1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534074 inlägg · 4126 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Bössa 68: Är genuint trög, började med att jag föddes en vecka för sent, sen har allt bara rullat på. Kände lite upprättelse när jag såg Forrest Gump springa, på den vägen är det

Måste bara promota detta lite då.

MoDo rear ut lite tröjor efter säsongen. Här är en av godbitarna som MoDoiter ska pröjsa bra för. Pengarna går till Världens bästa klubb.

Just exemplet som visas är oerhört unikt, eftersom det är ett namn vi inte får se i MoDo igen, men bjud gärna på alla såklart

www.tradera.com/item/2937/629006934/-20-logan-hutsko-matchtroja-23-24

{8225}: fattar ni trögt! Koff betyder käntää så genomskinligt!

Koff: Hybris-klubbar, men han kan alltid gå med rak rygg, gjort alla sina 4 mål i högsta serien för MoDo

Koff: Spännande! Vi håller tummarna för en s.k. BÖMB!

{8225}:
Jo han är ju en fin person så.
Det är faktiskt jävligt skönt att allt inte går att vinna enbart med pengar!
Nu har han ju hittills misslyckat 2 gånger med stor plånbok. Undra hur de kommer sig? Säkert någon detalj an blundar för när han ser din plånbok full oavsett spelare han köpte.

Shangattay:
Jo han sa de. Jag väntar fortfarande.
Trodde de skulle bli igår i samband med podden.
Pratade med honom i tisdags men då ville han inte säga något mer. Tordes inte när jag hotade med gäddraget kanske.
Men ska ringa honom imorgon om annat, så ska fråga honom igen vad de sitter åtminstone.
Känns som det är Ludvig, men vi får se.
Lite oroväckande dock om han var så säker att de skulle ske i början av veckan men inget än, måntro om spelaren fått ett till bud av någon annan eller så är de små detaljer kvar som ska lösas innan man går ut.
Hör jag något 100% säkert, så lägger jag ut direkt!

Koff: Kul historia. Tror gott om Nubben, lantis som gör bra jobb i små föreningar.

Med budgetar som HV och de andra NHL-lagen slänger sej med, blir nog ingen lycklig. Skönt att allt inte går att vinna enbart med pengar

Koff: Visst hävdade din bror att ett fint backnamn var på ingång denna vecka?
Har du hört något mer om det?

Nu ska jag berätta vad jag har i garderoben!!!
Skäms att berätta det.
Söker förlåtelse, om inte, så kasta ut mig för ättestupan.

För 14 år sedan tro jag, Kent nubben var ledig iaf, träffade han i Hägglunds då, i fylla var man. Men jag frågade om han inte ville bli sportchef för Modo.
Fick svaret, ”jag vill inte Modo illa”

Huva att man ville ha han i Modo då…

{Jan-Erik han va bra några matcher i slutspelet men va tydligen katastrof i serien. Hörs gå till Finland ändå.

Jan-Erik :
Gillar tanken!

Koff: Lukas Jasek lämnar Oskarshamn och verkar ännu vara ledig. Hoppas att vi går efter honom. Presterade fin fint i FInland och helt OK i Oskars med tanke på att det var ett bottenlag. Gillade vad jag såg i slutspelet. OCH så får vi en tjeck!
www.eliteprospects.com/player/213164/lukas-jasek

hockeysverige.se/2024/04/04/14-spelare-lamnar-oskarshamn-daribland-patrik-karlkvist

Costanza:
Kan inte Jeppe ha något namn han vill spela med som bidra till Jeppes målproduktion?
Säkert en dyr gosse han tänker på 😅

Costanza: ja eller hur! Hinken ha sagt 2 första centrar å så lär det bli! Han kan hockey Hinken 👍

{5647}: det blir lätt att man tror att han skulle vara en bottenback i mora om man bara tittar på statistiken i tre sekunder. flyttar man ögat två cm till höger så ser man att alla backar med mer istid spelar pp eller bp förutom noren, preics som du säger. i lika styrka är det snittat över hela säsongen

lavainen 19.01
berger 16.59
gunnarson 16.46
noren 15.49
petrus 15.26

så definitivt en topp fyra back i ett topp fyra (topp två?) lag i allsvenskan. man kan få sämre 19 åringar från allsvenskan. nu får han spela med lavainen till och med.

