1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533972 inlägg · 4126 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
{10585}:
Niederbacher är väl bara 22 år och fortfarande under utveckling, får vi hoppas. Han är lite udda, han kan ta monstruösa felbeslut ibland, han tar snabba beslut och känslan av akut magkatarr kan infinna sig… Men med något ytterligare års utveckling och under Karlins ledning kan det istället bli riktigt bra!?
En bygdens son som är på väg till NHL eller Europa så så småningom?!

KRB: Ja, tycker Nieder påminner om Zäta, smart lirare med rätt skalle.

Vad tror ni, en ny vecka utan någon värvning eller smäller det till med 1 kanske 2 värvningar?

KRB: Niederbacher har väl spelat flera säsonger i SHL och som det ser ut så går hans utveckling bakåt i stället för framåt. Han var bättre i Frölunda ett antal år sedan. Han kan få utvecklas men inte hur länge som helst. Draftad i andra ronden måste växla upp snart.

{10585}:
Jag skrev som du såg ”får vi hoppas”, om Niederbach fortsatta utveckling,
-innebär det vill säga att det inte kanske sker….

{10585}:
Det är väl någon ni kan snacka om över en kopp kaffe när du träffar honom?

Jag tror han skulle skitit i att börja sin seniorkarriär i FHC och definitivt inte gått till Rögle.

Tycker han efter omständigheterna klarade sig väl, hade en roll han inte var mogen för, men en 3 kedja skall han klara. Tror också att vi kan få ut lite mer poäng av honom.

Tarasov: Kommer han upp i 20 poäng denna säsong och spelar lite bättre all-around så är jag nöjd med honom.

{10585}:
Bör inte vara omöjligt. Gradin verkar ha stor tilltro till honom.

Tarasov: han gör 9+14 om han får spela med jeppe hela säsongen. genombrott baby

borde innebära att hinken ser det som troligt at han får till tre nya forwards (2c+1f) som var planen från början, kan inte tänka mig att modo går in i säsongen med bara 13 forwards varav den 13e är lucas p

{9315}:
Trodde inte heller man skulle dumpa båda.

Tarasov: Jag är ändå förvirrad. Galne Höken säger att han har "luskat lite" och kommit fram till att EJK och AP inte var med på återsamlingen. Men flera har ju uppgett att AP var på plats?

Något stämmer inte.

Bad_Brett: låt de köra fys med MoDo tills man hittar lösning. Skadar ju inte egentligen de har ju kontrakt med så

Bad_Brett:
Kanske var att AP var där trots att han inte behövde

Tarasov: Jo, fast jag tolkade det som att Höken baserade det hela på att AP inte var där. Han säger något i stil med:

"Det var två spelare som inte var med på träningen och det var EJK och AP, så de kommer inte bli kvar".

Nu låter det väl ytterst rimligt att AP får lämna om vi ska ha plats för Niederbacher, Theo och LP, men något är ändå lite märkligt.

Tarasov: Precis. AP är ett proffs och inget litet bortskämt glin. Tuggar på bara. Gillar sånt där. Han får utnyttja MoDos lokaler ett tag till och gå vidare sen.

Costanza: Kan Iskhakov tänka sig lite svensk ishockey månne? Han vet ju onekligen hur man hanterar pucken och skulle nog kunna lägga en del fina mackor till Jeppe.

Bad_Brett: Säkert. Det är väl mer om svensk ishockey vågar ta in en ryss idag. Kom ihåg nu att jag söker jobb på BAE så det är känsligt läge ;-)

Bad_Brett: lär ju inte ge upp NHL drömmen än han har ju bra siffror i AHL, lär testa vara RFA eller hoppas på en trade

Karlkvist är klar för Örebro nu. Han säger att han kommer till en "häftig" klubb med "häftiga" fans.

Finns väl ingen utanför Örebro som tycker att Örebro är en "häftig" klubb..

Till och med Oink väcker mer känslor än KTM-Hockey

{10522}: Ja, vill nästan ha tillbaka femhundringen Karla fick. Nu går han bara för stålarna, men jag kan inte klandra honom heller. Han har gjort en speciell resa och kan lira hockey.

Bad_Brett:
Jag skulle gilla det, storleken är perfekt men gissar att Coztanza lägger veto

Costanza: Fast han har ju spelat en seniorsäsong i Ryssland och då var han 17 år. Blir ju lite märkligt att porta någon som tillbringat hela sitt vuxna liv i USA, Finland och Ryssland.

