1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545935 inlägg · 4162 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
jonsson:
Glader ville hitta en ny Adam!
Och det gjorde han!

Svårare än så är det inte, Sedan kommer Brynäs eller Leksand och rycker i honom!
Efter en succe period här i Allsvenskan.

{6870}: Synd att Youtube tagit bort grisfighten TIK-MoDo. Många 5+20 haha!! Idag kan jag bara älska att TIK-spelare helt rätt toktacklade och slog mot en flinande Susse. Det där var fan riktig hockey.

Silly:

Gjorde ju innhopp i ahl för 2 säsonger sedan och slutade på 7p på 7m (1+6). Så vissa skills måste han ju ha.

Blir intressant att se ifall han är klar. Vi har ju drömt om en playmaker och nu kanske vi fått tag i en som kan sätta upp sina medspelare och diktera tempot.

Jag är försiktigt positiv till honom.

{8225}: var det mamma eller pappa som var ifrån Medelpad?

jonsson: Ja precis, det lär väl finnas en del andra men men. Hoppas Glader prickar rätt på någon värvning.. :) nej det var lågt. Heja MoDo!!

Tom Topp: Dad

JoseGonzales: Vill Leif D bränna pengar så är det hans problem.

{8225}: Sedärja!

JoseGonzales: Eller så låter det mest som att spelare i mängder finns där ute. Eller snarare så finns det nog hyffsat med spelare men frågan är om alla vill låsa upp sig en hel säsong i andraligan i Sverige. Bara kolla på vad ni fick in, inget ont om killen men nog borde det finnas bättre även där som Kentää kunnat plocka fram av vad som finns ledigt?

Sputnik: Här tror jag att MoDo behövde ersätta Heppo direkt. 70/30 att han skulle stanna. Skum säsong. Stabilare i TIK, men vi har tappat för mycket. Heppo/Kaut ut ... Harju/Rockwood in ...

Tom Topp: Men mamma var ok :)

Costanza: Sen äre svårt att spekulera givetvis. Han ni värvat nu kan ju likväl bli succé vem vet. Svår marknad och situation med Coronan helt klart. Ni kommer garanterat ta mark när andra lag nu tappar sina NHL lån som varit bärande i sina lag hur som haver. 👍

Costanza: Panthers anar nog att vattnet i Övik gör honom gott och skickar tillbaka Heppo för att investera i framtiden. Man kan ju drömma iaf. :)

Karlkvist - Hepponiemi - Harju
Aagaard - Rockwood - Sveningsson
Åhström - Jellvert - Hedberg
Sylwander - Häggström - Ohlsson
Lindewall, Tjernström

Sputnik: Vi trodde alla i höst att nu värvar vi en ny bra förstakedja....tyst...sen kom lånen. Så vi är som tillbaka till ett nolläge, även om Harju ersatt Olhaver och Karlqvist återvänt.
Säger ingenting om det, om det finns en plan för att vara grymma under våren.

Att det skulle vara negativt med stor rink för att han aldrig spelat det kan ju faktiskt visa sig vara precis tvärtom för honom som playmaker - mer tid och yta att hitta de där öppnande passningarna och kreativa lösningarna. Jag säger bara att det inte behöver vara negativt :-)

Costanza:

Hittade scout rapport om rockwood, från 2018 i samband med att han var inbjuden till Canucks development camp. Låter lite intressant att se vad glader hittat.

Rockwood is the subject of PITB’s next invitee profile. He's a playmaking centre from Coquitlam, who has overcome a series of obstacles to become one of the best players in college hockey.

Rockwood is a passer, pure and simple. He led all of college hockey with 40 assists last season, but had just 8 goals. It’s not that he has a bad shot, it’s just that’s the way he thinks the game.

“In every sport I’ve played, I was always a playmaker, never a goal scorer,”

“He’s probably one of the best setup guys in the league,” said his Coquitlam Express teammate Jace Hennig. “He’d rather have an assist than a goal, that’s for sure.”

“He’s going to get somewhere and that coach is going to go ‘I could use him as a penalty killer, on the power play, four-on-four, the faceoff dot.’ He’s responsible,” he said. “Wherever he goes next, he’s going to win that coach over in a hurry.”

Rytter:
Det känns som att Karla kommer börja att få igång målskyttet rejält inom en snar framtid! Eller Svenningsson eller Hedberg?

Silly: Harald Lückners svar på tränarfrågan i Modo, Fredrik Andersson!

www.allehanda.se/artikel/luckners-tips-till-modo-i-tranarjakten-jag-vet-en-som-passar-perfekt

hanzon:

Vill vi ha Freddan som tränare?

jonsson: han har ju uppenbarligen lyckats i Timrå. Oklart hur mycket det är Dahléns förtjänst dock.

jonsson: Är väl inte helt otippat att Freddan kommer hem till er nån dag. Kan mycket väl vara nästa säsong, däremot tror jag att det kan bero lite på om Timrå går upp eller ej.
Tror att Freddan är lite revanschsugen med tanke på hur snöpligt det slutade i förra SHL sejouren.

Angående Freddan som tränare så sitter hans styrka i att bygga lagsammanhållning och grupp. Tycker han har lite taktsika svagheter mellanåt i det aktiva coachandet. Inte en typ av tränare jag sett JFK skrivit han velat ha för typ av coach tex.

jonsson: Freddan har haft bra lag att coacha, det hjälper mycket att ha ligans vassaste spelare också, varit lite skeptisk men som jag känner nu vill jag ha honom kvar, freddan har växt mycket tycker jag, intressant att följa detta, kommer aldrig vara sur på någon som vill ha nära hem.

