1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545931 inlägg · 4162 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
SPOODI: Har det hintats om det någonstans?

hompa90: Tror inte det. Det har varit extremt tyst runt MoDo senaste tiden.

hompa90: nej bara en känsla jag har 😂 börjar bli dags för sista spelaren

SPOODI: skambud på jon dalström, oskarshamn🙂

Marrdin: Vi måste ha in en toppspelare till snart....
Allt för att undvika negativt kval.
Hoppas och tror väl inte på det, men kanske laget ser lite tunt ut.
In med Grimaldi nu, måste vara någon i hans kaliber.
Pengarna kan det väl ändå inte hänga på?
Sponsorerna för ett lag som har tagit sig tillbaks till shl. Hägglunds med flera.

Smeden: Ta det lugnt, vi vinner som vanligt.

MoDoNörden: Ja den där är grym! Äntligen en helröd mask, som jag har längtat! ;)

Bad_Brett: Gudens, Eriksson Ek´s, och Nygrens är verkligen skittråkiga! Alla 3 har en vit grund, med röda och gröna detaljer!

I min estetiska värld ska en MoDo-mask ha en röd grund, så Lehtinens ser grym ut!

Trilske: Om ledning och materialare ska påverka vilken färg målvakterna har på skydden pga reklam, så visar det på hur jävla skevt ute vi är i svensk hockey! Skulle vara grymt snyggt om våra målvakter hade röda benskydd och handskar.

Numera är matchställ designade efter att reklamen ska synas så mycket som möjligt, inte efter att få till ett så estetiskt snyggt matchställ som möjligt!

Numera är klubbmärket nästan i navelhöjd, siffrorna på ryggen i svankhöjd. Och trots att det är regel på att namnet ska vara ovanför siffrorna på ryggen, så skiter dom flesta i det för att sätta en reklamblaffa där istället!

Det är fan dags att börja minska antalet reklamblaffor på dräkterna, och vart dom sitter! GOD DAMNIT!!!

Confusius: Hellre reklam på tröjorna än två powerbreaks per period, reklam under spelavbrott, kommentatorer och experter som konstant kör ner betting procent i halsen på en, rörliga reklam filmer upptryckta på sargerna.

Fy fan för NHL, vilken plastliga.

Confusius: håller med dig!! tråkiga och neutrala i linje med hiss/lounge musik.
hoppas på Ullmark i bowser hjälmen om några år<3

Marrdin: nej inte vad vi behöver. ”Skambud” på Dima (läs typ 150k) och sen ett monsterbud på grimaldi

Confusius: ingen missade vem som va på isen med den tröjan.
Uppladdat:

500x0-imagesjpeg_5.jpg

Marrdin: inga tvivel där inte 😂

{7639}: Ja jag håller helt med, och jag sa inte att vi INTE ska ha reklam på dräkterna, bara minska antalet!

Ta bara dom små loggorna ovanför klubbmärkena på bröstet. Där kan det sitta 6-8 loggor varav 3-4 väldigt ofta är dubbletter!
Är det nödvändigt att Intersport har 2 loggor precis bredvid varandra?

Många klubbar har ju skitsnygga tröjor på försäsongen, för att till seriestart ha en helt annan design helt för att framhäva reklamen.

{7639}: Fast nu finns väl allt det där redan minus 1 Powerbreak!

Påminner om att det går att se Lucas Pettersson mot Tyskland i Hlinka Gretzky Cup live på Youtube kl. 15:30. Kanalen heter ”Cesky Hokej”.

{10015}: Med nummer 11.

{10015}:
Lägger länken gissar att det är denna kanal

Monno: Lucas med en assist på Nordlunds 2-0 mål. Verkar förövrigt vara otroligt bra på att teka. Tyskland har en sjuhelvetets bra målvakt trots underläge.

Confusius: Vi behöver pengarna, speciellt när vi släpper poffas bomb i februari!

Monno:
Tack. Letade men lyckades inte hitta den.

Enligt Micke Rosell på Twitter så har en spelare sajnat för SHL. Troligtvis inte MoDo, men man kan alltid hoppas!

Mackan: han har ju inte kommenterat något annat än SHÖ så hoppet lever ff! 🤟🏼

Det kanske är Marcus Westfält som är vår nästa värvning 😆
Comeback?

Brander: Bra breddforward

Brander: förmodligen detta det gäller då!

Mackan:
Barber till KHL. Då är det Grimaldi kvar som känner som en given kvalitetshöjare. I övrigt så tunnas det ut betänkligt.

Tarasov:
Det kommer bli fler lediga!

Silly: ja men nä men….ett nyförvärv innan helgen kanske? 🤟🏼

Padrone78:

Men va ha Gradin sagt, ska sista pusselbiten in innan försäsongen drar igång eller?

jonsson: Att han gärna vill ha en så snart som möjligt, men hellre att det är rätt sspelare. Dvs, visst tålamod får vi nog ha.

jonsson: Som J F K sa! Hinken sagt varje gång han får frågan att det kan ta allt från imorgon till månad bort.

Mackan:

Fiska in den här killen nu Gradin!

Silly: bra spanat silly! Honom ska vi fan ha!!👍

Silly: har han nämnts av hinken tidigare ?

Bössa 68: stor och jobbig att möta, men skulle vi inte ha in en målskytt?

Marrdin: Han gör ju bra med mål i ahl.

Marrdin: tror inte han skämmer ut sig i shl!

Silly: Verkar intressant.....
Dyr tror ni?
Grimaldi? Han själv nämnde för några månader sedan, absolut inte Europa.....
Tiga är guld så är det.
Nu kanske det inte blir Europa heller ju, men platsar han verkligen i nhl?
Ja jag vet inte.
Det lilla jag såg av honom i VM så är det ju en högintressant sniper.
Upp med stålar nu i Modo 🙏😁

Lite synd att vi inte gick efter Camper. Han var riktigt bra i Leksand. Vi kan ju inte bara ha en massa 24-åringar i truppen.

Ranta - Ruohomaa - Camper

Blir besviken om vi landar en sämre fw än Camper.

{9233}: Någon som vet var försäsongsmatcherna sänds?

{9233}:

Jag blev väldigt förvånad att han skrev på för Tappara, den såg jag inte komma alls, trodde på Schweiz eller SHL.

Keriksson: ÖA sänder de flesta.

{9233}:
Ja mg tror att de föll när Ruohomaa blev klar. Lite riskabelt med två kring 35 strecket i förstakedja, ålder är egentligen oviktigt men väger man in risker med ålder såsom avtagande produktion/skaderisk så är det bättre att försöka hitta något yngre.

Tänk om Niederbach verkligen ta chansen nu i första, då kanske vi inte köper. Vilket jag iofs inte gillar men eftersom jag är förtjust i Niederbach så är det ok. Tror iofs vi tar in en till ändå

Tarasov:

Tror du att Niederbach kommer att kunna klara av att leverera kring 40-45 poäng i SHL i vår 1:a lina?

Silly:

Jag tror att att han kommer landa kring 20-25 poäng?

Tarasov: Att gå på Niederbach som en producerande spelare i vår förstalina skulle vara en större chansning än att ta in gamle Camper. Nu börjar det verkligen bränna i knutarna för vår käre Hink. Dags att öppna pengapåsen och landa en bömb!

« · 2553117 · »