1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527993 inlägg · 4121 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Keriksson: sorry 6-6 nu dock på lån tydligen, vet inte om det räknas🤔

Keriksson: Ja jag kan väl tycka att man får välja vilket nummer man vill så länge det inte hänger i taket... Aldrig förstått vurmande för låga nummer.
Det är ju inte fotboll dom sysslar med.

Förstår inte riktigt hur det kan dröja till den 19e? Rimligtvis borde han kunna spela i helgen? Eller vill man träna in honom i systemet?

Ozzy: Nej precis, ni hittar nog 2 till innan fönstret stängs. :)

HejaKuusela :

Gillar halloran men saknar inte honom jättemycket (bortsett från hans toppfart och snärtiga handledare) men hade ändå velat ha en något oömmare och rivigare spelare som går rakare på mål.

Får känslan att hutsko är desto mer lik greco som hinken var ute efter tidigare, sen kanske det är svårt att matcha grecos fart då han måste vara en av shls snabbaste spelare.

IKO verkar ju sakna centerdjup och befinna sig i allmänt fritt fall, förhoppningsvis anledning till att det inte lossnat.

Keriksson: ni leder med 6-5 men än är inte säsongen slut😀

Konstigt att Hinken uttalat sig i ÖA innan MoDo ens bekräftat övergången i sina egna kanaler.

Tarasov: Smart av Hinken att handla redan nu. Fönstret kommer vara som ett hål i en fågelholk kommande januari.

Monno: Ja han var väl en av de sista med högt nummer. Tycker det är bra för unga spelare att hålla sig till lägre nummer innan man bevisat något så att säga men spelare som Woods, Vigneault, Brickley borde få ta högre om man så vill.

Hutsko ska vara redo den 19e mot FBK enligt allehanda.

Spännande med Hutsko! Svårt kanske att få ut sin rätt i IKO som är så pass dåliga. Hoppas han blommar ut i Modo. Spelar han ikväll redan?

{10322}: Karla kom väl innan vi fick dille på låga nummer?

{10322}: han får ta 34 typ den e ledig

Keriksson: Karlkvist hade ju 89?

HejaKuusela : Tror och hoppas att Hutsko arbetar hårdare i defensiven och inte är lika rädd för att gå i trafik.

Tarasov: Ja men samtisigt så utvecklas man av att spela på hög nivå fast det är både och så klart. kan han inte erbjudas speltid så är västervik bättre.
Ska bli kul att se Hutsko i Modotröjan, nu har vi 3 amerikaner och 3 kanadicker, snart slår vi Löven på den fronten också om vi inte redan gjort det. :)

Tarasov: Och förra årets rescue case Halloran går som tåget i Finland. Vid en lekmans EP-analys verkar de rätt lika. Första säsongen på stor rink dessutom i ett stryklag för Hutsko. Tror vi har en untapped potential att hämta hem här.

Bad_Brett:
Enligt Mattias P var han en som gärna tog sig in på mål. Tycker det är rätt att ta in någon, lite många forwards om alla är friska men det får vi leva med

Keriksson:
Theo är under utveckling och mår bra av att vara 1 center i Vvik. Hutsko är mer färdig.

En intervju med honom ang en skada som höll på att kosta honom karriären.
www.nhl.com/panthers/news/logan-hutsko-fighting-through-the-fear-299345518

Brander: Ja, hoppas man ser något i Hutsko som inte Theo Jakobsson kan bidra med,,,han får i vilket fall byta nummer då 91 inte är gångbart i MoDo. Har för mig att man inte tillåter nummer över Bernhards 40.
Kanske 20 är en bra gissning.

Bad_Brett: Hm, lägger mig där. Gick efter aftonblaskan som kallade honom en värvning som skulle bredda offensiven, men jag tycker fortfarande att han ser ut som bredd på pappret. Betydligt sämre siffror än O’Regan t ex. Men siffror är en sak, litar ändå på Hinkens och Karlins ögon.

Spanskaryttarn:
Nej. Under säsong har Karlqvist matchats med Oksanen. Sen har man växlat centrar där. Hutsko har mest gått andralina.

Bad_Brett:

Självklart är han tänkt som producerande hos oss precis som du säger och som han var tänkt i IKO.

Ranta-Rååma-Hutsko blir det tills vi vet vad som händer med O'regan.

Bad_Brett: När gör han debut för Modo?

Brander: Var har du fått de uppgifterna ifrån? Såhär lät det när han värvades:

"Han ska hjälpa till med att leda laget framåt. Han har spelat i producerande roller tidigare och han jobbar hårt för att ta sig till insidan med bra skridskoåkning. "

Har huvudsakligen matchats med Lodin i andrakedjan.

