1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545815 inlägg · 4160 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
hanzon: Hoppas på 1 + 1 på honom!
Tror starkt på honom!

{6870}: Även Allehanda bekräftar

hockey_21: Även expressen bekräftar ryktet.

hockey_21: Det ser ut att vara en rimlig värvning. Mer tror jag inte att vi kan kräva.

hockey_21: fina stats!

Går lite rykten om den här killen på stan, om det stämmer får tiden utvisa.

www.eliteprospects.com/player/46789/michael-boivin

{5647}: är det inte så att våra forwards ofta blir stoppade i mittzon, så att det inte finns tillräckligt med fart hos våra forwards för att få till en bra forecheck?

Robin Ztorken L: JO, men Ohlsson kommer aldrig lyckas dribbla en back som Karla och dra upp den i krysset. Han behöver yta för att utnyttja sin speed. Därför är han beroende av att någon kan slå snabba pass.
Dessutom är han oerhört bra på forecheck, men då måste vi synkronisera vår forecheck mycket bätre. Vi åker för böveln ofta rakt mot motståndarna, medan vi borde komma in från en sida så vi tvingar dem att spela pucken åt andra hållet. Som det är nu är vår forecheck menlös då vi inte har en plan för hur vi ska tvinga motståndarna att spela pucken där vi kan erövra den.

{5647}: Sunda tankar och jag har länge hävdat att Ohlsson måste få betydligt bättre lekkamrater.
Han sliter och river men måste få ut mer av sitt spel och därmed några som kan bistå på ett bättre sätt än som nu varit.

KB: Jag kan tycka att om nu när vi har fått igång Aagaard och Hedberg borde de få fortsätta. Tillsammans med Harju var de återigen minst dåliga kedja. Det händer mycket kring de där.

Därför kanske Ohlsson och Svenningsson kan få Rockwood. Kanske är det precis vad de två behöver. Ohlsson behöver någon som är snabbare på att slå förstapasset så vi får nyttja hans speed. Svenningsson måste få det att lossna överhuvudtaget. Jösses vad dålig han varit och hans val är många gånger precis det jag kritiserat Linus P för. Han tappar puckar i fel lägen hela tiden och verkar inte riktigt förstå när man inte får chansa.

Men, i övrigt ser det såklart riktigt intressant ut, även om jag då fortsätter hävda att Hepo är för svag som center för att jag ska känna mig trygg. Framförallt om vi skulle ta oss till slutspelet.

Rytter: Ja, förutsätter vi att Peter får ordning på de värsta tokigheterna gällande spelet, så kan vi absolut titta uppåt. Själv jag inget större fan av att ha Hepo som center. Han är inte tillräckligt stark defensivt och mot lag som Löven och Timrå kommer de att äta upp honom fullständigt. Ta i sådana fall in en center istället för Tima (eller både och), som kan låta Hepo och Karla spela ihop, men som sköter defensiv och sådant så de får fria händer.

Alltså, får vi ordning på spelet så tror jag fortfarande på en plats topp sex. Det kan gå ganska fort om man vinner några matcher på raket.

KB:

Ja två riktiga spetsar bland forwards och sedan en back som ersätter Lindgren. Samt att få tillbaka de skadade spelarna är vad vi behöver för att kunna klättra i tabellen och avsluta starkt.

Heppo får gärna vara en av spetsarna, sedan drömmer man ju om Kaut som den andra, men det är nog bara en dröm.

På backsidan är det en riktig PP back vi behöver. Men inte lika akut då vi borde ge Corrado mer på tid och se om han kan få igång poänggörandet.

Tarasov: In med Heppo och Tima nu!

Karlkvist - Hepponiemi- Timashov
Hedberg - Rockwood - Harju
Ohlsson - Aagaard - Sveningsson
Sylwander - Jellvert - Lindewall/Häggström
Tjernström, Strömgren

Snart borde både Viklund och Corrado vara tillbaka också.
Corrado - Dalroth
Viklund - Ny
Mikkelson - Wallinder
Styf - Enström

Tarasov:

Och kontrakt med Modo, Gött

Tarasov:
Rapport från Floridas läger, troligen tar inte Heponiemi plats.

