1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530981 inlägg · 4122 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Undra hur mötet med Freddan gick?

Shangattay: Och hur ofta rör sig vårt älskade MoDo i "den bästa av världar"?? 😉

Sedan är Hinken där igen och pratar om att spelarna har "otroligt bra karaktär", det oroar mig.

Framnäs: Närå det vet jag inte, men jag betvivlar det starkt 😉

Har du inte spelsinne, så är man ju oftast rökt. Har du inte det så måste du ha väldigt många individuella skills för att lyckas, och det har tyvärr inte Granen.

I väntan på goda nyheter gläder jag mig åt de positiva vibbarna från Hinkens intervju med Hockeynews. I den bästa av världar kan 10 spelare bli kvar:

"Vi kommer ha en budget tillräckligt bra för att sätta ihop ett lag som kan gå upp direkt."

"Först och främst vill vi behålla så många som möjligt från vår stomme. Vi tycker att vi har en otroligt bra karaktär i de killarna du nämnde. Men det är viktigt att vi får svar från våra egna spelare först och sedan adderar utifrån det. I bästa fall får vi behålla sju till tio spelare, i sämsta fall tre till fem."

"Vi har redan fått några positiva besked, men jag kan inte gå ut med det riktigt än. Det är dock väldigt glädjande att vissa spelare i princip direkt har bestämt sig för att stanna. Inte bara "OP" och Sebbe, som var väldigt snabba – Sebbe hade ju redan ett befintligt kontrakt, men "OP" gick och skrev på ett nytt. Sen har vi faktiskt några fler som vill stanna och göra den här resan med oss."

"Det är en skön känsla när spelare kommer in och säger: 'Vi har satt oss i den här skiten, då ska vi också reda ut den.' Sådana spelare är få förunnade att ha i en grupp."

Confusius: Nej, något sådant kommer han aldrig få... Haha. Menade mer att i HA kanske det upplägget funkar, att han får jämnare produktion med hjälp av denne. Det kanske var för optimistiskt?

Framnäs: Du menar att om vi värvar en center med superspelsinne så får Södergran helt plötsligt superspelsinne???

Södergran är en helt korkad ishockeyspelare, med en enda bra egenskap, skridskoåkningen.

{5647}: kan vi inte sno Fitzgerald från AIK, fyra mål ikväll !

Peja: Tycker dock att Bernhardt varit HAs bästa back de senaste 10 åren. Hans slutspel när vi gick upp är snudd på omöjligt att slå och han dominerade kraftigt hela säsongen.

Tycker Norlinder fysiskt är bättre, men är lite för begränsad gällande spelsinne. Att han inte får ut mer av sin fantastiska skridskoåkning och fysik är synd. Samtidigt har han förmodligen potential att steppa upp en hel del givet att han hittar självförtroendet och törs spela ut

Tarasov: Vill se LP i en framskjuten roll i första linan nu när jag tänkt mer på det, har en känsla av att han kommer spruta in poäng nästa vinter

Hvsupporter:
Tror Måns skall gå kant. Hade varit lite spännande att se honom med LP och Gästrin. Ohlsson och OP skall vara i 4 tycker jag

Hvsupporter: Haha, touché! Nåväl, tillbaka till ämnet. ;p

Blake: Tikka då två på er skämmigt

Hvsupporter: Man ska inte kasta bävrar I trähus, ni är det enda laget Benson gjort mål på. Tala om klappkassa!

Blake: hahahaha det var så dåliga klappkassa men i hockeyallsvenskan funkar det nog

Hvsupporter: Höj nivån nu.

Hvsupporter: I HV hade den där kedjan varit en andrakedja. I MoDo fjärde. ;)

Blake: : "Men inte Målsumpargran som är så avig så ingen kan spela med honom!"

Du vet att Ranta har lämnat va? ;)

Blake: Hoppas detta är eran 2 kedja nu,

Måns Carlsson (C) – En ledande spelare som spelade för Modo förra säsongen, både fysisk och offensiv.

Oscar Pettersson (RW) – En nyckelspelare för Modo som varit med hela säsongen och varit en stor del av offensiven.

Sebastian Ohlsson (LW) – En offensiv spelare som förra säsongen var viktig i att skapa chanser och mål.

Framnäs: Han ska va i en meep meep 3e kedja och jaga skiten ut motståndare. När det ska styras PP så ska han helst inte va på isen.

För isf får han gärna vara kvar.

Frontschwein: Det är väl lite alla eller ingen. Om en grupp spelare snackar ihop sig kan de stanna tillsammans. Många skulle nog ta rygg på typ Olofsson och Norlinder om de stannade. Kanske också beror på lite vilka andra erbjudanden de har.

Peja: kan väl hoppas att några fler stannar, men risken med ett helt nybygge i Hinkens regi är ett riktigt skitlag byggt efter låg prisklass.

Anledningen till ett extremt stort intressetapp för klubben är att jag ser varken vinnarmentalitet eller killer instinkt. Nästan så att man varken från lag eller ledning bryr sig att vi torskade och är nöjd ändå.

Usel inställning och jag har ingen som helst förhoppning att det siktar på en storsatsning för att gå upp igen.

Ingen hunger, annat än lyxmat och fin alkohol till grabbarna i illasittande kavajer.

Peja: Han slog ju dessutom igenom i HA och briljerade där. Vore underbart om han visar hjärta och stannar!

Heyerdal: Hoppas Norlinder stannar hos er. Tror han skulle vara ligans bästa back i HA. Typ Sissons och Henrik Larsson har väl varit bäst den här säsongen och Norlinder är flera klasser bättre än de grabbarna.

Smurfen: Norlinder har tydligen ett kontraktsförslag från Luleå.

