1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 335589 inlägg · 4160 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Padrone78:
Kring 6 månader till nästa match…..

Tarasov:
Ingen som vet av en rörmokare som kan montera en påfyllnadsventil till bortalagets inkommande vatten? Då kan man fylla ett expansionskärl med laxermedel. 😝

Padrone78: Landeskog till MoDo. Går i Foppas fotspår

GE MIIIIIIIIIIIIIIIIIG EN BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOMB eller 10! Har hockeyabstinens....till den grad att jag kollat ÖIK-VIKs båda kvalmatcher. :D

{8225}:
Köpt grus skall grusa bortalagets spelargång nästa säsong.

Tom Topp: Har samma problem, fast dubbelt så långt, vinner gärna grus också

{8225}: Nix, har 200m grusväg som behöver underhållas!

Peja: Vi Modoiter är galna och du vet det.

Tom Topp: Antar att du inte bor i en etta med kokvrå då :)

Peja: Aha, det är kanske det som är att vinna en överraskning, haha

{8225}: Jodå, man kunde vinna ett lass grus! Kanonvinst enligt mig! 😁👍

Peja: Ge lotten till George..

{8225}: Vann lotteriet en gång på en div1-match. ”Vann” en begagnad batteriladdare som nog hade minst 10 år på nacken.

Costanza: Lite kul, speakern i Östersund rabblade precis ett lottnummer . " Du med denna lott har vunnit....en överraskning", haha.

Nu får Timråiter rätta mej, men var det inte matchens sponsor som delade ut pris på lotteri hos Er, och priset var ett lass grus(typ 6 eller 12 ton kanske). Bor man i lägenhet är det inte så kul att komma hem med den vinsten

{8225}: Klart att det är party, men huvudsaken är väl att MoDo är kvar i SHL..

Costanza: party party

Costanza: Victor Öhman har gjort mål idag, KÖP!!!!

Tarasov: Jag tror att alla måste hem till Costanza i Själevad för att reda ut detta.

Koff: Känns för mig som om Nubben är klar med hockeyn. Kanske en glad pensionär.

Var inte bara jag som hatade Lärking.. något positivt med nubben.
Gu va skönt att slippa ha han på isen. Jävla stolpskott!

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/4dolEa/timra-rasar-mot-domaren-efter-forlusten

Koff:
Nej tror han slutar som SC

Apropå.
När tror ni Nubben är tillbaka i Timrå samt borta från HIV smittan?

Tarasov: Allting ser så bra ut. MoDo kommer ju lyfta som en drake med alla tunga förvärv!

Costanza:
Tror på en rätt kul silly för oss som gillar köp!

dempa: Tycker att klubben ska ligga lågt med att stöka på med klubbmärke nu och istället köpa bra spelare!

dempa: MoDo borde lämna klubbmärket ifred nu...

dempa: INNO Hockey?

Costanza: tänk om man gör något åt vårat inte så smickrande klubbmärke till nästa säsong. ojojoj!

Costanza:
Då behåller vi Topping

Tarasov: Blir lätt när MoDo har toppspelare i alla jävla linor!

Costanza:
Mot topp 4

Tarasov: Man måste bara älska MoDo!

Tarasov: Visst var det nu MoDo skulle satsa stenhårt, säsong 24/25. Nu kör vi!

Tarasov: Trots denna satsning hoppas jag man ger LP chansen så man iaf kan se hans spel.

{10015}:
Tänker man 8 backar 15 fw så blir det inte så orimligt, möjligen 1 utköp på AP.

{10015}: Vi gillar allt som är galet!! Betyder att klubben satsar nu så in i helvete! Det kan vara lite extra kul om man är MoDoit.

Costanza: Tre till fyra forwards och tre till fyra backar låter faktiskt helt galet. Alla med utgående lämnar?

Rurik: MoDo får alltid bra pris.

Costanza: vad är priset? Blev nu sugen på att dra dit också och köpa lite till mig

{8225}: Vore skönt om damerna krigar till sig ett guld. Sen väntar FBK borta två gånger nästa säsong.Tycker vi kan vänta till finalen för några till.

Costanza: Börjar kännas som att säsongen tagit slut, haha.

Ska bli skönt att slippa drömma om streck ett tag, plus att Silly blir roligare denna våren. Vill gärna se några från forna Tjeckoslovakien nästa säsong, den grejen har damlaget redan fattat

Smaklig Måltid

Costanza: Tillägnad Världens bästa förening för en Super Gut-säsong

www.youtube.com/watch?v=8py5qLL7g08

{9315}: Brynäs har inte rökt ur skiten ur sina organisationer, inte heller HV eller DIF. Jag kan hockey. MoDo har gjort en lång men smart resa och jag är stolt.

{8225}: Dra en låt nu, ingen bryr sig ändå!

KB: någorlunda stabilt topp 10 vore ett bra, men också ganska stort steg. går såklart inte säga någonting med emfas i mars men min känsla idag är att det kommer vara ännu jämnare nästa säsong. tror inget lag blir lika patetiskt usla som oskarshamn varit, hv kommer ta mer poäng på bortaplan, rögle satsar allt dom äger och har, modo ämnar att flytta fram positionerna

brynäs som går upp kommer såklart likt modo att få tippas i botten men sen ser jag inte att ett lag kommer vara klart efter likt hv. malmö och örebro möjligtvis, det verkar storma en hel del i örebro och dom tappar lekkerimäki, visst dom plockar karlkvist men vem vet hur bra han är efter skadan, han var inte bra innan. det kan gå dåligt. brome har kontrakt till 2028, kommer dom ur det? eller löser dom pensionsproblemen snyggt?

vi får se helt enkelt :)

Costanza: Tar han en tripping även nästa säsong, blir han säkert dömd som återfallsförbrytare

{8225}: Ful spelare! Mördar just nu en kycklingklubba från Lidl Ålidhem. Bra pris och smakar perfekt. 60 min frysta i ugn med lite olja, paprika och annat MoDo-gott..

Nucky: En annan 'sjuk' sak,

Busen Näsén fick sin första o sista utvisning för säsongen igår(tror jag).

« · 2671789 · »