1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545253 inlägg · 4159 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Costanza: Ja, rykande priser är nog inte rätt sälj-knep i skrivande stund.

{7426}: MIO borde ta bort texten att de "brinner för kunderna" också. Inte lätt dock för webbadmin att hänga med.

Costanza: Ja, tyvärr. Trevlig affär. Synd att sista inlägget skulle bli ”Black week”. Hoppas dom kan återkomma.

Tarasov: Tappade dock ett möbelvaruhus hemma i Själevad. Måste ha varit en Timråit som tände på..

Mangeboii: Brickan är ju Kung!

Woods är alltså första nordamerikan i MoDos historia med 3 säsonger i följd. Big Dick och Big Brick kan hänga med i den klubben nästa år.

Enda nordamerikan med tre säsonger i MoDo tidigare är Ritchie, dock uppdelad i två sejourer. Även Big Sam har chans på den klubben nästa år.

Snacka om att organisationen mår bra!

Lite roligt är att Dave Spina och Cumiskey är fyra repektive femma i spelade matcher för en nordamerikan just nu. Vigneault kan gå om båda den här säsongen om han får vara skadefri. *ta i trä*

Måste även nämna Richie Regehr som är nuvarande trea på listan och först för spelare födda i Indonesien.

Bad_Brett: Svårt att bedöma hur backsidan nästa säsong ser ut innan vi ens vet hur den slutade i år. Kvarstår att se hur befintligt material växer ut och vilka eventuella förstärkningar som kommer in.

Bad_Brett: Slappna av Brett, nu måste vi bara överleva och tugga sönder alla andra lag.

Tarasov: Hur blir man sportchef på riktigt? ;-)

Werner: Om vi klarar oss kvar, kommer Hinken behöva fatta några jobbiga beslut. Det är lätt att kära ner sig i laget som tog oss upp och som nu visar att de håller för SHL, men om vi ska ha Rundblad, Näsén, Bernhardt (där måste vi göra allt för att förlänga) och Brickley nästa säsong, gäller det nog att tänka till vilka de två sista ska vara. Jag är inte ens säker på Rubins, om han nu skulle vilja stanna.

På forwardssidan tror jag det kommer lösa sig mer naturligt, då jag gissar att Rååma, Walli och Oregano försvinner (och kanske även AP, trots kontrakt). Där handlar det om att förlänga med Big Dick och knyta till sig 2-3 spelare av riktigt hög klass.

Bengt Berglund: Intresset är på topp. Det räcker långt. Ingen jäkel här ha kunnande, men in och skriv lite. Vi vill bli fler.

Costanza:
Där har hockeyn en förlust.
En Robocop.. 😉

Costanza:
Du är forumets sportchef…. Två nya köp på en dag 😀

Bengt Berglund: Men skriv nåt bra för faan! ;-) Ingen dömer någon här. Behöver inte kunna nåt om hockey. Jag har bara lirat fotboll och innebandy, men har kollat på MoDo sen jag var 6 år.

Costanza: Hejsan. Roligt forum, jag läser det här dagligen.Även om intresset är på topp är väl inte kunnandet det… men någon dum kommentar kanske man får komma med :)

Werner: Det enda är ju att han tenderar att vara lite het och dra på sig lite onödiga 2or. Men senaste tiden har ju han putsat bort den biten👍

Silly: innan den säsongen hade jag väldigt lite tro på att Berg skulle klara av det, men en förlängning på han tar jag gärna om han fortsätter såhär. Förbannat jobbigt att möta fysiskt vid sarger och framför mål och har hittat bra kemi med brickley 👍

HalvHund: Fortsätt skriv, det är bara kul med nya skribenter. MoDo är en stor familj. Hockeysnack är öppet för diskussion dygnet runt.

Costanza: Jättebra är det att vara... och väldigt jättekul!

{10015}: Håller med! Han såg spännande ut under förra säsongen men det man sett av honom iår så tror jag Djurgården tvekar på om man ens vill behålla

HalvHund: Före Timrå är ju bra. Det är ju jättekul!

Costanza: Haha är det av naturen ändå så jag kommer inte undan!(iaf dum) Men nått spännande ska man väl kunna kläcka ur sig nångång. Som till exempel att vi är före Timrå i tabellen! Ganska kul ändå!