Tarasov: Älskade Zuccarello här. Se då till att vara lika bra och inte krypa ihop och vara menlös för att låna ett ord från Modano ;-)

{10522}: Niklas Eriksson kommer få gråa hår när han ser Karlas defensiva oförmåga. Tippar att han hamnar på läktaren när det drar ihop sig. NE är allergisk mot spelare som kan bryta mönster

Sigge: Tror på dundersuccé. Karlkvist är inte den snabbaste och det var egentligen en gåta att det fungerade så bra i Oskarshamn med tanke på deras Hawaii-hockey. I ärlighetens namn är han nog för långsam för sättet Karlin vill spela på också, även om det skär i hjärtat att det inte blev en återkomst.

Tror han passar perfekt in i Örebro, så kommer vilja ett mer kontrollerat spel. Ställ honom på Lekkerimäkis plats så blir det kanon. Gissar på minst 25 baljor.

Bad_Brett: Jag tror det kan gå rätt mycket fel. Jag tycker Örebro bygger mycket på defensiven och att alla chippar in. Antingen släpper man loss Karla att köra lite som han vill eller så blir det kanske som Ruohomaa hos oss. Eller Skröder när någon av alla coacher som passerat förbi tycker Susse och han skulle åka massor av skridskor.

IKO hade en märklig stil med långa pass upp, skarva ned i ett hörn och jobba därifrån. Passade Karla och Lodin som kunde fiska där uppe.

{5647}: Filip Svenningsson på G till Oskarshamn

Smurfen: Haha deras supportrar verkar ha höga förhoppningar utifrån hur han såg ut senast han var i HA med dem.

Bad_Brett:
Ja dessutom kan det väl vara bra om han får vistas i en miljö med andra informationskällor. Vilket han iofs redan gjort

Bad_Brett: Skiter i Örebro. Huvudsaken är att vi värvar hårt och blir etta!

Tarasov: Skulle såklart vara "hela sitt vuxna liv i USA, FInland och Tyskland" - inte Ryssland. My bad.

Smurfen: Galet att han ändå gjorde 69 poäng på sina 141 matcher för MoDo i HA. Vet inte varför jag tänkte att han var mer marginaliserad än så, men kanske har att göra med att han inte levde upp till sina höga tankar om sig själv osv.

{5647}: Sitter och tittar igenom HV 71:s lagbygge och det ser verkligen inte skrämmande ut. Engsund känns som en trött värvning och förlängningen av Lenc begriper jag inte riktigt heller.

Fattas bara att de förlänger med Strålman och Önerud, samt att David Ullström gör comeback. Kan bli a perfect storm med Anton i båset.

Bad_Brett:
Dom kommer nog värva Kalle sahlstedt snart oxå. Hv kommer bli nya jurassic park

Bad_Brett: Nubben behöver en tidsmaskin!

Costanza: Nubben är grym på att spendera pengar.

{7426}:
När han öppnar HVs plånbok ser han
ut så här —> 🤑
Plötsligt ser han bara spelarens poängstatistik och glömmer bort helt om han passar i spelsystemet eller laget i sig.

Koff: Vad har de tänkt spela för hockey egenligen? Jag blir inte riktigt klok på vad tanken är med deras värvningar, utan det känns som att om spelaren är över 30, har puls och har någon gång gjort en bra säsong så är de välkomna.

Koff: Kanske vi kan nominera han till 2024's omröstning på Slöseriombudsmannen?

{JFK}: Förra året gick han på prislappen, i år går han på rutin och ålder? :D

Koff: Ja, suck. Men kan vi få Rödin och Önerud som brottas i botten så är ju mycket vunnet nästa säsong.

{5647}:
Fundera på det oxå.
Kanske kommer dom ha en huvudtränare för varje kedja och spela olika system?
Inte dumt egentligen, blir svårt för motståndarna m.

Costanza: önerud??? Please 🤢

Undrar hur Örebro tänker angående Karla? För mig ringer varningsklockorna otroligt högt.

TIK_TIK:
Örebro håller på att omorganisera.
Dom ska bli ett seniorlag/vårdhem för pensionärer och avdankade lirare.
”Kom hit, här får du de bra och ta de lugnt bara”

Koff: Känns som nått sånt.

TIK_TIK:
HV kör liknande känns det som.
Kanske är det bra betalt att driva äldreboende privat regi?
Äldreboende dom får betalt för varje vårdplats av kommun, plus massa sponsrings pengar. Dom har fattat! Inte alla äldreboenden som får betalt över att ge reklamplats.

Koff: Tack för allt Niklas!

Koff: Tror du att jag vill värva honom, haha!?

{7426}: då måste Byström vara klar då

SPOODI: Ja.. eller nått..

« · 2691438 · »