1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 390267 inlägg · 4145 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Sven Tuta: Knappa 3000 biljetter sålda kring tio snåret i förmiddags, lär väl knappast bli utsålt ikväll :(

modomille: Eller sa du för mkt😇

Sven Tuta: Om Drew får gå vad gör då Hedman kvar?
Han är ju resor sämre!

Robin Ztorken L: kanske att Hedman är billigare? Annars förstår jag inte.

Sven Tuta: Nej,tittade bara runt på lite spelare bara.

Nucky: Jag noterar att även de två tjänsterna som Modo vill ta bort nu har 6 månaders uppsägningstid. Hur kan Modo ha det på detta vis? Mycket osmart måste jag säga.

{7225}: Skulle tro att det är fackligt och lika för alla.
Skulle förvåna mig om det är en egen deal modo gjort.
Men man vet ju aldrig.
Det är ju liksom inte så vanligt att folk sägs upp i denna branch. Dom flesta får ju sparken på studs. ;-)

{7225}:
Grundström/Hermansson såg jag hade varit anställda i mer än 10 år.

{7225}: Mhm va? Uppsägningstid har väl alla som jobbar, att ha 6 månader är väl inget konstigt.

Skulle tro det finns i avtalen med hur ett kontrakt måste vara format, och jag tror utan tvekan lång uppsägningstid ingår i jobbet som sportchef bl.a. Är ju samma när en spelare blir kickad, får ju fortfarande lön för kontraktet ut om man inte får nytt jobb..

{7810}:
Det följer en trappa, så 6 månader är ingen självklarhet.

Robin Ztorken L: Allt snack om Drew och Hedman! Lite snack om Eidstedt som lätt måste platsa på topp 3 sämsta backvärvningen genom tiderna! Eller är det bara jag som tycker det?

Bysse26: Wilde klar #1 på listan :-)

Robin Ztorken L: Med hård konkurrens från Josef hrabal

Gavelo: Men Eidstedt är där o nosar:)

Gavelo: Men Martin var nog en klass sämre, i alla fall :-)

Robin Ztorken L: minns en viss målvakt också...

Robin Ztorken L: svårt att säga, Josef fick bara spela 6 matcher sen fick han sparken haha :)

Tarasov: skrev jag inte heller! Skrev att 6 månader är inte konstigt.

Gavelo: Hade de funnits nån rättvisa hade Eidstedt bara fått spela 3:)

Bysse26: Alltså. Jag gillar nr 5. Fatta vad hemskt att ha honom efter sig som motståndare. Att han har 2 min utv per match hör ju till med en sån typ av spelare.. likväl så behövs han i laget.

Sven Tuta: Det är lugnt, redan klart att DP kommer att jobba extra på olearys för att tjäna ihop pengarna......

Blake: sitter på Arlanda nu och väntar på flyget hem till övik och AJ väntar på samma plan. Kan det ha varit sportchefsuppdrag i helgen måntro?

Donald: Ja! För det var träning både igår och idag.
Hoppas han hittade något lämpligt :-)

Donald: Fråga han!!!

{5647}:
Minns målvaktens hemmamatch.... åkte 70 mil enkel resa för den matchen. Brukar inte bli förbannad med då vart jag:):)

Emil molin har varit inne på flest mål frammåt av samtliga i ha

lhlh: fick aldrig något tillfälle att fråga han men det borde väl gå att köra uteslutningsmetoden för att dra några slutsater, typ kolla vilka matcher som spelades i Europa igår och inrikta sig på centrar 😁

Donald:
Han nämnde själv de avsågade lagen i Finland. Men nu har det väl varit lite landskamper så nån av de han kanske varit på....

Tarasov: enda matchen i liiga igår var ilves mot Helsingfors men dom är inte avsågade nån av dem...dock så spelar Mikael Johansson i HIFK och AJ har väl haft han i färjestad...? jaja drömma kan man väl få göra!

Donald: Kanske han hälsat på nån släkting eller nåt sånt.

{7225}: Eller en desperat åtgärd för att på så sätt skapa rykten och därmed få tips på spelare att signa.

Donald "enda matchen i liiga igår var ilves mot Helsingfors men dom är inte avsågade nån av dem...dock så spelar Mikael Johansson i HIFK och AJ har väl haft han i färjestad...? jaja drömma kan man väl få göra! "

Förra vändan AJ var på resa var det 3 matcher i Allsvenskan och 3 i Liiga där bl.a. HIFK var ett av lagen som spelade, tänkte själv på Mikael Johansson, men det kändes lite långsökt! ;)

Den första Modoiten var inte en hockeyspelare. Han var konstnär. Fedor Alexandrovich Modorov eller Modoröv som det blir på svenska.

WPG och Toby nu på Viasat Hockey.

S-vikaren: Toby på tv10 t.o.m. :-)

Monno: Sedinarna på viasat sport, Henrik missade ett jätteläge i första perioden.

Man må säga att AJ som sportchef överraskar, detta är vi väl inte vana vid att det skrivs förlängning på kontrakten under säsong, strongt AJ

hanzon: Han kunde fortsätta som sportchef och istränare, med en sidekick.
Tror det skulle funka perfekt, nu när vi har Styf där också i staben.
Frågan är bara vem?

Bara att hugga! Eller rättare sagt höra sig för.

Tarasov:
Snabba ryck det blev Tyskland

Tarasov: Med tanke på ryktena som var hur han passade in i Modo och att han inte verkat passa in i FBK så vet jag inte om han dels ens vill hit och dels om det är så klokt att värva honom (Vet att han ska till Tyskland, spekulerar bara)

Monno: Har skrivit det förut, men Björn Svensson är tydligen en oerhört speciell människa. Han har svårt att passa in i gruppen helt enkelt. Det finns en anledning till att han inte fick vara kvar i Malmö, trots att han spelmässigt presterade riktigt bra...

Enström borta året ut

{5647}:
Glöm inte Gunnar som man får med på köpet, som är ännu mer speciell.

Tarasov: Aj då, detta låtar inte så bra

Robin Ztorken L: Nope. Verkligen inte bra. Enström började säsongen riktigt bra och var nog bäste back när han gick sönder.
Det där visste nog AJ i internvjun så jag är inte säker på att det påverkar att vi jagar centrar i första hand.

{5647}: Undrar vem slöjdläraren var som snickrade ihop det armbrottet?

Wooohooo! AJ är på tårna!

ghostie: Ja, det var ett bra kontrakt.

ghostie: Undrar om AJ pistol hotar spelarna? ;)

modomille:
Nästan så :)

« · 1784569 · »