1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545874 inlägg · 4160 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Kanske finns hopp om förstärkningar en bit in i januari?

- Jag tror att NHL-klubbarna kommer att sätta sina trupper inom tio dagar och då kommer det att bli en hel del spelare tillgängliga där borta. Det senaste jag hörde var att flera AHL-lag vägrar att dra i gång säsongen och det innebär att en hel del spelare kommer att leta klubbar att spela i, säger Johan Hult till Hockeypuls.

Charliejfz:
Jag gillar när man köper, önskar jag höll på Växköp, de passerade iom de köpet er med en man när det gäller utländska spelare... lite segt;)

Jaha, ny amerikan till VLH, Tarasov,,, de har ju redan Rosen, Gynge etc... och ytterligare två i skytteliga toppen...typiskt växköp

Tarasov:
Forsbacka på väg bort enligt denna sammanställning får se om det blir vi då.

Charliejfz:
Växjö plockar in Brendan Gaunce, JFK lär försvinna därifrån.

Rytter: Ja, det är trist. Men hoppas och tror han återhämtar sig. Och jag hade nog tyckt att säsongen skulle pausats när virusfallen ökade eftersom lagen ju drabbas. Men det tycker ju varken shl eller cmore. Eftersom Schira lämnade till Adler Mannheim hoppas jag vi får lite kapital att hitta en center eller forward.

Tarasov:

När man läser artikeln om Rögle och Leon bristedt funderar man om det kommer gå och är värt att ta denna säsong i mål.

Kan det bli sportslig rättvist om ett lag åker på Corona i slutet/slutspelet när man läser vilka följdeffekter det kan få.

Skulle vara intressant att höra hur våra spelare hanterat corona och ifall någon känner av detta nu.

Anledningen är att Bristedt, likt många av hans lagkamrater, drabbades av covid-19 tidigare under hösten och kroppen har inte fullt ut återhämtat sig.

– Det funkar inte på isen och har inte gjort det i de sista 6-7 matcherna. Kroppen återhämtar sig inte och jag har ingen explosivitet eller tryck och därav kan jag inte spela hockey på det sätt jag vill. Vi åkte på corona hela laget mer eller mindre, även jag, och därefter har jag inte blivit bra, säger han till klubbens hemsida och fortsätter:

Gott nytt år modoiter!

Rytter:
Inte jag heller, pondus i samband med JVM tycker jag. Jo Staffan lär det blir. Annars kan jag tycka att Roger M vore en korttidslösning om han nu har lust.

Rytter:
Inte jag heller, pondus i samband med JVM tycker jag. Jo Staffan lär det blir. Annars kan jag tycka att Roger M vore en korttidslösning om han nu har lust.

Från Hörnefors:
Tack missat på Jens G

Tarasov: Jens G har blivit huvudcoach i graz99ers efter att dom sparkade huvudcoachen. Gudmundsson är nog lite för oprövad i det här läget. Tror att Lundh hade passat bra.

Tarasov:

Inte koll på dessa mer än att Jens var ett alternativ tidigare och Björn gav sina rekommendationer för honom. Gudmundson gjorde det ju ok i Almtuna, och skulle vara ett intressant namn.

Lundh var väl lyckad i bik och dom spelade ju en intensiv och hårt jobbande hockey samtidigt som de offensiva spelarna släpptes fram.

Jag tror vi ska sikta på ett rutinerat namn som kan komma in och styra upp spelet och taktiken. Att värva ett framtidsnamn som gudmundson känns lite riskabelt i vårt sits.

Hoppas verkligen glader insett att vi måste ha en ny tränare och jobbar för att hitta någon som kan ta säsongen i mål och sedan bygga vidare nästa år.

Eriksen har jag noll koll på för att ha en åsikt.

Rytter:
Anders Eriksén
Staffan Lundh
Jens G
Martin Gudmundsson

Modo M:

Instämmer. In med en huvudtränare med pondus och ledaregenskaper som är en defensiv taktiker.

Styr upp försvarsspelet först och främst sedan kommer offensiven längre fram med självförtroende och när spelarna blir bekväma.

Vi ska inte värva en spelare till för det är pengar i sjön om tränarna inte kan styra upp ett fungerande spelsystem och få ihop ett lag.

