1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 389191 inlägg · 4142 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
VanDamme: Backsidan känns vänligt trolig sånär som på Djuse. Tror han sticker. Möjligtvis sticker Lindgren också.
Castonguay drar nog många SHL lag i.

Och Conny klack kan väl omöjligt hålla Allsvensk klass nu för tiden?

Ang att behålla Filppula kan jag inte tänka mig att vi ens har råd att göra. De andra SHL klubbarna kommer vara rätt hård på försöka värva honom också.

VanDamme: Hur funkar det med en somPatrik Karlkvist? Står han under kontrakt fortfarande när man åker ner en division. Brukar inte kontrakten upphöra att gälla då?

Jonatan Bjurö
Magnus Åkerlund

Emil Djuse - Oscar Hedman
Nichlas Torp - Jesper Lindgren
Albin Carlson - Erik Ullman

Ludvig Nilsson - Éric Castonguay - Patrik Karlkvist
Kristian Jakobsson - Axel Ottosson - Linus Sandin
Daniel Bagenda - Johan Lindholm - Conny Strömberg
Anton Byström - Tim Wahlgren - Oscar Stål Lyrenäs

Manny: Thomas öppnar upp för en fortsättning i Modo.

Drömlag till nästa år:

Ericsson
Bjurö

Sniper-Filpula-Thomas
Karlqvist-Olimb-Kempe
Grundström-Pettersson-Thorell
Ottosson-Dwyer-Jakobsson

Welch-Cumiskey
Enström-Viklund
Grundel-Djuse
Hedman-Lindgren

Skröder och Ritchie har gjort sitt. Kan inte riskera en andrecenter med tanke på både ålder och skador. Samma sak med Christensen gällande skador, och ser gärna att vi är så nordiska som möjligt.

Djuse får en chans till, borde kunna blomma ut.
Dwyer stänger matcher och ger oss en bra 4e kedja.

hanzon: Vi ska ju vara muntligt överens med han om vi fixar kontraktet.

dempa: Kanske du har rätt men Torp spelar helt klart i fel division.

Är det någon som tror att vi kan värva Joacim Eriksson (G) till kommande säsong, eller blir det Brynäs som lägger vantarna på honom?

{7225}: jag hoppas ändå på att behålla djuse o att han ska kunna bli bättre i sina avvägningar. han kommer alltid vara en säkerhetsrisk men har ju fantastisk fart o lite av en gubbe i lådan, vill gärna ge han en chans till.

modomille: Torp och Djuse bör ni försöka bli av med.

hockey_21: Spelare som troligen lämnar=Olofsson,Possler,Kwiatkowski och Rantakari.
Spelare som kanske
lämnar=Grundström,Heshka,Thomas,Butler,Dwyer och Djuse.
Spelare som kan förstärka=Jocke E,Christensen,Grundel,Hedberg,J Olofsson,Viklund och Enström (väldigt liten chans)

Thomas-Filppula-?
?-Christensen-J Olofsson.
Hedberg-Petterson-Karlkvist
Sandin-Ritchie/Ottoson-Whalgren.

Welch-Enström (liten chans)
Viklund-Grundel
Hedman-Torp

Jocke E/Bjurö

Som ni ser så kan det bli många olika senarium. Kanske så stannar Butler och J Olofsson inte kommer,kanske lämnar Thomas och Christensen var bara ett rykte. Enligt mig så är center sidan mest oviss. Filppula,Petterson, Christensen och Ritchie är en stark center sida men håller Ritchie ett år till? Sedan så vill nog inte Ottoson lira i en fjärde kedja. AJ sa att dom hade gjort klart med två riktigt bra spelare,jag tror att dom två är Jocke E och Christensen.

hockey_21: Du får inga 10000kr av mig men en garanti för att vi är kvar får du👍

Drömlag till nästa säsong om vi är kvar:
m. Kempe i. filpula b. Thomas
c. grundström e. Pettersson e. hedberg
k. Jakobsson a. ottosson p. karlkvist
L. sandin b. ritchie t. Wahlgren

n. welch k. cumiskey
t. enström t. viklund
o. Hedman e. djuse

Räknar med att butler Olofsson och possler lämnar.

Silly: Ser ok ut :-) . För mid del är jag svag för Box Messenger, min favorit. Har en flaska kvar, dessutom ca 1 år kvar tills fatet har lagrat till sig, Box förstås.
Livesändning från Allehanda 1730, glöm inte det.

I kväll ligger mitt val i en Glen Garioch Reserv.
Med andra ord en något lättare ton än vanligt :-)

Segerns sötma.... aahhhh!

{7225}: Uppsnack innan, annars blir det den privata whiskeybaren ;-)

Men det verkar helt klart med Olofsson till Frölunda!
Grattis Frölunda!

