1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 390210 inlägg · 4145 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
{7225}:
Knäckfrågan är om lönebudgeten är spenderade pengar eller den ram man har. Misstänker att det är den ram man har men är ju diffust när journalister är iblandade, dessutom finns det en möjlighet att klubbarna inte är helt ärlig.

mr_brasco: Läste slarvigt där, därav dumt svar.
Tror du att Modo skulle kunna bli av med lönerna till de tre spelare du nämner? Eller tror du att Modo har pengarna som behövs för att värva in två spetsspelare ändå?

mr_brasco: Jo jag besvarade den sista, jag kan ärligt säga att jag håller stenhårt på Modo i Allsvenskan.

Blir nog lapp på luckan imorgon! Imorse var det sålt 7080😁

{7225}: Jag tror inte att Modo har högsta lönerna i allsvenskan. Det har nog AIK.

{7225}: Med det inlägget besvarade du ingen av mina frågor utom möjligtvis den sista.

mr_brasco: Just att göra sig av med löneposter är ju lite lurigt med spelare som inte presterar, vem vill ta lönen? Modo har högsta lönerna i Allsvenskan så där kan det bli lurigt att få något lag att ta kostnaden. Utomlands kanske men jag vet inte, det känns svårt.

Varför jag skriver/läser här är för att jag är intresserad av ämnet Modo hockey.

{7225}: så det har undgått dig att i stort sett alla lag oavsett serie gör förändringar i truppen under säsongen, där spelare lämnar, lånas ut/in, nya spelare signas osv? Jag visste inte att man på ett forum måste presentera en handlingsplan bara för att man föreslår förändringar?

Detta är det enda forum (och sociala medium för den del ) jag använder mig. Jag söker ingen bekräftelse av mina kunskaper inom området. Jag skriver/läser här är nog ett sätt att hantera den besvikelse som denna klubb orsakat under lång tid nu. Att jag läser vad andra skriver är en blandning av att se att andra känner lika samt att hitta nya positiva halmstrån (börjar bli svårt att finna dem själv).

Jag misstänker att din närvaro har andra anledningar, men du kanske kan berätta för mig varför du läser/skriver här?

mr_brasco: Ta det inte som en förolämpning. Det är ju bara svårt att läsa in vad du menar i ditt korta inlägg om att göra sig av med spelare och skaffa nya som ersättare. Det är inte så lätt att mitt under säsongen bli av med löneposter och jag ser det som något oklart hur du tänkt det hela.

hockey_21: Tack.. jag ska vara försiktig med ordvalen i fortsättningen så att Lejonkräk slipper bli förvirrad.

Jag läst en hel del som Lejonkräk skrivet här inne för att dra slutsatsen att han kan en del om hockey och hur det fungerar runt omkring. Att han då själv inte kan dra slutsats om vad jag menade tar jag som en förolämpning.

Nucky: Absolut, därför är det bästa att behålla honom, jag är helt enig.

Den som kanske kan bjudas ut till andra klubbar är Bjurö, han har nog ett relativt bra marknadsvärde fortfarande. Eidstedt tycker jag att Modo skall behålla.

Tarasov: Tycker också han är värd mer tålamod. Vi behöver kontinuitet framför allt, och han känns som en spelare med stor utvecklingspotential. Måste komma ihåg att grabben är ung, och att precis allt är nytt för honom. Även livet utanför isen.

{7225}:
Inte för att Farley är nån jätte men han får med sig utvisningar, bryter in på mål, agerar lite. Tror det kan lossna där om han får in nåt mål el två.

Låt mig gissa. Han kommer snitta 1 poäng/match och plötsligt börjar Modoiterna skrika om att ta honom tillbaka. Som med Skröder.

{7225}: Men än fast det är en minusaffär så är det ändå en större minusaffär att ha dom i laget

Ser att det rycktas om att Mikko Luoma ska spela för HC Dalen i div1!

hockey_21: Risken är att Modo har höga löner med allsvenska mått mätt vilket gör att det blir riktigt svårt att få någon att ta över kontrakten.
Farley lär ingen i världen vilja ta över men Bjurö och Eidstedt kan tänkas kanske men det lär bli en minusaffär för Modo.

{7225}: Tror han menar att kolla om nån annan klubb vill ta över kontrakten

mr_brasco: fattar inte riktigt vad du menar, de står ju under kontrakt.

Biljaletdinov: känns som att tappet av Edblom blev kännbarare än man hade trott. var visserligen väldigt nöjd med honom innan AIK-matchen men nu ser vi.. tror han som ledartyp kunnat stämma i bäcken så vi inte behövt se så här vanskapta ut iallafall.

