1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481661 inlägg · 4079 ämnen

Silly season

« · 2211697 · » Till forumet


Sv: Silly season
Smartin: Sjukt. Hade vi vart ett shl-lag hade inte jag vart nöjd med en så pass klen värvning. I HA kan det fungera, men från echl direkt till shl? Känns som att han kommer floppa i ett bottenlag i shl..
Kommentera

Sv: Silly season
ToddW: Dock ingenting som säger att han ska till Oskarshamn. Det är bara mina egna teorier och detektivarbete 😁
Kommentera

Sv: Silly season
Smartin:

Tror snarare att han följer Oskarshamn för att han känner Dale Weise. Eller han följde iallafall honom innan han blev klar för Oskarshamn.
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Tillägnar denna dokumentär alla lättkränkta, hoppas ni njuter av livet och ser smulor av humor här o där
www.youtube.com/watch?v=vZ9myHhpS9s
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: Var rätt väntat att dom skulle norpa från Kenttä tyvärr. Men är så less på SHL avtalet..
Kommentera

Sv: Silly season
JoseGonzales: kan inte övriga hockeysverige förkasta detta avtal? SHL bryr sej inte om svensk hockeys framtid, så skriv kontrakt som inte SHL kan bryta
Kommentera

Sv: Silly season
JoseGonzales: vad har hänt gringo?
Kommentera

Sv: Silly season
Padrone78:

Verkar bli Molldén som Malmö tar!

"Mer på backsidan.
Sedan det stod klart att Helge Grans går till LA Kings organisation så var man snabbt framme och började kolla på allsvenska backar.
Pontus Näsén, Alexander Molldén och William Pethrus var utgångsspåren.
Jag hörde att Näsén tidigt ville stanna kvar i Modo för att han skulle få en gigantisk roll där.
Nu hör jag att det är Molldén som är huvudspåret."
Kommentera

Sv: Silly season
Padrone78: Exakt vad jag tänkte också , vad har hänt ??

Inget kan väl gå i mot Jesus !!

Det är väl bara Modo som råkar ut för dom tråkiga sakerna !
Kommentera

Sv: Silly season
Randy Marsh: inte det jag menade. Verkar som att Mif kvistat av en björk
Kommentera

Sv: Silly season
JoseGonzales: Vilken spelare har de norpat nu?
Kommentera

Sv: Silly season
Padrone78: Vem ?
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: Oskarshamn på väg att dumpa en Rightare ..
Bra ålder med hyfsad stats🤔

Så beskrev dom honom som spelartyp, när han kom till OIK
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Vore perfekt för oss, men tror han producerat "för bra" för att hamna i hockeyallsvenskan skulle inte förvåna mig om han landar i typ brynäs
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700:
Men vi har ett gäng spelare i laget som känner honom redan?☝️
Är det 6 st nu?
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Sedan plockar vi in en gammal AHL polare till honom som nog har gett upp NHL karriären. En ny Tamby!
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Ja jävlar du, det är så sant
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Fastnade helt på Kelleher nu, vilken jävla bomb det skulle vara. Ruggig speluppfattning och vilken speed! 🤤
Kelleher - MacMaster - Macintyre skulle nog kunna bli en av HAs vassaste kedjor! MUMMA
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700: han är ju en topplirare i Oskarshamn. Aldrig i livet att han hamnar hos oss 😳
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700:
Du menar väl Curtis Mackenzie?😉
Kommentera

Sv: Silly season
Silly:
En som Gradin säkert har koll på, bra ålder. Kanske något ung för att se Europa som ett alternativ
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Haha hade gärna sett det, men tror Macintyre är mer troligt då Mackenzie producerat rätt bra i AHL och lär bli kvar
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700:
Då blir det nog svårt,
Macintyre har kontrakt 21/22

Mackenzi är tillgänglig 😉
Kommentera

Sv: Silly season
Silly:
Denna är iaf tillgånglig varit upp tidigare
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Nä han är tillänglig 😊
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Oj ska de dumpa Kelleher? Väldigt otippat, han är ju riktigt bra. Det handlar nog mer om att han är för dyr än att han inte håller måttet.
Kommentera

Sv: Silly season
Axle San: Eller så kanske man är missnöjd gällande hans beteende mot lagkamrater, träningsflit eller annat. Det handlar sällan om bara om bara lön.
Kommentera

Sv: Silly season
Axle San:
Jag är också förvånad här.
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700:
Ha ha.. jag kollade fel kille, Då förstår jag att chansen är större "kanske"?

