1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 541582 inlägg · 4143 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Per Svartvadet?

20 omgångar kvar och det är tätt på matcherna. Vad sitter det i? Glader, det är dags att vakna nu!

Tarasov: ojdå jag tror ni vinner med 4-2 , fast om ni torska lär jag få höra en till historia på jobbet på fredan. Har ett gäng resver stockisar där

{9287}:
Yes mot SSK

Spela ni imorgon? Tänkt kika lite nu när man är ledig från jobbe xd

KB: Slog just mig att typ hela vår backuppsättning har varit på skadelistan vid nåt tillfälle. Endast Wallinder och Lindgren som har kommit undan, men de har varit sjuk istället. 7 av 9 på kontrakt, är det något rekord?
Sen typ två kedjor forwards och två spelare som rakt lagt av på grund av skador.

Haha 😂🔫

TV3: Du kan fortfarande vinna en bil....

Smurfen: Vad heter MoDos förstecenter? Du kan vinna en bil...

Olli Nomadinen : ”Lyxproblemet” som har uppstått är att vi snart har en helt oskadad trupp. Inget annat.
Tror vi har snittat 2-3 skadade per match sen säsongen startade.

Enström, Hedberg, Häggström, Åhström, Ohlsson, Jellvert, Öhman, Mikkelson, Dalroth, Styf och Corrado har alla varit borta flertalet matcher vid olika tillfällen på grund av skada/skavanker. Sen gick Viklunds hand sönder i SCA-cupen så pass att de fick ta en benbit från höften.

Tarasov: Fattar inte heller varför man Gamblar på center sidan !

KB:
Nä backsidan kännas lugn, särskilt om Tobbe V inte stöter på komplikationer. Klarar Boivin 25 min per match så ser det riktigt bra ut. Klarar sen Öhman 15 -16 min så skall det finnas puckskicklighet. Men fw-sidan känns hafsig

{5647}: Det var dock Widebro som sa att det skulle förstärkas på alla positioner (utom målvakt). Men ja, väldigt oklart.

Nu när Boivin ser riktigt fin ut och Mikkelson är tillbaka, med Viklund nån vecka bort så känns inte det lika stor prio att förstärka på den sidan iaf. Vi har många kroppar där.

Olli Nomadinen :
Ja visst vattnas det i munnen på er när vi jämför centersidan....

{5647}: Det jag inte gillar är att han ser sig klar med att Teodor skall gå som 1:a center, Men Fönstret stänger den 15:e och om Frölunda kallar tillbaka honom om 6-7 Veckor, Då stå vi där med byxorna nere. Jag tycker att vi skall satsa på en 1:a center. Räkna Teo som andra center, det går att ersätta.
Det är en given 1:a center vi behöver a.la poängmakare!

KB: Det mest störande är väl de blandade signalerna man får. Modo hygger på allt ena dagen, en forward ska in nästa. Sedan är det en back och två forwards, för att bara bli en forward. Vet Glader själv?

Rytter: Lindewall har kommit in också. Tycker det är ett ganska jämbördigt byte med Olhaver.

Håller dock med om att vi behöver få in en topp center och ytter.

{9315}: Kristallklart 🤓

Rytter: Vi ligger i botten och nu visar inte MoDo nånting som tyder på en satsning uppåt vad gäller forwardssidan. Vad fan sysslar de med? De får gärna finta bort oss med redan klara spelare, men klubben visar ingen vinnarskalle utåt till oss.

Olli Nomadinen : Vi lever i lyx och har problem, kan inte bli mer tydligt än så

Costanza:

Otroligt otydlig kommunikation från glader.

Vi har tappat:
Gagnon
Olhaver
Heppo
Kaut
Hedberg
Lindgren

Fyllt på med:
Karla
Rockwood
Harju
Niderbach
Boivin

Känns som det saknas minst 2 toppforwards för att vi ska vara starkare än vad vi startade med på pappret. En center samt en ytter måste in på forwardssidan och det ska vara klassspelare.

