1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 540712 inlägg · 4141 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
5 minuter kvar innan transfeerfönstret stänger, och ingen ny för dom utlånade spelarna.

hanzon: håller med blir liksom nytt avstamp.

modomille:Jag ser fram emot en bättre säsong 15/16, och med nytt i båset, gärna någon överraskning.

hanzon: jo men vi har inte många att välja mellan enligt mig men är Nilssen redo för att vara headcoach? jag är tveksam.

modomille:Vore väl bra om Rober Nilssen själv får bestämma vem han vill ha i båset.

hanzon: inte gradin iallafall verkar som att Nilssen är lite mer av en taktiker istället för en högljud tränare därför hade jag velat ha Aalavara kvar sen värva någon annan ass tränare.

modomille:Om det nu blir Robert Nilssen, vilka ass tränare skulle då vara brevid honom i båset?

hanzon: modo var/är intresserad av Robert nilssen var assisterande förra säsongen i leksand då det vart succe' har tränat norge i landslaget också.

Tränarfrågan för nästa säsong, önskemål?

Monno: håller med nästa års lag kan bli riktigt bra faktiskt där vi har utvecklings potential i många hari,olofsson,grundström,carlson,djuse,possler och flanagan om han blir kvar tycker att hari borde stanna 19 poäng och -2 är inte så dåligt ändå,han har kanske placerats i rätt kedja nu och då kan han producera fin pass idag till exempel. Nättinen borde stanna han har blevit bättre under perras ledning alternativ 3:e center bakom emil petterson (2:a center)om han kritar på till nästa säsong också och thomas hertl som 1:a center kanske om Modo värvar han.

Monno: Såg att han var två totalt i poängligan till å med. Med god marginal till Trean.

Fan, värvar Svarten denna kille på 2år vore det mumma . Men varför skulle dom släppa honom förstår jag inte?

Tvåa i skytteligan också till å med.

Fan Svarten, låt detta ske! Känns för bra för å va sant...

Redigerad kommentar

modomille: I ren EP syn vore det en kalas värvning. Gärna ett längre kontakt också. Han har ju stadigt blivit bättre och bättre för varje år. Bra ålder.
Rätt dominant i interna poängligan så verkar inte som att han lever på nån annan super spelare. :-)

Rytter: har inte sett honom fast han har ju gjort en del poäng i tjeckien center dessutom modo behöver ju en center tror att Modo snart skriver på deras hemsida att han klar eftersom att dom i sista stunden inte värvade backen.

Rytter: Varför en del "hånar" er för Perra är nog resultatet av hans verk hos oss och AIK. Jag var väldigt tveksam till att ni tog honom, men av det jag sett så har ni blivit bättre och då var det ett lyckat byte från er sida.

Så grattis.

Läste igenom en aftonbladet chat angående transfer deadline, där var det någon som sa att Tomas Mertl skulle vara intressant för modo. Någon som hört nått om detta?

www.eliteprospects.com/player.php?player=22578

Har inte koll på denna spelare, något som sett honom? Är det något att ha för oss? 

ULTIMAVICI:Helt rätt, den kräver vatten. Mkt smak 167 ppm är respekt, men jag gillar rökig whiskey. är du en whiskeynörd? Har ett fat som har legat 3 år i nordingrå (BOX) till sommaren. Smakade en Whiskey i veckan som jag kan rekomendera "ILEACH". Helt okej. Men det finns viktigare saker än whiskey, så nu njuter vi av segerns sötma.

Randy Marsh:

Äh jag bryr mig inte så mycket om det, tycker bara att det är tråkigt för Perra som faktiskt gjort ett bra jobb trots att segrarna uteblivit. Men det är klart ser man bara resultaten och inte matcherna så är det ju svårt att veta, men å andra sidan kanske man ska vara försiktigare med kommentarerna då.

Rytter:

"Sett att många på Timrås sida hånat oss för Perra"

Ja det är väldigt märkligt hur dom kan håna oss med tanke på att de själva riskerar att kvala till div 1 samt att de var en millimeter från att hamna i konkurs.

Så viktigt det är att vi hittat en fungerande defensiv och ett BP. Nu har vi äntligen chans att vinna matcher. Vi ger inte bort mycket efter Perra tog över, men idag var det slarvigt vid tillfällen. Den stora skillnaden är att vi inte faller ihop ju längre matchen går utan idag blir vi snarare bättre.

