1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545863 inlägg · 4160 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Tarasov: Tänk om han går till Frölunda, Hinken sa ju faktiskt för inte längesen att truppen var helt fördig förutom i förstalinan… nu är jag bara orolig men, vi har extremt många på backsidan nu också.

Tarasov: Rundblad - Rubins, Norris - Brickley, Bernhardt - Näsén.
Det skulle vara något.

dempa:
Nej inte just den, men gissar att vi landar honom snart då.

Tjena alla. Har varit i Prag ett par dagar så kan ha missat om ni diskuterat följande:
Uppladdat:

500x0-screenshot20230820212030facebook.jpg

Costanza: i stand corected! 😁

Bössa 68: Jag kan hockey!

Costanza: jo eller hur!.om Hinken säger att det är färdigförhandlat med timashov så fatta man b
Nada om eran önskan...

Nucky: Nä. Det simmar runt en del bra fiskar ändå. Tarasov påminde mig om svindyre och duktige högerskjutande centern Nick Shore som inte heller har klart med en klubb. Säger inte att han är aktuell för oss, men det gör att det kan spilla över i andra klubbar och skapas möjligheter för oss.

{7639}: Både Hinken och Karlin lovordade honom enormt i senaste avsnittet av Hockeypuls, så jag tror han kommer få sina chanser oavsett.
Men som du säger tror jag inte det är någon panik att hitta den sista pusselbiten, det får ta den tid det tar.

{5647}: Snabb och med ett bra skott är precis vad Greco står för.

Nucky: Tror det kommer hålla sig kalla och låta Theodor testa i första kedjan en bra stund.
Om inte en riktig sniper dyker upp så klart.

Costanza: Jag tror inte Hinken var så sugen på Timashov överhuvudtaget. Möjligen om han spelade med rabatterat pris.

Nucky: Inte omöjligt att Timashov ligger och lurar i vassen också för att ha en bra och bred trupp. Tyckte det var märkligt att Hinken slutförhandlade så tidigt med Dima. Han är inte riktigt den där liraren med högerslägga som MoDo nu söker .

Costanza: Hinken sa i nån intervju att det kan dröja ända in i November innan den sista forwarden är på plats.
Nån som sett träningarna och vet ifall Woods kör för fullt eller ifall han fortfarande måste hålla igen lite pga den gamla skadan?
Han var inte med mot ÖIK och detta var enligt deras gemensamma rehab-plan.
Jag trodde innan att han var helt återställd och kunde köra stenhårt gällande träningar och matchning osv.

{5647}: Nyckeln kan ju vara att det börjar bli "tjockt vad gäller top-6" som Walli sa. I Schweiz och när det kommer till välbetald topproll i AHL. Den som väntar på nåt gott? Hinken verkar vara av segt virke och minns att korpliraren Tambellini dök upp 10 oktober.

Costanza: Ingen är konkret, men då Greco spelade i SHL känns han lite troligare än någon nordamerikan som bara spelat på andra sidan.
Men jag hoppas på spelartypen, snabb och med ett bra skott. Helst vill man såklart ha någon med högsta betyg i allt, men då kommer de inte till Sverige.

Bad_Brett: Är Grimaldi mer konkret för att Hinken sagt att han drömmer om honom? Greco har lirat i SHL, är ledig och passar in på kravprofilen.

Bad_Brett: Nix

KarateKing700: Känns som jag har missat något... Har det kommit något konkret rykte om Greco?

Peja: Jag tror att tillsammans med Ruhomaa som innehar ett stort hockey-IQ och kan leda förstalinan skulle han komplettera den kedjan bra. Vi behöver en klar målskytt i den kedjan, Sampo har en bra syn för passningar även han och verkar vara otroligt skicklig att hålla puck.
Jag tror Greco är det absolut bästa alternativet ute på marknaden för tillfället.

KarateKing700: Jag håller med dig. Jag tror att han skulle passa ypperligt med Ranta och Ruohomaa faktiskt. Jag tror att han i den omgivningen skulle kunna prestera bättre än ifjol, speciellt med tanke på att alla säger att Ruohomaa ser rappare ut än under förra säsongen. Ränta visade en oerhört snabbhet och styrka längs sargen, så han kan få gräva fram puckarna och ta rollen framför mål.

KarateKing700: Skulle inte satsa på honom. En marginellt bättre version av Halloran. Visst har han en del offensiva skills men spelsinnet begränsar honom mycket.

