1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545942 inlägg · 4162 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
{9315}: EN TEASEER OCH EN SKÅÅÅL

{9315}: Herregud vad oroväckande Strömwalls matchstraff är. Vad är det frågan om.

{9315}:
Ja 4p då

Och 4 p ihopsamlade på sista 5 an med 3 matcher kvar

{10015}:

Man får ju inte tacklas i svensk hockey, vilket vi även såg i våran match.

Spelförstörande moment däremot.

Men domarbasen var ju stolt över att det var 700 färre utvisningsminuter iaf.

{10015}: jag fattar fortfarande inte ens vad det är utdelat för ? Huvudtackling?

grimiss: illigal check to the head är rubriceringen iallafall

{10015}: så lät det inte på Grewes senaste avstängning. Spännande dethär

grimiss: Det är väl extremt lätt att se? Han höjer dig uppåt och den tar bara i huvudet. Exakt samma regel som Niederbach åkte på. Den tar i huvudet.

Svensk hockey måste ändra tolkningarna, men man måste också komma åt dessa förbannade interference

{10015}:

Vi får samla in till Strömwalls böter.

NuMo: Första bonusen, ska se Hockeykväll, nästa bonus blir att läsa kvällsblaskorna, blev en bra kväll då

Utöver kvällens seger mot HV71 har vi fler glada nyheter: Modo-legendaren Logan Hutsko noterades igår för sin sin första poäng sedan 2:a november med ett assist i Kalpas 9-1 seger mot TPS. Är det nu det släpper???

Ongo Gablogian: Mäktigt, får se till att hissa hans tröja snart

Silly season i sommar kommer vara sjukt spännande att följa.

Kanske blir en centerlinje med X - Dickinson - Fröberg - Vigneault, det är inte fyskam.

SKiLMY: vart ska Jacobsson spela då? LP bör också få chansen att slå sig in

SPOODI: Ska vi gissa att Lassie vilar på lördag och Ek får chansen igen?

Gusse: Hoppas jag verkligen inte. 5 matcher kvar, sedan är säsongen förmodligen slut om vi inte presterar på topp i varje match. Den här serien är så pass jämn att vi har alla möjligheter att skrälla ifall vi skulle lyckas knipa 10:e-platsen.

SPOODI: jag tänker att det inte är fel att peta in Theo i tredje med fröberg.

X - x - x
Woods - Dickinson - Aagard
Theo - Fröberg - Södergran/ny gris.
Ohlsson - Vigneault - O. Pettersson

Gör då av med A. Pettersson, Walli, Topping, O’Reagan, Jinesjö-Karlsson (alternativt 13:e)

X - x
Bernhardt - Näsén
Berg - Rundblad
Norén

(Exakt hur man skulle ställa upp på backen passar jag på)

Men ut med Brickley, Folin, Rubins, Wahlberg

Som nykomling, historiskt sett är er säsong ovanligt starkt måste jag medge 💪

SKiLMY: Du glömde superfinnen här, Ranta!

SKiLMY:

RANTA?
Niederbach?

hompa90: ooops, my bad. Får väl gå in i första då 😂 Niederbach vet jag inte om man ska behålla. Känns överflödig och lite… mje..

SKiLMY: Ranta-Ny-Ny
Woods-Dickinson-Aagaard
Södergran-Vigneault-Ny
Ohlsson-Jacobsson-Niederbach
Extra: OP/LP

Ny-Ny
Bernhardt-näsen
Norén-Rundblad
Berg

SPOODI: va i sån extas på bussen nu på morgonen när jag skrev kedjor att jag glömde gå av på min hållplats

SKiLMY: Varför ut med Rubins? Jag vill behålla honom

henkeiskogen: oavsett känner jag att 2 nya toppbackar ska in, hur man då väljer att ställa upp är en annan fråga. Det är om Norén lämnas utanför och Berg blir 7:e. Då behåller jag gärna Rubins också.

Vafan läste precis Allehanda... Dickinson till Rögle nästa säsong..

JoJo2613: Men vafan…..

JoJo2613: Surt.

JoJo2613: Hahah till pittiga Rögle av alla jävla klubbar ne fyfan nu steg dom på hat listan, och vadå ett monsterbud? Måste ligga på 250+ om Hinken inte kan matcha det?

JoJo2613: Fyfan vad ont det gör alltså.

{10015}: riktigt ont ändå, hade lätt kunnat se honom bära C:et nästa säsong.

modomille: De har ju snott våra spelare förr…

JoJo2613: Jag fick starka indikationer på att Josh var redo att signera med Modo senast igår.
Men allt kan hända innan signaturen är på papperet som vi alla vet och Josh har enligt uppgift avvaktat för att få ett lukrativt kontrakt.
Extremt förvånad om Rögle budar ut Modo om detta stämmer.

