1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 540682 inlägg · 4140 ämnen

Silly season

Sv: Silly season

modomille:

Fast sen funkar nog Schremp som skytt i PP lika bra som en back, bara man kör han med någon lite mer defensivt skicklig kille :) 

strountes: jag vet inte vad jag ska tro igentligen behöver nog Vi en center en bra sådan Schremp till exempel som kan få igång Haataja.Fast powerplay är dåligt så man skulle nog behöva en bra pp back men såna växer inte på träd tror inte det finns nån sådan på marknaden tyvärr.

Cehlin ska vara klar för Leksand så ni slipper oroa er.

Frågan är om Modo värvar mer. Jag är tveksam. Om de värvar så tror jag mest på en back.. Vad tror ni?

Amitiel: Fönstret stänger på Lördag. Timeåspelarna är fria att gå på Onsdag om man inte kommit fram med en konkret lösning för att lösa de ekonomiska problemen

hanzon:

Är väl 31 jan har jag för mig

När exakt stängs transfer fönstret?

Steken84: okej samma här ett långtidskontrakt med han hade suttit fint.

Bad_Brett:SAIK är visst också intresserade av honom.

Redigerad kommentar

hanzon:

Inte säkert!

Emil Petterson från Timrå, det är väl för nästa säsong eller hur?

modomille: jag menar inte att man ska värva Cehlin stället för någon. Jag vill ha honom för framtiden.

locken: Jag är grymt nöjd med att vi inte tog Harju. Precis den typen av spelare vi inte vill ha hit. Visst gör han sina mål, men det är ofta på hans premisser och han har hittills inte gjort sig känd för att underordna sig ett spelsystem med hårt jobb.

Ankan har rätt om Nyllet, men det var kanske inte så smart att skriva det offentligt.

Steken84: vi behöver en toppcenter är Chelin det? Jag hade hellre velat ha in Schremp fast med han kan man ju inte förlänga med 2/3 tror jag efter som Schremp vill spela där det är högst lön till exempel khl eller Sweizch stavning?.

dempa:

klar för luleå

Harju blev precis ledig. Dock ingen center.. 

Börjar närma sig deadline. Något att rapportera?

Varför inte värva cehlin? 23 år och utvecklingsbar. Rightare och kostar säkert inte så mycket

Schremp åter utanför SAIKs trupp, får gråa hår om det blir den sista värvningen till Modo.

Blake: Frölunda har Olimp tyvärr.

Randy Marsh:Du menar Sjur Robert Nilsen, att han och Skröder bildar tränarpar?

Blake:

Skröder och kanske den där norska tränaren Nilsen. Om han blir modos tränare dvs :)

modomille: Tror du att jag drömmer om den här säsongen!?? :(( Klart det är nästa säsong jag menar.. och ja, som du säger.. alla andra med större plånböcker kommer att slita i honom. MEN!! Vi har Skröder som lockar! Dom kanske är bra kompisar, landslagsspelare som dom är. :) 

Blake: det blir ingen Thoreson han ska avsluta säsongen i khl annars hade vi kunnat ha en chans om han bröt kontraktet nu.Nästa säsong kommer väl skellefteå,hv71,färjestad och frölunda lägga ett stort bud på han, för stort för oss.

Randy Marsh: Thoresen och Haataja *drömmer mig bort* 

Randy Marsh: Möjligtvis mardrömmar om vilket annat SHL lag som skriver med honom.

Robert Nilsen jagas av Modo som huvudtränare till nästa säsong, vore spännande.

Rytter: Håller med, ska vi locka till oss talanger utifrån och behålla de som finns i närområdet måste vi fortsätta ta upp juniorer i representationslaget. Annars kommer dessa och deras agenter tycka att det finns attraktivare organisationer att utvecklas i. Dessutom är det inte ekonomiskt försvarbart att värva in medelmåttor och ställa talangfulla juniorer åt sidan.

hanzon:

Bra men inte den spets vi söker till laget i laäget vi är i nu. Såg att någon nämnde Boyce som ersättare till t.ex Öberg. Detta är en sådan värvning jag inte vill se, ska vi ersätta Öberg gör vi det från egna led och inte genom att köpa in en spelare. 

Tar vi från egna led så är det bara positivt, vi visar att vi utbildar spelare och ger dom chansen, samt att det borde bli billigare totalt sett så vi kan lägga pengar på dyrare spetsförvärv till de första kedjorna och backparen. Visionen måste ju vara att vi ska bli självförsörjande på utfyllnad och breddspelare samtidigt som de juniorer med högst potential och utveckling drar till NHL. 

