1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 390188 inlägg · 4145 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
{7428}: 😥😪😥😢

{7225}:
William ”Wille” Löfqvist är död.
Den förre stormålvakten och golfprofilen somnade in i morse efter en tids sjukdom. 😔

{7428}: Ny målis till Gnaget.

hanzon: Skott: 19-49.
Utvisningar, Lejon: 5x2. Örnsköldsvik: 2x2.
Domare: Mikael Hedberg.
Publik: 24 🎅🎅🎅... Julstämning
I övik tror man på mkt, ibland lite för mycket 😃

Rytter: Såja. 2-0.

{7639}: Samma här, läser lite här emellanåt bara

Gavelo: Kan inte se matchen, observationer läses gärna.

Robin Ztorken L: Modo behöver en center, tror stenhårt på att man ville ta in skröder men att när Edblom skadade sig så blev en bra center det man fokuserar på.

Robin Ztorken L:
Det jag tycker är lite lurigt är att båda parter uttryckte bollen ligger hos "Skröder/Modo"

Tarasov: Ok tack!
Tråkigt, men antagligen sant då...

Robin Ztorken L:
Som jag förstod det är det så, enligt Skröder skall tilläggas

hanzon: Har inte premium, men är det Modo som stängt dörren?

hanzon: Att inte Modo kunde rycka i Cederholm

Hur faan kan Modo tacka nej till Skröder? Hur galet som helst

Smurfen: kan du utveckla eller iallafall förklara vad du tydligen vet som inte är helt uppenbart om man bara läser i forumet? vad med skröder?

Undra hur mycket folket kommer att gå "bananas eller icke bananas" nu när Skröder spelar för Ö-viks hockey ikväll ?

KulltorpsOlli:
Tomas J nämnde i cmores pod att blivit erbjuden 7 siffrigt för 3 mån i en allsvensk klubb efter att han lagt av... Han tyckte själv det var sjukt

hockey_21: Nä men för tusan, gör ingen Leksandsresa och panikvärva gamla föredettingar!! Det blir ingen lycklig av och framförallt inte plånboken.
Överlev detta år istället och satsa på riktigt på ungdomarna och en treårsplan.

hockey_21: eller Dennis Persson

Tror ni per ledin kan vara nåt? Han har varit petad stora delar av säsongen

Sirpa: Tveksamt om de är sugna på att lira i andradivisionen.

Thors 22: bra det! fram med plånboken! kabanov o zackrisson är lediga. skit i ekonomin öviks kommun ställer alltid upp ändå.

Mydar: De lirar i ettan och kan (teoretiskt) gå upp i allsvenskan. MoDo kan åka ned i ettan ... :( SSK gjorde den resan.

Mydar: förresten, kom på en sak (vet att jag kommenterar i eget inlägg) - men är det teoretiskt möjligt för ÖSK hockey att kvala in till allsvenskan? Spelar de i serien under eller måste de upp i hockeyettan - har ingen koll på detta..

{7225}: Ja, det hade varit roligt se honom en sista gång i Modo dressen, det har gnällts otroligt mycket på honom, mer än på många av floppvärvningarna, dessutom har det kommit ett antal hundra poäng från honom. Ledare har jag ingen aning om han är, men han var rätt duktig målskytt.

Nucky: Jag har alltid älskat Skröder, killen som kan buffla framför mål och gräva in puckar, han vet var man skall stå placerad helt klart. Sen är han ju en riktig elak jävel som inte tar nån skit, han är en vinnare, en ledare.

hanzon: Dom ska intervjua både Skröder och Hanses i Livesändningen som går nu på Allehanda.

Skröder är med största sannolikhet klar för Ö-vik Hockey så i Modo får vi nog inte se han.

Smartin: Jag hoppas i alla fall på Skröder

Nucky: Nu så är han klar

{7225}: på tal om tränarna så är det lite märkligt att det är just defensiven som havererat totalt. När AJFO kom in ifjol steppade man upp betydligt på den biten medan offensiven var ett fortsatt problembarn.
FO brukar ofta hyllas för sitt taktiska kunnande av i princip alla som uttalar sig om honom, samtidigt som han är lugn och tålmodig. På papperet känns den kombinationen med AJ inte helt fel.

Skulle f.ö vilja höra från dig Lejonkräk, varför du så gärna vill ha in Skröder i laget?
Tror du verkligen han skulle göra Modo bättre, eller är det bara för att Modo ska cementeras för gott i botten av tabellen?

Smartin: Jag hade gärna sett skröder i laget, men eftersom vi tappat Edblom så ser jag hellre att man letar upp en center.

