: Timashov imponerade i Marlies, spelade riktigt fysiskt.

{5647}: Hade gärna sett Viktor Olofsson också, en bra målgörare vill vi väl ha?

{8399}: Timashov vill tydligen till Modo. En rätt hygglig förstärkning på allsvensk nivå:)
Jag är emot de där korttidsvärvningarna, men visst finns det oerhört många intressanta spelare som har modo-anknytning.

Silly: Han sade också att han slutat lira hockey för tre år sedan...

{8399}: Jag undrar hur engelskan var på dem 2 som hämtade honom, han var lite fundersam slovaken. Han tyckte att när han pratade om bandy och diverse att dom borde har reagerat? tidigare i samtalet i bilen,Det var när han kom in i omklädningsrummet som han anade att något var riktigt fel?

Silly: Hahah, det där var en festligt historia! Snacka om att de måste ha garvat när det hela uppdagades..

{7814}:
Så här fel kan det gå om man inte är noggrann med vad man håller på med!
Rolig historia i alla fall!

{8399}: Efter att ha sett intervju med honom så har jag kommit fram till att han inte ser ut som Hensick, trots att han gift sig👍

jonsson: Heart of hockey, sure

Vår nyanlände back

" Modo är ett välkänt lag i Nordamerika, ett sådant som alla pratar om"

Costanza:

Kan han hitta hoppa av vid Gideå istället?
Jag kan stå redo med Volvon där.

Ikväll landar Frankie Corrado vid Dyngdiket och kör snabbt söderut. Träning imorrn va...

Confusius: Rahimi har varit Lövens sämsta back sett över de två matcherna de spelat. Hellström var bänkad sist.
Johansson, Deillert och faktiskt Ullman har varit klasser bättre. Rahimi hinner inte med. Han blir rundad ständigt, och måste ta till slashingar och fasthållningar då han inte hinner med. Löven har flera bra backar, men rahimi är verkligen inte en av dem.

Ben Perrault: Möjligtvis i paket med Omark ;)

Ben Perrault: Var visst på tapeten tidigare, ja vi får väl se.

hanzon: läste nyss om Johan harju som är kontraktslös, blir väl antagligen totalsågad men visst borde det finnas kvar lite potential där

Silly: Klara direktiv, beundrar Glader för att han är så målmedveten i sitt sätt att arbeta.

Costanza: Skönt med ett fan med blygsamma krav ;)

jonsson: Dom hade nog fått starta en ny rejäl "Backa Nubben"-kampanj och samlat ihop lite småskrap och kanske haft råd att ha Viklund i några matcher i alla fall.

Costanza: Ja Södertälje ser starka ut i år, de har fått behålla flera av sina topp spelare samt plockat in tunga namn på lån nu i början. Tippar dem som 4:a efter norrlands gängen som det ser ut nu.

jonsson: Han kan få signa honom när hans kontrakt går ut hos oss om 3 år!

Heyerdal: Haha! Kanonspelare. Kommer att bli en sjuk säsong detta...

jonsson: Ssk kör hårt, lånar in en poängstark back Ewan Bouchard

jonsson: Kanske, men tror inte det, svårt att ringa eller faxa när man biter ihop och står med armarna i kors hela dagarna ;-) De hittar säkert en bra ny back på denna marknad.

Undra om inte Nubben var med o högg på Viklund, nästan så att han vill avslöja det i slutet på intervjun.

{5647}: Den här backuppsättningen känns bättre än många SHL-varianter vi haft mot Färjestad borta genom åren. Steen eller likvärdig lirare på det här är jag nöjd.

{8225}: Han har väl varit mer offensiv förut, men likt Toby blev det mer och mer defensiv roll. Därmed har jag svårt att se honom som en utpräglad offensiv back, utan mer allround. Han lär ha skridskoåkningen att följa med offensivt, men någon Hedberg eller Norlinder är det inte. Det kanske är skridskoåkningen som stuckit ut, men annars handlar det mer om att han inte har några svaga sidor, än att han har spetsegenskaper. Dvs, i mångt och mycket är det en back som liknar Mikkelson i årets trupp.

Och. Jag tror att på den här nivån är det en klassback.

{5647}: Jag har ju inte sett hans matcher sedan MoDo-tiden, men med den goda skridskoåkningen han besitter bör han ha en god uppsida offensivt.Hoppas han får spela offensivt hos oss

{8225}: Viklund har haft mestadels defensiva uppgifter och då ofta spelat mot motståndarnas bästa kedjor. Inte konstigt att man får dåligt plus/minus i sådana situationer.

Viklund är en mycket bra skridskoåkare och har han skött träningen så lär han ha några år till i tanken.

Gusse: Att ha fel är mänskligt, att inse det eller förlåta är gudomligt, så fortsätt gärna skriva.

Jag har inte följt Viklund så värst noga, men har han inte haft en övervägande negativ +/- statistik? Kan ju bero på olika saker, men ....

Annars tror o hoppas jag du har fel om en sak. Vi vill fira 100 år som nyblivet SHL-lag.

Silly: Helt klart med Heponiemi och en center. Kanske Gagnon så det inte blir för mycket av det goda. Gagnon är förmodligen starkare defensivt och kan ta mer grovjobb än Aagaard.

Men, det är skitsamma egentligen. Han lär producera ett gäng mål oavsett vilka han spelar med.

hanzon: Absolut, men vilken lina vill du se han i?
Olofsson - Gagnon - Aleksi
Sveningsson - Gagnon - Olofsson
Olsson - Aagaard - Olofsson

Visst vore det bra om vi fick låna Viktor Olofsson i vinter

www.youtube.com/watch?v=tWgy63i25dA

Tarasov: Det som är positivt med ett längre kontrakt är att han redan bestämt sig för att satsa. Det är inte så att han skriver ett ettårskontrakt efter det mesta av försäsongsträningen är färdig, utan han verkar ha viljan och motivationen att köra flera år till.

Det ska rimligen vara en riktig klassback på den här nivån.

jonsson:
Ja det känns i mesta laget, men Glader har värvat bra hittills och får antas ha koll. Vi han rätt bra åldersmix och en spelande back kan ju hålla lite längre. Sen vet vi inte om det är 2+1 nåt liknande.

Costanza:

3 år, jädrans

Smurfen: En kvälls-BÖMB!

Costanza: Klart nu med Viklund !!! Tre år

Viklund var med i KHLs Allstar-match 2016. Inte illa. Tävlade även i hårdaste skottet. Är det kanske han som ska vara den som krutar på lite extra...

« · 2080238 · »