1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482647 inlägg · 4079 ämnen

Silly season

« · 2679316 · » Till forumet


Sv: Silly season
wesslan:

Ja verkligen, det blir än mer imponerande när man tänker att Modo klarade undvika kval utan att ha en förstacenter samt att yttrarna O'regan och Hutsko floppade.

Förstår vad Hinken menar (han är ärlig och duktig att analysera) när han säger att han skulle göra om värvningen. Det fanns alla chanser för att detta skulle vara precis vad vi behövde och att han skulle vara vår ledande center. Tyvärr blev inledningen av serien strulig med avstängning och skador, för han var ju bra under försäsongen med Ranta och Niderbach.

När han väl kom tillbaka så fick han verkligen inte till det och mycket satt nog i hans huvud, att det var han som skulle göra detta och rädda laget från kval. Tog han på sig för mycket ansvar kanske?

Det är inte konstigt att han lyckas i Frölunda för det är en bra hockeyspelare som är riktigt rolig att se på, men tyvärr så var det olyckliga omständigheter i modo samt ett spelsystem som kanske inte passade honom perfekt.
Kommentera

Sv: Silly season
Fan vad synd att Ruohomaa hade funkat bättre i MoDo. För jävlar vad han är bra i frölunda.
Kommentera

Sv: Silly season
Saleva: Skriks rätt duktigt i SAIKs arena. Tycker LHC spelar väldigt disciplinerat och hittar fler SAIK utvisningar än LHC utvisningar.
Kommentera

Sv: Silly season
Saleva: Ja jag var tvungen att byta match orkar inte med att lyssna på honom.
Kommentera

Sv: Silly season
Hakning-Henrik:
Men herregud vad jobbig han är, Patrik W, kommentatorn.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: slökollar LHC mot SAIK och måste säga att jag har större sympati för LHC. Tycker de spelar ett roligt spel, inte massa ryggsäckshockey och utan massa efterslängar medan SAIK inte spelar så trevligt av vad jag sett. Mycket hålla fast brotta ner och hålla kvar etc.

Edit. Riktigt sjukt hur mycket SAIK får ligga på LHC spelarna.
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG:
Är tajt med Rossel på palymaker agency också.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Känns bra 4 starka ugglor , men för att få 5 ugglor skulle Leif R. Carlsson varit VD
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: du har ett urval på deras hemsida. wernblom och blichfeld är väl dom som sticker ut i övrigt, tobias rieder kanske. väldigt många som redan har kontrakt
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: sa inte att det var konstigt heller :)

undrar om morten blichfeld har någon relation till joachim. isåfall slår jag fast att han spelar i modo nästa säsong :)
Kommentera

Sv: Silly season
Man är ändå glad att vår juniorsida mår bättre än så här. Evertssons gaslighting i denna intervju är inte nådig.
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: Man såg att det fanns talang men att han skulle bli en sån här stor agent det trodde man inte.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Kul att det blev något av Peter. Kommer ihåg ynglingen från några matcher på 90-talet.
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG: Det är väl inte konstigt i sig...

Den uppmärksamme hittar nog ett par välkända namn.
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG: Jag har inte premium, så du får gärna namedroppa några intressanta namn med utgående kontrakt. Hade varit intressant.
Kommentera

Sv: Silly season
för er som gillar att ta en vända på elite prospect och kolla nyförvärv ska jag ge er ett tips. kolla vilka som finns i 4sports stall, det är en agentur som jobbar väldigt tätt med hinken. som exempel har hela nio spelare av dom 22 som har kontrakt (då medräknat noren, olofsson, winberg) 4sports som agent.

utöver dom som har kontrakt så har även hinkens son 4sports som agentur, ett gäng juniorer och victor olofsson.

