1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545477 inlägg · 4159 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Heyerdal: Ja Styrman hade behövts lite för många just nu som har problem med försvarsspelet. såg att lillstyf var extraback på träningen bara enström och öhman som fattas nu. öhman kan få spela pp där är han inte lika farlig för modo

{9315}: Styrman utanför truppen i kväll kanske kan förstärka mot Löven

{9315}: Tycker detta låter oroväckande faktiskt. Visst, truppen behöver förstärkas, men det stora problemet är inte spelarkvsöiten, det är hur man uppträder som lag. Särskilt i egen zon. Och hur föreningens självbild ser ut

Från Mrmadhawks premiumartikel idag så säger en sportchef i ett annat lag att modo hugger på allt just nu vi får se om det bra eller dåligt

Tarasov: kanske fastnar på väg ned kan inte vara lätt köra från Boden i detta väder

Randy Marsh: En spelare som jag verkligen gillade , .han la aldrig två fingrar emellan ..Fick en för undan skymd roll i Timrå .
Sten hård och gör alltid ett bra jobb ..

Rytter: Knepigt med Övik egentligen. De är ett mittengäng (på nedre halvan) utan ambitioner att gå upp, så kvaliteten på spelarna är ju därefter också.

Tarasov: Kaijser är en hårding 👊

Rytter:
Han viker inte undan i det fysiska spelet, gillas!!!!!

Randy Marsh:

Ja det är väl naturligt med Ohlsson/Hägga borta, man vill ha en senior istället för att spela med alla juniorer vi har. Speciellt om vi åker på fler skador då vi har två tuffa matcher.

Men funderar ifall det inte fanns någon i Övik att låna in, bra morot för dem att se att man kan få göra matcher i HA om man gjort det bra där.

hanzon:

Vi lånar in tidigare Timråspelaren Sebastian Kaijser från boden i två matcher.

hanzon: Han medger ju i princip att Ville var en värvning de inte borde gjort och att han värvades för att det inte fanns någonting annat där ute. Tycker det känns underligt..

{9108}:
Apropå nästa säsong som förhoppningsvis är allsvensk så hoppas jag man kollar på intressanta div 1 spelare.

Thilander har allsvensk erfarenhet och gjort det bra.
Kontos och Oliver siffror är anmärkningsvärda. Kanske kan man låna in Oliver.

Rytter: Problemen för lagen kommer nog ej under säsongens gång, den kommer efter säsongen. Så du / vi kommer nog se en hel del klubbar gå bakåt efter säsongen.

Vilket som är relativt roligt, hade inte denna säsong körts igång i år .. så hade alla klubbar gått + istället för -.

men ändå värvas det fritt och grinar i tidningarna att det går åt helvete för deras ekonomi

och jag vi pratar inte om 2 klubbar i t.ex SHL som kommer gå mycket minus pga denna säsong, vi pratar om 10/14 klubbar, 3-4 klubbar kommer har riktigt stora problem tills nästa säsongen samt även näst kommande efter

{8225}: jaså håller ni Blatny högre än Döme? tycker den halvtjocka phil kessel-lookaliken var riktigt skön. kunde knappt gå, haltade sig fram. men skridskor gick det fint att åka.

{9108}:

Ja Linköping är ju i behov efter att släppt OP till Brynäs. Hv lär ju också vilja förstärka inför slutet.

Undra hur brynäs ska överleva ekonomiskt, dom har ju varit ute i omgångar angående minusresultat, men att fortsätta fylla på med spelare verkar inte vara något problem.

{8225}:
Zdenek Blatny.... borde upp i taket

{8225}: Min favvo-uppställning med tjeck o slovaker

Krizan i buren

Horava o Kaberle som backar

Framåt kör vi Vyborny Hostak o Blatny då(han har ju aldrig förlorat ett slutspel.

Nu är det snart dags för Widebro att inte scenen

Rytter: Jo men jag vet iaf 2 klubbar i SHL som drar in han just nu så jag tror att är på väg till nån utav dom.. Hv71 samt Linköping

Costanza: O när det brinner i buskarna klackar lill-Horava in en

{9108}:

Greg Carey såg ju intressant ut. Men troligen orealistisk för ha.

Tarasov:

Tänker du Klimchuk-Rockwood-Perron samt Karla-Niderbach-Harju? Borde väl vara en helt ok första och andrakedja.

