1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528057 inlägg · 4121 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Keriksson: sorry 6-6 nu dock på lån tydligen, vet inte om det räknas🤔

Tarasov:

Noterbart är att han hade Södergran utanför laget (13e) när han formerade laget med hutskos intåg.

Trilske: Nu har jag inte helt koll på Hutsko, men det man läser så är det en kille med fart på grillorna. Och det känns väldigt mycket bättre än när vi värvade "gillar att dra ned på farten" Oreagan.
För som sagt, vi spelar med fart. Alla våra spelare utom Rouhomaa spelar med fart. Oregano började ju med nå tempoväxlings spel men blev ju uppäten och har ju lärt sig spela mer på fart nu.
Det räcker med Rouhomaa som har ett annat spel än alla andra kan jag tycka...

Ozzy: Jag har iallfall slutat kalla Löven Los Americanos, man får acceptera läget, välkomna dom hoppas det slår väl ut. Är väl bara O´Regan jag och många Modofans inte är nöjd med just nu.

Keriksson: tyckte det var skoj med 1-2 förr i tiden men nu vet jag inte är väll tyvärr som du säger att man får gilla läget helt enkelt😎😳🤔

Monno:

Då är det väl bara fråga om tid innan O´Regan packar ihop och drar till ett topplag i HA, definitivt så om det tar sig för Hutsko i MoDo, intressant drag från MoDo och Hinken!

Monno: helt obegripligt, varför ska han inte lira förrns om 12 dagar?!?

Trilske: Södergran är lätt att gilla. Men svårt att komma ifrån hur fruktansvärt ineffektiv han är.

Oregano har gjort lika mkt poäng på färre matcher, dom har likvärdigt +/- och istid.
Mest förvånande är att Oregano har fler tacklingar är Södergran...

Spanskaryttarn: Om vi nu klyva hårstrån och "kategorisera" värvningar; Hinkens statistik på värningar inom samma liga är ganska ljus - Brickan och Vela skojar man inte bort.

dempa:
Tror att det blev klart idag osäker om man hinner fixa allt det praktiska till lördag, sen är det uppehåll.

Tarasov: aha, bommat att det är uppehåll nästa vecka!

Monno: Södergran har ju alltid pucken. Svårt att tacklas då.

smyl: Äh Brickan ville nog alla värva men nästan bara vi hade råd. Den värvningen är ju inte att Hinken såg något ingen annan såg.

KRB:

Nu har vu fått en till Woods.
Tror det bli bänken sedan för Niderbach!

Kan ju inte ha någon som tappar puck och tappar skäret hela tiden.
Det är då der blir farliga spelvändningar!
Om Råma går sönder igen så kliver O Reagan in där som center!

Jan-Erik : det är fortfarande hinkens värvning. Ska vi hålla på med ytterligare omständigheter kring värvningarna blir vi långrandig. Vi hängde inte direkt på låset inför värvningssäsong, fick jobba med två trupper - konstigt att man fick chansa med några st då?

Jag vill mest munhuggas med trädkramaren från Sundsvall.

Tycker egentligen du har en vettig poäng

Jaha, tro vi om Hutsko då, är det vi behöver?

jonsson: kanske?

finns en hel del som är positivt. han producerade näst mest i lika styrka i oskarshamn, med om jag minns rätt minst speltid av topp sex. han har bra snitt i ahl, bättre än många som lyckas i shl. han är ung så det borde finnas utrymme för utveckling

men alla lyckas inte i shl för det, modo behöver ha någon som kan producera närmsta tre månaderna. dom jag har pratat med som har initerade har sagt att han inte riktigt passade in i gruppen i oskarshamn. detta kan man såklart se på två sätt, antingen att han var felet eller att laget var problemet, jag vet inte vilket som är rätt, men det är något att hålla koll på.

jag är försiktigt positiv

Silly: Tyvärr tror jag det blir EJK som får flytta på sig igen. Även om jag gärna ser honom kvar i fjärde då han gör det bra där.

Upp till bevis för Nieder de kommande matcherna. Det håller inte att vara så kladdig som han är match efter match om man ska spela högt upp i laget

Jan-Erik : det stämmer inte. Alla toppklubbar jagade honom och det var inte MoDo som bjöd högst. Om jag minns rätt bjöd Löven över och SSK bjöd mest (i både pengar + erbjöd 2 spelare i utbyte). Brickan hamnade här för han ville hit, därför MoDo var serieledare, Vela var här och han hört bra saker om oss. Spelare kan inte gå till en klubb om de inte vill och han valde oss av de erbjudanden han hade.