även linus fröberg har 4sports som agent... och lukas wernblom. och bokens favorit reid gardiner har även han 4sports

det är väl inte alls omöjligt att hinken hittar något i där
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: jag gissar ur rumpan och säger veckan efter påsk
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: Ett Äggstra fint påskägg vore om MoDo själva stod för nyheten nån gång
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG: Vill ju fortfarande se HV som favorit i repris i allsvenskan igen, men Wagner borde vara MoDoit
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: Värvningsfredag? Fast då är det långfredag... Kanske skärtorsdagen då? Vore en fin påskpresent.
Kommentera

Sv: Silly season
Sigge: Vet inte om det redan avhandlats, men ser att Biel-Bienne har åkt ur schweiziska slutspelet. Jeppe Olofsson borde alltså kunna presenteras inom kort då.
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: Wagner är ruskigt snabb men väldigt ineffektiv. Han har kommit till otroligt många frilägen med sin snabbhet men bränt 9/10 chanser. Men visst om han vill gå ner rejält i lön skulle det kanske vara intressant
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: jasek är perfekt för modo. bra i box play, bra offensivt, producerat i ahl, finland och shl, i ålder att han snart är i sin prime och nu gissar jag bara, vill säkert till nhl. tekar bra också, i nivå med josh.

kan absolut ta båda men centrar är ett större behov så jasek först.
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG: Jag tar nog Wagner före Jasek faktiskt.
Visst är Jasek extremt teknisk och sevärd men Wagner är rejäl, väldigt transatlantisk i sin spelstil och uppenbart målfarlig, skulle kunna vara ett utmärkt komplement till Ranta
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: Wagner med NHL meriter spelar inte precis gratis i IKO. Sedan är han alldeles för dålig för att producera i en första/andra kedja så ska vi alltså då lasta upp 175-200k i månaden för en tredjelina spelare? Nej tack
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG: Jo, jag är svag för Wagner.
Kommentera

Sv: Silly season
skulle inte austin wagner passa in perfekt i modo? snabb som få, men också tuff och lite grisig och kan göra schysst med poäng. om det ska in en extra ytterforward tycker jag han kan vara ett alternativ

han och jasek kan få ett paketpris :)
Kommentera

Sv: Silly season
Färjestad går alltså mot ett superfiasko
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: Grymt hursomhelst att Näsan & Bernie fortfarande är kvar. Grymma lirare och coola personer.
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: Jag tror Bernie skulle gynnas av att träna upp rörligheten under sommaren. Han blev ofta för statisk med pucken, vilket ledde till att skotten ofta täcktes eller hamnade utanför.

Tror det var just rörligheten som gjorde att Näsén hade det lättare.
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: Norris har förbättrat sin defensiv därborta och kan komma hem som en mer tvåvägsback. Jo, man är lite pirrig över vad som dyker upp. Gillade att vi inte lirade fegspel och var nära slutspel. Borde bli bättre med en SHL-säsong i ryggen även om det säkert blir tufft nästa säsong också. Länge leve Bernie!
Kommentera

Sv: Silly season
Randy Marsh: Kan även tänka mig att han passar bättre på stor is.

Väldigt spänd på vad hinken har på gång. Känslan är att det är fler spelare klara än vad vi har fått höra.
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza:

Precis så är det. Har läst lite och Mattias har tydligen spelat upp sig rejält på senaste tiden enligt fans och journalister. Men när deras backlöfte David Reinbacher ska debutera (draftades 5a totalt ifjol) så blir det Norlinder som får flytta på sig.

"Mattias Norlinder's season going into tonight's game,

30 games - 1-2-3 -22 22 pims

last 8 gms - 1-2-3 +4 2 pims"
Kommentera

Sv: Silly season
Randy Marsh: Norlinder skulle passa väldigt bra om han kan återfå självförtroendet. Hoppas att han inte är för stukad. Hinken blev ju sur när han kom på tal inför denna säsong så det kanske inte ens är aktuellt att han vill hem. Kan tåget ha gått därborta nu för killen då ingen plockade honom vid transferfönstret heller. Sen finns ju Alperna med dubbel lön. Inte säkert att han är högt i kurs där då statistiken är rätt dålig.
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: Det tror jag inte så om vi ska ta hem Norlinder så är det nästan ett måste att vi värvar en absolut toppback.
Kommentera

