1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528225 inlägg · 4121 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Costanza:

Visst får Krizan också komma, tror han är bra törstig. Han kan ju sköta underhållningen och visa lite räddningar från kvartsfinalen -07, samt återberätta när han gjorde mål mot Timrå.

Costanza: Läset en ljudbok nu och där pratar uppläsaren om Ume älv. Vad är det för vattendrag? Dyngdiket är väl ingen älv???

Tänker bara på Populärmusik från vittula. Där var han tvungen att kliva ur bilen för att se en av de fyra götländska floderna som avvattnade högländerna, som han tvingats lära sig i skolan (äta vi, lagan ni eller hur det nu var)

Diken!!! Var hans kommentar.

Sven Tuta: Jag med!!!!

Ni kan räkna bort en gubbe 😔

Domsjö: Vilket ös det kan bli, hörde att Conny skulle komma. George får panta tomburkar för att ha råd med detta

{9025}: Bomben😬

{9025}: Suck !!

Halvbomb iaf

{9025}:

Var det en namn med bomb potential eller var det mer av en kinapuff?

Då kan du ju berätta vem det var om affären ändå inte gick i lås

Rytter: 4-5 minus 1 , 3-4 då kanske eventuellt...;-)

{5647}: Vet ej om du skämtar, men Ume älv (dyngdiket) är mellan 200 och 300 meter bred där den passerar Umeå.

Steken84:

Fast det är ju verkligen att röja sina källor, är det inte officiellt och många vet om det är det ju bara dumt att nämna något, risken är ju att informationen stryps åt.

Ser hellre att information fortsätter att komma än att veta specifikt vilka namn det rör sig om, även om man självklart är lite nyfiken på vilka vi försöker att värva.

Från Hörnefors:

Det är alltså ett brett dyngdike.

Rytter:

Jo må så vara men läsa om bomber hit och dit sen kommer det inget.
Dock är inte dagen slut ännu men att höra att det har skitit sig med någon spelare så får man lite ångest.

{9025}: ..räkna bort en gubbe från hur många? 1? 2? 4-5? , 5-6?

Steken84: styrman verkar ha tackat nej.

Steken84: Känner att det klassiska talesättet "Var inte rädd för att ta ut glädjen i förskott, för det värsta som kan hända är att du har varit glad i onödan" passar in här.

Fan, allt är ju skit. Ett polariserat samhälle där folk hatar varandra pga politik, en pandemi som förstör allt kul som gjorde livet värt att leva och ishockeylaget, vars namn var det första ord jag lärde mig i livet, spelar som krattor.

Lite roliga rykten behövs, oavsett om de slår in.

M Horava: Tar hellre kvalitet istället för kvantitet

M Horava: Det är inte ovanligt att lyfta bort en dyr snubbe i en förhandling och sen ta nästa. Vill ni även ha Krizan och Döme på förfesten så får Widebro och ni swisha några tusen. Jag betalar flyg och hotell til Zdenek B, samt lastar in dryck och paprikachips till lyan.

Costanza: Swishnummer?

Sven Tuta: Ja, precis. Hellre Hedman den yngre än Styrman och Belov.. ;-)

Bad_Brett:

Man skiter ju i om tomten kommer eller ej. Det känns som om han gör det nu och då vill man inte vänta på klapparna helt enkelt😀

Costanza: Jag vill ha Bartosak med på festen som kör fotbollsräddningen på repeat. Tror att festen blir ett jävla röj med honom. Du får nog köpa med lite mer påsar paprikachips bara..

Steken84: Medans vi äter upp nagelbanden så lite glädje, Sverige trea i mixed skiddkyttestafett

Costanza: "Stans tuffaste sportchef Fredrik Glader (Nick Nolte) tar upp jakten på spetsspelarna. Han får loss Umeås fräckaste skojare George Costanza (Eddie Murphy) från fängelset i 48 timmar, eftersom George vet var spelarna finns. Tillsammans vänder det udda paret upp och ner på Tjeckoslovakien under den vilda jakten ..."

Deadlinen för nyförvärv närmar sej med stormsteg

Sven Tuta: Tack, då slipper man se den inspelade tävlingen efter en dags slit

På riktigt: Hålla på att dutta med bomber..
Hade det inte varit den billigaste och genaste vägen till SHL att Hedman begärde tjänstledigt några månader och anslöt Sundqans gäng?
Känns ju som om han skulle kunna vara hyfsat påslagen match efter match och kunna dra med resten på lite "grit".

{9025}: Så kinapuff alltså..

{8225}: Koncentrera dig på Modo istället 😂

{8225}: Är så jävla uttråkad nu, så jag lägger gärna 5000 kr på dryck och paprikachips till MoDoiter som vill fira här när vi går upp i vår.

{9025}: "Halvbomb iaf", var det den tidigare omtalade s.k. bomben som det sket sig med.. eller någon därutöver som kan betraktas som halvbomb? Vore tråkigt om den tidigare omnämnde "bomben" var en blindgångare.

Bomben lever än

Sven Tuta: Grrrr

{9025}: Härligt, då måste jag börja städa...

{9025}: Bomben som det sket sig med?

{9025}: Nån som vill hjälpa mig hacka gladers telefon?😂

{8879}: ni kommer förstå framöver. Svårt att säga saker utan att säga för mycket.

Costanza: Panta burkarna bara så vi kommer vi
Efter festen kan du renovera istället

{9025}: Du får komma upp hit, samla ihop tvivlarna och sänka ner icke troende i Dyngdiket. De kommer då att inse att det kunnat ha varit värre...

Bomb död 😪

{9025}

Och vem var tänkt?

{9025}:
Ah trist....

{9025}:

Det var ju jävligt synd. Är vi fortfarande ute och letar spelare? Någon känsla av hur många vi söker och ifall det är nära någon annan?

{9025}:
Får leta upp en ny!

Haha vilket fiasko. Trodde bomben mfl var klara och bara skulle presenteras men tydligen var inget klart.

3 kvar.

Steken84: var så jag uppfattade det också...

Smurfen: var inte det nån gång i januari frågan ställdes till,Styrman då i samband med att vi lånade honom, tolkar det så iaf. Hoppas på något nytt så det inte blir en tummetott...

« · 2144989 · »