1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 335714 inlägg · 4160 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
{9315}: Inte efter de rykten som gått där heller.

wesslan: nja... behöver bättre spelare än så

Tarasov: Bubblare: Om HV71 åker kan Oskar Stål Lyrenäs kunnat var något för oss?

Costanza: Tyvärr räknar Svensson fel. Kvoten är sex utländska spelare per match, men de kan ha fler. Många har sju utländska spelare för att täcka upp för skador osv. Det var därför Jesper fick sitta. Inte fan konkurrerade de Schweiziska spelarna ut honom.

Därmed finns det fler hål att fylla än vad Sanny och Svensson spekulerar kring

Steken84:
Såg att Lantosi ryktas till Schweiz så han kommer nog inte hit.

Kom ju upp ett rykte att Modo får konkurrens från Schweiz ang Lias Andersson.

Vet ej om det stämmer att Modo skulle vara intresserade av honom

lhlh: fint att vi hade fler personer på läktaren i vår damfinalmatch jämfört med den i Luleå. (2871 vs 2779).

Tror dock tyvärr att säsongen tar slut imorgon. Luleå lever på en kedja som tyvärr är för överlägsen.

{9315}: Tror också att man vill lägga allt fokus på damerna så länge dom spelar.

{9315}: Kanske kommer loss några centrar från Schweiz, lät ju som att det börjar bli fulla utlänningskvoter i många topplag där. Samtidigt vill de ju gärna ha 500,000 i månaden, men, men...

Koff: det pågår exitsamtal just nu och dom flesta spelarna modo har intresse av spelar fortfarande, så det kommer inte hända mycket. möjligt att winberg kan presenteras inom nån vecka men tror modo vill göra klart exitsamtalen och gå ut med vilka som lämnar först

Är det ingen som hör något? Det är ju tyst som i graven i Övik.

{9315}:

Hinken har sagt att dom sitter nöjd med dom 3 målvakterna dom har idag!

SKiLMY: inget konstigt att skriva sådär, han har kontrakt med modo och framtiden är inte klar

tror att om modo värvar en ny målvakt så lånar man ut olle och tar ett beslut efter nästa säsong

SKiLMY: Mjo, jag vet. Det återstår att se

{7426}:
Uppladdat:

500x0-img5250.jpeg

SKiLMY: Är inte så säker på det. Tror faktiskt att han stannar där även efter säsongen.

{7426}: det är väl bara för resten av säsongen, han var ju namngiven av ssk.

Bössa 68: Olle går till SSK. Intressant….

Framnäs: pilip Holm vore en dödsstöt för laget! Man bänkar inte en spelare bara för att. Lex Örebro

Costanza:
Han ska inte släppa några vikter!
Han ska bara öka vikterna nu under försäsongen!
Men jag tror han kommer att växa. Nu vet han vad som gäller och han kommer nog lägga om träningen i sommar.
Ska upp till Lycksele i sommar några gånger. Ska se till att han inte ligger på köksslafen hos päronen! 😈

Costanza:
Åh fan, ja men då är han en nobody!
Jäkla slödder som tror han är en stjärna. Hade foppa varit omklädningsrummet så hade han suttit tyst som en 16-åring bland storstjärnor.

Hitta topp centrar är inte svårt, svåra är att hitta en center som är en ledare.

Framnäs: Hoppas att Rundblad lyfter. Måste ju säga att det inte är lätt att leda storklubben MoDo en första säsong tillbaka i SHL när han inte lirat i ligan på länge heller. Den har blivit mycket bättre. Hoppas några vikter släpper från hans axlar kommande säsong.

{10522}: Philip Holm - (ny dyrare back)
Rundblad - Winberg
Näsén - Bernhardt
Berg - Norén

wesslan: Holm rätt in i första backpar. Tackar inte nej! Rubdblad får köra i 3e

erjo: Holm hade varit grym här. Tror Bromé är en Ruohomaa 2.0

Koff: Äh! Dyr-Finnen gormade runt i omklädningsrummet mot lagkamrater under och efter matcher. Han var inte direkt den där trygge ledaren som Hinken nog trodde han skulle få. Gör egentligen MoDos säsong ännu mer imponerande. Josh och Vigge drog ett stort lass. Hoppas vi får in två riktiga toppcentrar nu ovanför Vigge och Theo J kanske, som gjort det bra med Ohlsson och OP.