då ska det också sägas att norens istid har nackdelen att han har en match med 6 minuters speltid (skada) samt att han i början av säsongen hade några matcher med 12-14 mins istid (sedan 8 december har han haft det 2 av 21 matcher, annars 14+, i 11 av 21 har han haft 17+ min, med tanke på den minimala istiden i pp-bp kan vi tro att den mesta tiden spenderats i lika styrka).

har inte tittat på övriga spelare i mora sista halvan av säsongen men är väl inte omöjligt att han till och med skulle kunna vara nummer tre bakom lavainen och berger, den sistnämnda som också kommer spela shl nästa säsong.

så var det med det

SPOODI: Bra snack med Jeppe O, men viktigare är våra 2 nya centrar.

Gavelo: jakob Norén är lovande inte tu talande om annat. Men han liksom alla andra hockeyungdomar måste träna hårdare å bygga x antal kilo i sommarträningen, tror modo fixar detta för an

Gavelo:
Precis! Man måste ju låta dom få tävla. Sedan hoppas man säkert att Norén gör så pass bra att han kan ta plats. Men i slutändan är det laget för jaget.

{10595}: Som jag fattade det i podden så ska Jacke likt alla andra backar få tävla om platserna till Hösten, han kan lånas ut men utgången är att han ska ta en plats.

{10595}: Otrevligt och onödig kommentar, visa lite hyfs...

{10595}: Jacke är inte femteback fortfarande. Att han utgick tidigt i lång match är fortfarande anledningen till att de blir väldigt fel i statistiken.
Sedan spelar han inte pp, vilket också verkar negativt mot andra backar. Hos oss är han inte tänkt för pp...

Att inte ta hänsyn till det är som att säga att en målvakt som står de två sista minuterna i en enda match där han håller nollan är seriens bästa målvakt statistiskt. 100% räddningsprocent...

Trilske: Det var ett grymt snyggt mål men i 9 av 10 frilägen har han faktiskt inte gjort mål. Han är generellt inte den vassaste i frilägen

Vigneaults största styrka är att täcka pucken och skapa utrymme för sina medspelare. Varit rätt bra defensivt också i år.

{10595}: Det är nu man fattar hur viktig kommunikation är. Ska Hinken säga att Norén inte har en chans kommande säsong? De får väl slåss om det tolkar jag det som..

Lyssnade på skitnödiga Pelle och Hinken Gradin i podden. På Hinken lät det som att det var 100% att Jacke Noren skulle spela SHL-hockey nästa år. Har Hinken verkligen ett sånt hockeyöga eller är han ute och snurrar? Jacke Noren är femteback i Mora enligt istidsstatistik här i slutspelet. Vill ni se Jacke som 6:e 7:e back i MoDo?

Trilske: Visar på mer styrka om vi kan få ha Vigge i tredje och värva bättre på 1-2 C. Sen om Vigge blir bättre än nånsin så är det knappast ett problem. Karlin kallar ju honom ett A-barn, så han lyfter säkert kommande säsong då han trivs så bra i klubben och stan.

Brander: Alla måste steppa upp och hjälpa målvakterna bättre.

Shangattay:

Brukar tänka på detta mål när folk påstår att vigneault är "trubbig" offensivt.

Hoppas OEEK steppar upp till nästa säsong, känner mig lite orolig där. Lassi kan inte spela alla matcher.

Monno: Jaa, så länge vi får en riktig, producerande förstakedja tror jag det kan funka. Och vi vet Woods och Sam funkat och producerat. Skulle de ta in en ytter också om de inte fann en center till? Är det en ytter till 3je då eller ska det vara en producerande målskytt det med? Annars hamnar väl nån annan som ytter i 3je? Sampo producerar ju oftast på egna prestationer så..? Men ver ej hur det ska formateras.

