JoJo2613: Det sämsta som kunde hända Pelle var nog att han parades ihop med MP med tanke på hur de jämförts i efterhand. Det verkar ha skruvat upp förväntningarna på honom rejält, har t.o.m. sett folk gnälla över att han inte levererar silly (vilket knappast är var mans expertis).
Jag vet inte vem som är “creme de la creme” inom lokalsportsjournalistiken (möjligtvis Johan Ekberg på VF), men jag vet inte ens i vilken utsträckning han gräver fram silly, t.e.x..
Sen förstår jag om folk har åsikter om rapporteringen kring MoDo...
Men att jämförelsen med MP ligger i fatet blir som allra tydligast när folk recenserar nedsläpp-podden, trots att det nog är ungefär vad man kan förvänta sig av en lokaltidningspodd som mer eller verkar sitta och podda på arbetsgivarens nåder (med ständiga påminnelser om att inte gå över inspelningstiden...)
JoJo2613: Hur man än vrider och vänder på det så var det smått patetiskt. Jag har ingenting emot lite skvaller, tvärtom. Annars hade jag inte fortsatt betala för Allehanda.
Men...
Pelle hade kunnat lägga upp nyheten som:
"Allehanda avslöjar - Tre backar som förhandlar med MoDo"
Det hade fortfarande varit ett avslöjande. Och hade han bara fått rätt om ett av namnen, hade det gett viss kredibilitet.
Men tyvärr. Även om O'rourke kommer, så var detta rätt pinsamt.
Peja: Men tänk OM det var korrekt ;) Helvete vad han skulle leva på att ha varit först på det! Och vilken jävla grej att ta in 3 spelare samtidigt mitt under säsongen haha.
Saleva: Sällan man ser en journalist göra bort sig så grovt om värvningar som er lokala gubbe när han felaktigt hävdade att tre backar var klara för Modo. Bara faktumet att tre backar påstods vara klart på ett bräde var ju skäl nog att inte tro på uppgifterna, hur ofta händer det mitt under en säsong?
Costanza: Tänk vad kul om vi börjar accelera nu och väl framme i en final slår löven på näsan och deras "vi ska till elitserien igen" får leva vidare på ståplats H som den gjort sedan Umeå brann ungefär, eller senaste 25 åren i alla fall..
Dom kör på med den ramsan trots att Elitserien bytte namn till SHL för typ 7-8 år sedan..
Trilske: Länge Leve Sverre! Öppna Plånkan, Hinken! Imorrn lyfter renarna från Dyngdiket och landar i Hockeyhuvudstaden. Röd-Grön-Vit jul är det väl alltid..
Saleva: Jag är lite kluven till tillvägagångssättet. Jag gillar inte att "journalister" som Madhawk gör karriär på att vara först att avslöja värvningar även om det är kittlande för oss att läsa. Man kan även förstå att klubbarna och sportcheferna någon gång vill vara först att presentera nyförvärv.
Willow: Han fick tips i från två av varandra oberoende källor (som brukligt). Någon/några i föreningen ville väl täta igen läckor till media, varför skulle källan/källorna riskera sin trovärdighet om de inte kände sig 100.
Trilske: Det är bra med konkurrens. Kommer det in 3 nya backar så måste dom slå sig in för att spela. Det är väl inga större problem om nu inte befintliga backar höjer sig såklart.
Willow: Alla lär väl ha varit aktuella på något sätt, och sen att spelare blivit avskrivna på vägen är som det är. Men det förefaller ändå logiskt att avsikten varit att ta in tre nya backar, om man ska ge detta ett ärligt försök.
Anderson, Rourke (kan väl fortf. bli avskriven, men känns alltjämt högaktuell), och sedan återstår det att se vem den tredje blir...