Costanza:
Vad säger du?
Har det varit skrik från Rååma?

Rytter: Jo, men det var nog mest suck och stön tillbaka. Kom inte till MoDo, ta bra betalt och sen gå runt och sura. Klubben är större ändå och jag tror att vi har väldigt snälla ledare med tålamod...till en viss gräns. Tycker det är sunt ledarskap från Widebro och nedåt.

{5647}: Kan ju vara av sportsliga anledningar han hamnade utanför laget med. Typ att han hade betalt för att vara en toppspelare och inte presterade och klubben ville statuera exempel när det ändå var klart att man skulle undvika kval. Sedan var han väll en av spelarna som anmälde klubben till facket för att de inte betalade ut pensioner/lön och det kan ju ha skurit sig efter det.

Costanza:

Hoppas det var någon som skällde ut Stor-Finnen, som han presterade var han inte i position att hacka på någon.

{5647}: Verkar ju dock finnas betydligt mer orsaker än ENDAST sportsliga. Men jag håller nog med dig ändå.

{5647}: Jo, med vetskapen nu att Stor-Finnen skällde ut spelare till höger och vänster i omklädningsrummet så bör nog MoDo undvika hängskallar som förpestar omklädningsrummet.

erjo: Jag är helt klart tveksam till att MoDo ska jaga den typen av spelare som hamnar i en frysbox. Är det någonting jag lärt mig om Gradin och Karlin är att man ställer höga krav på att nyförvärv passar in i gruppen.

KB:
Brome känns svår iom Jesper är klar och vi har Woods.

KB: Holm hade jag gärna tagit!

Sigge: kan ha fel men känns som Rögle kommer göra en hv?

KB: Kan ge mig fan på att Möglet hugger på Bromé. Deras kassakista verkar ju helt bottenlös

KB: såg även att Linus Videll är aktuell för ÖIK om de blir kvar, finansiering finns och Linus sambo har sina rötter där.

Silly: Philip Holm och Mathias Bromé bjuds tydligen ut av deras agenter. 300k i lön känns dock jävligt mastigt. Bromé har fyra år (!) kvar på sitt kontrakt och Holm ett år.

Enligt Aftonbladets silly.

Costanza:
Jag skulle nog vilja ha dig i 4:e linan.

Tror du skulle kunna göra O.P jobb snäppet bättre och vara den där jobbiga jäveln som ta sig in under skinnet på dem.
Och ge dem lite Revbensmassage.

Och sedan vet inte O.P heller vad krysset sitter? 😉

Greenwolper: De kanske tror på ett väldigt kort slutspel så då blir det inte så dyrt?

Costanza: 600 mena jag. Dock verka ju det som folk ställer upp på det om man kollar biljetter sålda. Annat vad Giffarna kan få i publik det. Trodde inte underlaget fanns för det. Sjuka priser men var väll ett smart sniket drag då. Ja hockeyn lockar mer än fotbollen 😜 kul å gnabbas med sura timråiter i svall. Speciellt efter en 7-1 vinst. Synd att vi inte kunde mötas i playin istället😜

Greenwolper: Mina släktingar på Alnön är galna Timråiter. Sen visar jag Maratontabellen.

Greenwolper: tror Timrå biter sig själv lite i svansen genom att sätta biljettprisen till nästan 700kr. Måste vara sjukt desperata. Om det inte är så att de ändå bara räkna med de trogna. Men blir ju lite att straffa dem då. Fanimej sjukt vilka biljettpriser det börja bli i Sverige. Mycket som kostar nu…

Bad_Brett: ja inte fan kan köperögle få gå vidare🤮

Zource: svårt att se att nån håller på Rögle ?

DrCox: Jag hejar på en kort pandemi som pågår i nån månad och stänger hela slutspelet ;)

Zource: Bryr mig inte in särskilt mycket om vem som vinner den där matchserien.

Zource: modo

Zource: Timrå såklart.

« · 2675090 · »