1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528108 inlägg · 4121 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Robin Ztorken L: Jag har fått känslan av att han inte alls skrev fake. Snarare var det i linje med vad jag tycker mig ha förstått. Det verkar väldigt svårt att få hit spelare och jag tror att man satsar på en kategori spelare som tyvärr i sista minuten kan välja attraktivare ligor.

Robin Ztorken L:
😂😂

Balou: Jag har mina aningar vad det handlar om🤔Vi får se om han återkommer eller inte

Rytter: Wallinder försöker ta större ansvar än han borde vilket resulterar i att han spelar alldeles för svårt, extremt många och farliga pucktapp. Visst, det är lite minerad mark att inte låta juniorer misslyckas men förhoppningsvis kan Sunken få honom att riskminimera. Men trist att behöva sätta juniorerna i denna situation.

Hade underlättat om han hade haft en Toby att luta sig mot, likt Norlinder ifjol.

Robin Ztorken L: Fick exakt samma känsla, speciellt efter hans sista inlägg i går kväll. Jag skulle inte gå in med den svansföringen och börja hinta om ännu en bomb (efter en förlust) med tanke på hur hans tidigare "bomber" gått i stöpet.

Balou: Känslan jag fick när jag läste det han skrev var "fake" men det är min personliga uppfattning.
Något av en provokatör men han får gärna motbevisa mitt påstående.

Tarasov: Nja det han skriver får man väl tolka fritt men som sagt att hålla på Modo innebär himmel eller helvete.
Det går liksom inte segla på en räkmacka i någon sorts gråzon men det får man ta.

Robin Ztorken L: offen verkar ha tagit bort sitt konto här.. bläddrade till det han skrev igår och är borta, samt när någon har svarat honom är det svar till "dagis"

{8225}: Det hade jag gärna gjort men det kommer inte ske.
Offen sitter häktad för falskt bomblarm, utan tillgång till telefoner och datorer.

Robin Ztorken L:
Det är antingen himmel eller helvete, och läste man noga talade offen om potentiella nyförvärv, rapporterade när det föll i stöpet. Ingen kriminellt i det det gäller att läsa inläggen noggrant.

Robin Ztorken L: När Offens spelare rider in i Fjällrävens entré på sina vita stolta springare lär Robin Ztorken L få klä sej i säck och aska.

personligen tror jag inte det kommer nåt mer, har inget med Offen att göra utan mer min känsla som jag gärna har fel i men jag tror det är stängt :)

Robin Ztorken L: Om han har tur kommer det en värvning som räddar han som han kan säga där kom en, Lite jobbigt bara om det bara är spelare kring 70 kilo :-)
Och ingen 95 kilos

Tarasov: Onyanserat, vad menar du?
Detta var väl glasklart, case closed :-)

Robin Ztorken L:
Nu gillar jag visserligen dig men du aningen onyanserad ibland 🤪🤪🤪

Sven Tuta: Jo jag men dom har lämnat nu, efter konstaterat falsklarm.

Offen sitter häktad för falsklarmet och har en svidande dom att vänta, troligen fängelse, alternativt ett mycket högt bötesbelopp.
Kommer även åtalas för grovt blåljussabotage...

Sven Tuta: Tror bomberna är tjecker o slovaker, så det är Interpol som tar hand om detta

{8225}: Ingen som sett Nationella Bombgruppen i
Ö-vik?

Modoit i Umeå: Min käpphäst är en annan ingrediens också.

Öva på att sätta passen på blad, nästan alla kontringslägen faller på usla pass

Modoit i Umeå: Svenningsson har ett riktigt bra skott, vilket han (äntligen) visade igår. Han måste dock få rätt pass och framför allt göra sig passningsbar

{9315}: Efter Kristianstad matchen har ju Modo matchfritt lör-sön. Då tycker jag att Modo ska köra skotträning båda dagarna. Många år sedan som Modo sköt så här dåligt, oftast träffar man inte mål ens. Bara Karlkvist som kan skjuta !!

Rytter: Formationerna på dagens träning.

Mikkelson-Styf
Wallinder-Boivin
Öhman-Enström
Arvidsson

Karlkvist-Jellvert-Harju
Ohlsson-Niederbach-Sylwander
Sveningsson-Aagaard-Haag
Åhström-Tjernström-Rockwood
Lindewall

Vart är Offen när vi behöver honom?

