1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 390223 inlägg · 4145 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Amitiel:

Nu såg vi i alla fall ett superfint inspel från en dinosaurie till en annan. Nära att Skröder nätade.

2-0 Härligt mål! Björklund.

Robin Ztorken L:

Håller faktiskt inte med till en viss del, tycker det för det mesta är dom äldre som slår fel pass och går bort sig, medans det är dom yngsta som producerar när det borde vara tvärt om.

{5647}: Japp, för många galler på isen igen.
Vi behöver tyngd och mer rutin.
Inget fel på våra juniorer, men vi kan inte ha för många samtidigt.
Ännu är dom inte tillräckligt bra för att få Modo att lyfta...

Får väl se om jag har rätt nu när han lirar :) goit.

{5647}: När man ser uppställningen med 9(!) juniorer ännu en gång är det inte konstigt att det ser skakigt ut emellanåt.
Bara Hedman och Eidstedt på backsidan som inte är tonåringar.

Robin Ztorken L: Förstår inte logiken om farley och Paris är petade. Tyckte båda gjorde en av sina bättre matcher senast. Visst är båda en besvikelse, men det har funnits andra tillfällen då det varit mer befogat att bänka dem.

Nio juniorer igen/ändå. Sjukt vad många juniorer som får speltid...

Det som är oerhört imponerande är att både j18 och j20 ser ut att gå vidare till elitserien efter jul. Det brukar de iofs alltid, men i vinter är de yngre än vad de brukar vara, vi är inte längre i SHL samt vi har ofta kört med mängder av juniorer i A-laget.
Om något borde det väl berätta att så jäkla fel på träningen kan det inte vara...

Amitiel: Det har väl en viss betydelse vad man gör, när och hur.

Robin Ztorken L:
Jepp.... Vågad uppställning.

{7639}: Är Drew petad tro??

Gusse: Ingen Farlig med enligt allehanda, tyckte han gjorde sin näst bästa match igår. Kanske får lite AJ-special träning att jobba med istället, har funkar förut.

Blake: Så blev det. Han bildar kedja med Byron och Karlkvist

Sven Tuta: laget väger alldeles för lätt, kan inte va många sargdueller vi vunnit. Förhoppningsvis bidrar Skröder med fysiskt spel.. jag är kluven till att han är tillbaka.

{7633}: Jaja, mycket har man upplevt med Modo. Skröder med i laget, fågel eller fisk?
Tror att han kan med sin "ikonstatus" som han dock har, kan ge en positiv energi ikväll. För det måste till någon sorts förändring i laget, och jag tror faktiskt att detta blir fågel. Men, hoppas att detta är ett "one night stand". Finns risk annars att fisken blir en surströmming.
Nu kör vi :-)

Steken84: Nej

#Skrödertime 🤔🤔👍🍾

Steken84: Känns lite tramsigt och sorgligt att det ska behöva vara så här för att väcka intresse och försöka få en positiv känsla. Jag är så oerhört deppig att vi bara sjunker.

Tommy wargh på väg bort från Danmark. Något för modo?

NuMo: Ja, som laget spelar nu kan han inte göra det sämre i alla fall.
Det är ett som är säkert...

Robin Ztorken L:

Möjligt att det "bara" är en hyllningsmatch för honom. Men Skröder kan kanske ta vara på chansen.

{7633}: Både rått och fel, men just nu har vi för många galler i laget.
Så lite tyngd och rutin behövs, sen om det ska vara Skröder kan ju diskuteras

Nu vet man inte om det blir bra eller dåligt men försöker med något i allafall.

Men i vanlig ordning så gnäller folk när dom inte agerar och dom gnäller när dom agerar.

{7633}: tror i och för sig att fet kan ge en "brashear"-effekt, modell mindre. På gott och ont. På sikt, ja på sikt manifesterar det väl bara hur kapitalt Modo lyckats med ett lagbygge

{7639}: Där försvann den lilla gnista man lyckats få tillbaka sedan uttåget ur SHL.
Svarten m.fl lyckas än en gång bevisa sin inkompetens. Undrar hur tänket går ?
Eller är det återigen önsketänkandet som får styra? Återväxten jo jag tackar.

Som sagt petar han in en puck på ren inspiration så blir det väl per automatik direktkval till våren .

När nu Modo har förpassats till HA så är det beklämmande att se bristen på tålamod i den sportsliga ledningen.

Hade väl varit bra mycket bättre att ge dessa yngre förmågor förtroende och tålamod än att plocka in Jesus som förvisso kan gå på fruset vatten om än det går sakta.

ghostie: Man väntade ju till Lyan var full innan man satte in honom i laget.

ghostie: Passar bra med Byron , Karlkvist och Skröder i samma kedja.

