1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545522 inlägg · 4159 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Frontschwein: Tyvärr… Kan du nog få rätt!

Tarasov:
Bara så pass mycket att Omark hade en stark önskan att honom vill jag spela med.
Det skulle vara kul!

Gavelo: jag tror tyvärr Näsen ryker innan första advent. Hans spelsätt känns ganska sönderläst vid det här laget.

Jag hoppas verkligen att jag har fel.

{9233}: Har sett Näsen med Rubins, var ingen höjdare.

Näsen kommer att testas med Berna och se om deras offensiv kan överspegla deras defensiv på samma sätt som i As.

{9233}: Norén känns som en 7e tycker jag. Han var alldeles för vek o tog en gel del knäppa defensiva beslut.
Framåt kunde han dock göra lite. Men låt han växa in i lugn o ro.

Bad_Brett:
Tror det bara är snack, däremot kan jag tänka mig att Näsen får lite mindre istid i perioder denna säsong. Jag tror att hans passningsskicklighet hålls väldigt högt.

KB: tror Näsen hade mått bra av att spela med defensive Rubins.

Bernhardt - Rundblad
Rubins - Näsen

Om Näsen inte håller ser jag gärna att Norén får chansen i topp 4. Åtminstone tills Norlinder vänder hem.

Bad_Brett: Förstår spekulationerna och snacket med tanke på försäsongen och att han redan blivit till lite av en hackkyckling, men tror faktiskt det ska extremt mycket till innan Näsén får röra på sig. Sen är jag inte alls övertygad om att radarparet med Bernhardt kommer hållas intakt särskilt länge, men det är en annan sak.

Saik-Småland: Lyssnar på Rinkside. Lars Lindberg är inne på att Björklöven borde värva Näsén. Om vi skulle släppa honom nu, med långt kontrakt, innan vi ens har etablerat hos i SHL, då kommer jag tappa allt förtroende för Hinken. Går väl utmärkt att låna ut honom ifall han behöver mer istid?

Men är övertygad om att Lindberg mest baserar sitt "span" på att Näsén varit svag under försäsongen.

Nucky: nej samma för mig, vid 14-tiden idag fungerade ÖA igen

MorganaLefaey: Han ska vara Smålänning o bor i Luleå vore jag som han skulle jag direkt flytta hem till Tingsryd.

Padrone78: om man nu ska räkna i restimmar så lär vi ligga sämre till än LHC om hans familj bor i Luleå. Eller ja i alla fall på avstånd i tid som är ungefär lika dåligt.

Tror inte han skulle suga, men inte den spelartyp vi behöver. Ja om vi inte behöver en center till 2a om dicken inte fungerar.

Padrone78: Med tanke på sambosituationen hos mig så såg jag nog 95% av alla Luleås matcher och Olausson är riktigt riktigt bra.
Påminner väldigt om Susse på väldigt många plan, otroligt spelsmart, tjurig, spelar med hjärta, grym straffläggare, en spelare som kan spela allround, BP och PP, en ledare!

Men jag tror inte det är just det vi behöver då vi har flertalet ledare, Modo behöver en tuffing i defensiven och minst 1 klassforward/sniper

Padrone78: Är det bara för mig Allehanda legat ner sedan igår kväll?😬

Väldigt dålig koll. Men niklas Olausson fortsätter inte i Linköping pga familjen i Norrland….något för oss?

Nucky: Tror de flesta förstår det, när de läst vad du skriver. Trist när det blir tävling om vem som är mest/bäst MoDoit, men en mognadsfråga :)

{5647}: Min själ har levt i symbios med MoDo sen mitten på 90-talet så jodå, jag har anknytning😎

Silly: Du glömde den bästa
Uppladdat:

500x0-lordoftherinks_0.jpg

{6870}:

Själv gillar jag när lag har slogans:

Liverpool: you'll never walk alone (Talande för lagidrott)
Djurgården: Stockholms Stolhet ( Kaxigt)
Sovjetunionen Hockey: " The Big Red Machine" (Mäktigt)
Manchester United: "The Red Devils" (Respect)
USA Basket " Dream Team" (Överlägset)
Barcelona: "the famous Més que un club" ( (Talande för vad dom känner)

Paninaro: Eller göra som detta, lansera sej som " HV71 Blue Bulls".