Vi vill ha värvningar nu!

{9315}: det här kan jag bli så irriterad på, nu svarar jag på mitt eget meddelande men modo har i många många år nu bara värvat spelare utan nån särskild tanke på vem dom ska spela med eller hur de passar in. hoppas vi nån gång kan ha en sportchef som kan titta utefter befintlig trupp och se, hur maximerar vi spelarna vi har och hur passar ett nyförvärv in i det? istället för att säga okej vi behöver en playmaker, vi värvar en playmaker utan att titta på helhetsbilden. får ta en promenad på lunchen och kyla ner mig :)

Smurfen: ser på träningen att det är samma backpar som igår... måste in en back omgående, minst en. annars har vi ingen chans att avancera i mina ögon, då blir det fajt för överlevnad

Majbrasan: han är för dålig utan puck för att vara center i sverige och harju/karlkvist vill man inte sära på. tyvärr ännu en miss i scoutingen att vi värvar en center som inte passar centerspelet vi vill ha och vi har ju i ärlighetens namn ingen sniper han kan spela med heller om harju är fäst med karlkvist

jag kollade rockwoods stats förut, postar dom här också ifall nån är intresserad, har ingen baktanke med detta utan bara intressant:

even strength
1 spelmål
2 straffmål
2 förstaassist
3 andraassist

pp
2 förstaassist
5 andraassist

Majbrasan:

Antar att man tycker han är för svag defensivt för att vara center. Men då får man se till att bygga runt honom så hans styrkor kommer fram och någon annan kan täcka upp t.ex Haag eller Harju.

En förstakedja ska ju dessutom lyfta upp spelet och hota motståndarna i deras zon inte spela i egenzon, genom att ha honom i tredje/fjärde så ökar man ju chanserna att han sätts i situationer där han är svag. Dessa blir ju ofta tillbaka tryckta i egenzon samt spelar mot motståndarnas bättre kedjor.

Det är helt obegriplig coaching faktiskt. Är det såhär vi tänkt använda honom är det ju bättre att skicka iväg honom får vi får ut väldigt lite med honom i fjärde. En spelare som gjort 15p på 18 matcher borde ju besitta lite offensiva skills som vi borde maximera.

Majbrasan: Man har varit i gasen kring formationerna hela säsongen, i princip nya i varje match. Nu har vi ny tränare.. men det är fortfarande samma skit (typ) - vad är det här för experiment?

Ska man göra den nydanande upptäckten när det är 3 omgångar kvar eller vad är det frågan om?

Trilske: Ja, han lägger väldigt fina och öppnande passningar till helt fel personer - av den så enkla anledningen att han inte tillåts spela i rätt kedja med rätt spelare.

Vill han absolut inte centra eller vad är problemet?

Majbrasan: Man ser direkt när Rockwood får pucken att han är den enda med playmakeregenskaper i detta lag.

Majbrasan: Kan inte Harju ta lite av det defensiva ansvaret i en kedja med han och Rockwood.
Man förstör ju all kreativitet hos Karla.

Robin Ztorken L: Vad som är mer enerverande än att sakna kreativa playmakers i sitt lag? Ja, att inte använda dom. Ren idioti att Rockwood skall husera i fjärdekedjan.

Smurfen:

Enda problemet är att man fortsätter att misshandla den mest kreativa centern vi har, den enda som kan diktera tempot och hitta fina öppnande pass och sätta upp sina medspelare i bra lägen. Ska Jellvert nu sätta upp Karla till målchanser?

Vad gör Rockwood i fjärde? Om man tror att han ska spela sig igång där tror man jävligt fel, hade varit mer logiskt att peta ner Aagaard till fjärde och köra Rockwood i tredje med Svenningsson och Haag.

Padrone78: Ja, det är helt sjukt. Boivin är bra i pp, men passar bättre i en femma med mycket folk framför mål och många skott. Exakt som andra pp spelar. Öhman är bättre på direktpass och mer passningsspel.

Båda uppställningarna skulle bli klart bättre.

Till nästa match MÅSTE ju Öhman ersätta Boivin i PP1.

Kolla Karlas kroppsspråk efter varje skott från Boivin i pp mot aik.

Oavsett om det är ”sönderläst” att Karla står för avslut så är det förflyttning och större chans för mål.