Gusse: Säga vad man vill om Skröder, men jag tror han kommer att få ett varmt välkomnande av publiken ikväll :)

Gusse: Oväntat, smart med lån. Tror inte det blir någon hit men hoppas!

Gusse: Skröder klar. På lån från Övik. Spelar ikväll

Amitiel: Häftigt om han presenteras på lineupen

Vet att AJ, Svarten och Skröder haft ett möte men sen vad det handla om vet jag inte, men är väl inte helt omöjligt att han snart är i Modo igen.

hanzon: Japp

Gusse: Är det detta?

{7225}: Skröder iinte med i Öviks uppställning längre. Går rykte om att han skall vara klar för Modo

{7225}: Värva han till Bif då ;-) Så kanske det blir SM-guld i år.
Trots sin erfarenhet spelar han emellanåt svajigt som en junior. Du har varit kritisk till Byron men han har en helt annan stabilitet i sitt spel samt betydligt bredare repertoar.

{7633}: Skröder skulle betyda oerhört mycket med sin erfarenhet, sen är han en riktig jävla vinnarskalle som skulle göra bra mycket fler mål än de flesta i dagens trupp. Han är grym!

hanzon: Ja jag har varit tjatig och antiskröder under lång tid. Men nu får ni väl ta och ge er. Vad skulle den mannen bidra med?
Skulle han styra upp modos ostrukturerade spel.
Snacka om övertro till hans förmågor.
När han var som bäst var han en grinder som var i behov av goda passningsläggare. Den tiden är förbi.

Vidare tycker jag att Modo har ställt upp på skröder under alla år och varit väldigt hyggliga.
Att då återgälda det på det velande sätt han gjort är inte annat än dålig stil ,i synnerhet i det läge modo hamnade.
Modo åker slutligen ur SHL och då måste skröder få smälta det hela? Han hade kunnat skött detta mkt snyggare med respekt för Modo och staden Övik. Se på hur Sundström gjorde.

hanzon:
Det går säkert...

Tarasov: Finns det eller går det att skapa en namninsamling på att åter sätta in Skröder i laget?

hanzon:
I maj sa AJ att mattan var utrullad och att Skröder visste vad som gällde. Då lät det iaf som han ville ha honom, men det kan ju ha ändrats

hanzon: Jag tror dock att som jag sa han kommer men dom väntar på rätt läge att peta in honom. Anser att det hade nog inte vart ett bättre tillfälle än just idag, men lite sent nu.

Enligt hockeypuls avsnittet som gick idag på allehanda så ska Skröder ha fått ett bra erbjudande från klubben men tagit för länge på sig att bestämma sig, Därav att han tillslut inte var välkommen.

{7225}: Håller med dig till fullo, kan det vara så att AJ inte vill ha han i laget?, jag hoppas att det bara är ett rykte.

mr_brasco: Ska jag gissa så handlar det om att sponsorer går in med pengar om det skall in förstärkningar i laget nu och inte om att frigöra pengar genom att Modo gör sig av med spelare....men jag bara gissar som sagt.

mr_brasco: Vet inte till vilket pris eller om det är ens möjligt men jag skulle vilja se Skröder i laget.

{7225}: Till vilket pris? Hur ska de frigöra utrymme för hans lön? Nu driver jag med dig.... men svara om du känner för det☺ Ja vi glömmer det...

mr_brasco: Jag vet inte vad som hände men skit samma. 🤔
Jag vill se Skröder i laget i alla fall.

{7225}: sista gången jag använder "skeppa". Jag medgav att det var ett dåligt ordval men du fastnade tydligen där. Att stå på sig om man är övertygad att man har rätt är en bra egenskap, förutsatt att man diskuterar samma sak och lyssnar på motparten. Var brast vi i den här diskussionen?

mr_brasco: Vi tror olika helt enkelt om möjligheterna att frigöra kapital. Ingen ide att bråka för den sakens skull men jag kan vara lite tjurig ibland om jag är övertygad om att jag har rätt (även om jag ofta har fel). Fridens liljor.

{7225}: att du orkar fortsätta... det för inte jag. Vi skriver nog när av lite olika anledningar tror jag.

mr_brasco: Tar ingen klubb över kontrakten så blir det ju ett himla minus men visst går det så är det ju bra.

"Tycker inte att vi ska sparka AJ (än) utan satsa på att skeppa Eidstedt , Farley, Bjurö och ersätt med en center och back och spara resten av pengarna, om det blir något öve"

{7225}: läs inlägget igen.... en ledtråd....tänk matematik.

« · 1777040 · »