För mig är det helt självklart att han går direkt in i förstakedjan bredvid Rååma.

Bad_Brett: Håller med, visade lite av de egenskaperna under försäsongen, sen skedde det som skedde i Oskars , och det visar sig ju också på isen

Bad_Brett: På pappret ser det ut som en breddspelare och det var i den rollen han var tänkt som i Oskarshamn. Men hoppas han visar spets då.

Brander: Det är ingen breddspelare. Han ska lira i en toppkedja, annars är han bortkastad.

Bad_Brett: Jag hörde att Oregano skulle gå på is nästa vecka. Om så blir fallet så kan det ju inte vara en så allvarlig skada.

Men oavsett vad så ser jag nog en större uppsida hos Hutsko kontra Oregano. Så om det är så att han vill tillbaka till staterna så får han gärna göra det

Rytter: Känns ju mer som en breddvärvning till skillnad mot O’Regans tänkta roll. Även om det slår väl ut är det fortfarande en breddspelare. Var ska han spela?

Spanskaryttarn: Karlkvist har gjort 4 poäng i spel 5-mot-5 på 23 matcher.

Rytter: Samtidigt verkade han rätt färdig med AHL? Tror mer på att skadan är så pass allvarlig att det är osäkert när han kommer tillbaka.

Men vi får väl se. Med tanke på att pengarna nyss var slut så känns din spekulation rimlig. Hutsko är knappast en sponsorvärvning.

Tarasov: De har matchats ihop men icke sa nicke om den kombon

Bad_Brett:

Vet inte vad jag ska tycka om värvningen faktiskt. Hade kanske hoppats på något mer "namnkunnigt" och med mer stjärnglans. Men är marknaden rätt död så kanske detta är bra, en spelare som ändå har kommit in i SHL och lärt sig ligan, en ny från NA har ju en startstäcka.

Här kommer en spekulation, O'regan vill bryta nu när han skadade sig och åka hem till sin gravida fru och spela klart säsongen där. Han kommer bryta kontraktet inom några dagar och vi ersätter med Logan som är spelklar direkt och ej skadad.

Tarasov: Kommer Ruohomaa dominera ikväll?

Spanskaryttarn:
Ja det blir extra svårt då de inte spelat i samma kedja.

SPOODI: Sam har överträffat mina förväntningar också trots att poängen stannat av

Bad_Brett: Man har ju sett hur spelare som gått från MoDo förr i tiden och blivit rena rama monstren, det är andra tider nu. Spelarna vill till MoDo, till vattnet, till hamnen och borgen. Hutsko kommer leverera - Tillit till Hinken!

Tarasov: Jag är riktigt förväntansfull faktiskt. Tror det här kan bli succé.

Bad_Brett: Ja okej, tänkte mest att han inte kunde leverera i shl med själva "passningsgeniet" Patrik Karlkvist. Återstår att se om han kan höja sig några nivåer med er istället

Spanskaryttarn:
Vi har inte så mkt huvudvärk denna säsong.

Bad_Brett:
Vi har köpt! Lycklig

Spanskaryttarn: aha du tänkte så.
Skulle säga att att Walli, Vigneault, Rubins, Lassi och OEEK har levt upp till förväntningarna. Är Ruohomaa och Rundblad som kanske inte varit riktigt så bra Som man hoppats. Ranta och Oregan har börjat komma igång, nu är ju Oregan skadad dock

Spanskaryttarn: Vi får väl se. Tror han kan passa fint in i vårt spelsystem. Får lite Riley Woods-vibbar. Kommer nog inte göra bort sig till vänster i PP1.

Spanskaryttarn: Jag tar mycket hellre Hutsko än en trött gammal Sallinen. Det kan bli bra om han hittar kemi med Big Sam. Eller varför inte med Råma?

SPOODI: nu fattar man varför Theo skickades tillbaka till Västervik…för mig lite ologiskt fram tills nu med tanke på hur bra han spelade, ffa senast mot Rögle.

SPOODI: Till shl menar jag såklart, är det någon ny värvning förutom målvakten som levt upp till någon förväntning alls?

Spanskaryttarn: vilka floppar från SHL menar du att han har värvat?

SPOODI: Hmmm hinken fortsätter alltså i samma spår för shl, värva floppar.

Spännande att se ifall om han kan lyfta sig hos er eller om det blir ännu en bidragande faktor till huvudvärk hos era fans.

SPOODI: Hoppla. Ska vi gissa att Oregano blir borta en tid då?

Gavelo: Hutsko klar enligt sportbladet, spännande att hinken hitta pengar kvar i börsen

« · 2610299 · »