Och Hinken sa tidigt i en Podd innan Vela hamnade här.
Att fick han önska så ville han ha både Vela och Brickley. Men det var en forward han ville ha in i första taget och sedan eventuellt en back till..
Och han fick båda!

Monno: Tycker spelare ska få använda sitt gamla nummer om det är ledigt. Logan hade 9 i college och det är ju ledigt. Om man ska hålla på med fjanterierna med låga nummer så får man ta konsekvenserna också. Kan ju inte både pensionera en massa nummer och sedan dessutom sätta ett lågt tak.

Petey21: det är väl också en av anledningarna till att modo inte pensionerar nummer längre om det inte skulle vara något väldigt speciellt

jag gissar på nummer 14

Sigge:
När Oregan är tillbaka riskerar väl både Niederbach och EJK att hamna utanför om jag räknar rätt..

Saleva: Jag tycker egentligen mest synd om EJK, som gör det riktigt bra varje gång han får chansen, samtidigt som AP, Walli, Södergran med flera tycks kunna göra 10 dåliga matcher på raken utan att hamna på bänken.

Niederbach har tyvärr inte presterat på den nivå vi hoppades på efter den fina försäsongen, vilket är jättetrist. Tror fortfarande att det kan släppa för honom dock.

Frisco: Nu var ju påståendet att Hinkens statistik över värvningar inom samma liga vara bra och att Brickan och Vela var bevis för det. Jag menar ju bara att det ju inte var något okänt fynd eller någon värvning som gick under radarn utan att utfallet att det skulle bli lyckat var ganska väntat. Precis som du skriver, så var det massor av lag som ville ha Brickan. Det hade ju varit annat om Hinken under hösten 2022 t ex värvat Filip Larsson, som nu gör succé i Leksand. Den värvningen hade ju varit ett större fynd eftersom det ju inte direkt var samma huggsexa om Larsson som det ändå var med Brickan.

Saleva: Jag håller EJK före Södergran i nuläget. Han gör inte många rätt just nu. Fortfarande sjukt ineffektiv och tacklas aldrig.

Man kan tycka att han skulle bidra med mer fysik då han aldrig kommer bli en poängspelare. Tror tyvärr att han är för bekväm för det!

Sigge: Övertygad om att Ejk hade gjort lika många poäng som Södergran om han fått lika mycket istid Förmodligen mer

Jan-Erik : Brickan ville fler värva. Bland annat SSK, DIF och Löven. Möjligen med undantag för DIF hav vi det lägsta budet där SSK var högst. Skickligt att ha is i magen då Hinken förstod att Brickan ville till oss med tanke på Vela och bra rykte.

dBrobban:
Tycker också EJK borde få spela mer. Jag tycker AP varit en av våra sämsta spelare tyvärr, gör samma dragning varje gång och misslyckas, första 10 matcherna låg han i botten i tekningarna i hela SHL. Tagit många onödiga utvisningar. Där hade jag velat se en bänkning. Södergran måste upp också, tyvärr låg hockeyiq och gör samma sak hela tiden. Men fin passning till 2-0 senast.

Hampie: Ja AP går inte riktigt att känna igen, hade en riktigt fin höst i fjol

Smart värvning och bra av Hinken att agera i detta läge.

{10015}: Halbgewachs tvärkass?! Han har gjort 2 mål och 1 assist hittills (två perioder) för Frölunda i dagens match.
Nästan lika mycket som Rouhomaa på hela sässen..

M Horava: Tycker Hutsko med samma spelstil gör det bra som första match ändå. Bra fart och är spelskicklig så det är nåt att bygga på framöver. Nu får Filip Hasa göra en coast2coast i tredje mot Åsa-Nisse.

M Horava: Tyvärr säger det inte jättemycket.

Costanza: kul att Hutsko verkar lovande!

{10015}: Frölunda spelar ganska lika MoDo så jag tror att Halbgewachs hade funkat hos oss.

