1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545387 inlägg · 4160 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Saleva: Det ville han väl tidigare också, så den var inte jätteoväntad.

bollan123:
Det är korvforsell från Västerbotten som vill ha honom.

Silly: någon som kan kopiera vad det står om Woods i sillyrummet på expressen?? Sägs vara en dragkamp om hans signatur..

Silly:

Som han säger i Allehanda..
Han känner att han har ledarstaben och lagets förtroende och dom stöttar honom till 100%

Silly: Tror vi blir tia. SHL är en jävla tuff serie!

{9315}:
Ja.. det klart stt man har önskat/hoppas på bättre levrrerans på dem i 1: a . Det har även jag.
Men jag känner mig väldigt trygg varje match MoDo spelar till och med när det går imot.
Som.senast mot Frölunda. Jag var övertygad av att MoDo skulle komma tillbaka i den matchen som dom gjorde. Jag såg flers tecken på det.
Jag var aldrig orolig. Jag har varit mer orolig i matcher nere i Allsvenskan vet ni som varitt med här inne då att jag har varit inne och tryckt på saker.
Men inte i SHL Det finns så.mycket som pekar på att vi kommer att fixa det här..
Och när 1: a kommer igång för det kommer det att att göra när det lossnar för Ranta och O Reagan.
Och gör det inte det för båda så finns det gubbar som det går att justera med. 3 st. Floppar inte samtidigt en hel sösong...
Då kommer vi stiga igen.. Jag har sagt plats 10 från början när jag såg laget Och det var innan O Reagan kom och jag tror vi klarar det!
Så jag känner mig ko lugn.

Bad_Brett: Löven suger!

Silly: Niederbach har sämst underliggande siffror i hela laget i spel 5-mot-5. Nu är ju inte statistik allt, men det visar någonstans att det inte bara är en fråga om oflyt.

O'Regan har bäst siffror av de som fått chansen i förstakedjan. Sedan har EJK väldigt fina siffror.

Tror korttidsutlåning av Niederbach skulle göra susen för att bygga lite självförtroende.

Silly: känns som det blivit väldigt överdrivet. har funnits några enstaka i boken som velat sparka ranta och/eller oregano men det är en väldigt liten minoritet och dom får alltid mothugg direkt från i princip alla håll, även från personer som mig som tycker dom har varit för dåliga.

samtidigt måste man kunna få kalla en spade för en spade utan att det ska bli panik. vi måste kunna ha en bok där man kan diskutera även saker som inte är bra utan att det ska bli olika läger.

jag ska inte prata för någon annan men jag som varit på både roma, oregano och ranta flera gånger skulle bli jätteglad om dom hittade fram till något (och jag gissar att dom andra som är "negativa" känner samma sak) för som jag skrivit flera gånger så tror jag att om dom får igång produktionen så kommer modo vinna mer än dom förlorar för nästan allt annat är redan på plats på en bra nivå, det enda som saknas just nu är ett fungerande box play och en till kedja som kan leverera utöver josh kedja.

Costanza:
Du är inte dum. Du är ett geni.
Det vet vi alla här inne..
Klart man gillar alla i MoDo.
Jag gillar inte när folk snabb dömer ut nya spelare.
Det tar tid att komma in i ett lag ..
Oavsett om man gör succe i början eller inte.
Det händer massor i ett lag när det kommer in nya personer.

Tarasov: MoDo har koll. Walli rör på benen. Glad att vi öser på. Skönt om vi kan bli tia.

Silly: theo verkar vara en spelare som behöver självförtroende; hockey är som många grejer i livet en stor skopa självförtroende men upplever att just den blyge Theo behöver det lite extra. Hans hockeyresa med tidiga skador som ung och inställda jvm pga covid, pojken har inte haft alltid haft tur direkt.

Inser ju att ju mer jag skriver om MoDo och truppen att jag är starkt partisk och uppskattar verkligen majoriteten av truppen.

Costanza:
Lite lördags silly

X - X - Ranta
Aagaard- X - X
Södergran- Vigge - X
Ohlsson - AP - Niederbach
OP/Theo J/EJK

X - Rundblad
X - Näsen
X - X
Wahlberg - X

Olle EE - X

Ser helst att man inte köper ut även om det kanske är oundvikligt. Lasta hellre pengar på spelare i förstakedjan.

Tycker ändå att grunden ser bra ut, får vi inte utväxling på Ranta kan man flytta ner honom och offra Walli även om jag gillar Walli.
Förlängningar
Woods
JD
Brickley
Bernhardt
Ser gärna att man ger Lassi ett år till.

Silly: Vet inte om jag är dum, men jag gillar alla spelare i MoDo.

