1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 390189 inlägg · 4145 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
leo: Morten madsen eller Kristian Forsberg hade varit fint.

Gavelo: Varför skulle Morten Madsen lämna KHK för Modo?
K-Fop vore fint. Men det ska ju vara till rätt pengar också.

Monno: Skrev bara att det vore fint men någon av dom som ersättare ,där vi vet vad vi får och med anknytning och lite hjärta för klubben.
Har aldrig sagt att det är troligt men visst vore det fint

Mitch Wahl är ju fortfarande fri, det skulle vara en riktigt bra värvning!

leo: I länken CL länkade tidigare så låg Modo i topp vad gäller spelarbudget och ändå ligger vi där vi ligger, kanske vore det på sin plats att hålla igen lite på köp av spelare och försöka balansera ut ekonomin en aning. Denna säsong känns ju ändå inte som en säsong vi är på topp så varför bränna onödigt med pengar.

Gavelo:
Jag tolkade länken som vilken budget man har, inte nödvändigtvis vad man hittills använt.

leo: Personligen ser jag hellre ett lån el 2 om det behövs. Timrå lånade nyligen i Boqvist som assisterade till kvitteringen och sen satte en straff, dessutom deklarerade han tidigt att han gärna stannar säsongen ut i Timrå, det är den typ av lån vi behöver och inte som sten från fbk som spelade 4 matcher, vad gynnar det våran trupp?!

Gavelo: Jaha ok.
Jag tycker Sidney Crosby vore bra att ha i laget. ;-)

Eller hjärta och anknytning var det ja.
Victor Hedman kanske?

Gavelo: Tabelläget till trots tror jag att vi har bättre chans i år än vad vi kommer ha på länge för det blir ingen fallskärm nästa säsong. Karlkvist, Hanses, m.fl blir knappast kvar om vi inte går upp och dom blir inte lätta att ersätta, så finns möjligheten att stärka truppen ytterligare för att verkligen ge det en chans utan att anstränga ekonomin allt för mycket ser jag gärna att man gör det.

Fått in en grym målvakt, förstärkt backsidan och kan vi få in en center som kan ge oss en till fungerande kedja offensivt blir vi att räkna med. Vi är trots allt bara 16 omgångar in på säsongen och tror att vi successivt kommer att bli bättre.

Monno: ...

leo: "Tabelläget till trots tror jag att vi har bättre chans i år än vad vi kommer ha på länge för det blir ingen fallskärm nästa säsong."

Modo har heller ingen arena (med största säkerhet) nästa säsong vilket bör vara positivt.
Sen har väl inte alla sparåtgärder hunnit ske fullt ut detta år heller med uppsägningstid och övriga vinster med krympt organisation.

{7225}: Precis. Man sitter också med en del avtal som SHL tvingar in klubbarna i. Bland annat det dyra Wifi-nätet som man inte kan säga upp, utan vackert får betala. Sedan finns det säkerligen andra åtaganden man har som man inte kommit ur.

leo:

Mitch Wahl ryktas nu vara klar??

bisterfinnen: var finns den infon?

Robin Ztorken L: Allehanda

Sven Tuta: Ok. Tack :-)

Robin Ztorken L: även en på twitter som skrev detinnan allehanda. Så två som säger de på kort tid

Robin Ztorken L: nu får vi inte gnälla på svartvadet ifall Wahl floppar. många här har ropat efter Wahl. men man oroas ju över hur dåligt det gick i Finland. men väldigt skönt att man agerar! och såhär på förhand känns han som snäppet vassare än om vi skulle värvat Eriksson. håller ni med?

dempa: Skillnaden mellan allsvenskan och finska ligan är tydlig, men 1 mål på 16 matcher för en ganska stark målskytt är ändå oroande.
TryOut?

Gavelo: Känns som att det är två bra ersättningar till de skade spelarna. Med det spelet vi har visat upp de senaste matcherna och Hanses fina spel och som lite grädde på moset två bra värvningar känner jag att blodtrycket kan bli stabilt framövet

Sven Tuta: någon sim sett honom spela, och kan beskriva vad man kan förvänta sig?

Sven Tuta:

Hanses, Ericsson och nu Wahl. Ja man har värvat etablerat och det är nog så namnkunnigt man skulle kunna hoppas på. Bra jobbat av sportrådet.

