1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527705 inlägg · 4121 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Olli Nomadinen : Bygga ut??? Bygga ett menar du väl?

Gavelo: Delar i stort din analys över dagens match. Dock så har vi haft ”turen” att övriga formationer (utöver första) varit ledande i många matcher, vilket varit bra när Dahlén-Lööke-Lundin varit lite sega.

3 p till TIK och 0 till KIK, vilket bör ge viss glädje till alla Modoiter en lördag som denna.

🍺

{8225}: Nä inte när man har hängt ut sig själv i diverse gb...
Därmed är min diskussion i det här ämnet över o återgår till fridsamheten i vår gb. 😘

Olli Hahl: Kan bara svara för mej såklart, men jag 'hänger' ut mej själv, du någon annan. Ser du nån skillnad på det?

{8225}: Nä det gör han/ni så bra själva...

Olli Hahl: Jo, det betvivlar jag inte, men att namnge personer härinne som är avstängda hos er förstår jag inte anledningen till faktiskt

Tarasov: Som nån rymdforskare sa , minns ej namnet, när Nobel-pristagarna diskuterade i SVT för några år sedan

'baha ....va fan ska Timrå med ett prisskåp till, skulle bara skapa ett onödigt .vaakum...'

{8225}:
En bra försvarsspelare i handboll är alltid utvisad 4 min per match, du är en Nordkoreas gränsvakter då får man man avstängningar när man sköter sitt jobb.

Nisse på Mon or:
Aldrig vi behöver all hjälp vi kan få och vet att ni gärna hjälper oss🤛🤛

{6870}: Tittar lite på matchen Tik-Kik
Först kan man säga att det är Timrås första kedja som i princip är Timrå , endast dom som skapar.

Men iaf 3 saker.

1 är att Timrå trots oerhört stort spelövertag så tar man ofta burskydd, aldrig någon panik utan man låter alla byta i lugn och ro, sen startar man anfall.

2 I egen Zon har man alltid 2 forwards vid var sin passningsficka, vilket gör att man alltid har 2 passningsalternativ

3 man tjuvar alltid med en spelare som ensam går djupt i offensiv zon , lyckas man vinna puck innanför blå så har man alltid en ensam spelbar kille nere bakom motståndarnas förlängda

Sen spelar Timrå fysiskt och jobbar mycket med screening för att skapa ytor för varandra, det märks att dom är samspelta.

Timrå- Kristianstad 2-0 i första. Är det nu det vänder?

Foppatofflan: Ska man skratta eller gråta?

Tarasov: Oj, missade länken, men trodde gränser mot vissa länder innebar att man måste uppfylla vissa villkor för att få komma in, typ som från Norge nu. Men hoppas han får visa upp sej snart. Alltid kul när en ny spelare kommer in

{6870}: För mej är det bara

"Du är blockerad i detta forum till -292277022657-01-27 09:29"

Vet inte vilket år faktiskt, men klockan 09:29 varje morgon testar jag

Nucky: Själv vart jag portad i 666 miljoner år! 🤣👌

Nucky: Finns inga supportrar på deras sida som gottar sej i vår misär inte, tvärtom. Maken till hederligt o ödmjukt gäng får man leta efter. Sedan finns det element som drivs av skadeglädje, men det är ju inga supportrar

{5647}: Jag tänkte inte, bara lyssnade på vad Glader sa.

M Horava: sök på ”youtube horava klackar in pucken”

Rytter: Har du länk på de klippen? Hade varit kul att se..

Rytter: Om NHL räknas så är nog ändå detta det roligaste i min bok (i hård konkurrens med när Sullivan får sin hämnd på en häcklande åskådare och när Rob Ray ska beskriva hur det gick till när han spöade en supporter i båset).

Robin Ztorken L: Hade Örnsköldsvik legat i Småland så hade vi varit det sjunde bästa laget där!

Foldron: Sitter o kollar på matchen SSK - VIK och i periodpausen rullar det listor med statistik, intressant sådan.

Noterar att vii är bland de sämsta överallt där det är bra att ligga bra till.
Gagnon såg jag hade 66% tekningsvinster men han är väl inte kvar hos oss?
Inte en spelare någonstans syns till i poängligor och annat men vi har en på listan över mest utvisade Agaard, man förstår att vi ligger i tabellen där vi gör.
Kass på allt kan man säga. i en snart avslutad säsong

Nucky: Haha, jag vet nog att du inte kan hålla dig borta för att sprida din begåvade reserv.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
#2115624 · Nucky 20x20-logo-modo-hockey.gif · 2020-12-20 21:39

