1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 546060 inlägg · 4162 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Med tanke på hur Löven och Timrå har bredd, så ser jag inte att vi har råd att lägga alla offensiva krafter i samma kedja. Vi bör sikta på att ha mer bredd än ifjol då vi var oerhört sårbara när inte förstakedjan levererade.

Från Hörnefors:
För mig spelar det ingen större roll på enstaka spelare, skiften förekommer alltid. Strukturen från förra ser jag gärna behålla. Det kommer dessutom bli skador och luckor här och var, så vi kommer i princip behöva 15-16 forwards.

Tarasov: Mitt förslag.

Karla-Hepo-Kaut
Svenningsson-Aagaard-Åhström
Lindevall - Gagnon-Ohlsson
Häggström-Jellvert-Tjernström
Sylwander Hedberg

Jag tycker att Olhaver är den som tillfört minst.
Jag tycker att Lindevall har visat att han förtjänar en startplats.
Om Hedberg ska ha en plats så måste han slå ut Ohlsson eller Tjernström. Nu har vi bara sex backar tillgängliga så då kan vi ha två extra forwards.

Tarasov: Jag tycker att det ser bra ut. Ta bort p
Olhaver när Hedberg är tillbaka.
Tror inte på Hepo med Karla. Då är Kaut mycket mer lämpad som puckvinnare. Tror att Karla ska ha någon som driver upp tempot, vilket bland annat Svenningsson borde kunna göra.

Rytter:
Jag gillar basen man har från matchen senast dvs

Åhs-Hepo-Kaut
Svenningsson-Aagaard-Olhave
Lindevall - Gagnon-Ohlsson
Häggström-Jellvert-Tjernström
Sylwander

Det fungera så bra sist så det naturliga är att sätta In Karlkvist istället för Lindevall.

{8399}:
Hoppas jag inte.

{8399}: Är nog ingen fara!
Kan fotbollen köra en säsong utan publik så kan hockey göra det också!

Tarasov: Mycket publik denna säsong är fullständigt uteslutet.

Rytter:
Ett streck i taget. Som det sett ut hittills får vi vara glada att vi har lite färre matcher spelade. Kommer det publik så är det väldig bra om vi kan komma minst till semi i år.

Tarasov:

Jobbig tabell som haltar så mycket, och positivt att vi är laget som spelat minst matcher (om vi lyckas vinna merparten av hängmatcherna).

Vi har ju 3 mindre än aik och några lag närmast ovan samt 6 matcher mindre än ssk.

Blir en märklig serie i år, kommer bli tiden före lån och efter lån och serien riskeras att kastas om rejält. VH och Almtuna, västervik samt kanske ssk tror jag det får det jobbigt när lånen drar, lånen är de bästa spelarna i laget och leder dem just nu, sedan har dom inte samma ekonomi för att hitta bra ersättare. BIK och Mora som inte tagit in några lån alls kan bli riktigt stora vinnare och om inte lagen fyller upp det dom tappar så ökar deras relativa styrka mot övriga lag.

Visst vi tappar också riktigt bra spets i Kaut, heppo och Lindgren men skillnaden är att ifall det öppnas upp lite har vi ekonomiska muskler att ta in ersättare, speciellt om det stämmer att vi hållt igen lite i värvningarna i år med tanke på situationen.

Rytter:
Ja det blir svårt att klämma in den i de 8 miljonerna😂

Tarasov:

Så nu när vi har koll på uträkningen tycker jag 50.000/mån i kontraktsvärde på brendan är helt ok sett till hans meriter.

Hoppas på en avstängning på Ohlsson så vi får se om han dubblade sin lön till 120-140.000 som timråiterna gärna vill hävda.

KB: Agenten dementerar det rätt hårt iaf!
Uppladdat:

500x0-589ec3b9-781f-4350-8ec2-61017668574a.jpeg

Rytter:
Du hade rätt där, se kommentaren längst ner.

Tarasov:

Vad jag hört så tar man kontraktsvärdet och räknar böter från det, så sign-on ska ingå då det är en del av kontraktet. Man kollar alltså inte enbart den löpande månadslönen. Så Brendan kostar oss 50.000/mån om man räknar om detta till månadslön, men han kan ju ha fått större delen i sign-on och undvikit en del skatt på detta sätt.