Costanza:
Tima Heppo Kaut

Tarasov: Timashov och fyra andra är på väg. Det är dags nu. MoDo till SHL.

Tarasov: Ska knuffa ner den där finnen i Dyngdiket och be om ursäkt att jag var i vägen på strandpromenaden.

SKiLMY: Jo, det var en back han pratade om och jag hoppas att ambitionen är högre än den Löven tog.

Med så kort tid kvar av säsongen är det lite vanskligt att ta en nordamerikan då de brukar ha ganska lång inkörningsperiod.

SKiLMY:
Jo misstänker att Björklöven la beslag på den backen.

Tarasov: sa inte Glader att man är väldigt nära en spelare för någon dag sedan?

Tarasov:
Iom att Lindgren dumpas så ser denna intressantast ut på pappret men Nashville vill kanske ha honom i närheten.

Modoit i Umeå:
Nashville har skickat några nu.

{8879}: Styf såg ju själv vilken ryggrad Ville Nieminen hade när han avgick när det inte fungerade, han borde göra samma sak. Inget ont om Styf, finns säkert andra jobb i föreningen. Och den här nya hjälpen till båset, hallå,hallå, han ska alltså stötta det här förbannande spelsystemet ?? !! Låt någon stötta Glader också med att ta obekväma beslut om han nu inte klarar av det, hade Tore Erken varit ordförande så hade förändringen varit gjord för länge sen. Jag skäms att vara Modoit i Umeå i dag, att gå till jobbet är en pina på¨måndag. Komma till jobbet och få samma fråga: -Hur går det för Modo ? Jag har ju lust att svara med sanningen, men det gör man ju inte: - Om du är något så när insatt i hockey,så må du väl för helvete se att det går käpprätt åt helvete, med den styrningen som Modo har i dag, din djävla idiot ! Som ni säkert förstår, så menar jag att idioten är inte den som frågar, utan Modo ! Jag har följt Modo sen slutet av 70-talet och minns när Ulf Ödmark skickades till Husum, för att han inte platsade. Men Ödmarks insatser i Modo innan han fick gå till Husum, det är ju stjärnstatus om du jämför med vad Svenningsson och Aagard har åstadkommit i Modo hittilss. Hallå det här är elitidrott, värva två bästa från Div.1, så är dom troligen bättre !!

jonsson: Verkar som han ska ta hand om backarna

S-vikaren: Varför fick inte Hutchings någon utvisning, Han slogs ju han också?🤔Det var hu han och Wernblom som startade?

S-vikaren: Han gick omkull rätt mycket själv också :)

Lukas Wernblom slogs mot Hutchings och Crandall efter varann. Fick omkull båda.

Modoit i Umeå: Varmt vatten med ett par klickar YES.
Låt stå en stund så löser sig allt.
Varje gång :)

{8879}: Jag känner inte knappast någon, som har något till övers för Styf !
Som jag skrev förut, så skulle man naturligtvis ha bytt ut hela tränarstaben. Det här blir ju en osannolik gröt, ungefär som att diska ur en kastrull där gröten har fastnat. Man försöker, det blir aldrig rent !!

Vad ska vår nye assisterande ansvara för
Backar, forwards
Hur ser det ut i båset idag?

{9287}: frågan är om han "får" lägga upp någon spelidé.
Vi har ju Styf som leder och inte har man sett mycket till förändring i spelet sedan övertagandet.
Men får väl hoppas han kan få lite positiv påverkan.
Men jag skulle vilja kalla detta tokigt.

Modo skulle tagit hit en huvudtränare och minst 3-4 spelare som tillsammans kan forma 1 enhet så de slipper dras ned i de andras deppspel.