Tjeck på Woods!
Där var jag aldrig orolig!
Dax att nu att få Brickley att krita på.
Han står på tur nu, Viktig namnteckning att få.
J.D är jag inte heller orolig för heller,
Så det kan vänte lite till..
Han kommer aoutomatisk att krita på och hålla ihop med Woods och Aagaard nu när det är klart dom 2 är kvar!
Sedan går vi på Lassi!
Så ser min pnskelista ut!

HalvHund: Känn ingen press ett vara klok eller dum. Det tar jag hand om ;-)

Andraassist:
Jag tror vi tar minst 3 pinnar.
1 eller 2 mot Örebro
1 eller 2 hemma mot Saik.

Costanza: Roligt att våran damlagstränare fick en roll i ”Börje - The Journey Of A Legend”.
Det måste alltid finnas en MoDoit.

Örebro och Saik i veckan. Jag är nöjd med 2 poäng totalt.

HalvHund: Underbart! Ös på!

Costanza: jag ska iaf dra mitt strå till stacken! Varit här inne i många år och läst och nu äntligen dragit tummen ur och ska försöka komma med klokheter + dumheter!

KB: Hur ska vi få fler MoDoiter att skriva här? Jag låter som en jävla papegoja ibland ;-)

S-vikaren: Pooley, Weigel och Schilkey har spelat ihop större delen av säsongen, men nu är den splittrad. Vet inte riktigt hur de ska spela kedjorna, men helt klart är att de lever väldigt mycket på Powell som varit grym.

{9315}: Vi har grymma ledare på isen, i båset och på kontoret. Kommer att räcka långt.

Costanza: vi har sagt det förut men verkligen tacksam för hinken och karlin. riley hade säkert varit hemskickad efter 25 matcher under andreas johansson för att han hade fel färg i andreas lilla färgsystem för att ta ett exempel :)

KB: Visst är det. Som jag skrek och gnällde förut och nu satte de ner foten. George blev nöjd hur det än slutar denna säsong.

Costanza Som natt och dag gubben.

bengt88: JanneG och AIX jublar!

S-vikaren: Wahlbergs lån till AIX förlängs med 2 matcher till

{10015}: Bättre kravställan idag och bättre organisation.

Jag såg som sagt inget av när vi var i SHL innan vi åkte ur, men säger ganska mycket om sportcheferiet då att Riley är den nordamerikan som spelat flest matcher för oss genom tiderna. Fått höra mycket om 2010-2016-tiden ish att vi värvade många nordamerikaner som ej brydde sig då. Skillnad idag.

S-vikaren: Ja, MoDo vill nog säkra upp killen på några säsonger. Smart och stark.

Paninaro: Sanny retas bara.

{5647}: Ja, han har en sämre säsong än ifjol. Succekedjan från ifjol splittrades. Är kanske orsaken till utfallet.

Costanza: igen?!?! 😱

Paninaro: Är Kronofogden ute efter Timrå?????

Är Timrå ute efter Brickley?????
twitter.com/Sannylindstrom/status/1726622412492743153

S-vikaren: Weigel har verkligen varit under isen hittills. Både han och Pooley. Schilkey är dock klass i grundserie.

Costanza: Ingen lämnar MoDo utan Hinkens tillåtelse. Han håller fast tag om Dicken.

Dom får ta weigel istället. Han är ett missförstått geni. Vinner nog poängligan, överlägset.

{9315}: FBK kanske vill dra lite i Dicken, men jag tror att han och Bernie vill stanna i superfemman.

{9315}: på forwardssidan är det bara dickinson kvar nu som känns som en självklar nytt kontrakt. skulle innebära att det förhoppningsvis finns tre platser över till nästa säsong, där då om inget annat inträffar roma, oregano ska ersättas och en till ska komma in och spetsa till ytterligare medan ranta "ersätter" walli.

skulle kunna innebära något i följande stil men såklart inga kedjor skrivna i sten, åsikterna om spelarnas nivå i shl kan vara helt annorlunda om några månader

ny förstakedja
josh kedja
ranta-sam-theo
södergran-adam-ohlsson
ejk, jacobsson, op (vill inte ha jacobsson som extra men svårt att se var han ska ta plats, det får bli ett senare problem

om modo håller sig kvar givetvis

Costanza: jepp

« · 2599614 · »