modomille:
Ja blir intressant att se vad Hossa kan tillföra till laget. Jämför man bara stats och jämför Hossa med Pesonen så ser man att Pesonen gjort 25,27,28,22 poäng per säsong i sitt KHL lag och det ger 0.55p/match. Hossas siffror är 44,55,31,31,19,41,16 och det ger 0.68p/match. Inget snack om att man ska ha höga förväntingar och att han kan stärka vår offensiv rejält.
Redigerad kommentar
Monno: Nu blir det spännande, vilken spelare är det vi har lyckas få hit nu när vi nobbar Brejcak?
http://www.allehanda....k#Ishockey
En defensiv back hade varit klockrent tycker jag, så vi får ner istiden på firma Torp-Hedman. Synd att inte Brejcak kom, tror han hade varit riktigt bra.
Redigerad kommentar
Monno:
Det har jag svårt att tro. Tvåa i interna poängligan (1p mindre än 1:an) för sitt KHL-lag. Lagkapten. Torpedo ligger på slutspelsplats.
Allt talar emot det ryktet.
ULTIMAVICI: Varför nobbar vi då den där backen för? Jo, för att vi lyckades kontraktera den spelare vi egentligen ville ha! (Innan deadline) *hoppas jag*
Jaja, allt är egentligen bara ett rykte från madhawk och inget som Modo själva gått ut med.
El Maco:
Albin Carlsson utlånad till Timrå igen. Även Reiderborn och Olofsson. Nu gäller det att man räddar Timrå från kval, så denna trio tar med sig Pettersson till MoDo snart.
hanzon:
Tror att han är redo för SHL spel, ser honom gärna som en spelare för att bredda vår trupp. Sedan att han är en spelare från Modo gör ju inte saken sämre.
Brashear åker hem igen... kom som en total nyhet för mig, har jag missat att detta var bestämt från början? Riktigt trist då jag tycker att han visat riktigt bra takter på slutet!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/modo/article20251589.ab
Redigerad kommentar
Laken:Så här står det på modoiter.se
”Om Timrå är klara för fortsatt spel i Hockeyallsvenskan utan chans att kvala, vare sig uppåt eller neråt, när några omgångar återstår så kan Emil spela med Modo under ett slutspel/kval för dem. Skulle detta ske kan han dock inte återvända till Timrå under denna säsong.”
Någon här med koll på juniorlaget som kan ge en mer nyanserad bild av varför han inte fått chansen i A-laget?
www.allehanda.se/ishockey/shl/modotalangen-besviken-pa-klubben-de-kommer-inte-satsa-pa-mig#Ishockey
modomille: Skulle inte direkt likna Olofsson och Söderberg som snarlika spelare, Söderberg är mer all-round och kan hålla i pucken och har ett helt annat spelsinne. Olofsson är i ärlighetens namn väldigt begränsad som hockeyspelare och hade det inte varit för hans skott skulle han spela i div.1.
Ser absolut ingen anledning till att man inte ska ge Söderberg chansen, bra mycket lämpligare än t.ex. Öhman för seniorspel enligt mig.
Fast sen ska man även komma håg att vara bra i j20 laget är inte garanterat att dominera lika mycket i a-laget, är ju faktiskt rätt fint hopp i svårhetsgrad på motståndarna.
Nog är jag rätt säker han kommer få chansen nästa säsong och kommer nog få spela större delen i a-laget nästa säsong, men förstår och accepterar varför dom inte slänger in han i det läge dom är i nu.
ULTIMAVICI:
Ja för ska man gå efter både mail och samtal som Modo fått så finns det folk som inte verkar förstå det så lika bra få det sagt.
Vad gäller spelare till nästa säsong så har jag funderat lite kring två saker.
Vid spel i SHL, Joonas Nättinen, hur ska man göra med honom? Riktigt dålig inledning, men kollade nu och sen jul (26/12) så är hans statistik följande: 15M 9p +5. Och det plus att han faktiskt verkligen spelar bättre gör att till rätt peng (alltså relativt billig ändå) så tycker jag nog han kan få vara kvar. Han gör det ändå bra i BP också. Frågan är ju om han verkligen duger som 2a Center och om han inte kan vara för dyr som 3dje? Gissar på att om Påhlsson går ner i lön lär an väl centra en 3dje lina på pappret.
Vid spel i HA, Kyle Flanagan, killen gör mkt konstiga avvägningar och spelar väldigt nätt ibland. Men om han nu kan fortsätta vara väldigt billig (som JFK påstår han är) så känns han ändå som en vettig spelare i Allsvenskan, framförallt om han en skadefri försäsong och kan lämna hjärnskakningen bakom sig.
Eller? Är det bara jag?
Vi verkar ju ha förbenat svårt att värva Centrar, så finns det någon vi faktiskt kan behålla kanske det inte är en dum idé.
ULTIMAVICI: Givetvis ska vi det. Men att köra ner huvudet i sanden och ignorera ett möjligt scenario är bara dumt.
Spelarna ska såklart bara ha ett enda fokus, frammåt uppåt. Om det så är i SHL lr kvalspel.
Men Charlotte jobbar på två budgetar, och jag hoppas även att Svarten jobbar på det. Än om han såklart måste utgå från SHL spel till att börja med. Charlotte har ju lättare att kolla åt båda håll på så vis.
Men att inte kunna disskutera aktuella spelare, framförallt i befintlig trupp vid olika scenarion är ju bara löjligt.
Tolka mig rätt, jag är i regel löjligt naiv vad gäller Modo och kommer fram tills det är teoretiskt kört hoppas och tro på att vi kravlar oss över strecket. Men bara för det så måste man ju kunna disskutera en eventuell framtid då det går på tok.
Jag tillhör skaran som inte tror vi går i konken, helt enkelt för att kommunledningen gillar Modo så mkt... (Kanske lite väl mkt till och med) Till och med på högra flanken, än om dom gärna sågar beslut när dom tas.
AntonB: Hossa tror jag kort och gott att vi inte har råd med över en hel säsong... Ska vara att han blir galet kär i staden isf.
Ahnelöv borde vilja tjäna feta pengar i KHL eller Schweiz. Satsar en tjuga på att han delar klubb med Dicken nästa år.
Önerud är ju enligt många redan förlorad. Gissningsvis betalar HV mer cash än han är värd också isf. Så det känns svårmotiverat. Trist i vilket fall.
Bryta med Öberg borde vara fullt rimligt. Det bör inte vara allt för dyrt, många HA klubbar vill nog gärna ha honom i laget också. Varför inte Löven?
Monno:
Vaddå Hossa verkar ju så glad över att det är så lätt få tag i snus här i Sverige och att det finns överallt så han stannar nog :)
hanzon:för dyr nog angående centerfrågan tycker jag att nättinen är en bra andra center,påhlson skulle kunna vara tredje center om han gick ner i lön lite, flanagan känns inte som en tredje center då han vill vara mer offensiv men han har inte levererat efter skadan visst det är kanske nån skavank efter skadan som har stört han men tycker om han inte kan spela andra eller första center då tycker jag att han ska bort.
Redigerad kommentar