1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534054 inlägg · 4126 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Costanza: Loverboy Costanza har talat!

Costanza: de tre musketörerna har mitt fulla förtroende 💪 blir spännande vad de hittar och hur de får ihop gruppen inför nästa säsong!

{9315}: Blir nog bra till slut detta. Litar på klubben.

{10522}: han är fortfarande ung för vara målvakt. Tyckte han tog steg under säsongen men svårt också om man inte får stå nånting

Elysium: förstår inte vad man ser i oeek. Var inte superbra i ssk och höll inte i shl. Lassi kommer nog behöva stå 45 matcher nästa säsong..

En av shls sämsta backups

Elysium:

Aha okej inget nytt med andra ord.

Randy Marsh: "Det är väl ingen hemlighet. Vi söker en till två centrar. En förstecenter och en andra/tredje-center. Där nånstans. Vi tycker att vi har några centrar som skulle kunna axla den rollen som andracenter redan."

(Nämner Sam, sen hoppas han fortfarande Niederbach kan ta steg som center/ytter)

"En toppback. En tvåvägs toppback. Det är där framför allt vi söker. Sedan har vi några platser till att fylla. Det styr lite vad vi har i börsen efter eventuella toppnamn."

Letar både Europa och US. Nämner också Lassi och Olle naturligt måkvaktspar, men Eltonius får också vara med och slåss om platsen.

Confusius: JA. MoDo är en grym klubb. Tycker det känns jävligt bra att hålla på detta lag. Jag backar upp grabbarna varje dag.

Hur tänker Malmö när man värvar mediokra Langhamer? Killen som flyr landet när det vankas negativt kval. Helt otroligt

{10595}: Enkel lösning:
Vi behöver få in fler backar med fungerande defensiva instinkter, och fasa ut 1-2 backar helt utan defensiva instinkter.

{10595}: Det bevisar vad ett tränarbytet kan göra ibland.

Helt otroligt vad svagt det där stjärnkollektivet presterade under Abbottsarnas sista säsong. Dom måste ju ha tappat både omklädningsrummet och sportchefsrummet totalt!

Nu ser dom ju ut som en rund miljon.

{9315}: AP körde där och det är bara ett namn jag hört ska ligga illa till. Skit samma. Bra gäng detta. Bara tugga vidare.

Costanza: hinken sa att spelare som ska köpas ut ska inte vara med nu from den åttonde. på klippet på youtube saknas fyra spelare, förutom gänget som är med landslaget + woods. det är jacobsson, ingen risk att han köps ut såklart, sen är det målvakterna och husköparen ejk som inte syns till, om jag inte missar honom.

det är möjligt att målvakterna har ett annat testbatteri och inte behöver vara med på denna då deras vardag är lite annorlunda än utespelarnas

Bad_Brett: Dra ballen i lösgruse om vi hittar rätt på två centrar. Finnen i buren kommer ju att vinna matcher av sig själv. Nu handlar det om att krydda truppen.

bengt88: En sanning med modifikation dock.

1. Mål i "fel" kasse räknas, dvs boxplay-mål räknas som plus för boxplay-spelare och minus för powerplay-spelare

2. Tryck i anfallszon fortlöper ofta även efter att utvisningen tagit slut, framförallt i andra perioden, vilket kan vara en nackdel för spelare som spelar mycket boxplay

3. Mål i 6-mot-5 räknas, så får du spela mycket i slutet av matcherna kan det påverka åt båda hållen (ofta i positiv riktning då det blir många "gratismål" i tom kasse)

bengt88: jo jag glömde bort det. Killen har fortfarande bra siffror. Tror han kommer bli en viktig kugge i vårt lag nästa säsong!

JoJo2613: Boxplay och Powerplay påverkar ej + - ...

KulltorpsOlli: Helt rätt, när jag tänker på det, vi förlorade inte en enda match mot Rögle i slutspelet, det är väl ändå lite bättre va?! 😉

www.youtube.com/watch?v=Mt3I1Doqbts

Frölunda har en McDonalds inne på arenan?

Nu vet jag vart man ska flytta i alla fall.

Gavelo: Skönt att vara det lag som bara förlorat två slutspelsmatcher mot Rögle.