Puljujärvi PTO med Penguins.

tar över diskussionen i rätt tråd

som jag ser det för nästa säsong, om modo håller sig kvar, det är den lilla detaljen först, men en lös uppställning. inte så viktigt egentligen vilka som spelar med varandra i det här skedet

ny - ny - ny
woods - dickinson/ny - aagaard
ranta - sam - theo eller theo
södergran - theo eller theo - sebbe
adam, ejk, lucas p

roma, oregan, hutsko ska bli ny, ny och ny om inget oväntat inträffar. förhoppningsvis spelare som är ett snäpp uppåt i spets och skarphet. resten har kontrakt så det är inte så mycket man kan göra tror jag, åtminstone inte på dom tolv som startar i den uppställningen

rubins/ny - rundblad
bernhardt/ny - näsen
brickley/ny - ny/noren
(noren), wahlberg, ville jonsson, styf finns väl med i perifirin även om jag inte tror han har nåt med shl-laget att göra nästa säsong heller

vi får se om det blir något med nuvarande spelare eller inte, men om dom försvinner så ska det in någon som är lika bra eller helst givetvis bättre. finns en hel drös med tidigare modospelare med utgående kontrakt, i ingen särskild ordning byström ,norlinder, ekestål, robert hägg. vissa säkert mer aktuella än andra av olika anledningar :)

lassi/ny
oeeeeeee

ge alla pengar i hela världen till lassi om han vill stanna

poängen är, som ni ser är det inte bredden som ska in utan skarpa spelare. tycker att det finns intressanta spelare i löven, fortier exempelvis skulle nog passa bra in i modo, men ingen som går in och är toppspelaren i ett shl-lag och det är det modo behöver hitta om det ska bli ett steg framåt med tanke på hur många som har kontrakt

mastodontinlägg som vanligt, starkt av er som orkar läsa allt dravel :)

Gorkyman: Bernie men det visste man ju redan på förhand.

Petey21: 1,30,31,35 på målvakter, 2-29 på utespelare, det ä sen gammalt!!

Pensionera nummer är fjant man håller på med i Nordamerika. Förtjänstfana som MoDo kör med är helt rätt!

Med tanke på hur många NHL-spelare vi fostrat med legendstatus, så skulle våra spelare snart åka runt med nummer över 50 på ryggen!!

Åka runt med 66, 77, 88,99 på ryggen sysslar man med i Nordamerika, Tyskland, och Schweiz(eller i innebandy), för att göda spelare egon! Ishockey är en lagsport!

Så jag är helt på materialare Wågströms sida när det gäller det här!

Confusius: Har inte läst vad som skrivits förut, men håller med dej.

Dock finns ett STORT undantag, smärtar alltid när en svensk hockeyspelare använder nummer 21, speciellt i landslagets färger. Där går min röda linje.

Att se Jörgen Jönsson med 21 i Tre Kronor är som att medverka till att bränna en helig skrift

För övrigt önskar jag alla en fortsatt trevlig kväll

{8225}: Men då snackar vi sunt förnuft, tror ingen som skulle krita på för MoDo(förutom möjligen Conny Strömberg då) skulle ta på sig #21. Så det skulle knappast vara ett problem. 😉

{8225}: Angående landslaget, smärtar det mig mer att vi numera spelar i marinblått och gult, varför?

Ser ut som att även landslaget i fotboll kommer att spela i marinblått och gult i kommande matchställ!?

Har jag missat något, har vi bytt blåfärg i svenska flaggan???

AVGÅ ALLA!!!

Confusius: Phil Kessel väntar på rätt deal i NHL, men öppnar nu för att lira i Europa. Först och främst ett korttidskontrakt i Schweiz. Kanske svänga förbi och dricka lite Öviksvatten istället?

KB: Synd att vi har slut på pengar. Foppa har ju en miljard dock. Grisbonden Susse har ju 200 mille också. Borde ta en öl med de där grabbarna så man vet hur man ska tjäna stålares. Minns att de även tog mina tjejer på Statts dansgolv.

KB: känns inte som en hinkenvärvning. Blir nog Schweiz

SPOODI: Berg har varit otroligt bra. Grym personlighet. Ingen broms där. Gillar att han har stor vinnarskalle, smäller på med ett leende. Ska vara Norlinder då om han vill ta en SHL-vända.

Costanza:
Tycker drt är svårt. Det finns en uppsida på alla ordinarie backar. Man kanske skulle köra vidare på hela högen och lägga till Norlinder. Berg blir 7 back. Folin får lämna.

Tarasov: Det är svårt. Kommer Norlinder så får JanneG hem Wahlberg. Låter inte som vi har råd med Norlinder eller att han ens vill hem. Det är OK. Så jävla stolta över våra backar. De sliter som djur. Både du och jag fattar att det skulle vara bra med en tung back in i truppen. Vore inte så kul att åka ur nu.

Tarasov: Känns som att vi kör vidare med detta gäng nu. Tycker MoDobackarna är kungar. Sällan jag berömmer där, men de har varit duktiga galna galärslavar mot väldigt bra motståndare. Vill ju att de toktacklar varje match men de har nog en annan agenda.

« · 2610299 · »