1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480474 inlägg · 4078 ämnen

Silly season

« · 2256386 · » Till forumet


Sv: Silly season
Tarasov:
Otroligt viktigt att få ihop ett bra lag till nästa år, Hv känns övermäktigt detta år. Förstår inte de som jublade när de åkte ur, Brynäs hade blivit integrerade i allsvenskan på ett annat sätt, ett nytt MoDo.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Woods och Vigneault blir svårast att behålla. I övrigt så känns det som en bra grupp som redan förlängt och som vill vara med på resan. Inte alls otroligt att vi får behålla de vill ha kvar förutom de två förstnämnda om vi nu inte tar steget upp.
Vi har rätt ledning på plats och satsningen känns trovärdig.
Kommentera

Sv: Silly season
KB65:
Vigneault sa ju redan efter några matcher att han hoppas på ett SHL-kontrakt redan nästa år så det känns ju lite hopplöst. För övrigt tror jag det vattnas i munnen på Oskarshamns fantastiska scouter. De måste ha världens enklaste jobb.
Kommentera

Sv: Silly season
Padrone78: läste artikeln men vet faktiskt inte, kanon att han hoppas vara tillbaka redan 3/12 !
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: Jag hoppas och tror att varumärket MoDo har stärkts, ligger vi i toppen och med den stabila ledning vi har, så tror jag spelare gärna stannar eller vill spela för världens bästa klubb.
Kommentera

Sv: Silly season
Idbyn: Hoppas du har rätt.
Kommentera

Sv: Silly season
Saleva: HV kommer så småningom bli bekväma. De lyckas med nöd och näppe vinma över bottenlagen i serien. Mot oss imponerade de knappast och inte heller mot Björklöven.

Hoppet lever.
Kommentera

Sv: Silly season
Rockson: IKO såg jag tidigare som en charmig liten bonnklubb, men deras värvning/scoutarbete som i princip går ut på att dammsuga HA’s toppklubbar på spets har fått mig att längta till dagen dom trillar ur.

Nåja, dom kan få vara vår räddningsplanka i SHL nästa år.
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: även rögle kör liknande. Samtliga 3 mål de gjorde idag var från HA-toppspelare.
Kommentera

Sv: Silly season
Padrone78:
Så klart man kan, det är ju bara en sak som spelare och klubb komner överens om när kontrakt skrivs.
Kommentera

Sv: Silly season
Amitiel: Blir det inte ett "dyrare" kontrakt att skriva en out? Är ju tveksamt om Bernhard gör 30p och spelar som han gör samt Aagard som också förlängt helt plötsligt öser in poäng och slutar på säg 25 baljor. Då tror jag inte vi kan göra något när SHL klubbarna är och viftar med sedelbuntarna, rätta mig gärna om jag har fel?
Kommentera

Sv: Silly season
hompa90:
Är som sagt mellan spelaren och laget, nog kan en spelare vilja ha lite högre lön för det, men är inte så att det automatiskt blir dyrare utan är förhandling som gäller.
Kommentera

Sv: Silly season
Amitiel: Men att han inte har out skyddar väl ändå inte mot SHL? Det avtalet går ju inte att "skriva över" så att säga?
Kommentera

Sv: Silly season
hompa90: Jag tror vi ska försöka i allt detta med kontrakt att väga in känslorna hos spelarna med. Även om chansen kanske finns där så kanske känslan av det man ska bygga inför nästa säsong känns så trovärdigt och starkt så man väljer att va kvar trots erbjudande uppifrån. Kolla Näsén som exempel!
Kommentera

Sv: Silly season
Hade mer än gärna provat Paul Bittner i modo.
Synd att han är leftare då han har lite storlek och har producerat bra i karriären.
Kommentera

Sv: Silly season
Steken84: Nej tack, ljumskproblem kan vara jobbiga.
Kommentera

Sv: Silly season
hockey_21:
SATAN I GATAN VAD SKÖNT!!
SAM TRIVS HÄR, JAG VISSTE DE?
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: JAAAA!!
Gradin är bland de bästa som hänt på länge!!
Sam kritat på och de flesta tillbaks på is, vilken dag!
Kommentera

Sv: Silly season
Sir:

Jag tror att det är ringar på vattnet, Viktiga spelare förlänger.
Då hänger andra på också!
Då väntar vi på Riley Woods också?
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: wow!😯🥳
Kommentera

Sv: Silly season
Silly:

Kanon, hoppas ingen annan lägger sig i och vifta med sedlar.
Kommentera

Sv: Silly season
jonsson: men vad betyder det. att han inte kan gå till Tyskland eller Karlskoga? Kommer IKO med sedelbuntarna så betyder väl inte kontraktet ett dyft?
Kommentera

Sv: Silly season
dempa:
Nej, men chanserna att han blir kvar har ökat betydligt.
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: God Jul!!!

