1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534077 inlägg · 4126 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
{9315}: Den 8:e är det solförmörkelse. Jag kan Astrologi!

Costanza: senast den 8e vet vi, dom som köps ut får inte träna med laget.

Costanza: En torr önskelista då, inte så himla dyr heller

En sheriff till bakre leden, minst lika stor som Rubins men lite tuffare.

Några lyckade forwardsvärvningar

Inför Huggkubben i arenan igen.

Sist, men inte minst. Alla spelar med KoHo-klubbor(Montreal kan accepteras i värsta fall)

{9315}: Hört att AP köps ut då han har en skada. Så kanske Theo J tar vid där. Verkar ha klickat i fjärde ändå.

{10015}: han ska till finland.

Rögle gör sig av med Samuel Jonsson alltså. Hade inte varit förvånad om det är en Hinken-värvning

{7426}: Nä. Vi vet ju vad som fattas på ett ungefär. Dagens MoDo håller sig borta från knasiga BÖMBER. Torra vettiga värvningar är det som gäller. George köper det.

Costanza: Vi ska inte ha för höga förväntningar.

Tarasov: Har helt glömt bort Kryllankravet hos nyförvärven! Skjuter man löst i magplattan kan man lika väl bli Timråit..

Costanza:
Han kommer passa in pucken i kryllan

SPOODI: Ryktades inte han till Färjestad?

{7426}: Kommer Jon med en eftermiddags-BÖMB inom kort?! Tarasov vill ha in en Tjeck å Slovakisk back-pygmée. Då får han faan vara galen på grillorna och åka in med pucken och parkera i offensiva från egen zon på 5 sekunder. Då kan jag börja kolla närmare. Fina stats i Transsylvanien dock..

Foppaland999: Tyvärr är jag ingen tankeläsare, jag citerade bara vad Jon sa. "inom kort" :)

{7426}: när är inom kort

Brander: I sändningen om säsongskorten.

{7426}: Spännande! Var lovade han det?

SPOODI: Beror ju iofs vad du vill skapa karriär i.

{5647}: jobbigt när man pluggat nationalekonomi… får skola om

Rytter: eller så räknar dom med olofsson och ska ha en ytter till på det? har inte lyssnat själv, så vet inte vad han har sagt :)

SPOODI: BAE Hägglunds och en mängd andra underlevererande företag söker folk. Visst krävs det kompetens inom ett smalare området, men nog kan man göra karriär där. Det är en enorm tillväxt pga världsmarknaden... (Tyvärr gällande krigen då)

SPOODI: han är klar för färjestad.

{7426}: nästan så man vill flytta tillbaka till Övik så man kan köpa säsongskort? synd att det är svårt att göra karriär där

Saleva: Den kändes lite påkrystad när Jonas berättade om den, jag vet inte. Känns som ett nytt försök med spelarträffar. Kan det vara 2009 som dom körde en middag med spelarna för utvalda supportrar nere på arenan? Kommer inte ihåg årtal.

{7426}:
Väldigt väntat, ifjol blev det väl ingen höjning? En tusing upp där jag sitter, det är bara att tugga i sig. Undrar vad det blir för 'exklusiv träff' för oss..

SPOODI: Jon lovade en truppuppdatering inom kort på ModoChannel. Så, spännande!

M Horava: Kommer aldrig hända att Luleå släpper han till konkurrent. Men han kommer nog åka till Schweiz ett par säsonger sedan till er.

Tror ni vi har en chans på Adam Wilsby? Känner förmodligen både Berg och Södergran. nnwww.eliteprospects.com/player/295070/adam-wilsby

Randy Marsh: Tankar om "nya" priserna?

{10015}:

Läste att Tobias Winberg är uttagen till Finlands samling också.

Lucas uttagen till U18-VM. Otroligt kul!

Kapten Långnäsa: Tack! Kollade fel. My bad.

M Horava: Han har kontrakt även nästa säsong enl Eliteprospects.

hockey_21: Hur är status på Victor Berglund, btw? Tänker han stanna i Kärpät? Någon som vet? Det står att hans kontrakt går ut nu, men han är väl avskriven för nästa säsong?

Bad_Brett:

La egentligen ingen vikt hur man väljer att formera det, mer vilka typer av spelare vi kan förvänta oss in. På Karlin låter det som en center till första och andrakedjan sedan en ytter som ska vara en riktig spets (olofsson).

Sedan kan man såklart kasta om för att få bättre dynamik i kedjorna, men verkar som detta är vad vi har att laborera med om man lyssnar på Karlin.