Då har Gradin en gammal Sverige- bekanting som har spelat med Bobby i San Antonio att kanske plocka in på backen, Som "också" har ett förflutet i OIK .. Onkel Sam
Vad tror ni om honom?
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: även han har varit i Iko då de spelade i allsvenskan ingen dålig tanke men gissar att han är för dyr.
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Inte alls dumt faktiskt, verkar som en stadig pjäs!
Kommentera

Sv: Silly season
David Quenneville officielllt klar för Oskarshamn!
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700: så, han följde först modo på instagram, sen oskarshamn. och nu, klar för oskarshamn.
han var nog nära modo innan IKO snodde honom gissningsvis.
Kommentera

Sv: Silly season
dempa:
Vi får sikta på hans bror då, Så har vi kopplingen där sedan om OIK dumpar ho nom som alla andra ?
Kommentera

Sv: Silly season
Johan Harju borde ta plats i laget
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Tyckte jag läste någonstans om denna litare som eventuellt kunde vara aktuell för MoDo? Ngn som vet mer om ryktet?
Kommentera

Sv: Silly season
Vet att denna spelare varit upp tidigare men vore det inte klockrent att få in honom?
EK, Macmaster, Max T och denna center då har vi för att vara modo en starkare center sida än på många år.

Félix Girard, c, 27 år
Kommentar: Girard har två starka säsonger i Österrike bakom sig och spelade den gångna säsongen tillsammans med AIK:s nyförvärv Max Gerlach. Ryktas vara på gång till HockeyAllsvenskan och lär ha stort intresse efter sig. Rajtare som är bra i båda ändarna och har ett bra skott.

Hoppas vi kan nypa honom som siste center, löven tog ju Fitzgerald från Västervik. Vi behöver verkligen rightare, ryktas till AS.
Kommentera

Sv: Silly season
hompa90: Ja, det känns som att vi behöver en producerande tredjecenter för att etablera oss högre upp, Jellvert var stabil men produktionen lyfte aldrig.
Kommentera

Sv: Silly season
hompa90: Var är vår bombmatta,?
Har väntat länge nog nu!
Kommentera

Sv: Silly season
hompa90: Mitch Wahl är också ett intressant centernamn som va grym i oskarshamn. Även han rightare och om jag inte minns fel har även han haft Karlin i Västervik!
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700: Girard ser helt perfekt ut för en tredjekedja hos MoDo. Elak intensiv grävling som kan grisa, passa och dundra in pucken.
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: Hoppas att dem jagar han i första hand och andrahand Wahl. Litar på Gradin och Karlin! Dem ville väl ta satt i stort sett hela truppen före midsommar
Kommentera

Sv: Silly season
hompa90: Undrar om Spencer fortfarande är intressant för SHL - lagen eller om åldern talar imot?
Nog skulle väl han kunna vara en bra ersättare för Karla? 🤔

Men kanske blir för dyr?
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Får vi in Girard, Wahl, Wahlberg samt Brodecki tycker jag det börjar se intressant ut!
Kommentera

Sv: Silly season
hompa90: Ska man ge sig på en gissning tror jag att Brodecki och Wahlberg är mer eller mindre klara.
Sen tror jag att man letar betydligt "mindre och billigare" lösning på tredje centerplatsen, typ Johan Lindholm eller Sebastian Kaijser.
Girard ser otroligt intressant ut på förhand hoppas verkligen att vi är med där!
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700:
Tredjecentern är förhoppningsvis i nivå med Erik K och Macmaster, helst beprövad på allsvensk nivå alt europeisk men det kan bli svårt å andra sidan är det beprövat på kanterna där med Ohlsson plus Modigs/Svenningsson eller vad det nu blir.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Skulle bli överlycklig om det är så men är väldigt skeptisk till det, tror det kommer bli en enklare lösning.
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700:
Lek med följande tanke
Om Gradin nu skulle hitta 2 starka yttrar där minst en är rightare,
Skulle inte då Aagaard gå kunna gå Center mellan O.P och Ohlsson i 3:e. då? Det är nog ganska lätt att förlänga med Aagaard och låta han växa och avancera och utvecklas som center här. Han var väl tänkt som det från början? Det är ju en sådan spelare vi hoppas på? I den åldern.
Det skulle betyda att Gradin kan leta 2 spetsyttrar?
Input på det?
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: tyckte aagaard var ganska vilsen som center.
Egentligen ganska vilsen överallt förutom framför mål.
Gör sig nog bättre som ytter.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey:
Du tror inte att det kan ha göra med spelsystemet då?
Det var ganska många som såg vilsna ut i början?
Får ej glömma heller att Aagaard var långt ifrån sin form .p.g.a sin skade.
Inte fråns mitten av januari börja man se kvalite i det han gjorde!
Han värvades som vår 2:a center vill jag minnas, Aaron Gagnon som 1: a
Kommentera

« · 2211697 · »