Allt har verkligen gått fel denna säsong och inte blir nästa nå enklare. Då vi knappast vill ha kvar många från årets trupp (kan ju hoppas några med kontrakt lämnar också) så lär vi få börja med helt nytt lag. Ny tränare + att vi kanske får in ett lag i serien med faktiskt SHL ekonomi att slåss emot.

Nej det här är skit.

{5647}: Du har inte mycket till övers för Styf.
Vi får hålla tummarna att det ser bättre ut med en ny röst i båset :)

{9287}: låter ju bra!

Foppatofflan: tog upp Rögle till shl. Jobbar mycket med spelaren i sig samt mycket feedback på träningarna. Kan lägga upp en bra spelidé samt få spelarna att dra åt samma håll

JoseGonzales: Det är inte omöjligt. Vi hade nog varit mycket snabbare med att sparka Ville än bedriva svågerpolitik med Styf.

{9287}: har han varit framgångsrik? genuint uppriktig fråga.

{5647}: Så kan det ha varit, men man måste ju tänkt tanken själv att göra sig av med honom? Ingenting stämde ju.

{5647}: Ja, det är sant.

Snacka om att dömma ut någon direkt, denna karln var en mentor för BH under en mycket längre tid. Så han kanske kan göra bra saker för just modo nu. Sen har denna gubbe varit huvudtränare med.

JoseGonzales: Alla jag pratat med säger att man togs på sängen av Villes beslut. Ingenting tyder på att han övertalades eller köptes ut.

Nucky. Man hade bara kunnat sätta Styf som andreträmare igen. Det hade inte alls varit konstigt när alla varit öppna med att hans uppdrag sannolikt varit tillfälligt.

Sven Tuta: Vad sänder man för signaler om man sparkar 2 huvudtränare samma säsong?
Tror inte man är beredd att ta all negativ publicitet och hånfulla krönikor och kommentarer som det skulle innebära.
Man vill ge sken av att man har koll på läget och istället bara finslipar organisationen.
Vi får se vart det slutar, men jag är som alltid försiktigt optimistisk😁

{5647}: Så kan det mycket väl vara, tror inte Glader och kompani försökte övertala honom :)

Känns verkligen som ni behöver nya tankar och idéer inte någon som ska backa upp nuvarande spel..

KB: tycker vi ger killen en chans innan vi sågar honom vid fotknölarna

JoseGonzales: Ville stack verkligen på eget bevåg, men i övrigt håller jag med till 100%. Jag skulle säga att försvarsspelet under Styf är sämre än under Ville.

{5647}: Jag förstår inte hur de tänker här. Ni sparkar er huvudtränare och er assisterande tar över tillfälligt och nu värvar ni en till assisterande fast eran assisterande tränare inte ens nästan fått igång laget? Borde ju komma in en ny huvudtränare kan man tycka..

Sven Tuta: Helt klart är att Styf fått sparken för länge sedan om han inte haft rötterna i föreningen.

Sven Tuta: Är väl knappast köparens marknad när det gäller ledare? Vem finns ledig egentligen, Mats Lusth (kräks)?
Såna som Bert Robertson lär vilja sitta av deras långa kontrakt istället för att hoppa in en kort sejour hos oss.

Golden boy : Mycket märkligt ” bollplank” man tar in. Alla handlingar/förändringar man gör i ett bolag är signaler. Vad sänder detta för signaler när man tar in ett helt okänt namn för de flesta i en krissituation
( förutom för Styf som tycker att vi håller spelet uppe i 58 minuter eller att det tar tid för ett system att sätta sig). Varför gör man detta? Man har en utmålad målsättning, pengar finns på kontot, det är köparens marknad, 100-års jubileum, fansen(vi) ställer upp, vad har jag glömt i all frustation🤔
Varför blir det på detta vis!?
Har man fullständigt gett upp säsongen, hur tänker Modo? Så, Glader, Widebro m fl berätta gärna hur ni tänker er hur resten av säsongen ska vara! För jag begriper nada av erat agerande. Ska vi kämpa för att gå upp eller kämpa för att undvika nedflyttning?

« · 2125053 · »