1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545524 inlägg · 4159 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
{9252}: Sveriges sämsta vad?

{5647}: haha ja tänk om han kunde gå till hv71. Vågar han missa den kittlande chansen? Kanske once in a life time😉 lite plåster på såren skulle vara skönt. Gärna ställa till en stor scen också😁😁

{5647}: skämtar du? Haha. Sveriges sämsta

Tarasov: Jag tror också att Glader kan bli bra. Han har haft en turbulent start, men flera av hans värvningar anser jag har varit bra.

Negativt är definitivt övertron på spelsystemet och Omark/Styf. Där verkar han tyvärr oförmögen att ta ett steg tillbaka och verkligen analysera läget. Att anställa Piva som andretränare var extremt fegt och i mina ögon helt felaktigt. Möjligen kan Piva lösa detta, men han får verkligen det besvärligt med två andra tränare som snöat in på deras version av Björns spelsystem. Det som Björn justerat inför i år, men som inte vi verkar vilja ändra på alls.

Storsveden:
Ang Glader så han har han inte visat det hittills, men så länge han är kvar så hoppas jag att han tar lärdom och utvecklas.

{9287}: Till Jönköping är det två och en halv timme. Till Leksand sju och en halv. Leksand är knappast det första hans familj skulle välja att flytta till med tanke på att de alltid velat bo kvar i Ängelholm medan Björn åkt runt. Däremot är Jönköping kanske mer attraktivt. (Förutsatt att han fortsätter hålla ihop med frun).

Storsveden: dom har all rätt i världen att köpa ut han ur kontraktet även om det är en konkurent i ligan. Sen lär han nog bete sig likt. Men det återstår att se. För varje gång han har lämnat har han alltid dragit i att det kittlas.

{9287}: Jo, och Jönköping ligger rätt mycket närmare Skåne (Ängelholm) än Leksand. Frågan är nästan när det händer, inte om.

Modo skulle heller aldrig släppa honom då han hade kontrakt som inte gick att bryta. Det hindrade inte Björn från att skämma ut sig så mycket att han inte gick att behålla.

{9287}: jo men Leksand skulle aldrig släppa han till en konkurrent i Ligan.
Då får han nog gå arbetslös kontraktet ut?

Storsveden: säg inte för mycket bara litar inte ett ord på den gubben iaf. Sen är det inte bara en sponsor som har pratat om detta.. det är också bl.a hv71 största sponsorer :d

Storsveden:
Trevligt.

Tarasov: Men hoppas Modo går upp i SHL igen för ni hör hemma där👌 Men Glader är det verkligen rätt Sportchef?

Storsveden:
Det återstår att se

Rytter: inte orolig faktiskt !

Storsveden:

Jo och några månader innan han bröt med modo så skrev han ett nytt 3års kontrakt och hade målsättningen att stanna i minst 3år i modo.

Att du ens tror på något den mannen säger är rätt naivt. Kolla hans historik, han har aldrig varit mer än 2år i något huvudtränaruppdrag.

Tappar leksand mycket spelare efter säsongen så kan han nog hitta något annat som kittlar t.ex tv eller varför inte Rögle ifall abotts lämnar.

Blir spännande att följa, och jag hoppas verkligen leksand får känna på sin egen medicin.

Tarasov: är en icke fråga... kommer inte hända😊

{9233}: Familjen kan komma till han🧐... kom ihåg var du hörde det först😁

Storsveden: du tror på allvar att en karl av hans kaliber kommer att klara av 3 år med över 8 timmars bilresa från familjen? Ger det max ett år till.

Storsveden:
Ja det säger han nu, vi får väl se till våren när sedan första kedjan lämnar så försvinner energin snabbt. Hv kan utan problem kasta upp en del pengar.

Storsveden: Fast den mannen har ju ljugit förr liksom.
Det kanske dyker upp nåt annat som kittlar lite.

Tarasov: Finns ingen substans i detta mer än att det var nån sponsor i Hv som tyckte man skulle värva Hellqvist . I i en Intervju nyligen med Hellqvist så sa han att målsättningen är att stanna MINST 3 år i LIF 😁

{9233}:
Hans namn diskuteras i HV, nu har han ju iofs kontrakt med Leksand men han tycker de långa resorna är jobbiga.

Nucky: betyder detta att Hellkvist byter från Lif till HV kommande säsong? ;)

digitalbath:

Intressant, då vet vi att vi letar en center till. Stämmer ju bra med rapporterna att man letade en spelare som varit igång med spel under hösten samt är van att spela på stor rink.

Ska bli kul att se vad vi fyller på med. Borde ju ha plats för minst en ytter efter Hedberg lämnade också. Speciellt om kontraktet bröts i samförstånd eller pga någon klausul som gör att vi inte fortsätter betala ut full lön.

Tarasov: Tyler Morley verkar ha varit på Modos radar. Ser ut att landa i LHC.