Möjligen att man tar in en ytter senare men man vill nog först säkra 2 centrar och en spetsig ytter så man vet vad man har att röra sig med.

M Horava: Sellgren tar nåt år i Schweiz och sen kommer han hem.

Rytter: Jag hade velat att man uppvaktade Luleå och Sellgren hårt eller försökte byta Rundblad mot Sellgren. Sellgren är en back att bygga en lokalfostrad ryggrad i MoDo med. Förstår att det är en svår deal att få till men en av viktiga pusselbitar i att etablera sig i SHL.

Rytter: Är inte riktigt förtjust i den där uppställningen, såvida de inte kan lära Ranta att släppa pucken tidigare.

Vill ha Olofsson med spelskicklig center och ytter som kan gå i tung trafik och är duktig i spelet utan puck. Kan man tänka sig att sära Aagaard och Woods skulle jag kunna tänka mig:

Aagaard - x - Olofsson

Mycket känns dock oklart. Kan Niederbach explodera efteen ytterligare en sommarträning? Kan Lucas Pettersson gå in och producera direkt?

Väldigt knepigt att formera laget redan nu känner jag...

Nucky: jag råkade bo i skell i hans saikprime, snacket var alltid samma - sjukt mkt talang men har inte skallen för disciplinen för att klara grinden

Nucky:

2-3 backar låter bra, men önskar nog att man kollar på ytterligare en ytterforward. För Karlin säger ju att de främst letar 2 centrar och en ytter. Nog skulle jag vilja se någon för tredje med bra potential för att få ett djupare lag, annars har vi ju inte ersatt Walli. Eller så vill man ge Jacobsson/LP/Niderbach en chans från start och ändra vid behov.

Lyssnar man på Karlin låter det som vi kan förvänta oss följande:

Ranta - x - Olofsson?
Woods- x - Aagaard
Södergran - Sam - Niderbach
Ohlsson - Jacobsson - OP
EJK / AP

Nucky:
Jag tror att lite mer kvalitativa forwards kan hjälpa honom.

{7426}: Jag har aldrig haft speciellt höga förhoppningar på honom, så tycker han varit ungefär så bra som man hade förväntat sig.
När man såg honom i SAIK som ung fanns det mycket offensiv kvalitet, men han har alltid varit för mjuk i egen zon och han känns väldigt mycket som en humörspelare.
Så har det alltid varit.
Han har fina meriter från NHL men det börjar vara några år bakåt i tiden. Spelade i finska ligan ifjol utan att egentligen utmärka sig.
Om vi värvar rätt på backsidan tror jag han kommer få det kämpigt med istid vilket är bra. Det kan nog höja hans kamplust vilket är hans största akilleshäl.
Han är inte riktigt närvarande alla matcher, men får ändå istid pga dålig konkurrens i laget.

{7426}: Han är definitivt inte i en ålder där en back inte ska kunna hålla minst samma nivå som säsongen innan. Framförallt en back som lever mycket på spelsinnet borde kunna prestera bra flera år framåt.

Jag har också en liten förhoppning om att han kan höja sig lite från föregående säsong.

Robin Ztorken L: Jag ska verkligen vara open-minded gällande Rundblad nästa säsong. Har glömt allt från denna, det är en hel sommar med träning, han har haft sitt anpassningsår och jag tror vi får se lite gamla meriter/talanger blomma ut igen under kommande.

Robin Ztorken L: Han säger 2-3 backar, så det skulle kunna vara Norlinder, Byström, X.

Norlinder - Winberg
Bernie - Näsén
Byström - X
Rundblad - Norén

Framnäs: Hoppas verkligen att siktet är högre ställt än Byström, han känns inte optimal.
Tänker att nu ska två toppbackar in och det krävs verkligen när Rundblad är på väg ner, tror inte han kommer ta kliv framåt kommande säsong!

Smurfen: Då blir det två centrar och en back in utöver de vi redan vet är klara: Olofsson och Byström.

Smurfen: Finns på youtube också, vet inte hur många gånger jag sett om den där matchen, fler än 10 iaf.

edit: över 230tusen visningar på den matchen. MoDo berör verkligen!

Ni som vill uppleva den magiska sista April kvällen igen kan ju gå in på Radio Västernorrland och sök MoDo så dyker upp några härliga ljud kulisser från jublet !!
Man blir tårögd !

Tarasov: Två till tre backar är precis vad man ville höra. Då kan vi hoppas på

NY - NY
Bernie - Näsan
Winberg - Rundblad/Berg

« · 2683939 · »