1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528345 inlägg · 4121 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Saleva: Tvärtom, jag är övertygad att bägge två är intresserad av Modo framgång att dom kommer på en lösning om du tror att det är ett problem.

hanzon:
Tycker han är naiv om han tror att de är så prestigelösa att nån av dem skulle nöja sig med att vara andretränare..

Costanza: Snackar med Mariestad och Eriksberg dagarna i ände.
Väntar på klartecken från Besse 🏒🏒

Robin Ztorken L: Vad fan dricker du på dagarna? Du snackar väl inte med SMÅLAND ?

{9025}: Nej, vi törstar efter hopp nu :)

Vilka kontrakt ska du signera i veckan?

{8225}: smatterband?

Majbrasan: Pratar du Kina-puff eller ett-öres alltså?

Majbrasan: Grant Besse lämnar Löven, det blir nog Tokers "bomb"!!

{9025}: 5-6st totalt om allt går i lås, vilket är OM - men kan man väga in någon sannolikhet i exvis att bomben är mer sannolik att komma än alla 5-6st? Har bomben stor risk/chans att vara en blindgångare eller kan man tänka sig att det är stor chans att den faktiskt kommer brisera?

Eller: Ja, dels fortsätter vi ha genuint stöd från supporters o sponsorer om vi inte lägger oss ner.

Men det viktigaste, när Offens 5 ytterligare nyförvärv acklimatiserat sej och vi går upp till SHL, då kommer topp-spelare ,nya sponsorer som flugor till hästskit.

Gavelo: Håller med, fast ....

MoDos framtid är beroende av ett framgångsrikt A-lag. Spelar man i A-laget är prestationen viktigare än präst-betyget. När vi var i SHL o var stabila hade man lyxen att låta juniorer göra misstag eftersom dom blev en tillgång på sikt.

Men så länge vi harvar i allsvenskan försvinner diamanterna alltför tidigt.

Inget utpekande av våra juniorer, tvärtom, men som i Filips fall och gällande alla spelare.

Prestationen i MoDo nu är det intressanta.

Det måste väl få bli klart först

{9315}: Vet någon hur mycket istid han fick i matcherna i Linköping?

{8384}: Vore nog bra att avsluta säsongen positivt. Tror det kan vara en fördel för att locka spelare till klubben.

Eller: Nog för att jag tråkigt nog har gett upp säsongen så blir man ju ändå lite nyfiken när det dyker upp nyförvärv och ryktas om fler. Även fast Sundqvist bara har tränat Modo i två matcher och knappt tränat laget så ser jag mer i Modo nu än tidigare denna säsong. Så Modo får gärna överraska mig med ett bra avslut på säsongen. 😀. Skall bli kul att summera Sundqvist/Modos avslut på säsongen och om den kan överraska positivt som sagt. Man får bara försöka tygla känslorna så att man inte blir besviken men Modo är "lite" bergochdalbana så oerhört svårt tycker jag. ^^

Balou: Oleg Kvasha

Gavelo: Hoppas detsamma gäller MoDo

{9025}: vem är bomben?

{9025}: Vi vill ju att du OFFENtliggör de spelarna. 😉

Gavelo: Tycker han bara blir sämre och sämre, men har förmodligen inget vidare självförtroende. Ersatte dock Rockwood i PP igår, men tror man måste in med någon som kan fördela puckar om man ska spela honom och Karla i samma PP. Läge att ge Öhman chansen istället för Boivin.

Boivin spelar några minuter för mycket, tar för lång tid på sig i vissa situationer, speciellt i egen zon.

{8225}: Tycker han ofta åker ur askan till elden och krånglar till det onödigt mycket. Hade gärna sett honom gå rakare på mål, för han har bra driv och farligt skott.

{8225}: Håller med, men till Filips försvar så är han bara 21 år så han har framtiden för sig.

Gavelo: med tanke på att dom gick ut med detta nu tror jag inget mer händer idag iaf. jag hade fel förut kanske har det igen :)

Gavelo: Han kämpar som en gris, lovvärt. Men han åker ofta in i krångliga situationer, utan fart, lite närkamp , puckförlust och snabbt blir det en kontring, lite som Wallinder gör ibland.

På försäsongen var han sylvass. men han kan nog blomma ut när allt stämmer,tyvärr är det ju oftast när man lämnat MoDo. Men han kan vara precis den typen av spelare som skjuter upp o SHL när påsken närmar sej

{5647}: Hårt att säga men hoppas Hägga tar förnuftet till fånga och lägger ned karriären nu.

Risken är väl att sista smällen redan ger livslånga men...

{9025}: På Modos hemsida nu!

Edit 2’a på pucken

{9025}: officiellt nu

Haag för denna säsong. Inget annat.

Costanza: Håller med, vi gör detta efter varje förlust

Heyerdal: Nu känner jag äntligen igen MoDo Hockey. Byt tränare och byt ut alla 6 spelare som inte håller måttet och VINN...Man blir glad.

{8225}: Sveningsson är en gåta!
Jag har alltid försvarat honom och med tanke på hans spel i tidigare lag så hade jag hoppats att han skulle blomma ut, men jag får nog krypa till korset där, han har inte alls levererat öht.

Costanza: Helt plötsligt har Offen ersatt Glader, gör mej lycklig, minst 2 ska vara tjecker/slovaker plus em finsk sniper. Bör räcka mot halvdant motstånd i 'ligan'

{8225}: Ber om ursäkt , jag menade inte att jag ”vet” att han spelar även nästa säsong, men nog känns det som en sådan värvning som nog blir kvar nästa säsong (om det nu öht stämmer att han är klar för oss, inget är ju bekräftat än vad jag sett)

Gavelo: En till Svenningson alltså, då är jag lugn(annan storlek alltså)Men då får vi en bra målskytt till då

{9025}: 5-6 st nya, allvarligt ?

{8225}: Helt rätt. Fler kommer få nöta bänk i vår då solen värmer om Offen har rätt...

{9025}: en 'akutvärvning' alltså? Gavelo skrev om att vi värvade spelar för framtiden, men kontrakt säsongen ut, om jag fattar rätt?

{9025}:
Rena köpfesten, det betyder att man går för det. Gillas!!!!

{8225}: denna säsong.

Costanza: ok då, men finns fler än juniorer som borde nöta bänk, haha

{8225}: En väldigt stabil och pålitlig målskytt, bra ålder, bra storlek, har en väldans erfarenhet, svensk, kan bli en Björklund 2 fast mer delaktig i spelet. Haag var för övrigt en av Almtunas bättre spelare senast!
Ruskigt bra jobbat av Glader här!

Knafus: Glader har varit på praktik hos Kentää innan han tog jobbet hos oss ! 😜

{9025}: 5-6 st nya spelare?

{8225}:
Bra köp!!!

{9025}: Oj det är ju två hela fw uppsättningar det var inte lite ifall det stämmer! Backar har vi ju så det räcker och blir över om alla är skadefria

Gavelo: Ja, en spetsvärvning, dock med trist plus/minus på seniornivå. Men hur ser kontraktet ut, är han en del av vår framtid? har inte sett kontraktslängden

{8225}: Villiam Haag, känns som en väldigt bra förstärkning.

{9025}: Du måste tala om vem bomben är ifall det inte blir nåt😁

Det är mycket som ska gå i lås. Men skulle allt klaffa rör det sig om 5-6 st. Med en bomb inräknad. Kan få besked ikväll. Men iaf löpande under veckan.

« · 2144559 · »