1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 546006 inlägg · 4162 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Silly:

Ett troligt scenario rykte eller information som helt enkelt läkt ut vid sidan om?’

Tarasov: Exakt! Kan ju inte höra till vanligheten att en transatlant med 82 matcher och den produktionen i bagaget väljer SHL. I call trollning/önsketänkande you name it.

Sitter förmodligen i förhandlingar med någon klubb där de inte är överens om längden på kontraktet.

Men blir gärna motbevisad, konstigare saker har ju hänt.

Hörrni gänget, jag vet inte hur det är med er. MEN jag är rätt så nöjd med Silly så här långt.

*Vi har fyllt på från toppen med Ruohomaa, Sampo och väntar på en tredje poänglirare.
*Lehtinen som i mina ögon har tre starka säsonger bakom sig och utvecklingsbar, kan bli spännande som duo tillsammans med OEE.
*Backsidan är spetsad med Rundbland och Rubins.
*Kontinuitet: Vi har stommen kvar och rubbar inte gruppdynamiken totalt. Visst många nya men ledarstaben intakt och stora delar av fjolårstruppen är kvar.
*Centersidan: Vi har bra bredd och konkurrens. Tåliga mot avstängningar, skador och sjukdomar.
*Vi har pengar kvar att spendera!

Blir kul det här!

Padrone78: gillar din positivitet. Dock är jag orolig att Sampo Ranta inte är den poängspelare vi behöver.

Padrone78: Gillar också ditt positiva tänk !

Har nu haft ett par dagar med lite säng liggandes så har haft en hel tid att kolla lite hockey och framförallt gå igenom SHL motståndarna, nu skall man ju verkligen INTE jinxa men inte är då jag så imponerade av de trupper som är tänkt som botten kollegor till oss !!

Nu kanske man får äta upp detta i slutet av nästa säsong.

SKiLMY:

Vad bygger du den känslan på..
Har du sådan sten koll på honom?
Själv hade jag aldrig hört talas om honom tidigare?
Men jag litar på Hinken som har följt honom och tror att han kan bli en bra pruducerande SHL spelare ..
Och varför var det så viktigt att Colorade absolut ville fortsätta att ha rättighetern över honom.
Kan det vara så att det finns mycket potential i honom? 🤔

Silly: självklart finns det ju potential i honom förmodligen och jag hoppas ju inte annat än att jag har fel. Men det är kanske inte ’potential’ vi behöver i förstakedjan, första året i SHL. Men jag är första man att hylla värvningen om det slår väl ut, skulle kännas tryggare med en mer etablerad spelare på den platsen.

SKiLMY:
Etablerad i SHL eller etablerad på hög nivå?

Kommer han upp i 35 poäng är jag nöjd!

SKiLMY: Sampo har i princip samma ahl-stats denna säsong som hvs "nhl-stjärnförvärv" Henrik Borgström. Tror Sampo blir riktigt bra kommande vinter.

{9233}:

Och då skall man
Tänka på att han har haft en defensiv roll i ett par år för att lära sig den delen av spelet för att bli en etablerad NHL soelae.
Eftersom han redan har de offensiva verktygen som Hinken berättade vid värvningen.

Lucas Pettersson och Melker Sigurd är båda kallade till ett läger i Katrineholm inför Hlinka Gretzky Cup, där 48 spelare är uttagna som sedan ska bantas ner till 23. Positiv till att båda fixar det!

Och Norén även uttagen till Juniorkronorna om någon missat det!

Silly: Känns som en spännande, men tvärtemot en man-vet-vad-man-får värvning. Väljer att tro att det blir en flipp!

{9233}:

Då får vi se vem som lyckas bäst av dem 2?
Vem vinner Nubben eller Hinken?
Jag har tippat 30 - 35 poäng på våran Sampo!
Gör han 35 poäng så är jag nöjd!

Tarasov: Varför köper vi inte längre? Konkurs?

Costanza: Vi kanske har räknat som " Löven" tidigare 🤪

{9233}: Vi pratar även om Norlinder med 6 NHL-matcher som en drömvärvning men är tveksamma till Sampo som är i samma ålder och har spelat 18 NHL-matcher.

Smurfen: Eller Timrå som räknade på sina 10 fingrar att 1 miljon plus egentligen var 81 miljoner minus. 12 fingrar ska man ha!

Costanza:
Nej då,,
Widebro håller på och säljer av bitar av sjön utanför Hägglunds Arena.
1 000 000:- per nautisk mil.
Det är Öviks kommun som är kund :-)

Silly: 15 juli och lite senare brukar bra spelare se sig om efter Europa när NHL & AHL-telefonen blivit tyst. Då står MoDo redo med några 100 lök. Tar gärna en ny Tambellini. Poäng i all ära, men han hade många andra kvaliteter, korplirarn!

