1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532531 inlägg · 4126 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
MoDoNörden: Vem vad fan händer?

MoDoNörden: Nån som fått fram namnet?

Framnäs: Frontsy tror att det är vaktmästaren.

MoDoNörden: Berglund till 26/27.

Lulessss: Tackar! Känns som en klok investering.

Framnäs: Gillar backar som skjuter pucken direkt stenhårt under ribban. Bra förlängning. Laget har väl gett sig faan på att bli kvar och siktar mot slutspel. Gillar trenden i alla fall..

MoDoNörden: Saknar tiden när MoDo ägde frågan kring MoDo och anordnade press-konferens. Nu sipprar allt ut från Madhawk och Gud vet jag. Lite mer diskretion vore önskvärt

Lulessss: Är det sant?

{10817}: Om det är sant? Det vet jag inte.

”Enligt uppgifter till Hockeynews är parterna överens om två nya år, vilket innebär att backen förblir Modo trogen till och med 26/27. ”

Lulessss: Han är helt obegriplig den Hinken alltså. Kompiskontrakt deluxe. Knappast Berglunds förtjänst att vi ligger där vi ligger nu.

{10817}: tog inte länge innan någon började o klaga. Han lär vara rätt billig och han har gjort det rätt bra sen han kom hit. Ser inget fel på denna förlängning. Stor roll i PP, kan skjuta. Tror han ligger på 3+1 just nu om jag inte minns fel.

{10817}: Perfekt värvning, sjukt bra senaste matcherna och älskar klubben. Skulle skrivit 5 år!

{10817}: Berglund har redan gjort lika många mål som Näsén, Winberg, Byström och Big Sam sammanlagt. Täcker skott gör han också. Vilken spelare i Berglunds prisklass vill du hellre ha i hans roll?

Shangattay: Näsen skjuter aldrig, Winberg är ju i princip bara en defensiv back, Byström värdelös ja men spelade knappt, Big Sam skadad halva säsongen.

Jag gillar Berglund men din jämförelse är så oerhört dum. Tycker det är en bra förlängning han spelar med hjärta för föreningen och funkar mycket bra som 5-6e back och är utöver det knappast dyr heller.

Shangattay: Spelar nog inge roll vad MoDo gör , skulle vi vinna SM-guld så nog skulle vissa klaga på något ändå !!!

Smurfen: "Vann dom bara ETT guld!?"

{10817}: Jag skulle nog säga att Berglund har en stor roll i varför vi ligger där vi gör nu. Han kom in med en helt annan energi och pondus i truppen än Byström som osade osäkerhet. Allt det där smittar av sig på andra i laget. Plus att han bidrar med poäng.

bollan123: Jag tyckte väl snarare att min lek med statistik var lite humoristisk, men den kanske kräver att läsaren är på rätt humör.

JoJo2613: En trafikkona i egen zon. Det ser man varje match, men så länge han gillar MoDo är det en supervärvning.

{8225}: Sondell blev uttagen under Bengt Åke. Skulle kommentera en kommentar tidigare, men hittar inte hur 😎

Saltmasen: Exakt 😅

{10817}: Berglund var riktigt dåligt bakåt första 3-4 matcherna men han har varit inne på totalt 12 baklängesmål på 16 matcher i laget som släpper in mlest mål av alla. Sett till att han snittar 16min per match så gör han uppenbarligen mycket rätt.

SPOODI: Bombar ju in puckar stenhårt under ribban. Älskar ju sen att lira i MoDo. George är nöjd över detta köp. Kunde ha varit värre..

Vi måste kötta, men kan leva med att Hinken inte öppnat Plånkan. Köp tigerbalsam och kör istället. Nu lyfter viiii!

JoJo2613: man måste ju ändå erkänna deras storhet då det gör så att forumet eldar igång; allting är skådespel för oss enögda och trots deras klagande är vi alla här av samma anledning - F R A M Å T Moälven Domsjö!

JanneG: Dina spelare fick vykort från George idag.

Hinken säger till Hockeynews att marknaden är stendöd och att det förmodligen inte kommer bli nån värvning som det ser ut nu. Tycker i så fall man borde försöka sälja True och kalla hem LP från Östersund. Men det blir nog svårt att hitta något han är nöjd med då han har ett år kvar på kontraktet och säkert bättre lön än vad han förtjänar.