Amitiel: Som sagt va, bara rykten på spelare på väg in, inte klara som jag menar.

Sven Tuta: 18:30

Sven Tuta: Vem har hällt bromsolja i klockan, den blir aldrig 1800 känns det som.

Amitiel: Hur säkert är det med Grundström? Det var rykten om SAIK.
Thomas ryktet hur säkert är det? Vill vi ha kvar honom så tycker jag att bud från andra SHL lag ska vi väl kunna matcha, för det verkar som han trivs i Ö-vik.

Hur tänker man från ledningen, vilka atlanter vill man ha kvar till nästa säsong?
Vilka tycker ni? Jag tycker att Thomas definitivt ska vara kvar, han har blivit riktigt bra under AJFO ledning. Dwyer samma sak, ingen poängspruta som han värvades för, men ett stort laghjärta verkar han ha. Buttler, vet inte jag är kluven där.

hanzon:
Fast sen finns det ju gott om rykten på spelare in också.

Några av ryktena som gått runt är

Ut: Olofsson, Possler, Grundström och Thomas

In: Joacim Eriksson, Elias Pettersson, Christensen, Tobias Viklund.

Och det är väl dom med störst trovärdighet in sen finns det ju ett gäng mindre trovärdiga rykten om spelare på gång in som tex

Marcus Högström, retur igen för Ahnelöv och såna.

Vi tappar spelare fortare än det tillkommer spelare.

Känns som vilket lag det än är för så är det konstigt om Victor spelar i SHL nästa säsong, precis sån spelare som alla NHL lag är tokig i och brukar vara snabb plocka över för att utveckla vidare själva.

Jesper Olofsson, om nu inte Karlskrona stannar kvar i SHL, Edwin Hedberg har ett utgående kontrakt. Sedan pratas det om Joacim Eriksson mv och Erik Christensen från HV71, inte mig emot om dessa kom till klubben.

{7225}: Vad menar du nu? Trollar sim vanligt Arnio?

{5647}: Men vad hände med den där enorma klasskillnaden? Kan den ha försvunnit?

{7225}: nu har Jesper Olofsson gjort mer konstruktivt på sex minuter än de tidigare fem perioderna tillsammans nästan.

Patrik Källstr: Gladiatorer och hockey...jag vet inte jag

{7225}:

Det hade inte spelat nån roll, då Modo är gladiatorer medans Leksand är ett korplag.

Monno: KHK måste ösa på lite nu....grymt uddlösa

{7225}: Ja det får vi aldrig veta. :-)

Monno: Tror den pucken styr på backens klubba.
Olofsson har inte varit med alls de här två matcherna. Han har hyggligt med puck, men det händer verkligen inte mycket. Klasser sämre än lillebror hittills i kvalmatcherna.

Monno: Ja där ser man .... Undrar jag hur Modo reagerat om Leksand satt sitt friläge där i början förresten? Kramp?

{7225}: Haha bara för du säger det så bjuder KHK på ett mål efter att ha enorm press.
Men AIK gör det bra. KHK kom aldrig in på mål. Slutar med att man tar ett dåligt avslut som ger en spelvändning.
Aning svagt av Honken kan tyckas men. Mja. Sett värre.

Rytter: Ja det gäller att behålla full fokus framöver och ha tålamod om inte utdelningen kommer. Kommer inte målen så är risken att det blir jämnare och jämnare minut för minut och att tempot går den i takt med att nervositeten och anspänningen ökar. KHK-AIK serien är en klar indikation om hur det kan se ut där det är helt ovisst. KHK spelar krampaktigt men behåller trots allt tålamodet och det kan visa sig vara viktigt.

Dundee:

Ja vi får inte dippa så mycket i prestation imorgon, för Leksand kommer säkert vara klasser bättre än igår.

Hoppas att AJ och FO lyckas hålla spelarna nere på joden och få dom att inse att det bara gäller att höja prestationen och jobba hårt ifall vi vill spela SHL även nästa år.

hellge:

Är det detta som är anledningen så ifrågasätter jag Olofssons karaktär starkt. Flera spelare i truppen har fått stå åt sidan när man inte kommer upp i prestation. Kan man som 21-åring inte ta att få stå år sidan i några matcher utan att vilja byta klubb så är det något fel.

AJ hade ju Fiala i HV och han fick ju utstå både ett och annat och var petad till och från, men han verkar ju ha tagit det på rätt sätt och verkar ha haft bra relation till AJ.

Nej man får hoppas att det är på samma sätt som för t.ex Guter som placerades i flera klubbar men nyligen skrev nytt med KHK.

Det som dock talar för att dessa spelare lämnar är att förlängningen inte är klar än, för ifall Modo blir degraderad så slutar ju ändå kontraktet gälla, och hade dom velat spela SHL för Modo så hade dom ju redan kunna skriva på nya kontrakt.