Skröder skulle vara en utmärkt breddspelare, just nu behöver dock Modo en skicklig center och en psykolog

{7225}: Noterar att nåt blivit fel när du reggade dig här, du har av misstag registrerats som Brynäsare...

Smartin: skönt att höra.

Fick höra av en väldigt trovärdig källa att Skröders agent gett Modo ett bud men Modo har nobbat. Sen vart det leder återstår att se men min källa trodde inte att vi får se Skröder i Modo. Parterna är alldeles för långt ifrån varann.

Sawchuk: varför skulle de börja agera nu? De har väl 90 år kvar av sin Törnrosasömn.

Sawchuk: söker man sig till andra hockeygym pga att Modo åkt ur SHL, eller är det någon annan anledning?

Sawchuk: Vad skulle din åtgärdsplan vara för att ändra på denna situation som Modo befinner sig i?

Nucky: Det är faktiskt så illa att de större talangerna i länet börjar se sig om efter andra förstaalternativ till hockeygym. Blir intressant att se hur Modo hanterar en situation där dom får en andrasortering av sökande till NIU.

Nucky: Svårt att riktigt veta men visst känns laget som lite bättre på papperet än vad tabellpositionen visar?
Nu är goda råd dyra för det gäller att inte hamna för långt ned i källaren.
Modo släpper in mest mål i serien och försvarsspelet måste ändras radikalt. Nu bygger Modo bakifrånt med Hanses (troligtvis) och någon bör också komma in i båset för att hjälpa till att införa ett spel som spelarna känner sig trygga med.
AJ lär stanna, i alla fall ett bra tag till så det är nog förstärkning som gäller.
Louma kanske jag underskattade för nu saknas en ledare i försvaret vilket han faktiskt var i alla fall till en början.
En center skall in förstås och sen önskar jag en back och Skröder förstås.

Sven Tuta: vi spelade ändå rätt bra igår under de första 2 perioderna. Då var vi bättre än Mora.
Det är när man ska bevaka en ledning i 3:e vi får problem, och det har blivit värre och värre för varje match. Det om något talar för att det är ett mentalt problem.

Gavelo: Har tidigare försvarat förlängningen med AJ, men kanske är som många säger härinne, att det är hos honom felet ligger.
Modo har en väldigt ung och oerfaren trupp, men ska man verkligen behöva bli utspelade HEMMA mot MORA..?
Truppen ska vara långt bättre än så.
Tror på en kombination av många saker, dels är det mentalt. Man börjar redan falla in i samma hjulspår som ifjol att man inte kan avsluta en match eller försvara en ledning. Händer gång på gång, och igår syntes det direkt i tredje att det aldrig skulle hålla hela perioden. Var en sekvens igår som var väldigt tydlig, Mora dumpar pucken och åker och byter, Modo's backar är först på pucken men ingen vågar riktigt ta tag i det och blir istället stillastående och vågar/klarar inte ens av att lyfta ut den ur zon. Istället inväntar man nästa våg Moraspelare som ostört får fortsätta nöta i anfallszon.

Det känns för orutinerat på backsidan, oavsett vilken talang de har. Så lätt att trampa runt dem, eller lyfta åt sidan.
Ser stundtals ut som pojkar mot män, oavsett motstånd.

Bjurö spelade riktigt bra igår, ingen skugga på honom. Men en jämnare målvakt kan kanske lugna försvaret och ge dom mod att stå upp bättre på egen blå. Frågan är om Hanses är tillräckligt jämn för det?

Robin Ztorken L: De matcher där vi spelat på en ok nivå är nog mer lätträknade. Nä, det ser inte bra ut bra. Tyvärr så glömde Huras kvar sin hönsgård.

Robin Ztorken L: Robin Ztorken L: Okej, laget har stora brister även om det finns talang på många platser men
det jag verkligen ställer mig frågan till är varför staben inte får ut mer av spelarna?!

Sven Tuta: kanske blir tresiffrigt?

Sven Tuta: Vi får inte heller glömma insatsen matchen innan mot BIK.
Det var ingen vacker syn det heller.

Robin Ztorken L:
Vad har vi för centrar då? Tycker det är mer allvarligt än både back- och målvaktsfrågan.

Robin Ztorken L: Man bygger ett lag bakifrån.
Otroligt att samma misstag får ske år efter år utan att man lär sig. Även om det blir svårt så är det bara att acceptera vi kommer bli kvar i HA en bra tid framöver. Sveriges största inavelsförening är tyvärr inte bättre än så här. Hoppas bara att Timrå är så ödmjuka imorgon att inte göra tvåsiffrigt på oss. Jag försöker se saker och ting med en positiv syn, men det är jävligt svårt efter gårdsgens match. Vart slutar detta?

« · 1771046 · »