Skulle dock smaka fågel att få in en ersättare till Benson som center i fjärde, nu när marknaden ser ut som den gör. Saknar någon som EJK eller Vela där. Nån som verkligen ger allt hela tiden, men också kan glimra till offensivt.

skavsår: Marknaden har varit stendöd ända sedan Hinken tog över som sportchef. Tror den kommer öppna upp sig runt 2028.

skavsår: Om man bara fokuserar på spelare utan kontrakt är det klart att marknaden är död. Andra sportchefer har dock inga problem att få loss spelare från andra lag. Erbjud en trejd eller vad som helst. Det är rätt tröttsamt när Hinken låter så uppgiven i varje intervju.

Sigge: Nu är inte Hinken helt själv i värvningsprocesser. Karlin har en sak att säga och finns det inget bättre än True, Benson och Carlsson därute så blir det lika bra att försöka med tigerbalsam i deras kalsonger än att lägga ett par miljoner på en chansgubbe utifrån. Med det sagt, #BringBackVela

skavsår: Jag gillar inte ordvalet att marknaden är stendöd. Det tolkar jag som att det inte finns en endaste spelare ute som söker nya jobb. Inte heller spelare som man kan kanske lösa ut från sina kontrakt. Spelare vi EJ vill ha är mer rätt enligt mig. Spelare finns där men inget som Modo önskar lägga pengar på.

Chamez: Jag trodde aldrig att jag skulle säga detta för två månader sen men vi behöver inga nyförvärv, och då har jag skrikit mig hes om rena dröm namn, men nu tycker jag vi låter gruppen vara som den är, vi ligger högt placerad i tabellen senaste 10-20 matcherna, nu hoppas vi, tror och hejar på att grabbarna i truppen till och med grejer en play in till slutspelet trots den tuffa starten på säsongen, där känns det som att allt skulle kunna hända om dem klarar det, från att vara helt uträknade, vore mumma!!

Sigge: Fast det är ju återigen en fabricerad sanning att Hinken bara skulle gå efter kontraktslösa spelare.

Men känns det bättre kan vi väl säga så.

Robalob: jag tror inte det kommer in någon men om det gör det så lär det va någon från Allsvenskan. Om inte Hinken lyckas lösa ett lån på Victor Olofsson för resten av säsongen😂 DET hade vart en BÖMB. Men nej inte så troligt.
Sen tror jag det krävs absolut minst 4 poäng mot Leksand. Allra helst 5 eller jackpot för att ta oss till play in. Leksand är luriga. Mest hoppas jag att Linköping och HV förlorar och förlorar.

Costanza: Vela är enda bredd jag skulle ta! Fast hans psyke är iof fan spets!

grimiss: Pelicans kan erbjuda Lasch, Lars Bryggman och Kangasniemi. Men det lär kosta. Hade kunnat tänka mig Ryan Lasch. Men nej det blir nog inget mer i år

grimiss: Du kan djup hockey!

Chamez:

Spännande med Lasch i Modo, tro om det blivit succé

Chamez: Eller göra ett nytt försök med Kangasniemi? Skulle nog bli succé

Sigge: Ingen skulle ju grina om vi chansar med Kangas eller Vela. Den miljonen tar vi igen med varm korv och kall öl.
Sjukt hur mycket hockey jag kan!

Costanza: Tror inte Vela hänger med i shl. Behåller hellre Måns och True i så fall.
Han var okej för oss i HA men ingen ledande spelare.

Costanza: Nu sitter ni bara och droppar namn utan att se till vad vi är i för behov.
True och Benson är inte på Shl nivå och Modos enda problem är för dåliga centrar.

Modo skulle som en hyfsad lösning kunna skicka ner True i 4:e och sedan leta en center för 3:e med Ranta och Jasek.

Vi ska absolut inte värva in fler yttrar för det har vi redan för många utav.

Gavelo: Vill du slåss nu igen? Faan!

Dexter : ja, det är en mardröm att han sitter på så långt kontrakt. Får hoppas att inte marknaden på sportchefer också är stendöd?

Sist jag passerade örnparken satt det minst tre killar därnere som skulle kunna göra samma jobb betydligt billigare.

jonsson: Ja men herren är rutinerad! Kan SHL och är poängglad! Tror det hade vart en perfekt värvning för resten av säsongen

Gavelo: Sitter vi och droppar namn? Det finns ju inga. Kanske True och Benson är sugna på att bli skickade i feb ? Vad faan vet George! Skrev ju att det kunde vara bättre att behålla halvfigurerna om de ökar lite. Benson har lirat NHL. True är landslagsman. George kan hockey.

Gavelo: Det är ju synd då det inte finns en center till övers någonstans på planeten. Möjligtvis kina men det kan säkert George..😁

HV71 kommer säkert lägga 8 miljoner nu på Bryggman,Lasch och Kangasniemi i ren panik! Sen så har tåget gått och om 4 år spelar se div 3..

« · 2818528 · »