1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481422 inlägg · 4078 ämnen

Silly season

« · 2459070 · » Till forumet


Sv: Silly season
Greg P: Exakt, så jäkla dyr kan inte MacMaster ha varit.
Kommentera

Sv: Silly season
Greg P: Det är alltid tveksamt om toppforwards i allsvenskan lyckas i SHL. Minns Perl Arlbrandt för en massa år sedan. Schilkey har helt klart en riktigt hög nivå och känns ganska lik som Woods och för den delen Halloran. Alla tre kan få det jobbigt att dominera på samma sätt och är lite svaga defensivt. Pooley är mer en målskytt och kan fungera som Fredrik Forsberg. (Jo, jag vet att Schilkey gjort flest mål av dem, men jag tycker att Pooley är mer av en avslutare och de andra speediga tekniker).
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Har nämnts förut men Sebbe Ohlsson tror jag skulle kunna funka bra i SHL.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Tror väldigt många toppspelare i allsvenskan skulle kunna hävda sig i SHL ändå. Handlar bara om att hamna i rätt omgivning med rätt roll, vilket inte alltid är helt enkelt.
Egentligen inte helt säkert att till exempel Karla - JJ - Tambellini skulle ha presterat lika bra tillsammans i ett MoDo som behövt kämpa för att undvika kval, även om de bevisligen lyckats extremt bra på varsitt håll. Speciellt med Björn Hellkvists övergripande försvarsspel.
Kommentera

Sv: Silly season
Någon som kan sammanfatta det som sägs?
Kommentera

Sv: Silly season
Greg P:
Jag gissar dom i så fall som en 2: a kedja med en etablerad center typ Richard Hugg.😁
Pooley har tyngd också!
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY: Skulle precis börja lyssna på det. Även fast det är premium så kan man starta podd versionen på aftonbladet i telefonen.
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY: vi har Rautio som eventuell målvakt in (förutsatt att Timrå plockar in annan målvakt) om Tex inte håller, enligt Gradin. Väntar på Lill-Werner, men tveksamt om Malmö släpper. Sam inte längre aktuell pga Nubbens nej. Betyg: målvakt 3, backar 5, fw 4, tränare 4.
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Hugg är inte center plus att han ska åka över nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly season
Foppatofflan: meeeeeeer!!
Kommentera

Sv: Silly season
erjo: Var har du läst att Hugg ska åka över nästa säsong? Förlängde ju typ nyss.
Kommentera

Sv: Silly season
KB65:
Problemet är kanske inte enskilda spelare tror ganska många i dagens MoDo skulle fixat SHL i begränsade roller, om man däremot går upp så sitter man där med 15 spelare som skall etablera sig samtidigt. Det finns ingen tid för inskolning exv JJ fick ett år på sig.
Kommentera

Sv: Silly season
Rödluvan: var sanny som skrev det när dom går igenom alla lag gör nästa säsong tror jag.
Kommentera

Sv: Silly season
Rödluvan:
Han skrev kontrakt till 27/28
Det finns ju alltid klasuler :-)
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: han har garanterat NHL-klausul. Dessutom inte draftad så alla lag kan gå efter honom.
Kommentera

Sv: Silly season
erjo: Behövs ingen NHL klausul på samma sätt som att det inte finns någon klausul för Shl att värva från As.
Hugg har varit riktigt bra och lär väl testa sina vingar i NHL, skulle han dock inte ta en plats och vilja återvända om något år så gäller det kontrakt han har med Skellefteå.

Kontrakt i dagens hockey är fulla med kryphål
Kommentera

Sv: Silly season
JoJo2613: vart hittar du den podden? Är det hockeystudion eller?
Kommentera

Sv: Silly season
När jag scrollar ABs flöde får jag upp en 60 min genomgång av MoDo. Är den ny eller gammal? Någon som har Plus och kan dela lite om det är en ny?
Kommentera

Sv: Silly season
Padrone78: Står längre ned i tråden, men den är ganska ny. Den spelades in 01-31
Kommentera

Sv: Silly season
Markus1212: Om man gick in på aftonbladet i telefonen, gick Sport -> Hockey Allsvenskan -> Så ska den kunna hittas där.
Kommentera

Sv: Silly season
Nygren lånas ut till Piteå.
Kommentera

Sv: Silly season
JoJo2613: Intressant och bra för Marcus att få spetid men vem ska vara backup då under tiden, Tex redan?
Kommentera

Sv: Silly season
Keriksson: Han ska ju vara backup på Fredag och sedan stå med J20 på lördag. Så det har ju gått riktigt fort. Man får ju bara hoppas att han hittar tillbaka till matchform snabbt :)
Kommentera

Sv: Silly season
JoJo2613: Kan bli så att Tex får matchen mot Västervik hemma nästa onsdag.
Kommentera

Sv: Silly season
Markus1212:

Är det i den det sägs att vi är ute efter 2 SHL spelare?
Lukas o Sam.
Kommentera

Sv: Silly season
Werner: Nygren lånas ut till Piteå från och med idag, det tolkar jag som att Tex ansluter till A-truppen direkt.
Kommentera