Slutsatsen man kan dra av Pelles halvscoop är kort sagt att tre backar ska in. Inte helt effektlöst heller med tanke på hur VB sett ut när det ryktats in lite nya namn ;-)
Willow: Det enda vi vet är från livechatten där Pelle svararde på en fråga angåande detta vid ett senare tillfälle är att Pelle/Ludvig/Allehanda hade fått till sig om dessa 3 back namn från en "säker källa" som han fått information från förut. Dom lär vara mer försiktigt i framtiden med information från denna person iaf.
Saleva: Någonstans har det säkert läckt, men att tro att MoDo skulle vilja läcka spelare som inte är klara är lite för mycket konspirationsteori för mig. Det tjänar verkligen inte MoDo på.
Generellt är jag lite emot att säga att man ska ha in tre backar. På ett sätt kanske bra att det sätter press på nuvarande backar, men det ökar också spekulationerna som inte alltid är bra i ett lag. Sedan vill man nog vara så transparanta som möjligt, men ibland måste man väga för- och nackdelar.
Men oavsett så finns inget att vinna på att ljuga om att spelare som inte är påtänkta skulle vara klara.
Sigge: Det var klubben som gjorde en fuling. De spred ut internt att tre var klar för att ta reda på vem som tipsade media, Pelles chef på allehanda svalde betet och gav honom klartecken att publicera.
Framnäs: Pelle kände sig pressad för att folk sa att Allehanda aldrig avslöjar nånting. Då slängde han ur sig tre namn som nämnts på twitter utan någon som helst grund. Patetiskt och oseriöst av en lokaltidning
jonsson: Tror ej han kommer till MoDo, senaste vi hörde något var ju Pelle o Allehanda som sa att han skulle vara klar. Men MP kom ju ut lite senare och sa att MoDo har inte visat något intresse alls för honom.
Willow: Jag lovar att sluta spamma här. Hitta ett forum där man kan labba.
Är det intressant om jag postar en sådan där inför varje match? I sådana fall, finns det saker att lägga till (räddningsprocent hos målvakter och annat?), utvisningsminuter, publiksiffror sammanlagt?
Jag är öppen för förslag. Under tiden tänker jag göra det snyggare. Ja, under förutsättning att det ens är intressant...
Willow: Bara jag som leker lite: Rapport: MoDo Hockey vs Almtuna IS
Head-to-Head (9 matcher) MoDo Hockey: 8 vinster (23 poäng, 35 mål) Almtuna IS: 1 vinster (4 poäng, 23 mål)
Matcher (Senaste först) 2025-09-28 Almtuna IS - MoDo Hockey 2 - 3 (2-1, 0-1, 0-1) Publik: 1935 2023-02-15 Almtuna IS - MoDo Hockey 2 - 0 (1-0, 0-0, 1-0) Publik: 1497 2022-11-04 Almtuna IS - MoDo Hockey 1 - 4 (0-2, 1-0, 0-2) Publik: 1732 2022-10-31 MoDo Hockey - Almtuna IS 5 - 3 (2-0, 1-1, 2-2) Publik: 3611 2022-09-28 MoDo Hockey - Almtuna IS 6 - 3 (1-0, 2-2, 3-1) Publik: 2462 2022-02-16 MoDo Hockey - Almtuna IS 4 - 3 (1-2, 0-1, 2-0, 0-0, 1-0) Publik: 2256 2021-12-15 MoDo Hockey - Almtuna IS 6 - 5 (0-2, 5-1, 1-2) Publik: 2295 2021-11-26 Almtuna IS - MoDo Hockey 3 - 4 (2-0, 0-1, 1-3) Publik: 1386 2021-11-12 Almtuna IS - MoDo Hockey 1 - 3 (1-0, 0-1, 0-2) Publik: 1687