Vi ska värva spets och inte bredd, bredden ska vi odla fram underifrån. Ger hellre sådana som Grundström, Jakobsson mfl chansen istället för att värva in Boyce och ge honom platsen i laget.

supertr?tt: Emil Petterson Timrå, hur pass bra är han?

Amitiel: Alla spelare som kan ge mer än de vi har tar jag gärna, men jag hoppas att Tik klarar sig. 

Sen håller jag med Zäta, löser de inte arena(plyfa)bygget är det ingen mening att pumpa in några miljoner, då är det nog bättre för Tik att konka, låta banken ta smällen och börja om.På  4-5 år så är man med igen.

supertr?tt: Chelin har varit väldigt skada benägen under en tid kanske därför inte Dif vill ha honom,Brynäs släppte Jesse niinimäki nu floppade där men hade bra stats i finland och godkända i khl han är center också

supertr?tt:

Jo men en gång i tiden ville dom ju inte ha Danielsson heller.

Sen krashar Timrå ser jag gärna att man byter ut Öberg mot Boyce.

Redigerad kommentar

Amitiel:Om det är någon som ska köpas ut från kontrakt, kanske det kan vara "Räkan".

Amitiel: Cehlin är en spelare jag tycker de borde ha stenkoll på. Tyckte han var bra i Dif och petar defenitivt några av dagens spelare i Modo.

Att inte Dif vill ha honom gör mig lite orolig dock. 

modomille:

Nu har jag inte Modos kontakter så jag vet inte riktigt vilka spelare som finns tillgängliga bakom stängda dörrar, men en möjlighet att den blir så dyr kan ju vara att det är någon som köps ut från tidigare kontrakt.

Men som sagt bara rykten så till något är officielt ska man ta det som såna.

Cyklob:

Jag hade gärna sett att dom även tagit in Patrick Cehlin, tror det hade kunnat varit en framtids spelare. som Popcorn påpekat han påminner väldigt mycket om Danielsson innan han kom till Modo.

Amitiel: finns det någon första center ute på marknaden för utom Schremp?

Amitiel:Före jul gick det en kommentar här som sa att Kyle var klar efter jul. Finns det någon substans i det ryktet? Vad tror du?

Amitiel: Låter ju riktigt bra det bara hoppas att det går i lås då :), jag hade varit nöjd om dom kunde fått in en bra klass spelare till sedan kanske fyndat nån bra spelare i dom Allsvenska lagen som vill lätta på sin ekonomi.

Cyklob:

Nej inte fått fram några namn eller nuvarande klubbar, vet bara att det är en första center  och pp-back som varit planen tidigare i alla fall.

Och att spelarna dom förhandlar med inte är några små namn, utan det är riktiga kvalitet spelare, ungefär såna som man hade hoppats dom skulle ha i laget från start :)

Redigerad kommentar

Amitiel: Ok.. ja vi får väl hoppas att sponsorerna kliver fram nu då. Man kan ju alltid hoppas Sedinarna kanske kan skänka några kronor. Det kan vara skillnaden mellan SHL och Allsvenskan det där.

Du har ingen koll på vad det rör sig om för spelare?, Min gissning är att den ena är Lash eftersom han fortfarande ej gjort klart med någon ny klubb ännu.

Cyklob:

Av det jag hört så var planen att ta in 2 spelare till men att den "bättre" spelaren verkade bli så dyr så dom inte skulle ha råd med båda, fast dom fortsätter jaga mer pengar för att kunna ta in båda och var därför Svartvadet ändra uttalandet till att 1 till skulle in, för att han inte vet om dom kommer hinna få ihop nog pengar för båda.

Men 1 till ska absolut in, 2 om dom lyckas hitta någon till som vill offra sig hjälpa till ekonomiskt.

supertr?tt: Det var lite så jag tänkte jag med, om Ros sagt något om MoDo genom åran har det oftast aldrig stämt därför jag frågade Amitel som jag litar mer på. Men som du säger kan man ju hoppas den gode Ros har rätt för engång.

Cyklob: Ajdå, det betyder nog att det är färdigvärvat för MoDo då herr Ros inte haft många rätt under sin karriär :)

Hoppas att han förvånar mig...

Amitiel: Enligt Ros på aftonbladet ska tydligen MoDo förstärka ganska rejält är det något du hört något om?. Som jag fattade det nu sist så ska det vara in 1 spelare till ? eller har man ändrat sig igen? :)

Foppa ska få tröjan hissad i fjällräven. Är det avslöjandet?

Kyle cumiskey tror jag på! Även Ryan Lasch

Haataja är taggad! Minst sagt.

« · 1656656 · »