Men vem kan vi ta in? Finns det någon tränare som vill ta detta år +2 till och bygga upp något? Vad finns på marknaden?

{5647}: Håller helt med. Denna tränarkonstellation är rena skämtet.De ser inte det uppenbara. Defensiven är rena parodin.Motståndarna behöver inte ens spela bra för att få fria lägen i parti och minut. Räcker med att vänta ut Modos misstag vilka kommer förr eller senare. Oftast förr

{5647}: Ne nu kan 2021 bara bli bättre. Gott nytt år på er! Ett roligare år med nya möjligheter!

jonsson: Tycker att mycket är bra, men analysen helt felaktig. Det behövs inte nya spelare i första hand. Det behövs en tränarkonstellation som får de spelare vi har att prestera som de kan.
När exakt alla spelare är sämre än vad de var förra säsongen, borde man inse att det inte kan vara fel på alla spelare.
Och även om det är inställningen som varit fel, måste man både analysera varför ingen verkar vilja spela och varför inte coacherna när fram till spelarna. Resultatet oavsett är ganska givet.

hanzon:

Sammanfattar allt, bra skrivit.

Från RedNek:
GOTT NYTT ÅR alla supporters till Sveriges bästa klubb!

I mitt bröst, där slår ett Modohjärta...

hanzon: Ser att han förlänger med Modo, bra.

Hoppas verkligen att Harju blir kvar i laget, det är väl idag som det ska vara bestämt.

{5647}: jag håller med dig värva sig ur sånt här har aldrig funkat det har många lag provat genom åren. Man måste ha spelarna att prestera först sedan kan man fundera på och värva. Modos trupp borde ligga i topp den är inte dålig men samtidig blir det ju som det blir när man tar in en tränare som inte klarar av jobbet och får sparken redan där har man satt sig i stora problem. Tror ändå inte att denna säsong är körd för modo truppen är bra och får man bara ordning på bitarna kan man gå riktigt långt ändå.

Tarasov: Själv tycker jag att det viktigaste för närvarande är att få befintliga spelare att prestera på en nivå som är närmare deras egentliga kapacitet än att värva in fler spelare, som också kommer att misslyckas.

Vi har under AJ och andra tillfällen ställt förhoppningen till att nyförvärv ska lösa skiten, men oavsett vilka vi värvat sä har de varit bra ett par matcher och sedan blivit lika mellanmjölk som alla andra.

Nu tror jag att det kommer att hända saker den närmaste veckan.

{8225}:
Kanske Linus Nässen i Växjö kan bli tillgäng nu när de valde att plocka in Folin.

Tarasov: Tredjeperiodens första halva är väll MODOs bästa rent ur ett puckvårdande perspektiv. Men när de når de offensiva tekningspunkterna är det som om all spelkunskap försvinner.

Efter Sveningssons utvisning tappar laget fokuset helt och verkar bli i stort sett Daggen-griniga. Det säger sig självt att resten av matchen blir transportsträcka.

Golden boy : Blä, har inte mod eller livsgnista att se den matchen igen, men en sådan obalanserad tränare som vi hade då hoppas jag vi aldrig får se igen. Reideborn o Bjurö lät ju inte som nåt Dream-team, men att tränaren lovar en journalist 10.000 om Modo inte vinner sista matchen är ju Kalle anka-nivå(inget ont om Kalle Anka). Vi var för överlägsna för att egentligen kunna förlora, men vi lyckades, så sorgligt

{8225}: Håller inte riktigt med, hade sportchefen, som vid den tiden var Svartvadet plockat in en riktig keeper hade vi aldrig nånsin åkt ur. Reideborn och Bjurö var riktigt dåliga båda två. Tog faktiskt mod till mig och tittade på den avgörande matchen för nåt år sedan, det är helt obegripligt hur vi kunde förlora. Kändes som motståndarna (klarar inte av att nämna deras namn) hade två skott på mål i tredje perioden o två går in.

Tarasov: I andra perioden är MODOs bättre del den första, efter 2-0 känns det som att kämparviljan sakta faller bort.

Märker att den som sköter kameran är galet förtjust i att zooma också. Sällan man kan se både offensiv blå och förlängd mållinje samtidigt om det inte blivit uppställning i Powerplaypositioner. Känns som det får spelet att se ännu virrigare ut än vad det egentligen är.