Samma gäller ju för spelare med 9 månaders kontrakt, där räknar man om det till 12 månader annars skulle de få böta för mycket i jämförelse.

KB:
Han var nästan klar för Almtuna innan han drog sig ur....

Rytter:
Det är lite lurigt med utländska spelare då de kan ha fått en sign on bonus, innan de kom till Sverige. Men 50 tkr månad är allsvensk lön så det är helt ok

{5647}:

Jo åhström i tredje blir nog bättre för helheten även om han på pappret är svagare än de tre övriga.

Noterar att det i och med avstängningen på Mikkelsson blev officiellt att han ligger på strax över 50.000/månad och mindre än vad axel bergqvist får av bik. Kändes inte så farligt dyrt för en spelare med brendans meriter.

Rytter: Gagnon är en gåta. Jag tycker att han har bra fart när han får upp den, så han ska banne mig inte bara så mycket sämre än den spelare som levererat varje år i svåra och krävande Schweiz.

Jag kan tycka att man kan stoppa in Hedberg i fjärde och vila typ häggström. Detta för att få mer puckkontroll i tredje med Åhström. Ohlsson och Hedberg kan bli lite för mycket av det goda i form av fart och fläkt, så får de till något spel?

{5647}:

Jag svårt att gissa. Sist var kaut-heppo-Svenningsson riktigt bra när de sattes ihop. Även om heppo spelat upp sig som center senaste matcherna ser jag gärna honom som ytter. Man lär väl fortsätta likt sist men stoppa in karla i andra med aagaard och någon av ohlsson/åhström/Hedberg.

Men det jag vill se är följande.

Kaut-Gagnon-Heppo
Vi måste försöka få igång Gagnon ge han chansen med de två bästa offensiva krafterna vi har, håller han inte låna in en bra center. Då har vi en ren kedja som drar och inte stör övriga kedjor. Dessutom kommer man kunna starta kedjan jämt i offensivzon och har bra chans att få börja med puck då Gagnon är så stark på tekningar.

Karla-Aagaard-Svenningsson
Stigande form på både svenningsson och Aagaard. Karla kan både spela fram och avsluta, svenningsson bidrar med fart och aggresivt spel, kan sätta lägen karla sätter upp. Ser gärna att han och svenningsson får bygga kemi så vi kan luta mot dem när lånen drar istället för att spela ihop nya formationer.

Hedberg-jellvert-ohlsson
Här kan man även sätta in åhström istället för ohlsson/Hedberg för att få mer kreativitet. Annars är det en kedja som bygger på fart. Några av våra bp spelare lirar där så vi slipper slita på första och andra och kan slänga in dem utvilade när bp är klart.

Sylwander-max-hägga
0-0 kedjan som ska vara jobbiga att möta. Använder man åhström i tredje går hedberg/Ohlsson ner hit och spelar på kanten och hägga flyttar in som center.

Extra:Åhström
Utanför: LP, Olhaver

Så skulle jag formera forwards med alla tillgängliga och Karla i laget. Men skulle helst haft en annan center i första och låta gagnon/jellvert ta hand om tredje/fjärdekedjan.

KB:

Han tar jag alla dagar i veckan👍

KB: Inte helt osannolikt med tanke på våra långtidsskador.

Kedjeformationer känns omöjligt att gissa.

Ingen aning hur trovärdigt detta är, men Rasmus Sandin på väg in?

Gavelo: Förövrigt taktiskt av Modo att dra igång ”Karla ska hem”-kampanjen en lördagkväll när många är extra givmilda👍

Gavelo:
Grattis till en bra spelare!

Hoppas det faller väl ut efter er kraftsamling 😃

Gavelo:

Riktigt kul, Timander styr skutan:)

Nucky: NU ÄR DET KLART!
#karlaärhemma

jonsson: Lär bli på Måndag

När presenteras Karla tror ni?

Messias :
Skönt!

