1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481667 inlägg · 4079 ämnen

Silly season

« · 2211380 · » Till forumet


Sv: Silly season
KB65: Det blir vår tredjecenter...
Kommentera

Sv: Silly season
Axle San: Har RiverJump AB någon konsultfinne med högerslägga att hyra ut per timme?
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: Den här snubben är tydligen på väg till HA.
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700: Hmmm...F.d. center i alla fall, men "...Emil Wahlberg is a defenseman known for his offensive ability. A fine skater and passer, he can also shoot the puck with aplomb."
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: En finne tror jag ni behöver på backen.
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: Wahlberg räknas väl också som defensiv
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: Arvidsson kan nog växa till sig som en bra defensiv back också. Gillade honom.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Ska vi räkna Dahlroth, Viklund och Styf som de defensiva backarna i truppen? Beror kanske på vilken den sista backen är, känns ju som att det behövs en tvåvägsback med lite fysik bredvid Nässe...
Kommentera

Sv: Silly season
Sir: Tror att tanken att hamna i ett lag långt ner i tabellen med dåligt tålamod för offensiva backar skrämde en hel del. Fagervall brukar sätta defensiven i första rummet dessutom.

Men, jag väljer också att se det som oerhört positivt att Näsan väljer att vara trogen kontraktet.
Kommentera

Sv: Silly season
Niikeliito: Ja tycker de visar på sån bra karaktär när en sådan viktig spelare ändå står fast vid vad han gått med på. Även om saker lockar. Visar att han helt klart är redo för uppgiften.
Ska bli kul o se Näsén!
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700: Gillar Lindholm men i en SHL-trupp får han nog inte plats. Han jobbar stenhårt och är oerhört lojal sin uppgift. Skulle kunna vara väldigt nyttig för er
Kommentera

Sv: Silly season
Sputnik: Jacob? ja tack alla dagar i veckan!
Blir det inge förlängning med Lindholm hos er?? Tycker det är en intressant spelare till vår tredjekedja annars.
Kommentera

Sv: Silly season
TickledDonkey: Ni MoDo supportrar kan vara lugn, mina källor säger att Näsén stannar kvar.
Kommentera

Sv: Silly season
Dagens instagramcheck: Pontus N har börjat följa Modo, ett tecken på att han blir kvar?🤔
Kommentera

Sv: Silly season
Sputnik:
Ja tänkte lite så och då behöver ni centrar för att det skall bli aktuellt ;)
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Tar gärna Nilsson! 😊
Ni kan fortfarande få Olofsson dock. 😉
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700:
Om jag vore honom,
Skulle jag tänka så här, vilken klubb håller NHL ett extra öga på. Vilken klubb bruka ge garanti för ett NHL kontrakt.. hmm Modo🤔?
Om jag går dit och gör mellan 50 o 60 poäng, så bör nog telefonen ringa 🤔?
Och Grafin har ju connection med andra sidan, Ja just de , Han är cool🤔

Samt så finns det en koppling till ett bekant namn här som har funnits på vår drömlista, Dom.lirade ihop i AHL.
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700: ..eller "hem" till Tingsryd?
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700:
Lär nog hamna i Schweiz eller varför inte Timrå? Riktigt bra center
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Helvete också, kommer inte Mora hugga där rätt rejält?
Kommentera

Sv: Silly season
Här finns det en lirare för vår 1:a lina.
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY:

Hur tolkar du benämningarna:
Vi siktar på
2 forwards just nu och sedan väntar vi nog med en forwardsplats lite längre?

Sedan är det en back som skall in?

Och slutligen säger han, Det är det vi siktar på just nu?!!!!!!!

Vad letar du efter härnäst?

– Vi siktar åtminstone på två forwards till i förstaläget, och så väntar vi nog med en forwardsplats lite längre. Sen är det en back som vi ska ha in. Det är det vi siktar på just nu. 
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Och sedan när han är klar då ramlar det in pengar från oss till en supporternas spelare, Där han får uppgiften att köpa loss yttligare en spetsspelare till slutspelet 👍😁👍
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Han sa att 3 ytterligare skulle in, vilket jag tolkade var till starten av serien.

Wahlberg har vi ju ingen aning om han är klar, det går ju bara massa lösa rykten. I så fall, räknade han in honom där? Det framkom inte.
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY: Blir du förvirrad ?
4 forwards sa han före McMaster. Sedan säger han efter MacMaster. 2 forwards + 1 till senare... Der blir väl 4 ?
2 backar till,
Emil som han vet är klar men inte presenterad.
Och nu vill han ha in 1 back till.
Det blir väl 2?
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY: Jag känner ingen stress att få veta det nu, kan vänta till
Augusti med att få ett svar där av Gradin hur det kommer se ut!
Jag sitter lungt i båten och njuter av sommaren! 🍷😎🍺
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Räknar inte med att han tar plats i ordinarie från start, men jag hoppas att Lindewall får en rejäl chans att slå sig in. Väldigt spännande spelare.
Kommentera

Sv: Silly season
JoseGonzales: Verkar vara lite av en partypajare. Det är såklart någonting som kan slipas bort, men om man är riktigt introvärt eller egoistisk bör man vara försiktig. Det behövs inte många droppar besin för att förstöra ett glas öl...
Björn Svensson hos oss var ingen glädjespridare heller. Possler var ingen dröm när han var hos oss, men han var så pass ung att han kan ha bättrat sig.