Tom Topp: Är också övertygad om att Greco skulle vara en perfect match för oss.
Förstår inte riktigt när folk skriver "Tror hinken siktar på något bättre"
Då ska man alltså hitta något som är bättre än en spelare som är
1. I en bra ålder (29år)
2. Kan ligan
3. Producerat tidigare i SHL
4. Rightare

Jag kan förstå om valet skulle stå mellan Karla och Greco att Karla går tokmycket före, men i det läget man är i med en icke-komplett trupp så tycker jag Anthony Greco är solklart bästa på marknaden för MoDo av det vi supportrar har tillgång till.
Visst vi är ett lag i bottenskiktet av SHL, men att få en stor roll i en förstakedja som ska leda laget måste ändå kittla?

Sen är det såklart en ekonomisk fråga med, vad tjänar en spelare som Greco?
Expressen publicerade spelarlönerna efter förra säsongen och där står Greco under kolumnen 175-220k svenska kronor/månaden.
I och med att han levererat tidigare så går säkert lönen upp under förhandling med och landar säkert runt 275-300k skulle jag tro (gissa)

Smeden: Ifjol kom bästa värvningen Dickinson den 20e augusti. Jag tror det säger det mesta...

Jo, både BAE och Borsch Rexroth är sponsorer, men båda ägs av koncerner utomlands så hoppas inte på för mycket.

hompa90: Grecco är en klassvärvning! Honom skulle ni verkligen behöva, eller nåt i samma klass!

hompa90: Undrar hur Hinken tänker med den sista pusselbiten....
Avvaktar han till hösten måntro om nyförvärv från nordamerika, tar någon som inte platsar i nhl.
Han har säkert kontakt med Colorados orginisation också.
Känns inte som det kommer in någon spets innan shl premiären, men vad vet jag.
Sen är ju frågan....
Hur mycket finns det i skrinet att handla för.
Vi måste se till att hålla oss kvar och kan tycka att spetsen är lite tunn.
Vill vi vara kvar i shl ja då kostar det ju, inte så konstigt.
Har Hägglunds pumpat in några pengar i Modo?
Dem är ju jättar och har fått in storordrar som är värda miljardsvis, tycker man ju då att mågra mille ska gå till Modo...

SPOODI: Blir det nått med Grecco tror ni? Kanske presenteras på officiella ispremiären på söndag 20/8?

Markus1212: det kommer vara hända om Oskarshamn åker ur SHL å vi e kvar. Inte ens då är det säkert att det händer

Nu har jag räknat ut vem bömben är! Det är karla 😎 det skulle va en bömb om något 😁

Marrdin: Kan så vara ibland, dock blir dubbelnegation oftast tvärtemot vad man menar, vilket kan upplevas förvirrande :)

{8225}: det vet du väl. Dubbelnegation blir plus.:)

{8225}: Har du plats i prisskåpet nu när vi är tillbaka i SHL? Vinst varje gång...

Smeden: Den killen gör ingen skillnad tror jag inte.

Kan du förtydliga det lite grann, gör han skillnad , eller ej?

{297}: Nej inte Timashov....
Den killen gör ingen skillnad tror jag inte.
För ojämn och divalater.
Tror han väntar på svar från Grimaldi 😉

Paninaro:

Läste precis en annan intervju från idag när journalisten lagt till "typ, haha" så det verkar vara någon teknik Mattias Ek använder för att försöka återspegla samtalet.

Känns väl som att dom flesta journalister kapar bort sådant, men jag antar att intervjun hade framstått som ganska "stiff" annars med tanke på att han inte säger så mycket.

Finns ju ett filmklipp från träningspasset länkat i artikeln där det står att man träffade honom efteråt.

Charliejfz: Med hemmaplansfördel i ev. avgörande kanske det bara blir 5000 på bortamatcherna

Costanza: Ponera scenariot att ni får Frölunda i kvarten i vår. Fyller ni halva Scandinavium?

M Horava: Blir också Frölundait när jag tuggar i mig de där. Klubben har ju de rätta färgerna dessutom.

Costanza: Ingen skugga ska falla på Strömwall. De räkmackorna trumfar det mesta..

Paninaro:
Ja möjligen är intervjun oseriös svårt att dra några slutsatser om Timashov på den.

Paninaro: Vet inte riktigt vem som är mest oseriös här. Båda kanske. Känns som en väldigt informell chatt-konversation som de lagt upp på hockeynews. Jag hade väl kanske skrivit om och sammanfattat det istället för att lägga upp det så.

Tarasov:Mycket vi får se vad som händer hehe och haha. Oseriöst intryck nå jävulskt hockeynews.se/articles/29949/

Mackan: 70,000 kr och fria räkmackor på Heaven 23. Mums!

Paninaro: undra hur lönen skiljer sig åt mellan oss och Frölunda för Strömwall

Paninaro: Deras bygge ser inte dåligt ut.

Paninaro:
Då skulle jag tro att det blir den så bespottade Timashov som kommer till oss.

{297}: Tror absolut inte att det är Timashov.

Trilske: Det låter ju onekligen som att det är Timashov hinken väntar besked från.

« · 2557716 · »