Sv: Silly season
jonsson: Dom syftar på Wernblom och Rautio men Rautio är bara ett potentiellt namn inget mer än så. Hinken lät inte optimistisk kring chanserna att få hem Wernblom tyvärr. Men dom har meddelat spelar gruppen att om dom ska ta in någon så är det Wernblom så att grabbarna inte tror att det jagas nyförvärv.
Kommentera

Sv: Silly season
modomille: Ok, nu poppar det upp en liknande om Björklöven med teasers som:

"bollen är hos HV71"
"Passningen till MoDo"

Har du nått att dela med dig av här? :D
Kommentera

Sv: Silly season
modomille: Matcherna Rautio stått hos oss, har han gjort bra. Faktiskt en bra keeper.
Kommentera

Sv: Silly season
Padrone78: Det är väl denna spelare som avses Andy Miele
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Läste precis på jnytt att Frölunda vill ha Miele.
Kommentera

Sv: Silly season
Padrone78: Dom har hört sig för med HV angående Vesel men ser inte ut att bli något där enligt Kenttä. Man har också fått nej från finska klubbar då flera lag fortfarande har chans på slutspel och Kenttä tror att det kommer bli tufft att få lös något etablerat namn därifrån. Han får också frågan om hur jobbigt det har varit att vi har lastat på med namn men Kenttä säger att det har inte varit det minsta jobbigt och säger att vi kanske känner att vi behöver det och att han är nöjd med sitt lagbygge. Han säger sen att han vet att dom kan hota om en SHL plats och att han skiter i vilket lag dom möter utan dom ska vara så bra att det inte spelar någon roll vilka dom möter.

Tyckte att han lät aningen bitter :)
Kommentera

Sv: Silly season
modomille:
Kenttä.. jag kan inte med karln.
Kommentera

Sv: Silly season
modomille: Kommer knappast någon från SM-Liga till Löven då lagen med Svenskar fortfarande har chans på slutspelet.

Det lär väl bli 1-2 spelare från AHL/ECHL som ifjol CD-Beaudoin var.
Kommentera

Sv: Silly season
modomille: Haha det var en intressant tolkning av vad Kenttä sa.
Kommentera

Sv: Silly season
Greg P: Sen när det väl gäller finska ligan, så brukar lagen i den ligan samarbeta , dom lagen som inte når slutspelet brukar alltid låna ut sina spelare till lagen som går vidare till slutspel, vilket också kan vara en del till varför det inte kanske släpps allt för många spelare just nu därifrån, om nu inte SHL lagen börjar jaga en del spelare där.
Kommentera

Sv: Silly season
mightyquinn: Tolkning? Berätta gärna vad jag skrev som inte stämmer.
Kommentera

Sv: Silly season
modomille:
Fö 0 min på Wernblom verkar köra på Anton W istället
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:

Powell får speltid i IKO och gör mål. Gissar att han blir kvar i SHL, om IKO skeppar kanske Malmö hugger. Kenttä var väl och försökte tidigare på honom, men tror inte han lämnar SHL.
Kommentera

Sv: Silly season
Nu börjar Jyp Jyväskylä utförsäljningen lär bli en huggsexa om Reid Gardner.
Kommentera

Sv: Silly season
jonsson: Han kommer inte gå till oss direkt, det vill man inte ens nu. Bara att be till högre makter att han drar till SHL, känns som att det finns en stor risk för det också.
Kommentera

Sv: Silly season
Rödluvan: Ja, eller kanske ett annat finskt lag som Nooky skriver är det vanligaste.

Om det nu stämmer.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Frölunda rycker i allt som är levande just nu i stort sett så de kommer nog ta fram ett rejält belopp, det är mitt tips.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: har väldigt svårt för det där konceptet som nooky beskriver.. att dom bästa spelarna lånas ut för att stärka upp andra lag i ett slutspel. Vad säger fansen att plocka in rivalens spelare?? Är jag för gammal?
Kommentera

Sv: Silly season
Werner: Väl, bättre att låna in en spelare ifrån annat lag i ligan, som kan ligan m.m än att plocka in en legoknekt utanför Finland och en annan liga?:p

har funkat länge för finska ligan, och det kommer nog göra det en bra tid framöver med :)
Kommentera

Sv: Silly season
Nooky: okey, i vems händer ligger beslutet isf om utlåning om du vet? Klubbens eller spelarens?
Kommentera

Sv: Silly season
Werner: Klubbarna brukar komma överens, sen höra sig för med spelaren innan beslut tas om utlåning , om inte så försöker finska ligan sälja spelare först och främst till SHL först
Kommentera

Sv: Silly season
Nooky: Att kriga för en konkurrent helt plötsligt, är bra alltså. Har man ingen sisu mellan konkurrerande lag? Prata om legoknektar
Kommentera

Sv: Silly season
Nooky: Tycker hela konceptet med en helt stängd liga är så märkligt. Är folk fortfarande nöjd med den ändringen i Finland?
Kommentera

Sv: Silly season
Nooky: förstår.. tänker bara på hur man själv skulle ställa sig till en sån utlåning om ens rival, som man spelat emot missar slutspel och man tar in stjärnan som avgjort matcher till emot ens eget lag någon vecka innan??? Nej tack... finns det någon rivalitet kvar i svensk hockey kör inte på finska viset.. jösses
Kommentera

« · 2459070 · »