{5647}: Ja försvarsmässigt var det yrt som fan i Leksand påminner om oss i början av säsongen. Men det kommer bli en betydligt jobbigare match imorgon tror jag. För som jag sagt tidigare har svårt att se Leksand göra 2 så usla på raken. Dom kommer säkerligen få mer chanser framåt imorgon med så då gäller det att vi är med.

Rytter: Snarare är det väldigt orättvist att de inte leder... Jag tycker att khk ändå gör det rätt bra. Aik får väldigt få högoktaniga chanser, även om man har mycket skott och våldsam frenesi. Aik borde ändå varit i ledning, för det hade bara behövts en turligt studs...

Sven Tuta:

AIK gör en betydligt bättre match idag än senast och kör på som fan i första perioden. Hade inte alls varit orättvist med ledning för dom.

Monno: De matcher jag har sett med Leksand tycker jag att de är inte bättre. Laget är riktigt uppskruvet, mot Mora och Tingsryd fick de målen mer eller mindre gratis. Sprattlar till mellan varven men försvaret är det Huras kvalitet på.

Dundee: För mig handlar det om att Leksand kommit hela vägen genom att spela en hockey som - förvisso är rolig att titta på - är väldigt illa lämpad för att spela mot shl-motstånd. De kompenserar sin brist på defensiv genom att vara bra framåt. Man är vassa på spelvändningar, man har många finurliga forwards och backar som är offensivt lagda. Man har inte materialet för att spela på ett resultat, utan mot Mora fortsätter man spela offensivt, för man har ingen plan B som Boork alltid pratar om.

Leksand kommer säkert prata om att spela enklare. Man kommer ta hem forwards tydligare, men jag tror inte att man klarar av att spela igelkottsförsvar och kontra. De har helt enkelt inte råd att spela så mycket i egen zon, för vi visade igår att vi vinner alldeles för många man mot man-kamper.

{5647}: Självklart kan även vi bättre. Men Leksand var riktigt usla igår och jag tror det kommer bli en mycket tuffare match imorgon för jag kan inte se Leksand göra 2 sådana matcher på raken. Men vi saknar match tempo det märktes klart igår samt vi saknade match situationer så vi bör kunna öka 1 nivå till i alla fall. Största faran är väl underskattning och att det gick så lätt igår.

Dundee: Möjligt att det blir krig in till det sista. Men om inte Leksand mörkade hur bra man var så finns det inte på kartan att vi förlorar 4a matcher mot dom.

4-0 eller möjligtvis 4-1 i matcher är min känsla.

Känslan efter 1 match är ju att Hästen bjöd på mer motstånd ifjol...
Men visst är det möjligt att Leksand gjorde en riktigt riktigt bottenmatch. Men tycker inte det lät så riktigt på Leksandsspelarna. Dom lät snarare lite besviken på att skillnaden var så påtaglig än besviken för att dom var speciellt dåliga.

Sen tror jag väl inte Leksand är nöjda med hur dom genomförde matchen, men att dom skulle ha så otroligt mycket mer att ge är jag tveksam till. Samtidigt som vi inte spelat match på 2 veckor...

Dundee: Jag tycker ändå att Modo har mer att ge. Vi har gjort betydligt bättre matcher under den senare delen av serien, men det behövdes helt enkelt inte igår. Sedan kan det givetvis vara mentalt, motstånd och annat som gör att vi inte kommer upp i det tempo jag anser att man kan.

Nu väntar vi väl alla på att Ztorken kommer in och förklarar hur mycket sämre än Leksand vi var.

{7225}: Säkrad shl plats? Är väl endå först till 4 matcher vad jag vet. Kommer bli en helt annan match imorgon. Kan aldrig tro Leksand gör en lika svag insats igen.

Kommer vara krig in i det sista detta.

Ogie Ogilthorpe: Ja att det bums skulle gjort honom bättre är väl att ta i.
Men det verkar ju inte skadat hans utveckling om man säger så?

Jag högst troligt är det bara snack men. :-)

Sven Tuta: Det beror på spelaren, men generellt brukar man lita rätt mycket på sin agent. Den är ju trots allt anställd för att hjälpa ens karriär så mycket som möjligt (och kräma ut så mycket pengar som möjligt då denne har provision).
Sedan kan i vissa av dessa fall det vara NHL-laget som äger rättigheterna som vill att spelaren ska spela i ett visst lag, exempelvis att den ska få speltid i alla spelformer eller undvika en tränare som kanske inte har ett spelsystem som utvecklar spelarna.

Ogie Ogilthorpe: Vad har agenten för påverkan på spelaren?

« · 1740668 · »