1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533960 inlägg · 4126 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Bad_Brett: Börjar bli lätt stressad jag med över att tiden rinner iväg och MoDo har 3 topp-platser kvar att fylla.
Snart är vårat försprång mot ifjol förbrukat.

{9315}:
Tänkt att omark och pudas var modoiter en gång i tiden.

Koff: Man slutar aldrig vara MoDoit.

Nucky: Pudas hade varit en dröm.

Nucky: Uppskattar en som Bernie som verkar älska MoDo och Ö-vik. Har svårt att gnälla på honom. Cool som få. Vill bli bättre och kämpar för det och då hänger jag med.

Bad_Brett:

Vilken mer än Hinken har tidigare haft kylan i värvningarna och väntat ut för att få rätt spelare med rätt karaktär och som skall passa vår röda tråd i spelet?
Tycker det har värvats hej vilt vissa år?

Glader.
Sundlöf
Mackan.
Svartvadet
Ecke

Jag tror att det är klart snart för en presentation med minst 1 spelare eftersom han nu tog beslutet att lösa ut bådeEJK och A.P?
2:a centern kanske? Eller en ytter?

Nucky: svårt att jämföra när säsongerna slutat som dom har gjort men hinken brukar vara ganska seg ut ur startblocken, bortsett spelarna som blivit klara under säsongen som var (ex. olle, rundblad) eller minns jag fel?

tror det är lugnt fortsatt men går vi igenom resten av april och maj utan att det händer något så börjar jag också bli stressad.

Costanza: Hinken meddelar att asfalten har sopats utanför arenan. Ett tecken på att man förväntar sig fint besök.
Nu kommer raketen!

{9315}:
Tror oxå det blir bättre nu när hinken får fokusera på herrlaget 💯

Nucky: Fick jag jobbet?!

Koff: Kan vi verkligen lita på Hinken? Hoppas Karlin har mycket att säga till om när det kommer till värvningar för jag vet inte om Hinken riktigt vet vad han håller på med.

Gissar på att Hinken väntar ut spelare som skall lira klart i AHL först!

Costanza: Hahah det är ju därför!
en 99-kilos värvning som kommer fresta på ny-sargen i Hägglunds.
BAE lånar ut dig på direkten till MoDo.

{9315}: Slutet på Maj får maximalt en värvning återstå för mitt hjärtas skull.

ÖA nu:
Hur går lagbygget annars? Är ni nära någon?

– Det vet man aldrig förrän man fått en signatur. Vi har fem, sex kontrakt ute och inget är klart förrän det är påskrivet. Det kan ta en dag, det kan ta tio dagar till. Vi får väl se.

Inget annat kul att berätta?

– De sopade asfalten här på arenan idag, det är den nyhet jag har att komma med, säger Hinken.

{10595}:
Uppladdat:

500x0-tokgarvar.jpg

Smurfen: Humor, Hinken är bra

{10595}:
Jag och George litar på honom till 100% iallafall!
Vi är på varsin sida av dyngdiket och vi har snart fyllt igen den. Han kan hockey och jag kan ledarskap.
Vilken sportchef litar du på?

Nucky: Du kan hockey! BAE har dock en bit till att bli imponerad av George.

Koff: Slötittade på senare delen av Skellefteå-Frölunda igår.

Intervju inför sudden där Pudas var tokgalen på att få spela igen, men hade varit hejaklacksledare hemmamatchen innan. Det är respekt(oavsett vilket lag man älskar)

{8225}:
Helt klart proffs ut i fingerspetsarna!

Costanza: blev detta rätt? hälsningar språkfascist

Koff: Jag litar på nubben. 22 års erfarenhet som sportchef. Gradin har kommit igång bra men kan inte lita på honom till 100% riktigt än.

Nucky: Det kommer inte att hända. Hittills har Hinken aldrig lyckats landa topparna i laget innan semestern. MoDo är inte först i kön. Misstänker att vissa spelare avvaktar vilket lag som går upp eller schweiz Intressanta AHL-spelare vill nog avvakta NHL-bud

Smurfen: Hinken är en listig jävel, men mig kan han inte lura!Tippar på att LB presenteras nu på torsdag. Han ingår i det tänkta lagbygget, och inga smådetaljer kommer vara i vägen där.

{10595}:
Du har humor iaf :)

{8225}: Menar du att jag inte kan svenska!?

M Horava: Nu var det ju sen start på värvningssidan för vår del, av känd anledning.

Men när blev Lehtinen klar? Den klart viktigaste värvningen, kanske dröjde, men den ska Hinken ha cred för

Costanza: Jovisst, förstod bara inte vad du menade. Men finns många fina program på Stats-TV angående språk.

Gillar av någon outgrundlig anledning att lyssna på nyheter från Sapmi och Finland för all del.

Förstår inte vad dom säger(tror dock det ofta handlar om renar), men behagligt språk att halvsova till. Blir lite jojk-varning där

Värre med Holländska där dom spottar fram varje ord, eller tyska från 30-40talet. Blir så grovt, inte alls som melodiska språket från Sapmi

Framnäs: Fast jag ser knappt Olofsson och Byström (om han nu kommer) som Hinken-värvningar. Det är ju likt Silfverberg spelare som har bestämt sig för att det är dags att flytta hem.