Costanza: Vi har köpt in för dyra matchtröjor till nästa säsong, av bomull!

Costanza:
Tyvärr är det roliga nog slut 1 KÖP kvar 🥲🥲

Tarasov: Jag är nöjd med bygget och vet att våra sponsorer även ställer upp senare också när det behövs. Spelare som Woods få ju en rejäl chans ju att visa upp sig när de kanske får Ruohooma som matar puckar till dem i början på säsong. Viker han ner sig är det ju ny import i november. Kan nog bli en export också av nån annan än Woody så klart. Killen är smart med bra skott.

Bad_Brett: Klart att Norlinder är en drömvärvning trots 6 NHL-matcher. Han är ju från trakten så dels kan han stanna länge om han kommer hem och dels kommer han att ge det lilla extra till klubben i sitt hemmalandskap, det är sen gammalt!

Jan-Erik : Norlinder hade mest en defensiv roll nu i AHL och det är ju inte fel med den rutinen heller om nu MoDo ska spendera mer tid i egen zon. Får se om Montreal släpper honom. Rankad 13-14:e back nu enligt bloggare där, så han står inte lika högt i kurs därborta då han draftades som superoffensiv. Dock är det kanske den hårda NHL-skolan han går igenom. Den som många inte pallar.

{10015}: uffe bodin gör mig lila glad o höra på som det ullmark säger här. 🩷

Tarasov: Tycker jämfört med andra lag att vi skulle och borde ha råd med 2 spetsförvärv av yttersta klass. Typ Karlqvist x 2. Men tror hinken börjar med 1 spetslirare till 1-line för att sen se om det behöver kompletteras på vägen.

För med Hägglunds som huvudsponsor och drygt 80 miljarder kommande 5 åren i orderingång så bör ju pengar finnas..

Costanza: Fan vad Norlinder kommer att glänsa! 💪

hompa90: Hägglunds Vehicle ägs av brittiska BAE. Jag tror de har rätt lite att säga till om gällande sponsring. Aditya Birla öser inte direkt pengar över MoDo sedan de såldes, utan vi får nog glädjas i första hand över namnet på arenan.
Hoppas jag har fel.

Smurfen:

Vilket otroligt kontaktnät han har Hinken!
Skönt att höra att dom är väldigt nogranna innan sista beslutet tas.
Många ögon och röster med i processen!

Silly: Man blir GLAD !!!

Silly: vill du sammanfatta?

SKiLMY:
"-Det dyker upp och försvinner spelare hela tiden, men vi har några namn vi tittar på, ja. Men det är en pengafråga också. Ingen brådska. Timashov är inte avskriven, men inte heller högst upp på listan". Sen kanske du undrade över Lehtinen. Karlin, Zacke och Ante har studerat honom under lupp, samt att finska agenter har kontaktats av Hinken.

Karlin snackar....Vill ha ett 16-årskontrakt som Tichonov.

Sheary signade 3 år med Tampa, så det närmaste MoDo han kommer är väl grillfest hos Hedman

HejaKuusela :
Heponiemi, Hudon, Strömwall, Fagemo, Grimaldi återstår då..

HejaKuusela : Hinken tackade alltså nej till Sheary.

Matthew Phillips klar för Washington, ni som hoppades på honom

Costanza: Timashov då?

hompa90:
Hoppas denna då

Tarasov:
Eller den kanske

Tarasov: Jesse opererade väl höften igen i denna sommar, känns som han tar ett minimum kontakt i NHL och ev lägger skridskorna på hyllan efter det.

{7639}:
Ingen koll på det

Tarasov:
Nja... Vi behöver väl en som skall producera poäng både i mål och assist? 🤔

Men gärna Kole lLnd 😆

Andreas Johnsson (Jonathans bror) har utgående kontrakt i NHL/AHL efter att ha trejdats till Sharks i slutet på förra säsongen.
Enligt vad man kan läsa sig till verkar inte Sharks ha honom i några planer för framtiden men 7 säsonger i NHL med ett helt OK facit bör ge honom nån chans till innan han vänder hem....eller?

Frölunda ligger säkert bäst till men hur många platser har de kvar? SkeAIK?

www.eliteprospects.com/player/43991/andreas-johnsson

Robert Hägg har skrivit 1-års kontrakt med Anaheim Ducks!

Mr Goofy:
Då kommer han hem till nästa säsong!
Kan vi slå fast det MadHawk? 😉

Och då är han 29 år 👍
Då blir Constanza glad!

Silly: George är glad när han ser alla lag MoDo kan spöa redan denna säsong..

Costanza: Kaut har fortfarande ingen nytt kontrakt, känns lovade då han varit i klubben, riktigt bra kompis med Woods och spelat mycket med Sampo. Känner mig kanske lite väl överoptimistisk men fan det känns verkligen rätt där

« · 2549935 · »