Allsvenskans kanske bästa spelare, helt sjukt.
Kommentera

Sv: Silly season
dempa: Blir han erbjuder rätt roll och pengar i SHL så är det såklart kört.
I övrigt så har vi säkrat honom om vi själva skulle gå upp och sen skickar det som sagt bra signaler.
Kommentera

Sv: Silly season
Blake: 👍😉👍Håller med!
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: Inbillade mig att det var dyrare för en SHL-klubb om spelaren satt på kontrakt. Men verkar kosta 80k för en SHL-klubb att plocka en import som gjort _en_ säsong i HA, kontrakt eller ej. För att få full ersättning (250k) krävs _tre_ säsonger.

Sajnar man efter 19 juli får esshåell-klubben punga ut en avgift på 300k.
Kommentera

Sv: Silly season
Trilske: Spelar egentligen ingen roll om de har kontrakt eller inte. Man får den där ”utbildningsersättningen” baserat på var han spelade föregående säsong.

Sen är det inte klubben direkt som pungar ut heller. Det dras från en gemensam pott i SHL.

Uselt system. Bara kolla på hela den här vändan kring Molldén som gick till VIK från KIK och sedan blev plockad av Malmö. KIK fick all ersättning (och även honom tillbaka på utlåning) och VIK stod med byxorna nere sent in på sommaren.
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: Precis, kan lägga till att mitt exempel handlar om en 25-årig import, som i Vigneaults fall. Beror lite på ålder å så vad man får i ersättning.

Avgiften (om man sajnar efter 19 juli) betalas dock av den enskilda SHL-klubben och ej från potten.

Men som sagt, småpotatis.
Kommentera

Sv: Silly season
Trilske: Linus Widell har anmält djurgården för kränkande särbehandling och är därmed ställd utanför truppen!
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: Utanför Silly detta, men Djurgården verkar onekligen gå raka vägen mot HA dom.

Timrå verkar ju ändå ryckt upp sig lite och har betydligt mindre turbulens i laget.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno:

Bra det, ner med dom HA.
Kommentera

Sv: Silly season
jonsson:
Skall finnas på marknaden enligt Vikfancentral
Kommentera

Sv: Silly season
jonsson: För MoDos bästa ser jag 100 gånger hellre att tiken, brynäs eller lhc åker ur före Dif. Det grundar jag enbart på lagens förutsättningar att få ihop ett slagkraftigt lag efter nedflyttning.
Kommentera

Sv: Silly season
Verkar hända något 14:30 men ingen anning om vad, lär väl vara någon uppdatering om läget i laget eller nåt sånt skoj.

Datum för att hylla Susse var det tydligen.
Kommentera

Sv: Silly season
Amitiel: Kul att Susse får en hyllning. Det är han värd många gånger om!
Kommentera

Sv: Silly season
Hakning-Henrik: Varför inte hylla Skröder också.
Kommentera

Sv: Silly season
Känslan är att Harju är på väg bort från SSK. Är det någon vi fortfarande skulle vara intresserad av? Han har inte precis imponerat i år.

Personligen siktar jag nog högre än så.
Kommentera


Sv: Silly season
KB65: Då tar jag hellre storebror, tror med dagens trupp hade han levererat på alla plan.
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: Jag skulle vara positivt inställd till Jonatan. Han gjorde ändå 23 mål förra säsongen, det kan inte vara vara tur.
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: Men samtidigt är det enda säsongen han levererat så kraftigt också så det finns ju en viss skepsis.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Jag syftade på att tröjan hans borde hissas
Kommentera

Sv: Silly season
Joakim Lindström till nästa säsong kanske vore något för oss?
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon:
Ok. Tycker faktiskt att vi hissat lite för många nummer. Tveksamt om Sundström skulle hissas, men med standarden man satt nu så ok.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Håller med.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:
Hylla är en sak, de hade inte behövt pensionera numren..förutom 21:an förstås.
Men nu lär det väl dröja till nästa gång.
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon:
Vad har Jocke Lindström gjort för MoDo ?

Ja .. just ja 25 poäng på 5 säsonger!
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: vet inte vad jag tycker. Susse var underskattad. Aldrig särskilt flashig i sitt spel men han levererade varje säsong och spelade väl en 6-7 år i modo i slutet av sin karriär där han kunde bära upp en förstafemma i alla år. Tycker absolut han har gett oss extremt mycket och även om han inte var i klass med Foppa spelmässigt så vill jag påstå att han gav modo mer än vad någon annan återvändare gjort. Han hade lätt kunnat fortsätta i NHL något år till.
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: inte samma spelare och mycket som spelar in men jag tänker på johan eriksson som gjorde 22 mål i tingsryd, fick ett fint kontrakt med modo och visade sig vara den mest menlösa spelre som spelat i modo och sen inte gjort något vettigt efter det heller även om han börjat fint i år
Kommentera

« · 2256386 · »