Elias Pettersson och Viktor Olofsson gör ju 80-90 procent av sina pp-mål från samma position och pp-variant. Så att det ska vara anledningen till att Boivin tar avslut istället för sidledspass köper jag inte.

Smurfen: men bara nästan, men bättre än inget.
Hade hellre sett Rockwool som center i mellan Karla o Harju, tycker det finns lite kemi mellan Rock o Karla, finns tendenser när dom är tillsammans på isen.

{9025}: Ge oss mer hopp tack! Men är imorgon idag? Vet ju inte om du skrev före midnatt.

Plocka in några bra lirare nu, så du kan svara pöbeln sen: "Vad var det jag sa" :)

Robin Ztorken L: Nu får du nästan som du vill !!😆
Så körde dom på träningen nyss

* Harju - Jellvert - Karla
* Ohlsson - Niderbach - Sylle
Dom andra likt som igår

Blake:
Han skrev "en av allsvenskans bästa spelare"

Tarasov: Ja, låt oss hoppas det, var väl 15 matcher sedan vi plockade en trea?

Heyerdal:
Så var det. Verkar som att den gode Nordstrand inte har järnkoll direkt

Rytter: Jag tror han menar att juniorerna gnälls det friskt på medan de etablerade spelarna inte alls får samma kritik trots det är dom som ska bära laget.
Fruktansvärt otacksam uppgift för Styf & c.o att kliva in när de får ta skiten för att det går dåligt.
De som egentligen ska ska spela 0-7 min/match "tvingas" i många fall spela runt 20 min och därmed bära kraven som finns från alla fans osv.
Det är djupt orättvist att lägga det på dom när det för det första är Gladers fel att man har en så svag och tunn trupp, och för det andra är det enligt mig de etablerade som ska ta kommandot och visa vägen.
Istället åker dom och gömmer sig och tycker synd om sig själv.

Hur bra tror ni juniorerna kommer vara imorrn om dom fått läsa en tiondel av vad som skrivs på sociala medier?

Robin Ztorken L:
Tror vi tar morgondagens match relativt säkert.

Smurfen: Då lär cirkus hönsgården fortsätta.
Hoppas vi kan få med nån poäng i morgon, känns så där...

Foppatofflan:
Jag tyckte Viklund var bra, rörlig och bra speluppfattning ser så klart en fara med 3 år. Men han verkar vältränad i övrigt och alla backuppsättningar mår bra av en lite rutinerad pjäs

Heyerdal: Bagenda, "Allsvenskans bästa spelare om han kommer dit"

Bättre än Dahlen alltså. :)

Foppatofflan: Viklund var nog riktigt hämmad av skadan när han spelade sina 6 matcher.

Modo skulle ha haft prio då redan att ersätta han redan då när han gjorde operation !

Smurfen: om nu Viklund hinner göra come back denna säsong, hur många tippar på att han kommer att hinna komma upp i storform? Tycker inte han övertygade under de få matcher han hann spela i början av säsongen.

Om nu Corrado har ljumskproblem, och nyligen haft bakslag, är det ju inte en grym prognos på att han ska komma tillbaka i storform.

De eventuella nyförvärven som kommer in har ju inte speciellt mycket tid på sig att komma in i laget och spelet.

Alltså vi har målat in oss i ett rätt tråkigt hörn.

Ogie Ogilthorpe:

Mikkelsson = -1
Dahlroth = +/- 0
Corrado = +7
Viklund = +1
Enström = -5

Wallinder = -10

Du kan ju inte ignorera det faktum att Wallinder har sämst +/- tillsammans med Öhman, dessutom har Wallinder varit inne på flest mål bakåt i 5 mot 5 (33st).

Så jag tycker att resonemanget att gnälla på juniorernas prestation är relevant.

Är det en slump att i de matcher där vi har satt ett bra försvarsspel så är en faktor att istiden på våra juniora spelare har varit låg. Mot löven t.ex spelade Wallinder (14, 11, ) och Styf (5, petad).

Jag säger inte att de ska vara ute ur laget men de ska inte spela 20min per match som de ofta gör då detta försvagar vårt lag och stabiliteten defensivt.

Ingen Corrado eller Viklund med på dagens träning heller enligt Allehanda live sändning från träningen !

Lär ju bli samma trupp i morrn som igår !

« · 2145987 · »