Foldron: Folkhälsomyndigheten rekommenderar att alla som reser in i Sverige testar sig för covid-19, testar sig ytterligare en gång fem dagar efter hemresan och stannar hemma i minst sju dagar efter ankomst till Sverige. Om du inte utvecklar symtom eller testar positivt under de sju dagarna kan du efter det röra dig i samhället men du ska alltid följa de råd och rekommendationer som gäller för alla. Planera därför för att kunna stanna hemma efter inresa till Sverige.

hockey_21: Han skall väl sitta i karens i sju dagar först enligt FHM

{8225}: Min självbevarelsedrift har hindrat mig från att gå in på hyndornas sida på hela vintern, så man är lyckligt ovetande om hur de lär vältra sig i vår misär😆
Finns några användare där som tillhör begåvningsreserven samt har skadeglädjen som den enda sanna glädjen, vilket är en olycklig kombo

{5647}: Tror han bara behöver ett visum sen är det good to go, gissar på att han landar onsdag-lördag.

Olli Hahl: Vilken rocken roll på Timrå sidan , har Småland party idag .
Fullt ös på killarna .!
Dom hoppar över vår match i eftermiddag tror jag

{8225}:
Det handlar just om papper att lämna Ryssland i detta skede skall det inte behövas arbetstillstånd då han skall vistas här i mindre än 90 dagar. La en länk igår lite osäker om jag tolkar rätt.

{5647}: Har för mig att Ryssar inte är det snabbaste att få visum i Sverige. Men allting borde vara klart under nästa vecka hur som helst.

hockey_21: Trodde att han var i USA då han varit där under hösten vad jag förstår. kanske behövs de papperen pga just Ryssland då:( Ja,.då kanske det tar längre tid.

{5647}: Glader sa att han var i St Petersburg och fixade med papper inför resan.

{8225}: Vem har sagt att han är i Ryssland? Det är svårt att spela i NHL/AHL och bo i Ryssland. Hur tänkte du?

{5647}: Låter bra, var rädd att det var karantän mm nu. Försökte tolka nån myndighetssida (vilket inte är så lätt)om inresa från Ryssland. Där stod bl.a. att vissa grupper fick resa in i Sverige från Ryssland, en av dom var

"säsongsarbetare inom jordbruk, skogsbruk och trädgårdsnäring"

att harva i MoDo säsongen ut bör väl räknas som jordbruk , så Zykov hinner nog
göra avtryck här då

Rytter: Nejdå... det här var ju som ett kinderägg i humor. Allt i ett 😅

hanzon:
Om det var medvetet blir jag än mer imponerad!

Rytter: Undrar om Horovas klackning blivit ett godkänt mål idag?

Rytter: Nog för att jag också har lite tvivel kring Karlin....

Men allvarligt, man gnäller alltså på att han kommer ut kort i jämförelse med en kille som var headcoach i NHL vid 33 års ålder och nu vid 36 är en solid NHL coach. Känns inte som ett större hinder för mig faktiskt.....

Olli Hahl:

Kan bara komma på två klipp som är roligare.

1) horavas klack och 2) när lethonen tappade skenan

Foppatofflan: Hysteriskt roligt 🤣🤣
Man tror ju inte att det är sant...

Foppatofflan: Exakt samma sak som Niederbach åker för när han faller i mittzon. Domarna är verkligen sjukt inkonsekventa.

{5647}: Bra Modo. Känner igen detta då Modo för 5-6 år sedan satsade på fd. spelare från NHL. Gick ju så där🤔

Foppatofflan: Episkt 😂😂😂

{8225}: Nej, men torsdag är nog en hygglig gissning.

{8225}: nej, men gissar att han inte spelar kommande vecka iaf

Hörde Glader angående Zykov först nu. Glader fick ju frågan om när Zykov kan ansluta. Svaret var att Zykov jobbade för fullt med pappersexercis.

Någon som hört/sett någon konkret tidpunkt han kan vara tillgänglig? .

jag är inte helt såld på karlin heller men är inte helt emot det. får jag välja tränare nästa år hade jag valt en erfaren tränare som varit huvudtränare i många år utanför modo, med pondus och erfarenhet att få igenom sina idéer till laget. för mig gör det inget om tränaren saknar modo-koppling, tycker inte det är viktigast. av den anledning tycker jag sundquist är ett rimligt alternativ för nästa säsong även om han kanske inte skulle vara etta på listan, har för övrigt ingen lista så svårt att säga :)

jonsson: det råder det inget tvivel om i mina ögon. tror inte på nån topp-sex men vi hade nog varit på rätt sida tiondeplatsen åtminstone. men hade sundquist haft corrado och dahlroth att tillgå istället för styf och mikkelson, wallinder eller enström så hade det nog varit några baklängesmål mindre senaste matcherna :)

Sven Tuta: Arga snickaren går in i omklädningsrummet, spänner ögonen i backbesättningen och sedan taktiktavlan.
: "Men herregud, ni har ju ingen plan! Det kommer att rasa ihop när som helst!"

« · 2147846 · »