Bidde ingen tjur, men dock en darrande get
Uppladdat:

500x0-hv71-blue-bulls_6.jpg

Tarasov: Slogans gör dock att folk köper nya onödiga souvenirer dom aldrig använder. Fråga en som har ladan full, men pengar till Widebro känns helt rätt.

{5647}: Dessutom var vi nere o vände i dåvarande division 1 på 80talet, så igen är väl ok, vi har ju hitentills inte varit ett jojo-lag (läs Leksand) åtminstone. Där är kanske IGEN(eller temporärt) mer befogat

Den enda anledningen till att jag inte ångrar för en sekund att Glader varit vår sportchef:

Nucky: Jag har ändå förståelse för att man använder "Vi är tillbaka IGEN".
Hela säsongen sjöng klacken att "vi ska tillbaka igen" och när det sista matchen sjängs, så var det just "Vi är tillbaka igen". På något sätt är det historielöst att bara ha "vi är tillbaka".
Kanske är det lättare för de som inte har samma anknytning att tänka på att vi är tillbaka, men för mig som varit med om 7 års olycka tycker jag att "IGEN" anspelar på hela förra säsongen.

Smurfen: Allt utom "Ät ägg"

Smurfen: Exakt, det behövs inte ens en slogan utan visa det på isen istället.

{6870}: För mig får dom ha vilken slogan som helst bara dom vinner på isen !!!

Silly:
För min del får vi gärna skippa slogans.

Silly: Jag har ett enormt hjärta för MoDo och hockey allmänt men nej jag gillar inte alls den slogan, men det är jag det!

{6870}:

Varför är en sådan slogan töntig.
Vi är många här inne som hjärtat klappar starkt för Hockey!
Ska vi ha en slogan som är "Going for Gold" i stället tycker du?

Nucky: Håller med men allt är bättre än den töntigaste slogan någonsin "The heart of hockey".

Nucky: 'Vi är SHL' kanske?

Visst fan var det en MoDo-nål som prydde Lövéns kavaj vid riksdagens högtidliga öppnande idag? Hoppas det blir lite på party på slottet sen och han diskret sätter den på Kungens kavaj, den gamle gnagaren

Offside-Lennart:

Ja.. jag hörde att Justin Bailey hade backat ur i sista stund.
När han hörde att Hatt Nytt hade slagit igen!

Nucky: Exakt, därför kunde man inte köpa tröjan :)

Heyerdal: Bara jag som stör mig en aning på att MoDo numer har som slogan "Vi är tillbaka IGEN" vilket låter som vi varit ett jojo-lag som hoppat mellan serierna.
Det borde kort och gott vara: "Vi är tillbaka"

Offside-Lennart: Tyskamerikan, 178/82 center rightare, poängstark i Ahl även matcher i NHL

Silly: Danny O'Regan där har du namnet

Confusius:
Jag tror faktiskt att Gradin har daglig kontakt med honom.
Innan han går och lägger sig och när han vakna på morgonen. Give me a since 👃😇

Silly: Ändå en bra källa, om man nu tror att den finns 😜

Confusius:
Min källa är han där uppe som övervaka allt som vi gör här nere.

Nu skulle jag ha sagt skååål här.
Men det är Tisdag! 😉

Silly: Källa? Eller hoppas du bara?

{9315}:
Har sagt det hela tiden att det är den här killen:

dempa: precis därför vi ska ha honom! (och så hoppas vi att han kan ställa om till eu-spel)

{9315}: Leivo är alldeles för bra för att det skulle kännas troligt. På riktigt, han hade varit helt GALEN värvning. Jag kan Hockey.

{9315}: ju mer jag läser på desto mer vill jag ha josh leivo, har dessutom otroligt bra slutspelsstatistik vilket KAN innebära att det är en kille som lyfter sig när det betyder mest

han skulle också kunna lyfta kedjan med woods och dickinson och ta bort lite ansvar från woods tills han hittar rätt efter skadan

Tarasov: i hinken poängstarka ahl-spelare finns det inte många, men han jobbar på kvällstidning så det kan vara överdrivet också. potentiellt galen tjeck, Costanza myser men verkar inte vara nån vidare målskytt

Mackan:
Kanske Grimaldi då

Undra vilken spelare detta kan vara och ifall det skulle kunna vara ett alternativ för Hinken och MoDo?
Uppladdat:

500x0-c379566b-cf7b-4f37-9176-cd5be4fdb7a6.jpeg

Kommer Darren Haydar i år?

« · 2564857 · »