Så frågan är vilka toppspelare som inte har MoDo-hjärta han kommer lyckas locka hit. Nu har Hinken varit tydlig med att de letar på de höga hyllorna och då blir det tyvärr oundvikligt att ge sig in i budkrig.

Bad_Brett: Vilken kravbild har du på HInken(den riktige) egentligen?

Han får inte tillgodoräknas 'hemvändare'? Han kanske haft tät kontakt med dom länge länge, vem vet.

Nyss klagade du på att han väntade med att värva, nu klagar du på att han ger sej in i budkrig.

Jävligt svårt att göra dej nöjd idag

{8225}: få här inne som besitter en större ”slötitta på nyheter från sapmi-aura” än dig! ;-)

{8225}: hade verkligen velat se Jasek i Modo!

erjo: behöver inga sömnmedel när Sapmi sänds

{8225}: Finns ju inte så mycket Hinken kan göra om han nu har 5-6 kontrakt ute som väntar på svar. Verkar som han har en plan som han håller sig till.

Silly: Hoppas

JoJo2613: 2 av dom 5-6 kontrakten är byström och jasek (där jag som sagt misstänker att han gått bet). undrar vilka resterande är :)

HOPPAS verkligen att hinken nyper en riktig klasscenter! Det är vad som behövs, Ranta och Olofsson kommer sätta puckar om dom får en play-maker i kedjan!

JoJo2613: Precis, tror han gör allt vad han kan. Hinkens förtroende är orubbat för mej

Går också ett stort förtroende för hinken. Men hade vart skönt att ha det klart snart.. mest för mitt egna välmående XD

{9315}: Vi kommer nog inte hoppa jämnfota av de som är nästan färdigt iaf, känns det som.

{7426}: beror på, känns som att Norlinder kan vara et namn som nästan är klart.

Byss: Jag vill ha tillbaka Kung Vela, men det är nog för trångt på centerplats..

{8225}: Jag förstår inte riktigt hysterin kring Hinken.
Att som storklubb få loss bra spelare i allsvenskan är ingen större värdemätare utan det är väl i Shl man verkligen får ”tävla” på lika villkor och scouta bättre.
Något i kölvattnet förra säsongen så lyckades
Hinken med 2 värvningar i Lassi och Ranta och misslyckats med 6 i Walli, Oregan, Hutsko, Ruohoma, Rundblad och Rubins.

Nu har vi varit lediga i snart 1 månad och vi har fått in en tveksam finne och en hemvändare i slutskedet av sin karriär, säger inte att det är 2 dåliga värvningar men jag hade hoppats på lite mer action med tanke på vad man vill ha in i truppen.

Gavelo: Vi kan väl spela en säsong innan vi dissar nyförvärven, men vi är fortfarande en klubb som ligger liite efter i startblocken.

Ser ingen hysteri i Hinken, men ser han inte heller som misslyckad.

Vi har alla möjligheter att få till ett slagkraftigt lag igen, mixen Karlin/Gradin är Hockey

{8225}: Jag har inte dissat något av de 2 nyförvärv jag nämnde, det ser även du om du läser det jag skrev.

Modo låg i framkant (topp 2) på marknaden denna säsong så nog har Hinken haft bra förutsättningar, visst saknar vi ekonomin som ”storklubbarna” men att påstå på att vi ligger lite efter i startblocken köper jag inte alls.
Ja det är väl klart att vi har möjligheter på precis samma sätt som de 13 andra lagen, men nu måste Hinken verkligen leverera, en till säsong med så många floppar till nyförvärv håller givetvis inte.

Gavelo: Skulle nog inte säga att Rundblad och Rubins var rakt av misslyckanden. Sen var väl Oregan och Walli OK. Visst O'Regan var väl tänkt som mer spets men gjorde det väl helt ok senare i 3e linan. Walli var en viktigt pjäs bakåt också, käkade många PK minuter.
största missen var Hutsko och sen Ruohomaa men hade vi varit i samma sits igen så hade alla sagt ja tack till han igen.

Gavelo: Skapa mer action själv då. Snacka med Svartvadet och Bobby Butler. Det är ingen garanti att locka bra spelare till Övik. Ledningen får sega på bara spelarna är bra och motiverade. Det är ju ingen pizzabeställning direkt, där det ska komma ut nåt när man vill!

Gavelo: Citerar dej då "vi har fått in en tveksam finne och en hemvändare i slutskedet av sin karriär" lite diss trots allt.

Men att vi ligger efter i startblocken grundar jag på att vi var typ 11-12 av 14 lag i SHL, så vi är inte i toppen av näringskedjan i SHL ännu

JoJo2613: Jag tycker alla var floppar, Oregan som skulle vara den bästa med de meriterna var den sämsta (lätt överdrivet)
Med Hutsko försökte Hinken göra en Brickley, Vela, Haloran och få in han tidigt men det var kanske den sämsta värvningen i mannaminne.
Sen med tanke på hur Hinken pratat sig varm om Walli under några säsonger så ser jag det som en flopp när han inte ens fick förnyat kontrakt av den sportchef som verkligen trodde på och gillade honom.

Det som jag kan ursäkta Hinken med är att han varit ensam sportchef och helt enkelt inte hunnit se så mycket hockey live som man borde för att kunna scouta bra.

« · 2691827 · »