1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533942 inlägg · 4126 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
{10595}: Men spelmässigt var Näsen en av våra bästa försvarare, överlag i båda ändarna var han den bästa.

Gavelo: Faktum att han gjorde en cirka 10 gånger bättre säsong än vad väldigt många på förhand trodde, får mig att se framför mig en ännu bättre utveckling nästa säsong. Han är en spelare vi skulle kunna förlänga med om han fortsätter göra det bra. Vi har ingen annan mer passningskicklig spelare och ingen annan back med vassare spelsinne.

{10015}: Hint på X(Twitter) ;)

{7426}: säkert DAM

Paninaro: Förmodligen. Lina som förlänger?

Paninaro: Ja, luktar damerna lång väg.

{7426}: Knappast Lina? Hon borde väl vänta ut att proffsligan i nordamerika spelat klart?
Men, säkert någon från damlaget som skrivit på.

{5647}: Ja säkert.

{5647}: Lågoddsare....Ludvig Byström. Har ju redan konifrmerats av LB själv på HockeySverige att de förhandlar med meningen, "MoDo har ju inte kastat fram ett 5-års-kontrakt direkt men..."

Padrone78: Men med det menade han väl mer bara att MoDo inte varit lika ivriga på honom som Jeppe O? Hoppas inte på Byström oavsett.

{10015}: Beror på om Byström kan locka över Hägg. Körde ju i samma backpar för en massa år sedan

{10015}: Exakt, det går ju att tolka lite som man vill. Men jag tänker att det går att tolka som att Hinken vill ha LB men att de inte är sugna att ge honom ett så långt kontrakt. Nu är har några veckor gått och de har iterat avtalet fram och tillbaks några gånger.

Men jag säger som jag sagt flera gånger, LB smäller inte så högt och jag har också dålig koll på hans resa och utveckling.

Padrone78: Det var bara Jasek.

Jasek är en grym värvning

JonathanF: För massa år sedan ja. Hinken måste ju utgå från att de spelare som tas in är SHL-mässiga, inte om de spelat tillsammans för en massa år sedan. Självklart ska Hägg vara SHL-mässig men just nu känns det som att Berg håller högre nivå än Byström.

{10015}: Samtidigt, kolla på hans stats. Skulle du tacka nej till det om det var en okänd.

Costanza: Jasek klar

JonathanF: KUL! Kommer väl få slåss med en annan center om första center-rollen

Gusse: Jag hoppas att han är bra. Inte helt såld på denna som jag kanske signalerat. Framförallt hoppas jag att karaktären lever upp.

Fan vad fint!

Han var grym I de matcher jag såg med oink. Bra ålder också!

{7426}: Men GRYMT sa grisen! Det var kul, speciellt eftersom han haft flera andra SHL-klubbar efter sig! (iaf Luleå va?)

{10522}: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEK

{10015}: Skulle du ens vara nöjd om Crosby kom ??

Gusse: Blir en Tjeck så fort jag börjar skriva på forumet igen. Hinken fick mitt vykort alltså..ÖÖÖppna Plåånkaaan!!

Smurfen: Det här är ju fan inte Crosby 😂

{10015}: Tjeck! Nu kör vi!

Costanza: HV71 var tydligen med i kampen längst. Då hoppas jag att Hinken inte behövde slanta upp allt för mycket för att han skulle komma till oss

{10015}: Jag trivlar inte alls på hans karaktär. Det är ingen slö Rååma vi pratar om här. Han har spelat både PP och BP och vad man såg i kvalet var att han jobbade hårt i båda delarna av spelet

{10015}: Slanta upp måste vi ju göra, därför vi sagt hej då till många och vi har väl 6 mille mer att röra oss med, typ. Bara slå ihop Dickens krav och Stor-Finnens lön och dela på 2 och plussa på rejält. Sen får Vigge och dessa 2 fightas om centerplatserna.

{10015}:
Tvåårskontrakt också. Jag gillar den här värvningen skarpt.

Sigge: minns hur han slängde sig i en av kvalmatcherna och täckte ett skott i bp, det osar inte obrydd import iallafall. plus att han är grym i bp också.

fantastisk värvning all around

{9315}: given till vänster i PP

Visst var det Jasek som enligt uppgift inte ville förhandla med andra lag så länge IKO:s säsong pågick? Respekt i så fall!
Ni som har koll, spelade han förstecenter hos dem under säsongen?

SPOODI: Är inte Jeppe mer given där nu på förhand?

hockey_21: Jeppe ska stå till höger å panga på

Hans karaktär är det verkligen inget fel på. Killen har nobbat att prata med andra lag under hela säsongen samt kvalspelet. Han uttalade sig öppet att all hans fokus var på att rädda kvar Oskarshamn och att framtida klubbval tas efter säsongen är slut.

Ytterst få spelare i shl har den karaktären.

SPOODI: Fick för mig att han var rightare haha

*1921*:

Luleå, Malmö, HV va tydligen med o kämpade om
han oxå, bra jobbat Hinken

Smurfen: han är för fan för gammal!!!!!!

hockey_21: Då vet vi att Sportbladet sitter på info och har bättre koll än vad som antytts av MoDoiter. Innan helgen presenteras Hägg!

Framnäs: har dom hintat om hägg?

grimiss: Jo, samtidigt som de tog upp att vi jagade Jasek

Om vi ska placera honom i laguppställningen då
NY - Jasek - J Olofsson
Ranta - NY - Aagaard
Woods - Vigneault - Niederbach/Södergran
Sebbe - Theo J - OP/Södergran
LP
Något sådant kanske. Har hållt mig till en liknande uppställning och kommer göra tills vi vet bättre. 1 ytter, 1 center och sen 1-2 backar. Det börjar ta sig och det här kan bli en rolig vecka om vi börjar såhär!

Framnäs: Hägg känns perfekt! Hängt med länge i NHL och AHL vad gäller fart. Smart gris som MoDo behöver. Känner klubben. Ge honom bra betalt. Vet hur man tar hand om motståndare i hörnen. Pengar finns ju kvar.

Costanza: Precis, kombon tjecker och finländare borgar för många obudgeterade tillställningar om ett knappt år. Widebro börjar redan bygga ut pengabingen

{8225}: Nog bara du och jag som fattat att Tjecker & Finnar och kombinationen som innebär framgång för MoDo. När släpper Hinken pengapåsen över toppcentern (eller yttern) som ska ha 370 lök i månaden?

Tycker det är en klockren värvning på pappret. Känns spontant som en ersättare till Dickinson. bra i alla spelformer, lagspelare, fina handleder, gör hans anfallskollegor bättre, rivig. Och det viktigaste HAN ÄR TJECK! Och det gillar George!

Tom Topp: Costanza är överkvalificerad, kan för mycket hockey!

Dessutom när han på en dröm om att bli arkitekt!

Confusius: Skissar redan nu på Timrås nya Arena...

Costanza: Kommer dom få uppgraderat från Plywood till MDF eller kanske till och med Björk?

« · 2694907 · »