{7225}: Nä skeppa är dåligt formulerat, men jag tror du fattar vad jag menar....

Samma visa som alltid.

-Nu jävlar är vi på g.

sen platt fall.

mr_brasco: rimligt förslag, Ericsson spelklar snart? Enström? Något nytt om Edblom?

Björklunds back check var inte den bästa ikväll....

mr_brasco:
Tror du att det går att frigöra kapital genom att skeppa spelare? 🤔

Monno: Det hade varit så skönt med en seger ikväll då man hade fått en bra känsla mot löven på fredag. Jaja jag ska iallafall åka dit å skrika lite :)

mr_brasco: Vi har ändå varit påväg åt rätt håll ett tag nu. Än om mkt är Hanses förtjänst. Men defensiven har faktiskt blivit bättre och bättre bortsett från ikväll.
Kanske Styf som fått in för mkt junis tänkt? ;-)

Nä men. Det jag menar att denna match får vara en plump i protokollet så länge vi rycker upp oss mot Löven och några matcher därefter.
Kan ju fortfarande vara så att vinsterna var tillfälligheterna men.

Skulle vi vinna 3-4 av 5 matcher är det ju ok i långa loppet.

Robin Ztorken L: Jag tycker vi saknar spelare som är jobbiga att möta. De som river och sliter och alltid kommer ut med pucken från sargduellerna. Kolla på SSK idag, vid 2 mot 2 i sarghörnen spelade de kontrollerat ut pucken till egen spelare på andra kanten om och om igen.

Tycker inte att vi ska sparka AJ (än) utan satsa på att skeppa Eidstedt , Farley, Bjurö och ersätt med en center och back och spara resten av pengarna, om det blir något över.

mr_brasco: Javisst ja, tänkte inte på de...

Robin Ztorken L: Akta dig för att kasta ur dig ungefärliga siffror här, snart kommer någon som ska rätta dig......

hanzon: Ja! Så vi får in lite SHL rutin. Förr tjatades det alltid om att Moda ställer upp med ett lag som har 10 000 NHL matcher, nu får vi knappt ihop 100 i SHL

In med SKRÖDER NU!!!!!!!!!

{7639}: exakt tvärtemot är det. Man tar det verkligen inte lugnt. Hjärnan går på högvarv. Man vill absolut inte tappa skridskoåkningen, man skriker säkert åt varandra att "kom igen nu, gör två noll istället".
Men mentalt är man kopiöst svaga.

{5647}: hur svårt kan det vara att spela enkelt! ??? Sarg ut för helvete

{5647}: Nä men sluta spela, det är lungt, ingen fara.......................................................................

{5647}: Jo, men dribbla som sista man där...
Så jäkla bra han är Hanses.

{5647}:

Men vad fan gör rundqvist? Han har ju en sjukt bra skridskoåkning och teknik men sådär får man fan aldrig göra.

Gusse: bra att de tog timeout. Då får vi vila de två förstakedjorna som precis spelat:)

Gusse:

Skiter man ju fullständigt i så länge poängen trillar in.

{5647}: Denna match påminner om matchen mot Västerås. Modo är inte det målgladaste laget för tillfället.

{5647}:
Det är iaf mindre panik nu än tidigare, för en 7-8 matcher sen var det öppen gata in till slottet.

Biljaletdinov: Va? Har du inte sett alla sistaperioder med Modo? Man blir rädda om poängen och tappar tempo. Ohyggligt ängsligt och Mam bjuder motståndarna på chans på chans.
Mentalt var ordet...

Biljaletdinov:

Gillar verkligen Sellgren. Känns han inte som en lite light version av Toby Enström i unga dar? Har ju riktigt fin skridskoåkning och läser spelet riktigt bra.

Gud så håglöst det ser ut.

{7225}:

Vi spelar inte bra nog, men vi måste ta poäng och haka på lagen ovanför.

Kolla på vårt lag, fan sjukt vad juniorer vi släpper fram, är det nått lag i HA som ens är i närheten? Snacka om att ge dom chansen.

Gäller att inte halka efter när etablerade spelare som Edblom, Enström, Ericsson och till viss del Leman är borta.

Rytter: Topp 8 inom räckhåll 👍

{5647}: Hanses har varit så jävla viktig i kväll, tänk om IKO kontrat in en i första eller andra.

Rytter: mentalt är han oerhört lik en kille som hade nummer 14 som pojklagsspelare...

{5647}:

Påminner lite om en annan spelare från Modo, Inga jämförelser i övrigt. Men han har fan ett liknande huvud iaf.

Fan va onödigt :(

« · 1776862 · »