Blake: Han råkar vara den som är positiv till att stanna. Om vi värvar en center med superspelsinne kanske det kan funka bra på allsvensk nivå? Ska dock inte ha i en förstakedja att göra alls.

Framnäs: Men inte Målsumpargran som är så avig så ingen kan spela med honom!

Smurfen: Om vi drar igång swishkampanjer på dom spelare vi vill ha kvar så kanske det blir jobbigare att dra än att stanna.

Framnäs:
Tror även att en sign on bonus i bagaget kan påverka positivt

Vi kanske skall starta igång en swish kampanj för Norlinder så han stannar 🤪🤪🤪

Framnäs: OP och Ohlsson i 4:e om vi ska ta oss upp direkt.

Min brynäskompis skickade mig denna. Känner ni igen er?
Uppladdat:

500x0-img-20250403-wa0002.jpg

Framnäs:
Eller
Olofsson Niderbach Södergran
Ny LP Woods
Mc Gästrin op
Ny ny olsson
Extra falken

Gavelo: Enligt ryktena om folk som stannar, kanske vi ställer upp så här:
Olofsson - LP - NY
OP - NY - Södergran
NY - Gästrin - Ohlsson
Falkenhäll - NY - NY

Norlinder - Berglund (Karlins favvo)
Rundblad - Norén
NY - NY
Svensson/Hallin

NY
Ebbe Lundberg

SpecterV2: Vi bör hålla oss till sanningen!
Ingen skrev att det var nonsens, däremot var det helt obekräftade uppgifter och obekräftade uppgifter kan man inte använda som fakta, som några här gjorde och det däremot påpekade rätt många här inne.

MaxU24: Ändå lite av Norlinders plikt som Swish-värvning för att undvika neg kval, att när han visade sig inte duga till det ta sitt ansvar. Men nog får han en av de finare HA-lönerna.

SpecterV2: Jag tror fortsatt att vi aldrig kommer få veta gällande Aagaards lön. Det lär bara han och agenten veta med säkerhet. Det är inte offentliga uppgifter direkt

Måns C och Rundblad finns ju också med såklart men har uppfattat att rundblad verkat osäker?

Kan man tolka detta som att ( förmodligen 2 av 3 ? Iom ” vi har några mer ) av Norlinder, Bernhardt och södergran? Gissar på Norlinder och södergran och att bernhardt väntar på djurgården?

” Vi har redan fått några positiva besked, men jag kan inte gå ut med det riktigt än. Det är dock väldigt glädjande att vissa spelare i princip direkt har bestämt sig för att stanna. Inte bara "OP" och Sebbe, som var väldigt snabba – Sebbe hade ju redan ett befintligt kontrakt, men "OP" gick och skrev på ett nytt. Sen har vi faktiskt några fler som vill stanna och göra den här resan med oss. ”

” Hockeynews har redan avslöjat att lagkaptenen David Rundblad gett tummen upp för en fortsättning, medan framtiden för Jesper Olofsson, Victor Berglund, Riley Woods och Theodor Niederbach fortfarande är osäker. ”

Att Norlinder skulle av alla vara en som stanna hade jag aldrig kunnat tro, men wow till han om han gör det.

Gavelo: då hade Mattias P koll på att MoDo matchade Aagaards lön. Rätt kul då så många här inne skrev rakt ut att det var nonsens

Hinken har Möte med Freddan Anderson idag för att diskutera en fortsättning i klubben.

Hinken matchade Aagaards bud från Skellefteå men han aviserade tidigt att han ville lämna (för SHL)

Många spelare velar men nästa veka kommer en del besked för Modo kan inte vänta längre.

LP kommer få en topproll om han spelar kvar i Modo

Litet axplock från dagens intervju med Hinken

{5647}: Varenda Modosupporter i landet skrek ju på att han skulle få spela. Ingen kommer nånsin förstå vad Ranta gjorde på isen medan han satt på bänken.

Brynäsaren05: oss också där var han riktigt bra

Peja: *Ehem* Brynäs! Hans pappa är ju literally en Brynäs legendar haha. Vi borde värva honom till nästa säsong behöver lite tuffa spelare också.

Peja: sjukt tråkig värvning. Samtidigt kanske precis det modo behöver lite av , dvs man vet exakt vad man får.

Chamez: Har förekommit rapporter om att Emil Larsson ska flytta utomlands. Hade varit en stor tillgång i slutspelet för vilket SHL-lag som helst.

Tarasov: rätt uppenbart nu i efterhand haha

Förresten varenda gång Kelleher har spelat i Hockeyallsvenskan så har det laget han spelat i gått upp. Kommer nog hända i år också med Diffen. Han var ju helt otrolig i slutspelet för oss.

{5647}: Jag vet inte om jag är ensam om detta men jag vill faktiskt ha rutinerat i truppen. Jag är ganska less på att många vill ha tillbaka spelare som redan har gjort sitt i Modo. Jag vill ha nytt blod! Vore ju tråkigt om Guden kom tillbaka och är en sämre version än sist t.ex.
Jag tror på en blandning av unga och lite äldre. Behöver givetvis inte vara Lundin eller Emil Larsson men någon stabil tredjekedja hade vart snyggt.

{5647}: Med tanke på att Kelleher blev utsedd till slutspelets bästa spelare förra säsongen och levererar poäng i rasande fart just nu, så har du väldigt höga förhoppningar om du hoppas att ni ska hitta ännu bättre.

Brynäsaren05: Hoppas vi kan hitta bättre. Ofta skadad, väldigt ojämn.
Han borde haft en 2+2 innan tredje poängen för en extremt tydligt hög klubba och han rådde för SSKs mål.

Men, får han utrymme är han väldigt bra. Osynlig i fem av sex matcher mot Löven där deras backar plockade bort honom, men när han får utrymmet är han väldigt bra.

« · 2859065 · »