Tarasov: Morgan samt Greg Carrey är 2 namn som är på väg hit till sverige. Kan bli fler därav får jag veta lite mer i slutet av veckan ;d

rätt kul ändå att man får veta rätt mycket, med tanke på jag känner / vet av rätt många agenter till en hel del spelare som jag själv är intresserad av.

sen är det mycket enklare att vara tok intresserad utav hockey därav mer knutna kontakter

{8225}: Kaut smyger in på en fjärdeplats i PPG bland Modotjeckerna bakom Hostak, Vyborny och försvarsgeneralen Horava.

{9108}:
Hoppas på Morgan Klimchuk och Francis Perron.

Costanza: Jävla tur att Hari är ungrare då, han vill jag inte ha.

Men tjecker o slovaker har oftast varit lyckosamma i MoDo

Sven Tuta: Glöm inte 17.30 ni som är intresserad av att höra Videbro på MoDo Chanel. Fritt för alla.

{9108}: Och alla till Modo🥰

Costanza: Då kan du nog få vänta på dom xd för det är ett par finska spelare ifrån finska ligan, samt några svenskar.
sen är det mest bara kanadensare och jänkare ifrån AHL

{9108}: Jag kräver tjeck å slovaker...galna ska de vara också.

Finns en del rykten som florerar runt svensk ishockey, men inga direkt konkreta.. lär få veta mer i slutet på denna vecka.

KB: då var jag inte uppmärksam ett dugg...😉

Nisse på Mon or: Du kommenterar ett inlägg som gjordes innan en enda värvning var gjord. Innan Rosdahl och Olofsson hade stuckit till Torskarshamn.

KB: ingår inte presigevärvningen från Timrå, SebO, i stommen, komiskt.

Ogie Ogilthorpe:
Ner med Jellvert i 4 och han kör i 3. Ut med Max ut ordinarie uppställning, skulle föredra Filip Karlsson i Rögle men han är uppbunden iaf en vecka till.

Tarasov: Känns som en rätt menlös värvning. Vem ska han ersätta? Jellvert. Känns onödigt.

Tarasov: Inga rykten på stan än? Namn som det pratas om/med.

Tarasov:
Kan vara övertalig i Malmö.

Steken84:
Apropå väster och värvningar, skönt att de blev Rockwood.

Hoppas man bygger bakifrån nästa säsong. Ser hellre ett tråkigt modo än ett lag som ligger i toppen av insläppta mål.
Värva spelare som är bra på powerplay i sina resp klubbar

hanzon: Han vill inte spela i andraligan. Pengarna var inte problemet.

Ser gärna Bartosak i Modo nästa säsong

{5647}: vi kan ju inte heller räkna med theodor resten av säsongen, minsta vink från frölunda så kallas han tillbaka till dom och då står vi där med brallorna nere igen.

hoppas vi kan värva centrar nästa säsong som vi vet spelar klart säsongen hos oss. vanskligt med lån, har vi ju fått se.

Rytter: Jo, pga Covid så kommer de i taxi-squad vara i karantän. Misstänker att det inte kommer att hända mycket alls där.

jonsson:

Han är ju med i deras taxi squad. De personer som inte är med i truppen men är stand-by och tränar och reser med laget för att kunna hoppa in snabbt.

Om detta sedan ändras vet jag inte, men ser att Florida har några spelare skadade som går före Heppo i rankingen så kanske man lyfter in dessa i deras taxi squad och tar ut heppo.

Då är frågan vad som händer lånas han ut till oss eller hamnar han i AHL? Det som är problematiskt med AHL är ju att några lag inte ställer upp detta år så det finns inte plats för alla spelare.

Jag skulle säga att han inte är 100% avskriven, men chanserna är betydligt mindre nu då han tog plats i deras taxi squad, antar att det beror på vad som händer med de spelare som är skadade och på skadelistan.

Nucky:

Är Heppo avskriven eller hur vart det?

{5647}: Glader har definitivt gjort några rätt starka värvningar, Rockwood senast exempelvis.
Hans uppenbara svaghet tycker jag verkar vara att bygga ett LAG från grunden. Dels har han misslyckats fatalt med centersidan, men även backarna tycker jag är för stabbig.

Vad man anser fel från ledarsidan är rätt uppenbart när de ofta pratar om spelarnas inställning, sparkat Hedberg samt gjort Sylwander till kapten.
På så vis har han också misslyckats med spelarnas karaktärer.
Visst, han har fått bygga en helt ny trupp men det är han långt ifrån ensammen om.

Storsveden: Jag tror ni har stor chans att behålla honom. Hans namn och rykte släpades i smutsen efter sortin ur Modo och jag tror inte han vågar sig på samma sak igen. Om han då skulle misslyckas i HV är han rökt.

« · 2132101 · »