Sputnik: Han är väl lite som Harald. Ingen riktig taktiker, men väldigt duktig lagbyggare som får laget att dra åt samma håll. Verkligen ingen Hellkvist med en extremt tydlig spelidé som han inte kompromissar för. Det är väl som med Karlin en tränare jag egentligen inte vill ha då han inte är så utpräglat offensiv i grunden, men jag tror att han haft större lycka med dagens Modo än Styf kommer att ha.

Bekräftat idag, Adam Rockwood klar

hanzon: bara honom eller blir det fler julklappar?

hanzon: Och, att man i princip räknar med Heponiemi i den mån att man värvar ingen till center innan ett beslut tagits kring Heponiemi.
Lite trist, men samtidig förståeligt.

Padrone78:
Man tittar på flera verkar som att vi skall köpa oss ut det här! Härligt.

Glader återkommer några ggr om Hepponiemi, verkar som att man hoppas mycket på att han kommer tillbaka.

Tarasov:
Rocky hade flest assists i Ncaa 17-18, alltid nåt.

Tarasov: Dom där backarna han spelade i mot på filmen dom visade verka inte vara några skridskostarka grabbar, Såg ut som jag skulle kunna åka/göra 8 runt dem?

jonsson: Jag hoppas verkligen att dom förlänger med Harju !

Smurfen:
Ja Harju gillar jag

Tarasov:
Ja tror man tar in minst 2 till utöver Harju. Brynäs är ute efter Chad Billins, såg jag. Kanske blir någon av Hedberg/Ingman ledig då.

jonsson: Man får hoppas att han vill tillbaka också..

Tarasov: Harju gör det bra, med tanke på att han inte spelat på länge och knappt kunnat träna på is i höst, om vi nu antar att ”Rocky” går in som center i 1a så bör det innebära att Jellvert kliver ner till 3:e?
Eller kommer man använda Rocky som ytter ist för Harju?!

Rocky blir förhoppningsvis spelklar i mellandagarna säger Glader.

Även bra att vi får tillbaka Dalle och Enström, tror det kan vara bra för Styf att vila lite från sidan.

Gavelo: Rocky kommer centra.
Och Jellvert lär flyttas ned. Skulle tro att Åhström får gå mellan Sylwander och Häggström?
Och jag gillar Jellvert, men han ska inte spela i en 1a kedja.
Rocky låter ju lite som Heppo faktiskt fast är nog hårdare i sitt spel?

Monno: Det verkar som han spelat med Heppo tidigare, kan det finnas en baktanke med denna värvning att man hoppas att Heppo kommer tillbaka.
En ny smurfkedja

Monno:
Karla - Rocky- Harju
Hedberg - Aagaard- Svenningsson
Ohlsson- Jellvert - Åhs
Lindewall-Häggström-Sylwander

Får vi Heponiemi och en till antar jag att det är på bekostnad av Lindewall/Åhström.

Tarasov: Spännande konstellationer, speciellt om Heponiemi kommer tillbaka.

Jag gillar normalt sett Häggström men jag tycker inte hans kurva är speciellt positiv på senare tid tyvärr.
En 4e kedja med lindewall-Jellvert-sylwander/max kanske?

Gavelo: Får vi tillbaka Heponiemi och Kaut får vi rimligen ihop tre hyggliga kedjor. Kanske inte samma extrema spets som ifjol, men jag undrar om inte det spelar mer roll att de var samspelta och med ett fungerande spelsystem än att Hepo och Kaut är så mycket sämre än JJ och Tambo.

Just känns det deppigt, men om vi kan lyfta spelet och Rocky är en bra förstärkning så borde vi kunna satsa mot topp sex-åtta. Jag tycker att truppen är mycket bättre än att man ska ha den målsättningen, men som vi spelar så är det ändå ett framsteg. Ingen av de tre matcherna gick att se utan skämskudde.

{5647}: Undrar hur stor chans det är att vi får tillbaka Hepo (och Kaut)? När skall camperna vara avklarade?

Majbrasan: Jag tror att chansen att få tillbaka Hepo är rätt stor, men Kaut lär vi knappast få. Möjligen kan han missa truppen med en liten marginal och man tänker att han har större nytta av en längre säsong hos oss, än en kort och osäker i AHL.

{5647}: Colin Smith Väsbys värvning, som jag nämnde för några veckor sedan och flera här ville inte ha honom till Modo , 13 p på 8 matcher, fler än Karla på 10 matcher och ,gissar att ingen forward i dagens trupp har bättre stats på hela höstsäsongen

Heyerdal: Lite mer meriter än vår Google-julklapp, men förhoppningsvis är Rockwood en oslipad diamant, lär visa sej

{8225}: rockwood är ju en märklig sign rakt igenom.

Heyerdal: Det återstår att se om Smith blir klar också, samt han har haft bästa lekkamraten bredvid sig också.

{5647}: om han blir kvar när AHL börjar med camp.

{5647}: rockwood blir nog kvar iaf hehe...

{9252}:

Ännu en bitter lövensupporter. Ingram var ju en fantastisk värvning av Jesus. Besse har ju börjat lovande också, en riktig spetsvärvning ser det ut som.

« · 2115167 · »