Men blir väl en tredjecenter vi får.

{9315}: Att Modos problem var lyxproblem kom som en överraskning åtminstone för mig

Costanza: Nyss var det fyra spelare som skulle in, nu en🥴. Skojar Glader, vad är målsättningen nu, undvika negativt kval. 100 åringen som klev ned i division 1.

JoseGonzales: Blir fan galen...

Costanza: Känns som ni behöver en förste center inte en allround forward?

Costanza: vi får hoppas det är en tidningsanka av den gode Pelle Hägglund och att Glader menar en center och en forward. med tanke på hur många alternativ han har och kvalitén på spelare som andra lag värvar förväntar jag mig en riktig bomb

{9315}: Gillar inte alls det där. Ersätt Hedberg och värva en jävla förstecenter som inte sen hamnar på en kant för att han är för vek!!!

Tolkningsfråga kanske men tolkar detta som att vi bara ska ha in en spelare till nu

Till sist, letar du fortfarande en center?

– Ja, men vi har stora valmöjligheter på centersidan just nu, men vi tittar på att ta in en forward till, en spelare som kan spela både center och ytter och det ger oss många möjligheter och det gillar vi, avslutar Fredrik Glader.

hanzon: Jo, tyvärr. Någon lägger in en kommentar i fel tråd och sedan är vi många som svarar på den. Jag brukar tänka mig för när jag skriver någonting nytt och försöka lägga det på rätt ställe, men medger att när jag svarar på ett inlägg blir det nästan alltid i samma tråd utan att jag reflekterar över det.

Markus1212: Det verkar som om detta är Ordet fritt!

{5647}: har detta med silly season att göra?!

Nucky: Just Lövens uppspel är kanske inte de svåraste att bromsa. Det är det som fungerat sämst för dem tillsammans med målskyttet, men visst känns det som att Piva kanske börjat få lite ordning på det hela. Läser man allehandas rapportering från träningar så verkar Piva vara den som är mest aktiv gällande taktiska övningar, samt att rita. Oftast så skriver journalisten att Piva ritar på tavlan och sedan körs exempelvis försvarsspel där de fem försvarande ska vinna tillbaka pucken så fort som möjligt.

Styf verkar mer fungera som pådrivare.

Rytter: Framförallt är den så onödig. Varför gå in som tredjeman i den situationen och utsätta motståndaren för en stor risk? Han kan inte vinna pucken, utan det verkar vara någon hämd för något eller så är han bara så sjukt klumpig.
Rahimi verkar överhuvudtaget inte i balans.

{5647}:

Tycker också Rahimis tackling är riktigt feg, SSK spelaren är upptagen i närkamp med en lövenspelare och då går han in rakt i ryggen på SSK spelaren och trycker till i ryggen mot sarg. Jag skulle gärna se att dessa situationer blir avstängning även om det inte leder till skada, det är så feg och fult att gå in där, SSK spelaren har ju ingen möjlighet att se honom då han är upptagen i närkamp med en spelare redan.

Sådana situationer borde dömas hårdare tycker jag, för där ligger allt ansvar på tacklaren och man har all möjlighet att avbryta och inte sätta in denna.

{5647}: Tycker vi bromsade upp Löven i mittzon bättre än vad vi gjort i tidigare matcher, eller om det berodde på att Löven var väldigt svag. Går nog att diskutera.
Men nog syns det ett embryo till förbättring i spelet.
Om det beror på Pivas inträde eller att spelare värvats/kommit tillbaka låter jag vara osagt, men förmodligen en kombination.

Messias : Såg väldigt dåligt när det hände och fick bara en snabb repris. Jag har inte sagt att den var ok, bara att den då såg ok ut samtidigt som jag medgav att jag inte hade särskilt mycket att gå på.

Jag ser inte alls någon armbåge, men axeln verkar träffa huvudet så det blir nog avstängning. Jag är själv emot den där typen av tackling. Visst är Plant riktigt låg, men det borde Blomstrand se.

