1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545253 inlägg · 4159 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Robalob: alldeles för flashiga namn. Brodecki är ledig. Bra byte med Frölunda ?

{9315}: Ja, känns skumt. Överlag så känns spelare med regelbunden istid och produktion i AHL som väldigt otroliga värvningar i nuläget.

Robalob:

Tror man släpper honom redan nu för att kunna hugga något vid deadline, i synnerhet när andra lag var intresserade att ta över kontraktet.

Fanns ingen anledning att dra ut på det, och ev. gå miste om spekulanter.

Skrev Wernblom redan i november när han lämnade malmö, så det får bli mitt namn.

modomille: ähh han är MoDoit som 90% av befolkningen, resten ljuger

SPOODI: Hehe precis, men när han kopplades ihop med Löven vid deadline förra säsongen så var det en massa Lövare som började yra om att han minsann drömde om att få spela i Björklöven (trots SAIK kopplingen). Därav mitt inlägg hehe.

KB: bara den lilla detaljen att han verkar ha kontrakt och gör en poäng per match i marlies. vet att det står tryout men vem har tryout i 25 matcher?

Robalob: Intressant spelare. Grundberg lär ju ha referenser från tiden i Philadelphias organisation och Holmströms pojk har spelat med honom i Bridgeport.

SPOODI: haha sorry. Upptäckte att du hade nämnt honom efter jag skrivit klart inlägget :)

wesslan: snor mitt namn. Rude

Modo-Målet: Tro på att något kommer hända gör jag, annars skulle jag inte skriva, däremot kanske det bara är en grej av allt det jag skrev, och då får man väl hoppas på spetsen, det är en liten marknad, men det finns spelare på den, spelare värda att försöka kolla läget med och försöka rycka i, sen förstår man att det finns attraktivare arbetsgivare för dessa herrar, men ack den som ger sig.

okej kan vi ge förslag på realistiska ersättare till Rååma?

Jag börjar:
www.eliteprospects.com/player/86320/axel-holmstrom

kanske inte det absolut spetsigaste men en SHL-meriterad som jobbat med Jonas Holmström i Hååvee tidigare.

modomille: de tror jag inte? Spelat mycket i Skellefteå. Men han är väl typ från Kiruna eller nåt?

SPOODI: Drömmer inte han fortfarande om Björklöven?

Markus1212: och ändå så väljer hinken att låta honom gå vidare. det säger väl allt?

Markus1212: på sin höjd kan man få Axel Holmström på ett lån resten av säsongen typ

Costanza: och vad ska dom köpa då??? Finns ju inget!!!

Robalob: Du kan ju själv inte tro på att något av det där kommer hända.

Robalob: Ohlsson ska ingenstans

{5647}: Håller med, nu gäller det att få in spets och att nån av dessa "spetsvärvningar" sitter, den som ändå ser bäst ut av dem har tyvärr -14 i röven, visst är det inte heller helt övertygande med allt för stora förändringar mitt under säsong, men låna ut bernhardt, niederbach, ohlsson är en bra början, ta in theo och testa om ha formen smittar av sig i shl, vi behöver en bättre back också, vet inte var han är riktigt, men kom överens med rundblad om att avbryta kontraktet och lägg stora resurser på att hitta vem ( inget ont mot honom men han var bara bra dem första 3 matcherna tyvärr ) skicka iväg ap, in med op, sen kommer drömlistan, ser helst kieffer bellows och alex chiasson eller maxime comtois, kanske jesse också men alltid osäkert med skadade spelare, annars otroligt rutinerat i phil kessel, josh bailey. Tack på förhand hinken.

{9315}: Det säger betydligt mer om nicket Hinken än vår sportchef.

Markus1212: markus, tror du hinken är helt dum i huvudet och inte ser själv att det sätter laget i en besvärlig sits? men ändå går han med på att släppa honom, till en konkurrent. vad säger det?

