1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 540703 inlägg · 4140 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
hanzon: Om vi skulle kunna få in TIK-Pettersson och kanske Edblom för rätt pengar som rakt byte mot Nättinen och Samme så kanske vi har deg att gå riktigt stenhårt all in på en förstecenter med lite ordning på. Så är tredje-fjärde i helt ok slag i alla fall, med möjlig uppsida på andrakedjan om Pettersson skulle visa sig vara äkta vara.

Mano: Vi ska alltså värva Edblom som inte platsar i andra SHL-lag, medan vi skeppar en billig Nättinen som faktiskt blivit rätt ok på slutet? Hur ger det oss ett bättre lag?

J F K: För att han fullt möjligt skulle kunna fylla upp en centerplats av fyra och kostar i bästa fall mindre än hälften av vad Nättinen gör. Ger löneutrymme. Ungefär så.

Mano: Men, han fyller ju inte fullt möjligt upp en centerplats hos exempelvis Leksand. Jag förstår verkligen inte varför man ska ta in en potentiell "peter öberg" till. De som är precis på gränsen till laget ser jag mycket hellre är juniorer än äldre spelare som knappast lär utvecklas enormt...

Hur många förluster i rad krävs det för att Perra ska få sparken?

J F K: Ja, då har vi helt enkelt olika åsikt i frågan. Inte mer med det. Jag tror att han uppgraderar från en sådan som Öberg och är från bygden. Uppvisar vad jag förstår ledaregenskaper i båset i SSK. Ett bra val om pengarna är rätt i min värld, men jag får leva med att du tycker annorlunda

Tycker det är dags att se vilka spelare vi har i andra lag som skulle kunna vara aktuella för återkomst i Modo.

Lesky: Jag kan inte tänka mig att man sparkar Perra. Modo spelar väsentligt bättre nu och det är inte hans fel att laget taktiskt sätt spelade som ett pojklag.

J F K:Håller med, Defensiven är riktigt bra nu. Två insläppta på de senaste 30 BP(tror jag det är!?) är riktigt bra. Uppspel offensiv mkt bättre efter A.F. tid. PP fortfarande ett spöke. Nä att han ska få gå finns inte på radarn. Var mkt skeptisk till Perra innan  men han måste få godkänt med sitt arbete hitills.

Sven Tuta:

Enligt Mr Madhawk är Jan Brejcak klar för Modo.

Defensiv Slovak från KHL

Hälge: En renodlad defensiv back känns ju inte som vår prio ett egentligen.
Men kanske knyter man upp honom till nästa år också? Bra ålder åtminstone.

Kanske får Torp åtminstone mindre speltid nu? De sparar vi ju nå mål på.
Sen var ju inte Carlsson nå vidare förra matchen om jag ska va ärlig.

Monno: att han kommer in betyder väl att Ahnelöv är påväg bort till nästa säsong eftersom han är renodlad defensiv back.

Gunnar Soderholtz:Jag småler, från att det har varit KK-läge och inga pengar så helt plötsligt regnar det mannagryn ;-).

Blir det vinst ikväll så sprättar jag "Octomoren"(ska bara komma ihåg att ta ur batteriet i brandvarnaren först).

modomille:Han verkar att trivas i Örnsköldsvik & Modo enligt Modo Hockey.

www.modohockey.se/artikel/63265/

modomille: Ahnelöv visste vi väl att han bara var kortvarig med tanke på barnsituationen...

J F K: Blir ingen Brejcak i Modo, Enligt MrMadhawk drog sig Modo ur affären i sista stund. Lär betyda att man fick någon annan på kroken?

supertr?tt:supertr?tt: Jag hoppas detta beror på att man hittat en center.

Sven Tuta: Modo har inte en svensk ettöring.
Du måste väl fatta att det är Peter som fortsätter att pumpa in pengar.

supertr?tt: Nu var du ruskigt snabb ;)

ULTIMAVICI: Snabb som få, när jag inte är trött :)

usproperty:Det är tur att andra förstår det ;-)

Sven Tuta: Va fan gjorde Ullmark? Helt borta innan Little ens försökt dra honom. Sedan är det lite för billigt vilket var synd när vi börjar ok.

J F K:Och vad gjorde Torp.

J F K: Torp prenumererar numera på att vara inne på alla baklängesmål.

J F K: första riktiga läget i matchen o Modo fortsätter på inslagen väg. När Modo skjuter verkar man göra allt för att missa mål

ULTIMAVICI: Ändå fortsätter de att spela han säger väl en del om tränarstaben.

jämtland: Jo, man ifrågasätter det varenda gång. Är de dumma,blinda eller skiter de i det?

jämtland:

Han är en så fräck spelare, Torp. Han måste få vara som han är. Vill vi att han ska agera likt en robot? 

J F K: Får känslan att de tänker och säger åt honom att - Spela lite enklare men fortsätt att vara aggressiv vilket torp säger ja till. Problemet är att de måste inse sanningen att karln inte klarar av det p.g.a bristande "smartness". Han känns som en spelare som aldrig kommer att hitta sin nivå och maximera sitt spel över tid. Då återstår bara en sak lite eller ingen speltid.

S-vikaren: Jag antar att du är ironisk....

S-vikaren: Ja! Jag vill ha en Torp som spelar enkelt. Sarg ut när han har pucken. Fysiskt när han inte har den. Inget djävla Paul Coffey, utan en Hasse Jonsson när denne spelade enkelt.

jämtland:

Jo, jag var ironisk. Torp måste förstå sina begränsningar vid det här laget.

Dom tre sämsta spelarna i +/-statistiken för TPS denna säsong spelar nu i SHL. Gysbers till Djurgården.

jämtland: Även om resultatet är ovidkommande och man fokuserar mest på vårt spel så är jag helt ärligt förbluffad, tror aldrig jag sett ett lag tillåtas att slasha i mer eller mindre varje situation och samtidigt köra sådan ryggsäckshockey (Färjestad undantaget) som Linköping numera gör och domarna tillåter detta...

jämtland:Förmodligen har han ett närminne som en hundvalp, efter du har bannat honom kommer han inte ihåg varför han blev bannad.

Sven Tuta: Nämen är det möjligt, enkelt skott som studsar rätt.

Sven Tuta: mål!!!! Smolenak

Skulle precis kommentera den offensiva impotensen när Smolle kastar in en puck. Heja grabbar, liket lever!

jämtland:

Jag blev så förvånad över att MoDo-spelaren framför målet, jublade över målet. Förstod inte varför han gjorde så.
Antingen är jag dum i huvudet eller så är det här ett tecken på att vi får sällan får fira. 

S-vikaren: jävlar! 2 skott i pp mot mål.

S-vikaren: Nu får de sluta. ..;)

Hari sett vad kul, 2-1 Carlsson!

Nieminen: jävlar vad kul för grabbarna fint mål

S-vikaren: Snabbast hem: Donald Brashear. Lätt värd pengarna.

Nieminen:

Fint pass av Hari.

Nieminen: Klart det var för bra för att vara sant.

jämtland:Jävlars vilken respekt Bic Mac för med sig. inte är han sämre än någon annan.

« · 1658896 · »