Hanses har redan visat sig värdefull.
Ericsson kommer täcka upp för Enström främst, när sedan Enström är tillbaka så får vi en bättre bredd i vår unga backbesättning.
Wahl kommer förhoppningsvis göra att vi får ett till offensivt hot bland våra kedjor, frågan är ifall man tänker honom som center eller ytter.

dempa: Nä, det kan jag hålla med om. Måtte nu bara dessa två lyckas!!!

dempa: Håller inte med. Tycker Eriksson hade varit bättre då han är bättre defensivt och har mer rutin från kvalserier.

Den människan som skrev på twitter om att Mitch ryktas in har gjort 9 tweets,..

bisterfinnen: grymt!

Svarten dementerade till allehanda, men så brukar det väl vara? hoppas han presenteras snart!

leo: Nu är Svarten i farten igen. Modo har redan den i särklass dyraste truppen i allsvenskan från start. Nu är snart 3 nya spelare inköpta...
Hoppas det finns täckning....

KulltorpsOlli: AIK har nog den dyraste truppen, men vi kanske är tvåa. Budget och faktiskt kostnad är två olika saker och det kan givetvis ha varit så att några också mörkat lite.

KulltorpsOlli: usch kronkalle är inte att leka med! Hur klarar ni er undan gång på gång?

{6870}: Efter 15 omgångar i fjol så hade KHK 5 poäng, lika många som Leksand nu.

KulltorpsOlli: Detta var nog dagens mest väntade kommentar. :-)

I övrigt håller jag nog med Modomille att jag hellre sett Eriksson.
Men men Wahl är bevisligen en bra målskytt. Förhoppningsvis är han duktig på annat också. :-)

{7225}: Var det riktigt såååå illa. Ja, då hade jag fel. Det måste ha varit för att tidningarna inte engagerade sig i Karlskrona som man engagerar sig i Leksand. KHK flög liksom under radarn, medan leksandssupportern Nyström med flera drar upp Leksand hela tiden.

3-4 allsvenska klubbar som är ute efter Wahl

leo: Ta in Skröder i laget nu, glöm Wahl.

hanzon: Och hur löser det center-problemet?

Confusius:Skröder ansluter innan värvningsfönstret stänger, typ sista dagen (hemlis)

Varför inte ge Michael Schumacher ett tryout kontrakt tills man hittar en center i hopp om att göra succé i ny omgivning. Lämnar Södertälje.

Steken84:

Håller han verkligen den kvalitet vi behöver, 1 mål på 17 matcher och -7. Jag skulle nog inte jubla över den värvningen.

Rytter:
Har tvillingarna Wahlgren anslutit till Modo?

Tarasov:

Ser ut som så, då de har spelat med J18. Men dom kanske är med i vissa matcher bara, för inte har dom väl börjat i hockeygym än?

Någon med bättre insyn i våra juniorlag kanske kan berätta hur det ser ut.

Steken84: Är inte han lite ökänd för diverse hjärnsläpp också?
Kan känna att det var nog med Anton Hedman för några år sedan...

Tarasov: Dom är för unga och oerfarna..tyvärr

hanzon: Vi har spelat oss till lägen för att leda med några mål, men avsluten har verkligen varit tama. När man dessutom väntar ett par tiondelar med skotten ger man alltid målvakten chansen att vara helt rätt placerad. Hade man skjutit direkt kan skott som inte är bra placerade gå in, men inte om målvakten hunnit på plats:(

{5647}: eidstedt har verkligen inte varit kompis med pucken idag.

{5647}:

Vi måste hitta vägar att vinna mot lag som backar hem med 5 spelare och går på kontringar. För det är så samtliga lag spelar mot oss. Måste ha tålamod och sätta lägena vi får i t.ex PP. Klarar vi inte av detta förblir vi ett mitten/bottenlag.

Rytter: Äntligen!

{5647}: Yes!

Rytter:

Man blir fan tårögd av att se Wernblom JR göra ett Wernblom mål. Han var hemma på kontoret!

Sven Tuta: Krävs en yngre typ för att det skall bli mål.

Rytter: När man skjuter tillräckligt länge så blir det ett mål tillslut,bra Wernblom!

« · 1774601 · »