I regel kan det fungera bra i lag där sammanhållningen i övrigt är bra och personen presterar så pass bra på isen att man kan se mellan fingrarna. Går det däremot tungt så kan personen i fråga verkligen bli en rejäl belastning.
Kommentera

Sv: Silly season
JoseGonzales: Var så jag menade mer eller mindre 😂👍
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700: Vet inte riktigt vad som sagts om Blomstrand men om jag förstod det var hans kvaliteter på isen inte värt personen på sidan om.
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY: jag håller med. De nämner nytt antal utan vi hört om förvärv. Men kan som sagt handla om spelare som är klara men inte kommit ut. Men de brukar va duktiga på att få fram sånt tycker jag.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey:
Ja det blir tunnt om din tolkning är korrekt, se gärna att Osar N/Lindewall är forward 13/14.

Gradin säger två forwards i förstaläget och sen väntar man med en till hösten. Tolkar det som 3 forwards till. Tror också att det är en back utöver Wahlberg men det har jag inget fog för.
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: näh, det är ingen drömlirare. Men tror ändå han skulle förbättra dagens trupp. Men får jag välja tar jag gärna någon yngre.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: jag blir lite förvirrad. Ena sekunden är det 4 forwards och 2 backar som ska in (vilket innebär 3 forwards efter att MacMaster kom in). Sedan ändras det till 2 plus ev. 1 till forwards samt 1 back till.

Är det för att vi har något klart som de inte gått ut med eller handlar det om att spara pengar? Är det de sistnämnda så sätter jag upp ett varningens finger, det var väl så vi gjorde ifjol.

Kanske kan Jon få detta mer förtydligat? 😁
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Jag är tveksam till Harju. Gjorde förvisso mycket poäng ifjol men var redan då rätt långsam. Ett år äldre tror jag inte gjort honom snabbare
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: i det han skrev så var det 2 forwards. Men visst fwd kannju vara center också. Får väl hoppas på det.
Med två till så blir det 13 varav 2 juniorer.
Kan kännas en aning tunt. Men kommer Harju i augusti så vore det lite bättre. Men vi har ju senaste tiden lurats av "vid senare tillfälle", blev en hel säsong utan 1a center senast.
Jag är ytterst försiktigt positiv. Får se vad de sista blir o när senare tillfälle kan tänkas vara.
Men vi ligger nog inte i topp på papperet. Sen hur det ser ut på isen, får vi la se.
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Ja så kan det nog vara!
Hoppas på något riktigt tungt som vi stänger backsidan med, vill ha den där generalen.
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700:
I Hans värld är Emil redan klar, fast han inte är presenterad än!

Jag tror dom.kommer starta med följande:

X - Näsen
Emil. - Hasa
Viklund - Dahlroth

Viklunds back-up är Lovric.
Men jag kan absolut ha fel, Men det blir mer vanligt att man går runt på 6 backar.

Sedan har man Lovric, Styf och Kevin som avlastar eller spelar vid skador.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey:
Två forwards varav en center, gissar att Harju är forward nr 3 och han ansluter i augusti.
Kommentera

Sv: Silly season
Filiphm: Inte jag heller, i mitt eget tyckande behöver vi få in två backar. Helst typ Ullman och Andersén om man får drömma.
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700:
Vore konstigt då borde det vara en plus ersättare till Ytterell alltså två som ska in. Blir dock inte förvånad om det bara blir en.
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700: Det tycker jag inte man kan anta med tanke på att han specifikt sade att Lovric skulle börja hos Övik Hockey.
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Tolkade det så eftersom han sa två backar innan man förlängde med Lovric och nu sa han en när han intervjuades på hockeynews. Så antar att Lovric är en av två.
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700:
Var säger han att Lovric är medräknad?
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Ska jag flika in med en teori som kanske kan kännas bättre så kanske Gradin i det läget hade en back klar och en center klar och därmed gjorde det "snyggt" genom att inte räkna med dem när han berätta vad som ska in ;)
Men inte troligt att det skulle va så uträknat.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Jag tycker att Arvidsson och Styf absolut har potential. Styf var inte oerhört mycket sämre än Wallinder som Rögle tror på redan denna säsongen (om nu inte SHL-klubbarna värvar bara för att säkra NHL-pengen framöver lex Frölunda).
Jag tror att sådana spelare dels kommer att växa bara genom att bli ett år äldre, men framförallt för att man har coacher som instruerar, peppar och implementerar ett fungerande spel. Det var väl inte en back som presterade på förväntad nivå igår pga det undermåliga försvarsspelet.
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700: Popovic och två juniorer tror jag det var som förlängde
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700: nu ska jag inte gå från positiv till negativ i 100 knyck. Men jag har ärligt svårt att se att vi ska utmana toppklubbarna om det stämmer.
9st backar varav 3 är styf, lovric och arvidsson och en är en åldring som inte spelade förra säsongen och som haft återhämtningsproblem.

Skrämmer:
Näsén - Hasa
Wahlberg - Dahlroth
Viklund - Styf
Känns aom jag glömt någon. Men Karlin får kämpa om han ska göra underverk där.

Sen låter det alltså som att man inte värvar någon 3e center. Man hadde chansen att skapa en grym centersida men man snålar igen. Ävwn om det ser bättre ut än ifjol så ska man också minnas att vi va så nära nedflyttningskval man bara kan komma.
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700: Vad har det med vår silly att göra?
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700: Haha, de måste väl ändå få ha fullt lag de också....
Kommentera

« · 2211380 · »