{5647}: Tycker nog att det är bra att få bort denna typ av förseelser genom att ta 5+game. Det tillför inget och är inte ett rapp eller kampsituation där någon försöker ta pucken men råkar träffa benen utan bara en ren hämndaktion på oskyddat ställe alternativt försök till att provocera.

hompa90: Hur som så har han riktigt bra siffror för att ha lirat i ett av de sämsta lagen i deras liga.

JoJo2613: +/- statistik räknas inte i powerplay/boxplay så du kan vara inne på hur många som helst, och vara grym i 5 mot 5 spelet så har du en bra statistik..

Gavelo: Självklart håller man på Skellefteå (förutsatt att de tar sig till final), 1 För att guldet ska till Norrland. 2 för att vi fortfarande ska kunna reta Rögleiterna för avsaknad av sm guld. 3. För att de under vår djupa svacka tog sig friheten att norpa Dicken från oss.

{8225}: Eftersom det har har blivit ett musikforum, så kände jag att jag var tvungen att balansera upp innehållet. n
www.youtube.com/watch?v=kvsfXeIZMtA&list=LL&index=28&ab_channel=thehivestv

{10595}: Winberg lirade BP i ett av de sämsta lagen i finska ligan men hade fortfarande + i +/-

{10595}: Vi ska ju inte lira i egen zon kommande säsong. Du och några andra verkar inte fatta det.

Kom ni ihåg förra säsongen när Karlin sa att han hade ansvaret för BP och Holmström för PP. Karlin är alltså ansvarig för att vi har sämst BP i hela Europa. Vi behöver ny tränare!!!

Skämt åsido. Bara vi får in BP Noren från Mora kanske det går bättre nästa år, men fan 66.35% och det var mycket lägre innan det. Hur lyckades vi med det och hur ska vi förbättra det till nästa säsong? Spelar Winberg också BP?

{8225}: Tack, jag knallar iväg till caféet..

Costanza: du är Hockeysnacks pärla, men nästa kommer på en musiksida, nära dej. Vill inte störa ordningen härinne

{7426}: Löven har alltså ett J20 Nationell lag nu. Ska bli intressant att se vad för intag de får till HG numera, lär vara lite bättre.

{8225}: Man blir glad, Skyll på mig!

Vad tror ni får vi en fredagsbomb imorgon eller blir det en vecka utan något alls :(

Costanza: Skyller på dej då, när jag får ovett av icke-moderatorerna

www.youtube.com/watch?v=Aae_RHRptRg

{10595}: Jag tycker Skellefteå är bättre än Rögle om jag jämför dem. Hoppas Skellefteå blir dem som faktiskt bjuder på motstånd nu.

{8225}: Dra en låt nu, Hinken är ändå inte vaken.

TIK_TIK: Ja man spelar fysiskt och fullföljer, dom har många stora spelare där bak som hänger som ryggsäckar på motståndarna och är duktiga på att boxa ut spelare från området framför mål.

{10595}: stats för de 3 senaste.
Men kul ändå att se att ni redan utsett nästa års hackkyckling.

Gavelo: Har man flyt och/eller är man bra?

Gavelo: Skulle säga det jag sett är att dom börjat använda sina fysiska kvaliteter på rätt sätt, noch att dom fått ihop laget som en enhet och att man kan offra en tand eller 2 för sina lagkompisar.

{6870}: Rögle har alltså 4 ÖT segrar av 4 möjliga i slutspelet och gjort 5 mål på 6 PP i det sista 2 matcherna.
Det är här man vunnit serierna.
Dom har haft en sagolik flyt i avgörande situationer och fortsätter inte de flytet så kommer Saik promenera hem detta.

Gavelo:

Rögle - Saik
4-0

Det måste ju vara tidernas bästa prestation om 9:e rankade Rögle sveper alla motstånd 4-0. Man undrar ju hur de har tränat där nere i Ängelholm.

{5647}: Betyder det att man är top 2 bara för man spelar i första backpar?

Laavainen, Berger och Pethrus går före för Hermansson alla dagar i veckan. Bara ring dit och fråga.

« · 2690374 · »