Shangattay: Tror absolut Sam skulle kunna spela med Woods och Aagard och att dom skulle producera. Stora nackdelen är väl att han är sån bedrövlig målskytt själv. Och han skapar inte lika mycket lägen själv som Dicken gör. Så nog blir det trubbigare, men hur mycket är svårare att säga. En fungerande 1a och skaplig 3e så kanske det räcker?

Skulle Sampo och Olofsson göra 35-40p så kanske inte vår 2e center måste göra över 35p tex.

Shangattay: Jag tror absolut att Vignault är en bra andrecenter i SHL i en sån kedja. Men målet borde va att ta in 2 första/andra-centrar, i verkligheten så kanske en blir tredje istället liksom, och Vignault kan ta andra-platsen, vilket jag verkligen tror han kan!

Aopropå tanken att ha Vigneault som andracenter: Nu stod han för 23 poäng på 48 matcher och slutade sexa i den interna poängligan. Hur många poäng tror ni att han kunnat skrapa ihop om han konsekvent fått spela med Woods och Aagard istället för att pendla mellan Walli, Södergran, O'Regan, Hutsko och Niederbach?

SPOODI: Läste någonstans att Yetman ska spela i tjeckiska ligan nästa säsong. Kommer inte ihåg vart jag läste det.

Supert: Lavoie skulle kunna bli vår Kuokkanen genom att lasta massa förtroende på honom. Sen chansar man på Vigneault som 2:a och någon ny billig 3.e center. Hade inte varit dumt

JoJo2613: hittar ingenting om att han har gjort klart med en ny klubb, däremot klart att han lämnar Mora

SPOODI: Jag tror att det krävs 2 st topp centrar för att vi ska kunna klara av att mäta oss med topp 10:e i SHL.

JoJo2613: Jag hoppas då på Lavoie.

TickledDonkey: Absolut, han verkar vara tillräckligt bra för 2:a center👍🏻 och han är stor och är R.

TickledDonkey: Hade jag inte tackat nej till, men har han gett upp på nhl nu för stunden?

Känns som att snacket kring vår backsida har förändrats rejält på ett år.
Jag minns dessa återkommande inlägg här på HS:
- ”Berg, Folin och Brickley måste självklart köpas ut! Behåll hellre Ingman!”
- ”Hellre Norén än Brickley!”
- ”Näsén håller absolut inte för att ta en ordinarie plats!”
- Stor besvikelse när Ludwig Byström inte kom hem.

Ett år senare jublas det över förlängningen med Berg, Näsén har en egen fanclub, Brickley har högre status än Rundblad och Bernhardt och utsikten av Byström återvänder möts av kommentarer som ”Hellre Folin”.

Det visar väl bara hur svårt det är för oss supportrar (mig själv inkluderad) att förutspå en spelares prestation. Och att det enda vi kan veta säkert är att vi kommer ha fel igen. 😉

Kanske Lavoie som en av centrarna?

SPOODI: Återigen sägs det ju att han är klar för någon klubb i en annan liga. Men visst hade inte sagt nej till Yetman.

JoJo2613: då kan man ju ta Yetman som uppenbarligen klarar av stor is

SPOODI: Tror ifall Hinken inte hittar något välkänt namn så kommer han försöka hitta en "ny Dickinsson" borta i AHL. Men som sagt vi har en spännande tid framöver. Blir intressant o se vilken lag Hinken får ihop.

JoJo2613: Måns Carlsson i tredje och Vigge i andra? Skulle gå beroende på vad vi får fram för första center

M Horava: För närvarande håller jag med Hinken.
Vi ska, så klart, plocka spelare från högre hyllan, ta från SHLkonkurrenter och övriga världen.
Vi ska ha top notch nu, visst något enstaka guldkorn frå allsvenskan kanske kan funka men inte fler än en.

{10522}: Om vi hade behövt en center för 3e, kanske 4e så. Men tror inte han är tillräckligt bra som 2a och absolut inte som 1a. Men ja jag gillar honom också.

JoJo2613: Måns Carlsson är väl inte tingad? Han är riktigt vass

« · 2689943 · »