RedNek:

Du behöver inte bli besviken 😃

{8384}: bättre än Styf iaf. Där sitter ett av blysänkena

{8384}: Lägre än Mike SullIvan ska nog inte Glader sikta på om Modo vill upp nästa år:

:-D

1) Mike Sullivan - Pittsburgh Penguins

Två titlar på två år säger väl det mesta? Penguins hade inte varit vad de är utan Sullivan som kom in i laget i december 2015. Hans filosofi, som bland annat innebär fart och frenesi, och hans ledarskapsstil har sammanfört Penguins till ett svårslaget lag. Dessutom har han fått storstjärnorna Sidney Crosby och Evgeni Malkin att höja sig själva vilket också höjer resten av spelarna hos mästarna.

www.nhl.com/sv/news/sullivan-toppar-listan-over-ligans-basta-tranare-just-nu/c-290474516

Laken: fuck

Laken: Så lär det inan vi vann SM-guld 79 och 07 också.
Brukar ni säga det?

{8384}: ”Vi ska se till att fatta rätt beslut och har inte bråttom, säger Glader.”

Lät det inte så innan Ville också?

Costanza: Man borde väl kunna låna in en NHL coach likaväl som spelare?

Costanza: Annars är ju Newman rätt intensiv, kan kanske axla Villes roll som pådrivare?😜 Dessutom är han bakslug 😁

{5647}: Ska vi vara ärlig så har bara en varit dålig som stack , så är det han som kommer tillbaka .

Costanza: Newman! Nej, han är aldrig rätt.

{5647}: Ska vi köra på med Styf/Omark och försöka dominera? Känns inte som att ta in en Newman är så smart i dagsläget..

{8839}: Det är väldigt ovanligt med vinnarskallar att man stannar ett år till, oavsett om det är juniorer som vill till amerikanska ligor, SHL eller vad det nu är.
Vi hade pengar och Karla sade sig väl få samma hos oss, men han tyckte att han fastnat i allsvenskan och ville pröva något nytt. Rosdahl ville hela tiden spela i SHL och gick ned bara för att visa det. Tambellinin var för bra för allsvenskan som bästa forward i ligan osv.

Ja, kanske hade någon kunnat stanna, men tyvärr var det för många talanfulla. Många av de som gick upp har ju dessutom producerat väldigt bra i SHL också. Norlinder med i landslaget och Viktor Berglund strax utanför.

{5647}: Det har inget med att jag är Timrå it att göra .. man blir bara frågande hade man inte kunnat få dom att stanna säsong till , för den ekonomin fanns väll i klubben ..om lönen var för dålig .
Att stanna en säsong till vore väll en jäkla utmaning och att bli ännu bättre och hjälpa klubben till SHL.

Freddan vill väl till Modo så fort hans kontrakt i Timrå går ut. Men vill vi ha honom? Är det rätt man att leda Modo?

{8839}: Jag förstår att du som timrå-it har svårt att förstå varför spelare strävar efter att spela på den högsta nivå man kan nå. Våra spelare tog chansen att spela SHL redan i vinter, för man lockas av utmaningen och tror sig dessutom utvecklas mer ju högre nivå man spelar på.
Förutom uppenbara saker som att lönen självklart oftast är högre i SHL.

{8839}: De flesta hade redan spelat hos oss ett tag och stannat den där extra säsongen. Olofsson och Rosdahl var de enda oförväntade tappen. Det här har diskuterats en miljon gånger.

Costanza: Man kan väll fråga sig varför vissa spelare försvann efter förra säsongen .
För Björn var väll inte problemet eller.. ekonomin eller tron på ny topp plats i HA , för att komma till SHL .
Kunde inte dom stanna en säsong till och föra MoDo till SHL ?

modomille: Jag vet inte om possession per se var viktigt för Björn. Det är i första hand press-spelet, uppspelen, ingångar i zon och liknande som jag tror är det viktigaste att ta med sig. Där har vi värvat spelare för att klara av det.
Jag håller med - och har ju skrivit om det många gånger - att det här laget måste spela rakare än förra årets, för vi ska inte ha lika mycket puck som ifjol.

« · 2097666 · »