{10015}:
Sitt lugnt i båten nu..
Jag tror det inte är någon fara, Vi skall inte värva till vilket pris som helst!
Bra Hinken!

Rögle kan tappa honom också innan start om han får ett bättre bud från andra sidan.

Big Sam går in som en narlig ersättare i vår 2:a lina.
En helt ny 1:a lina.
En ny center in i 3:e ( Det ryktas om att den redan är klar)
Hinken har sagt att någon eller några är klar andra har vi inte pratat klart med.

Silly: Jag hade också sagt ”inte värva till vilket pris som helst” om det vore vem som helst. Men Josh är inte vem som helst och jag kan fan inte minnas om vi haft en mer komplett spelare så länge jag följt MoDo. Det tror jag inte och det bevisar vikten av behålla honom.

Hoppas vi kan få in några riktiga publikfavoriter till nästa säsong. Jesper O och Norlinder är mina förhoppningar.

Gavelo: Tror inte vi hört det sista i Josh-ärendet.

Riktigt tråkigt om det stämmer... tufft läge att landa två starka centrar inför nästa år...

HalvHund: Var ju nån som skrev igår att Dickinsson var klar på ett 2+1 för oss skulle släppas I dagarna?. Så detta känns ju väldigt illa om det stämmer.

{10015}: tycker tappet av Karlkvist, Johnsson och Tambellini var större. Josh är riktigt bra, men inte till vilket pris som helst.

Olofsson tror och hoppas jag på.

{7426}: Tror jag tyvärr att vi gjort. ÖA brukar ej ha fel.

{10015}: "Dick, we gave you our heart. But the very next day - You sign it away. To Rögle with mush in their troat. I hope this is a joke"

Silly: Problemet med Sam är att han inte gör mål. Inte ens nära att kunna ersätta Dickinson

HalvHund:
Jag är inte särskilt orolig, nu har Gradin tid på sig och han har säkert bra idéer om att lösa det. Det handlar också om en helhet, kanske skulle vi kunna kasta 250-300 på honom men på bekostnad av något annat.

Gusse: Nej. Kanske att han möjligtvis kompletterar Woods bättre, men Dickinson som spelare är två-tre klasser bättre.
Det värsta är att för att kunna få en spelare i samma kaliber igen måste vi antagligen betala samma summa som Rögle gjorde för att få Dicken. Fruktansvärt onödigt att släppa honom.

Gavelo: Jag undrar om det kan handla om att han vill vara 1a center? Helt uppenbart är att det är den lönen han har krävt. Och jag tror Hinken vill ha honom som 2e center.
Klart, sitter vi med ny-Sam-Fröberg-Theo J så är det ju inte allra sämst, men nog hade jag helst haft kvar Big D. Han är spetsigare framåt än Sam framförallt.

Sen hur man kan gå till just Rögle av alla jävla lag. Rätt lite tyder på att dom kommer upp i samma som nivå som under Abbots tidigare år.

Dundee: Det var jag och det är vad jag fick starka indikationer på igår att så var fallet.
Men money talks, allt kan hända och inget är klart förens signaturen är skriven.
Men jag tycker det verkar konstigt av Allehanda att gå ut med dessa uppgifter dagen efter Modo precis i praktiken säkrat Shl kontraktet, senast i Januari ville Josh stanna i Modo och hoppades att man skulle hitta en lösning.

Om detta stämmer så måste Rögle lagt ett jättebud och ställt krav om signering innan modos öde i Shl nästa säsong varit avgjort.

Gavelo: Jag hörde samma saker, från säkra källor "Allt kommer lösa sig med Josh" otroligt konstigt att MoDo's inre krets inte visste om detta och gick med insikten att det skulle vara klart med honom. Dubbelspel eller locket på - Jag vet inte. Jag är chockad i ärendet iaf.

Gavelo:

Så är det ju naturligtvis, Typ 300 000, Samt att dom säger till honom,
Vi tänkar att ska leda vår 1:a kedja.
Och Josh vet ju vad han har sin plats här!

{10522}: Nej. Josh är mer komplett än alla tre spelare du radade upp där. Framförallt en bättre karaktär som ger allt varje byte. Det är inte samma lika.

Om Josh har gått till Rögle av alla klubbar för att han har fått lite mer betalt där ja då kan han dra åt helvete. Om han har fått mycket bättre betalt ja då kan jag förstå det.

« · 2662351 · »