Statistik MoDo Hockey Pontus Näsén.........: 8 GP, 2 G, 9 A, 11 P, +6, 0 PIM Riley Woods...............: 8 GP, 4 G, 4 A, 8 P, +4, 4 PIM Daniel Mannberg...: 8 GP, 2 G, 5 A, 7 P, +10, 0 PIM David Bernhardt.....: 8 GP, 2 G, 5 A, 7 P, +9, 4 PIM Erik Karlsson............: 8 GP, 1 G, 5 A, 6 P, +5, 2 PIM
Fem mest utvisade Filip Sveningsson......: 6 PIM Emil Wahlberg.................: 6 PIM Sebastian Ohlsson...: 4 PIM Oscar Pettersson.......: 4 PIM Tyler Kelleher.................: 4 PIM
Statistik Almtuna IS Georgs Golovkovs....: 6 GP, 4 G, 2 A, 6 P, -4, 2 PIM Hampus Harlestam...: 8 GP, 2 G, 1 A, 3 P, -9, 0 PIM Viktor Hertzberg...........: 8 GP, 1 G, 2 A, 3 P, -7, 0 PIM Johan Eriksson...........: 4 GP, 2 G, 0 A, 2 P, -2, 0 PIM Sebastian Benker......: 3 GP, 1 G, 1 A, 2 P, -1, 0 PIM
Fem mest utvisade Hugo Blixt.......................: 4 PIM Anton Klint.....................: 4 PIM Jesper Norbäck......: 2 PIM Emil Westerlund........: 2 PIM Jacob Svensson...: 2 PIM
Head-to-Head (9 matcher) MoDo Hockey: 8 vinster (23 poäng, 35 mål) Almtuna IS: 1 vinster (4 poäng, 23 mål)
Matcher (Senaste först) 2025-09-28 Almtuna IS - MoDo Hockey 2 - 3 (2-1, 0-1, 0-1) Publik: 1935 2023-02-15 Almtuna IS - MoDo Hockey 2 - 0 (1-0, 0-0, 1-0) Publik: 1497 2022-11-04 Almtuna IS - MoDo Hockey 1 - 4 (0-2, 1-0, 0-2) Publik: 1732 2022-10-31 MoDo Hockey - Almtuna IS 5 - 3 (2-0, 1-1, 2-2) Publik: 3611 2022-09-28 MoDo Hockey - Almtuna IS 6 - 3 (1-0, 2-2, 3-1) Publik: 2462 2022-02-16 MoDo Hockey - Almtuna IS 4 - 3 (1-2, 0-1, 2-0, 0-0, 1-0) Publik: 2256 2021-12-15 MoDo Hockey - Almtuna IS 6 - 5 (0-2, 5-1, 1-2) Publik: 2295 2021-11-26 Almtuna IS - MoDo Hockey 3 - 4 (2-0, 0-1, 1-3) Publik: 1386 2021-11-12 Almtuna IS - MoDo Hockey 1 - 3 (1-0, 0-1, 0-2) Publik: 1687
Frontschwein: Berg skulle väl möjligen vara aktuell i februari om han är less på bänken/5 min per match i DIF. Sen kan han återvända dit efter säsongen och försöka ta en plats igen.
SIF#29: O’Rourke är väl fortfarande på bordet men inväntar ett OK från Laval Rocket. Frågan är bara om modo vill ha två Nordamerikaner eller en stabil Berg på backen. Sen vet jag inte hur nära det är med Berg.
Matt Anderson måste var det minst diskuterade nyförvärvet någonsin.
Jag fortsätter min kritik mot ÖA och konstaterar att man återigen inte ställer några följdfrågor. Är Ryan O'Rourke ute ur bilden nu eller är han fortsatt intressant?
Jag vet inte vem som är “creme de la creme” inom lokalsportsjournalistiken (möjligtvis Johan Ekberg på VF), men jag vet inte ens i vilken utsträckning han gräver fram silly, t.e.x..
Sen förstår jag om folk har åsikter om rapporteringen kring MoDo...
Men att jämförelsen med MP ligger i fatet blir som allra tydligast när folk recenserar nedsläpp-podden, trots att det nog är ungefär vad man kan förvänta sig av en lokaltidningspodd som mer eller verkar sitta och podda på arbetsgivarens nåder (med ständiga påminnelser om att inte gå över inspelningstiden...)