Sett att många på Timrås sida hånat oss för Perra, då har man nog bara sett resultaten och inte hur spelet förbättras. Perra har full respekt från mig genom att han på denna korta tid fått ordning på defensiven och BP.

Otroligt viktigt att vi får igång offensiven och får göra 5 mål, det enda som fattas nu är att vi får till ett PP. Fokus måste ligga där under uppehållet, få in Hossa och få till ett PP spel som fungerar och kan avgöra eller ge oss komandot i täta matcher.

Sven Tuta: Släng i en isbit, enda sättet jag klarar en Octomore. Så jävla skönt.. Hade nästan glömt denna känsla.

S-vikaren:

"Varenda direktskott som Haataja skjutit har gått längs isen. Han får träna mer på det."

Jag är glad att vi överhuvudtaget har en spelare som kan/vågar skjuta direktskott.

ULTIMAVICI:God whiskey ska avnjutas vid speciella tillfällen. Ikväll ett sådant tillfälle. Octomoren är öppnad och håller på att avnjutas. Om den är rökig? Den luktar mer än ett nytjärat träd vid grisåteln. Tur att jag plockade ur batteriet till brandvarnaren.

S-vikaren:

Ja, Perra. Jag tycker också om det jag ser. 3 poäng!

modomille:

Varenda direktskott som Haataja skjutit har gått längs isen. Han får träna mer på det.

S-vikaren: haataja har ingen kompis att leka med det är därför han inte gör mål i Modo kan bli bättre med hossa

modomille:

Det spelar ingen roll vad han gjorde för x antal år sen. Det är vad Haataja presterar för MoDo denna säsong som spelar roll. 

henkeiskogen: 5-3 nu mål av smolenak hans andra för kvällen!

modomille: vågar man hoppas nu?

S-vikaren: alla skotten kan inte bli bra sök på juha-pekka haataja på youtube då kommer du se på riktiga bössor

S-vikaren:Man blir glad när man ser Perra inunder breakouten ger direktiv, det hände väl inte under A.F. tid. Jäklars vad vi har skällt på Torp, men hans offervilja är värd all respekt.

S-vikaren:

Haataja har uruselt skott. Alla skotten går längs isen.

Nog är det Heart of hockey på isen. Inget att klaga över arbetsmoralen.

Sven Tuta:Ja på Rinkside 3 är det inget vårdat språk.

hanzon:Du har helt rätt, men vi leder o är så jäkla uppspelta så vi ser int vars nars vi skriv ;)

J F K:Ullmark är som en succefilm, svårt att upprepa till en ny succe

ULTIMAVICI: det är sant har sagt att jag vill att dom ska trycka till mer i skotten så att det blir mål,påhlson kan ju när han vill hoppas att han vågar mer då kommer han göra mer mål.

modomille:Är det ingen som håller sig till tråden längre? Silly Season  där snackar vi ev nyförvärv.

modomille: Jo men att vi producerar när vi nyper till puckarna istället för att fösa puckarna på mål är inte konstigt. Påhlsson sköt väl SHLs hårdaste handledsskott för året i ribban också.

Kul att dom får göra lite mål iaf : ).

Håll i det här nu! 

4 mål i en match glädjer då mig mer än eventuella poäng. Lär väl märkas på publiksiffran framöver också!

Nieminen: absolut målvakterna lite ur balans nu.

Rytter:

Vilken match!

ULTIMAVICI: Men vad är detta för match !!!!?

Rytter: Vad är det som händer?

4-3 ketchupflaskan i topp!

ULTIMAVICI:

Hari gör en riktigt bra match offensivt. Fan vilka fina lösningar han hittar och passen sitter på bladet. Riktigt kul att se.

ULTIMAVICI: Där släpptes en solklar icing som gav mål i slutändan. Jag såg verkligen inte varför det blev straff. Ingen hakning ovanför handskarna eller ens i närheten av något som skulle givit utvisning.

ULTIMAVICI: Ganska typiskt. 1 tveksam straff mot oss 2-2

Sen 2 minuter senare en missad solklar highstick, nu 3-2 mot oss. Kan inte påstå att domarna är uppmärksamma. Hur kan 2 stycken huvuddomare missa en highstick av puckförande spelare?

J F K: Vad missade jag? Såg verkligen inte vad som gjordes fel där? Vi blir så löjligt jävla bortdömda...

Redigerad kommentar

jämtland: att alla målvakter ska gå på den där straffen suck.

« · 1659378 · »