Sv: Silly season
Randy Marsh: Frågan är bara vilket skick han är i. Är det en toppback i SHL i dagsläget?
Kommentera

Sv: Silly season
Mattias Norlinder var petad i nattens match för Laval Rocket. Nog känns det som att han kommer vara högaktuell snart.
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG: den bör ju vara väldigt väldigt liten, sett till hur mycket det skulle kosta. Det innebär ju att den relativa lönebudgeten minskar.
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG: ett tillägg till detta inlägg

ser absolut en möjlighet om än liten att hinken köper ut rundblad och då kan det se ut såhär

winberg-ny
bernhardt-näsen
norlinder-berg
noren-folin

och då börjar det också se mer balanserat ut.
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: jag har funderat lite mer på det här med folin och har tänkt på två saker

1. det är fullt möjligt att hinken tänker sig nio backar på kontrakt nästa säsong för att täcka upp för sjukdom och skada eller ifall noren inte håller. det finns ingen junior som står och sparkar ner dörren för att få istid i shl och vi såg i år hur iskall marknaden var. känner inte niklas men han känns inte som en person som kommer klaga eller dra ner gruppen för att han inte får istid utan mer borrar ner huvudet och kämpar på för att få istid och det är bara positivt att det ökar konkurrensen. han bör inte heller tänja på budgeten.

2. med tanke på att antagligen fem backar är antingen små eller svaga eller både och (norlinder, rundblad, bernhard, näsen och noren) så kan det absolut vara en idé att ha en motpol till det i laget. folin är inte särskilt stor men svag och ofysisk är han inte, hans svagheter är det som backsidan kommer vara starkare på.

så därför tänker jag att dörren står öppen för honom om inte hinken hittar något lämpligare.
Kommentera

Sv: Silly season
Sen är det ju Big Business i SHL och inget dåligt får ju sägas om ens klubb. Äh, jag bryr mig inte om tjafs men MoDoiter är inte dumma och luktar till sig skit om de hör det, haha!
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: Jag tycker att Hinken glider på sanningen där. Hört att Stor-Finnen var en jobbig typ i omklädningsrummet.
Kommentera

Sv: Silly season
*1921*: ja, man får ju hoppas att de är klara med dessa uppgifter så han inte har ändrat sig.
Kommentera

Sv: Silly season
*1921*: Lite anmärkningsvärt ändå att Hinken försvarar värvningen av Ruohomaa så starkt som han gör.
Han är t.o.m inne på att vi inte gjorde allt vi kunde för att få det att lossna för honom.
Lite försiktig kritik mot ledarna där från Hinken.
Gillar ändå att han är så rak. Säger verkligen vad han känner och tycker.
Kommentera

Sv: Silly season
Gradin för några dar sen:
”3-4 backar och 3-4 forwards ska in”

Gradin idag i ÖA:
”Vi har väl fyra luckor kvar. Två centrar, en till två backar och kanske en ytterforward ska in.”

Med risk för att överanalysera:
Om båda citat stämmer, då bör det ju innebära att 2 backar och 1 ytterforward redan är klara men ej presenterade.
Winberg + Olofsson + en back till?
Bör också betyda att t.ex Fröberg INTE är klar för Modo.
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG: glömde säga det men dom av spelarna som har kontrakt men som inte kommer få vara kvar kommer inte vara med på träningen som startar upp igen 8 april. så värt att försöka spana in den :)
Kommentera

Sv: Silly season
S-vikaren: Har dom käkat skriksylta innan matchen? Kan inte George tipsa om Taco istället.
Kommentera

Sv: Silly season
Lerby är en katastrof.
Kommentera

Sv: Silly season
Sigge: Gillar att vi har lite torra ledare. De tänker efter före. Vi kommer ha ett bra lag och ekonomin ser ju super ut annars kan vi ju swisha..
Kommentera

Sv: Silly season
*1921*: McDavid i fjärdekedjan, det gillar vi!
Kommentera

« · 2679316 · »