Första målet är det inte så mycket att säga om.
Det andra kanske Dackel ska ha.

Det tredje borde de två spelare som är bredvid målskytten se till att göra honom ofarlig. Nu fokuserade de på pucken istället. 13 som är Harju var inblandad där om jag såg rätt.

Nummer 12 ska nog vara glad att han inte åker på en unsportsmanlike, när han trippar målskytten genom att rycka tag i hans ben.

Tarasov: Detta har säkert varit uppe förut, men vill man må bättre en stund kan man kolla SHL Classics och ett sammandrag av 6:e matchen i finalserien mot Linköping där SM-guldet bärgas.
Ståpäls utlovas

Tarasov: Sett första perioden nu och dess andra halva tycker jag att ni ser klart bättre ut än i den första halvan. Edwin har en helt ok dribbling i andra, med ett sämre avslut.

Kameran sitter ju så lågt i hallen att det är svårt att få någon överblick, det dåliga är väll kvaliteten i många passningar och mottagningar.

Känns som det ofta passas onödigt i sidled i mittzonen också.

Gavelo:
Jag har inget emot transatlanter om de är kring 23-27 och vill skapa sig ett namn här. Skall man plocka in ett gäng mellan 30-35 så är man illa ute, 16-17 spelade vi väldigt många egna juniorer och var nära att åka ut så det finns fler sätt. Men håller med om att risken är högre. Det optimala är Hepo/Kaut plus en center till.

Gavelo: Vi hamnade i As för att Andreas Johansson ledde laget!! Eller inte var kapabel att leda ett lag

Tarasov: Modo skjuter sig i foten igen om man börjar plocka in fler transatlanter!
Vi hamnade i As för att vi blev en klubb för legionärer!

Vi hoppas på Heppo, och med fullt lag ska vi klara slutspel och faktiskt kunna utmana i slutspelet, MEN då krävs det att vi hittar en coach som får ut nära på 100% av materialet

Modo M: Vi tar en massa onödiga utvisningar, tror det göder statistiken.

{9108}: Eller BÅG

Kanske modo ska ta in Perra? han verkar taggad på träna något lag igen

Nesse:
Lite förslag på lediga spelare, rätt tveksamt någon av de 3 sistnämnda skulle skull vara intresserade. De två förstnämnda kanske kan gå.

Modo M: Under Ville hade vi aldrig pucken under kontroll och jagade den konstant. Under styf har vi under perioder extremt svårt att få pucken ur zon.
Bägge fallen ger oss många utvisningar och det är svårt för domaren att ge utvisningar till motståndarna när de har pucken.

Sen att utvisningarna till 75% är svåra att begripa är en annan sak.

Heyerdal: Nånting är det helt klart.Roat mig att kolla antalet PP samt antal BP.Modo har minst antal PP samt mest antal BP per match.Vi har kvoten -37(PP-BP).Toksämst av alla i hela ligan ,ingen är ens i närheten.Zebrorna verkar iallfall ha nåt emot Modo

Smurfen:
Linus Lindströms speltid i Saik sjunker, kanske något att hugga på.

Rytter: vad är det med våra killar som drar på sig utv match efter match

Rytter: När tog vi senast ledningen i en match, någon som kommer ihåg???

{5647}:

Fan vad utvisningar vi får emot oss. Men samtidigt verkar TAIF få låsa fast som de vill längst sargerna när vi snurrat.

Tycker vi startade bra och aggressivt men utvisningarna gjorde att vi kom av oss lite.

Det TAIF skapat kommer ju från deras PP.

{9108}: I intervjun nu innan matchen flirtar han ganska rejält med Modo, så nog verkar han vilja vara kvar alltid.

{9108}: Så härligt med lite insiderinfo !

Costanza: mjo jag tror harju kommer vara kvar. men det är 2 lag till som försöker att få hans autograf på ett kontrakt med, men modo ligger väldigt högt

{9108}: Ersättaren för Kaut (som till 95% kommer tillhöra Avs Taxi Squad) letas nog för fullt. Hoppas att Harju stannar som ersättare för Olhaver.

« · 2120439 · »