Tarasov:
Karla - Rockwood - X
Harju - Niederbach - Aagaard
Ohlsson - Karlsson- Svenningsson
Sylwander- Jellvert- Åhström/Häggström
Lindewall/ Strömgren

Karl/Rockwood kan förhoppningsvis kompletteras med en riktigt kanon som kan ge oss mkt poäng. Den här uppställningen har också en viss bredd, hoppas Harju/Niederbach/Aagaard får fortsätta såg att de hade många avslut igår, Svenningsson får gå ner i 3. Detta gäng bor kunna ta oss till säker mark. Ser gärna att Strömgren får fler minuter med jämna mellanrum

Tarasov:
Erik A för nästa säsong, Filip platsar inte in Oskarshamn och lånet med Rögle går ut idag.

{6870}:
Även Erik Andersson i Rögle är intressant om nu inte någon annan SHL -klubb suger upp honom men vi bör kunna locka med en större roll

Tarasov: Helt klart en intressant värvning. Jag är däremot tveksam på om Glader har koll, det lär komma en utländsk lirare som inte har spelat en match sen förra säsongen.

Rytter: skoter, fyrhjuling o båt där släpps det mycket vad gäller att hålla sig nykter

Tarasov: Ska försöka kolla in honom.

Nu bänkar jag mig för Nhl-matchen Coyotes - Sharks som börjar nu.

Eller:
Sett några matcher med Rögle och denna kille tror jag skulle kunna göra nytta hos oss vad det gäller bredd. En potentiell 2/3 center vi kan dessutom scout honom inför nästa säsong. Intensiv och hårt arbetande borde kunna producera i allsvenskan.

Sven Tuta:

Håller helt med. Bara att man kan tänka sig att sätta sig påverkad och framföra ett fordon är så fel. Spelar ingen roll att det var på skoter på en sjö, kan man göra det och komma undan med det är steget att ta bilen nästa gång inte så stort.

Bra att personen blev tagen så han kanske får sig en läxa och man undviker en framtida fyllekörning med bil.

Sven Tuta: Helt rätt, börjar du tänja på gränserna så är det lätt att börja tänja mer och mer.

Bad_Brett: Från min sida så har det ingen betydelse vart du kör berusad, det är så fel att framföra ett motordrivet fordon drogpåverkad även om det sker på en sjö. Nästa gång så är det kanske inte på isen som fyllekörningen sker.

Gavelo: Jon Häggqvist på ÖA har på Twitter gått ut med att skoter fyllan är INTE Hedberg

{8839}: ✅

Monno: Jo, absolut. Menar bara att det mest är dumdristigt, men risken att skada någon annan är minimal.

Olli Nomadinen : Ditt svar var betydelse löst .

Bad_Brett: nä på isen lär han inte krocka men han ska hem också men dom hade kanske släp o chaufför.. vad vet jag!

Bad_Brett: Att vara full körandes skoter på en sjö är väl den största dödsorsaken som existerar på skoter.

Sven Tuta: Jag har förraktar också rattfylla, men detta känns löjligt. 0,53 promille på skoter ute på isen? Vad ska han krocka med, en bäver? Största risken med det hela är väl att han plumsar genom isen och kommer med i Darwin Awards.

Sedan förstår jag inte artikeln. Gränsen för grov rattfylla går vid 1 promille i blodet, men i artikeln pratar de om utandningsluften... så jag antar att blodprovet inte kommit ännu?

Som jämförelse hade Salomonsson 0,9 promille i blodet - morgon efter. Och han var ute i trafiken.

Klart detta är ett brott som ska straffas, men likväl tycker jag att ett är skillnad på att köra salongsberusad på ett öppet fält och att vara ute i trafiken.

{8839}: Nej.

Jadu men såhär ligger det till när t.ex Hedberg och Lodin skrev på sina kontrakt för deras klubbar så fick dom skriva också på ett disciplin-kontrakt som täcker lika lång som deras vanliga kontrakt. kan dom ej uppfylla det så kan dom också bli sparkade.

att få provsvar brukar ta mellan 2-3 veckor beroende på vad man vill ha för slags prover, men i detta fall var det alkholprover/droger

Vilket leder till att t.ex Modo samt Timrå som klubbar kan försvara sig om det skulle bli att den spelaren som åker dit för något kan bli sparkad utan att behöva betala ut löner.

jag vet av minst ett 40-tal spelare i svensk hockey som har ett sådant kontrakt.

alla ligor har någon form av detta.. NHL har ett av dom hårdaste iaf som finns ute, har alltid tyckt att det borde vara i överallt i världen

{8839}: Gemensamt och gemensamt, Lodin tog droger i partysyfte, Hedberg tog kosttillskottet sibutramin omedvetet.

Nucky: Nog hade han fått spela eftersom han är oskyldig tills motsatsen bevisats, beviset i detta fallet är provsvaren.
Men jag tror inte heller det var Edwin i detta fallet ändå.

Olli Nomadinen : Bryr dig inte om det .dä ä inge viktigt .
Och ditt svar var ?

« · 2129447 · »