Markus1212: Det frigör 300-350,000 i månaden i alla fall och funkar han inte i laget, så kan det vara läge att agera redan nu. Jag tycker det är tråkigt då han är smart spelare med ett kanonskott. Vet ju inte hur svårcoachad han har varit under denna tid heller eller om han drygat runt.

Alltså helt allvarligt! Att släppa Ruohomaa är fan i mig det dummaste hinken gjort! I princip den enda spelaren med nån form av hjärna att tänka utanför boxen! Han va på uppgång, och att inte ha någon ersättare på g gör mig mörkrädd.
Detta kan fan i mig göra att MoDo åker ur igen!

Mario Kempe till NL. Stor-Finnen till VF. Phil Kessel till MoDo.

Trilske:
Har väll sett dåligt ut i 2 månader nu.

Lulessss:

När började dippen egentligen? Eller är det bara att ni är skadeskjutna och saknar bredd?

När nyheten om Kempe briserade gav väl halva luleå upp säsongen men ändå dängde ni färjestad samma dag.

Även därför jag vacklade lite om eran usla form.

Costanza: Timrå fick dock sina 15 minuter i rampljuset, gott så

{8225}: Nä, finsk sportchef och sen en perkele-tränare på det. Tror det blir kaos. Verkar ju redan vara lite struligt när Mittbenan måste börja packa ihop flyttlådorna under säsong.

Costanza: Finländsk attityd passar nog inte Västernorrlands Åshöjden. Tror på spelarflykt,
men kul om dom hänger kvar ändå.

Derbyn är bäst.

Älskar dessutom att Lars Lindberg är vår kommentator

Costanza: Verkar bli USA i imorgon iallafall för Juniorkronorna.

{8225}: Bara 4p bakom TIK nu. Tänk om de får kramp i uppförsbacken.

Bad_Brett: Minns du dagens boktips? Fanns på Marxistiska Stats-TV.

Ett jävligt bra tips när jag läser detta är

'Dumskallarnas sammansvärjning' av John Kennedy Toole

Väldigt underhållande

Lulessss:

Du är trovärdig och kan hockey, tack för 2 pinnar.

henkeiskogen: Du vet nog inte att hockeyklubban i allra högsta grad används av forskningen än idag. Låt vara att mätserierna som Michael Mann använde sig av höll lägre kvalitet, men den har aldrig motbevisats och är precis kika aktuell.

Man har genom borrkärnor tydligt kunnat fastställa den globala temperaturen många tusentals år. Modellerna ger dessutom väldigt bra stöd i det. Jag bara undrar över varför skeptikerna tror på gravitationsteorin och relativitetsteorin, men när det handlar om klimatet så väljer man att förkasta vetenskapen.

Satelliter började användas 1978 för att mäta temperatur.

Bad_Brett: Överdrifterna, alarmismen, den berömda hockeyklubban har ju dragit ett löjes skimmer över klimatforskningen i tidigt skede. Likaså att allt extremväder förklaras med klimatförändringar i tid och otid och en orkan får sällan vara en orkan utan att klimatförändringar nämns. Jag är enig i att vi går mot varmare tider, men vi får inte glömma att moderna mätningar pågått i en ganska begränsad tid. Flera gånger har man väl fått korrigera mätningar i områden som på senare år blivit bebyggda och som tidigare inte var bebyggda. Sattellitmätningar är ett ganska nytt fenomen men borde ju vara det mest tillförlitliga för att mäta över tid.

Sen är det väl rätt uppenbart att människans utbredning och användning av jordens resurser behöver begränsas. Men jag ser bara att alla lösningar handlar om att använda mer, eller andra naturresurser och ytterliggare exploatering. Fokuset på klimatförändringar har ju bara blivit ytterliggare ett sätt att bedriva rovkapitalism förklätt till "klimatmedvetenhet".

Jan-Erik : Flytta till Ö-vik om du vill bli världsstjärna i hockey. Tycker att man kan se bevis på att det är ett bra beslut.