Sedan är det märkligt. Det måste gå för fort där ute. Den situationen som Plant sätter sig i känns som den aldrif skulle hänt för 20 år sedan. En spelare skulle aldrig satt sig i en situation där man inte kan försvara sig. Han har noll koll på motståndare och vill bara dumpa pucken. Farligt.

{5647}:
Blindside, uppåtgående rörelse och en armbåge som det ser ut i skallen.

Är det en okej tackling ?

Lär bli 3-4 matcher.

KB: Lätt att bli förblindad också men Löven är verkligen en skugga av sitt forna jag från förra säsongen. Dags att vi sänker förväntningarna lite på dem i allafall serien. Det har de visat allt för många matcher nu för att det skall vara en tillfällighet att de svajar. SSK är inte sista laget som komme störa dem ordentligt. Sen när det vankas slutspel är det nog en annan femma.

Rytter: Blomstrand är en jättebra spelare, men har hört mer än en gång att han är en riktigt oskön karaktär både på och utanför isen. Kan iofs ha ändrats, men jag drar mig lite för att se honom hos oss.

Oerhört tufft, men vi skulle verkligen behöva ta 9 (kanske 8) av 9 poäng den här veckan med några gynnsamma resultat på annat håll. Då har vi en riktig chans att slå oss in på slutspelsplats.

KB:

Mer gynnsamt om Bergvik är skadad och dom kör Sahlin i målet. Han var verkligen inte bra när han kom in i tredje och en anledning att löven lyckades att vända.

Men ssk ser starka ut, spelade ut löven rejält. Andra perioden såg ut som ett enda långt pp. Det är verkligen ett lag med skrällpotential i slutspelet. Dom är skridskostarka och jobbar stenhårt och är fysiska, samtidigt har dom kreativitet och målskytte i kedjorna. Blomstrand och Måns Lindbäck är ju förutom målskyttar riktigt starka och jobbar hårt, spelare jag gärna skulle se i modo.

Får dom flow kan dom nog störa alla lag i ett slutspel.

{5647}: Såg aldrig situationen, förutom att Plant var rejält groggy. Det skulle ju iofs vara gynnsamt om Blomstrand är avstängd på onsdag.

Blir tufft att plocka poäng onsdag och fredag.

{5647}:

Ja dom förlorar ju matchen pga målvaktsbytet i tredje.

Surt för ssk när dom dominerar och spelar ut löven. Tycker egentligen inte löven var bra och sett till matchbild borde det varit 3 klara poäng för ssk. Men det gäller att göra mål.

Skulle vilja se dessa mot varandra i slutspelet.

{5647}: Helt klart är SSK riktigt bra. De borde nog vunnit idag, men vad jag förstår så förlorade man målvaktsmatchen.

Blomstrand såg ut att sätta in en ok tackling på Plant som dock fick rejäla problem. Stor risk för hjärnskakning.
Vinkeln är så usel och reprisen var från usel vinkel.

Tarasov: Får hoppas att SSK matchar samma målvakt.

Tarasov:
Ser att följande spelare dumpas, vi söker spelare som varit igång. Kanske ingen man går igång på men säkerligen billig och bra produktion i Frankrike. Kan vara underskattad eftersom han inte kommer från en hockeynation och är kort i rocken. Jämf produktion med en annan allsvensk spelare.

{9315}:
Klimchuk har lirat lite med Aagaard fö

Silly: Styrman inte med i Luleås trupp, vore perfekt att plocka in honom resten av säsongen men han kanske inte vill

Tarasov:
Norlinder 7 : e back i dag mot Örebro?

Silly:
Yes men tror han gör ett försök att nå NHL.

M Horava: Tycker Glader skall köra på den här killen.
Jesper kan väl lobba!

Jeremy Bracco - Elite Prospects
www.eliteprospects.com/player/197800/jeremy-bracco

« · 2134854 · »