Monno:
Nu är ju inte O Resgan sämst..
Utan t.ex Niderbach har 4 poäng på 16 matcher.
Trots SHL rutin.
Och O Regan och Sampo har 5 respektive 6 poäng på 11 resp. 14 matcher.? Utan SHL rutin.

Tarasov: Två pinnar behöver vi.

Tarasov: Killen är smart. Gjorde helt rätt val.

Silly: Nån är ju rimligen alltid "sämst".
Inte ens i guldlag går väl alla utan kritik.

Silly:
Om O Regan växer in i det ser jag gärna att man förlänger, andra året brukar bli bättre.

Silly:
Tydligen klar för vårt hockeygymnasium

Tarasov:
Undrar hur det låter här om det visar sig att
O Reagan sprutar in med poäng mot säsongens slutspurt.. ? Och blir typ en Riley Woods?

Då hittar man en annan som man skall skicka typ som fallet var med Brickley förra året...
Hur det lät här då ...
Och att Gradin måste förlänga med O Reagan?

Costanza:
Han kan ju ändå sätta den i öppet mål och de gav två pinnar!

smyl: O'Regan verkar vara en helyllekille. Även om jag älskar galningar så är det skönt att klubben scoutar smart. Killen har skills och han kommer växa. SHL är en äcklig liga. Det är för tight för att jag ska sova gott.

Rytter: håller med 100p; är allt för tålamod i dagens läge - mindre motgångar är dessutom inte endimensionella utan resulterar ofta i styrkor längre fram.
Vinnarkulturen samt underdogmentaliteten trots deras storslagna seriespel under föregående säsong är viktiga delar för modos shlresa. Oregan plockades ju mkt för att han också är en människa som passar i gruppen - förutom sina hockeytillgångar förstås

Costanza: gillar Hilmi på kebabenekaise men försöker omvända honom, snart är det grön rött vitt där

Nucky: Ja han är ett jävla monster men tacka vet jag Mikael Ståhl!

Ben Perrault: Du och jag kommer att snacka MoDo på Östermalm! Kebabnekajse och Gröna Älgen är Lövenhak. Det kan vi ändra på ;-)

smyl:

Hade alltid kunnat vara värre.

Skellefteås import Sikura har orkat med 2 ass på 13 matcher. Var väl vissa här som var lite sugen på honom tidigare.

O'Regan har ju gått bättre med sina 5p på 11 matcher.

Hoppas uppehållet gör honom gott så han får träna ikapp och komma in i det på riktigt.

Costanza: öbacka strand, nu bor vi grannar, bor öst på stan i den här dyngan

Smurfen: Hittar inga bra lag med svart , grön , vit

{8225}: Que ?

{8225}: På tal om Ståhl: www.aftonbladet.se/sportbladet/a/Wb24Qa/har-lyfter-stahl-350-kilo--fem-ganger
350kg marklyft x5 utan remmar. Vek är han inte :)

{8225}: Faan va FBK kommer få spö!!

Costanza: Gärna med Loob på plats, och korven köper vi i Grums, inga extra inkomster till Knösarna tack!

{8225}: Vi måste spöa FBK borta!

Costanza: Några diskuskast(av Ståhl då) längre upp har vi mitt ställe då,
Uppladdat:

500x0-asarna.jpg

Bössa 68: Föds man på Jorden är det väldigt konstigt om man inte blir MoDoit

{8225}: måste man födas på rätt ställe för å va modoit? Svar nej puffe,

{8225}: Ytterhogdal är mitt ställe.

Costanza: Bättre födelseort är svårt att finna, skulle vara Betlehem eller Övik då

Bössa 68: Umeå/Ö-vik/Östersund ;-)

Costanza: så dyngdiket/östersund är din hemmaarena?

Smurfen: inget personligt , men är du färgblind?

Smurfen: Jag älskar Östersund. Är född i den staden. MoDo är dock så jävla bra. Gillar Umeå också.

Costanza: Sitter just nu på tåget upp till Dyngdiket och har en Östersund IK logga framför mig , den är då betydligt vackrare än dom andra grön/gula som harvar på i Allsvenskan.

Men snyggast är nog färgerna ❤💚🤍 trots allt !!

Bössa 68: Tycker att vi ska behålla alla. Kötta på är nog receptet.

smyl: vad menar du? Ska vi sparka oreagan sampo å big sam?

Costanza: Luktar det Löven , ja då luktar det dynga då 🤪💩

Smurfen: Det luktar Löven här. Skön utsikt över Dyngdiket.

Costanza: Åker tåg om en timme upp till Dyngdiket , luktar det Löven dynga idag också ????

« · 2596571 · »