Costanza: Är ju off topic men eftersom du frågar"Varför heter Grönland Grönland?"
Grönland fick sitt namn eftersom islänningarna inte ville att fler skulle flytta till Island och då sa man till de människor som för tusen år sedan kom till Island för att bosätta sig - kom inte till oss - här är så kallt - åk vidare till Grönland och bosätt er där - det hör ni ju på namnet att där är det grönt. För tusen år sedan var det sen inte så lätt att vända när man väl insett att Grönland inte var så grönt som islänningarna lovat.

Costanza: ta bilen

Costanza: Den är faktiskt anmärkningsvärt dålig på flera sätt. Sämst korv i Sverige!

Tycker vi kan runda av diskussionen där, då det är helt fel tråd dessutom.

{5647}: Uppvärmningen av korven på Winpos är en större fråga här.

{5647}: Lite konstig Silley Season snack här inne nu va 😜

Bad_Brett: Jag trodde du var mer påläst än att lyssna på aktivister. Om det sedan är riks, SD-folk och Elsa Widding eller aktivister som Al Gore spelar ingen roll. Det måste vara ohyggligt bekvämt att bortse från all fakta genom att åberopa woke, marxister eller vad man nu hittar på. Det går säkert att härleda allt till Rotschild, Bill Gates eller vad som helst om man vill.

Marxister är dock fullständigt barrockt. V idag är ett parti som närmast är som S på 80-talet och betydligt längre ifrån marxism än vad exempelvis SD står nazismen (om man byter judar mot muslimer). Antalet marxister som existerar i offentligheten i Sverige idag måste vara extremt litet.

Men jag förstår att halmgubbar är det enda sättet att slippa förhålla sig till en vetenskap som det råder konsensus kring.

För övrigt har jag kopiöst svårt för aktivister som återställ våtmarker osv. De förstör kopiöst mycket. Jag har också kopiöst svårt för att förstå varför vi väljer att radikalt öka utsläppen och på så sätt dra på oss mångmiljardböter från EU.

Constanza. jag skrev nyligen att lokala förändringar sker och det som diskuterar är det globala. Nog förstår väl även du att sydligaste delarna av Grönland (som aldrig var så bördigt som du vill påskina) är ganska lokalt sett till jorden. Och om du nu bryr dig om borrkärnor, varför litar du inte på forskningen kring dem som säger att uppvärmningen idag är mer än tio gånger snabbare än uppvärmningen från den senaste istiden. Att förändringanar de senaste 2000 åren fram till indistrualiseringen var väldigt liten.

Costanza: Jorden har funnits i cirka 4,5 miljarder år. På denna tid har Timrå aldrig tagit guld

Bössa 68: 20 tusen år? Låter som Timrå och tiden mellan medaljer.

Costanza: blir väldigt brydd om du säger att du har kunskap om planeten jorden.!jorden vobblar 16 grader i en 20tusens års period! Lex google.

{5647}: Fast aktivister som Pär Holmberg sade ju 2006 att Vasaloppet skulle vara ett minneblott inom 20 år. Väldigt bekvämt när man hela tiden kan korrigera sina galna profetior med motiveringen att "forskningen har gått framåt sedan 2006".

Ifrågasätter inte klimatförändringar men om man inte inser att rörelsen har kapats av marxister måste man vara blind.

{5647}: Jag kan geologi. Varför heter Grönland Grönland? Varför hittar man borrkärnor med gräs från Antarktis. Tror att klimatet skiftar med solaktiviteten, vulkanutbrott och inte efter hur många plan som lämnar från Bromma. 200 nya kolkraftverk i Kina kan väl diskuteras, men ingen vill ju kolla åt det hållet. Nu blev det i Silly Season, men lite tokig humor hur SVT försöker med sin Agenda Setting i varje nyhetsinslag.

« · 2626213 · »