1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 529485 inlägg · 4121 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
modomille: vilken back av de som är klara eller som det finns trovärdiga rykten på är i närheten av rundblad?

Vikingmodo : Jag tror och hoppas att Hinken landar en elak tung back innan deadline. Tyvärr tror jag Sverre kommer floppa och få det svårt med istiden. Han är för trög på rören.

Sigge: Norrmän i allsvenskan brukar hävda sej bra, så hoppas du har fel

Sam Vigneault är klar för Kladno.

Peja: Klart big Sam ska lära Jagr hur man spelar ishockey

modomille: Känns också som att HA tillåter ett lag ha en otroligt bra kedja som pumpar massa poäng och sen ha flera mediokra kedjor som inte gör bort sig alltför ofta. Jag tänker att har man ett pp som är bäst i ligan så kommer det att vinna matcher om man kan hålla igen därbak.

Dagens reflektion: Att Woods nobbade oss kan ha varit en ”blessing in disguise”. Med tanke på att vi erbjöd honom mer pengar än han nu fick i HV71 (källa: Hinken) är det mycket möjligt att hans ”nej tack” frigjorde de summor som krävdes för att få hit både Topping, Kelleher och Fitzgerald. Annars hade vi kanske fått nöja oss med Woods + en ur duon Topping/Fitzgerald.

*1921*: Vi kanske skall då säga "Tack WOODS å HV " 🤪🤪🤪🤪

*1921*: Jag är positiv till att han lämnade också, för han är så beroende av medspelarna och får han inte kemi med centern så klarar han inte av att driva på själv och skapa lägen.
Och ska vi vara tyngre i fortsättningen så tycker jag inte Woods passar.
Även hans skottposition i PP måste vara sönderläst vid det här laget.

Skulle inte Fredrik Weigel kunna vara den siste forwarden som ska in i tredje?! Bra på att reta upp motståndare och spela lagom fult

Markus1212:
Nej vi skall ha on en bamsebjörn!

Markus1212: Jag klarar inte av karln, han spelar så jävla fult och jag vill inte att modo ska stå för sådan äcklig hockey.

Enligt MP i hockeynews silly-chat så kommer vi inte värva något mer innan seriestart förutom spelaren som presenteras efter midsommar. Så Falkehäll kommer att starta på 12 forwards.

Ongo Gablogian: Rätt väntat att Andersson kommer bli sista in.

Markus1212: Förstår vad du menar men ser helst en annan retsticka än honom. Den chihuahuan kan stanna i hundgården..

Ongo Gablogian: Victor Olofsson ska ju in nånstans också.

Costanza: Är han på väg bort från NHL?

hanzon: Fri att skriva på i alla fall. Börjar du swisha, Hanzon ;-) Samtidigt borde Vicke klara sig med de 180 miljoner han tjänat. Jag själv är luspank..

Costanza: Även Allehanda har nu snappat upp MrMadhawks info om Emil Larsson

Smurfen: Jävlar asså MVG+ på Hinkens Sillyseason!!

Smurfen:

Vore nått det

Smurfen: Det ryker från källaren hos GrönGult på Teg igen!

Costanza: Kodynga som har hamnat i källaren deras

JoJo2613:
Mycket enkla namn vi har truppen också.

Larsson
Andersson
Mattsson
Bengtsson
Persson
Olofsson
Ohlsson
Pettersson
Carlsson
Beglund m.fl

Sedan har vi ju Swetlikoff i och för sig

Paninaro:
Himken gör som Silly säger.
Silly vill ha Kellerher till MoDo,
Skrev Silly under DIFs kval.
Vi fick honom.
Silly vill ha tillbaka Topping skrev silly i ett
tidigt skede och vi fick honom.
Silly vill ha Jacob Bengtsson till MoDo nu när vi har Viktor i laget, Jacob B landade in...
Silly vill ha Nord eller Fitzgerald helst Fitzgerald, Vi fick honom också..!
Och nu senast förra veckan skrev jag i boken att Hinken borde kolla med Emil Larssom, En tung jobbig jävel att möta som har potential att göra poäng!

Bra jobbat Hinken...

Silly: Du kanske ÄR Hinken?😳

Brander:
Tycker att Hinken kan plocka in den här killen som spetsback.

Silly: Grymt! Så som hockeyguden Silly har skrivit, så skall det också ske! 🙌
Välkommen i förskott, Björk! 😎

Silly: Tipsa Hinken !

*1921*:
Och där stängde Marcus dörren för spel i HA. 😆

Silly: Fasiken, vilket bakslag för ditt i övrigt imponerande track record!

*1921*:
Lite roligt att Hockeynews släpper en artikel om honom som jag någon timme före har slängt upp som ett namn Hinken bör gå på...😆

Silly: hybris mannen, ta en öl och unna dig en ledig söndag 😉

Silly:
Hockeynews hänger här!

Silly:

Markus Björk i Allsvenskan? Seriöst, sansa dig.

*1921*: "Silly" förlorade väl budgivningen;)

Blake: ska vi gissa på presentation av Emil Larsson nånstans mellan 10:00-11:00 imorgon?

dempa: Tror tidigare än så. Redan ikväll, alternativt 08.30 imorgon gissar jag😉

dempa: Märkligt med ett så framtungt bygge. Kanske ej finns plats för Gästrin i det här vilket går emot det man sagt utåt. Ska man tolka det hela som planlöst eller tvärtom?

dempa: när man tittar på detta lagbygge så måste det väl nästan stå klart att någon finansiär (Foppa?) slängt en kasse pengar på Hinken men man vill inte skryta med det?

appoF: säger inte att du har fel men visst känns det helt klart mkt starkare och dyrare än man hade vågat hoppas på

Framnäs: Han kommer ha 10-15 matcher på sig att konkurrera ut någon annan innan Fitzgerald ansluter. Sen kommer väl det alltid vara nån som är skadad.

Silly: Vi behöver ta in en leftback. En stor, tung defensiv back som bildar första backpar med Rundblad. Då är vi ett av allsvenskans absolut bästa lag genom tiderna.

Vikingmodo : lång intervju med Jakob Bengtsson i Expressen !

Vikingmodo : apropå kan bli Bengtsson !

TickledDonkey: Har du nån på insidan eller är det du som rattar MoDos instagram ;)?

hompa90:
Lite av Jacobs funderingar...

hompa90: Ingetdera😉

Heyerdal: ” apropå kan bli Bengtsson !”

Bengtsson hade ruggiga problem med tempot de matcher han spelade hos oss. Men då ska man ju ha i åtanke att han varit många år där borta på liten is. Med en hel försäsong att komma in i det så kan det nog bli bra. Sen är ju HA ett snäpp ner också.

Men annars tror jag att Viktor Persson kommer att överraska positivt på er. Han har haft ett par säsonger förstörda av skador som bromsat karriären. Men tyckte han gjorde det riktigt bra hos oss under try outen under försäsongen. Sen blev det trångt på backsidan när Söderström signade sent.

Men jag skulle inte bli förvånad om Persson är en topp4 back hos er innan säsongen är över, förutsatt att han får vara skadefri.

Jugge:
Tror att Bengtsson primärt skall gå in som 6 i konkurrense med Norén. Högersidan är rätt bra men går förbi någon av Berglund/Rundblad så är det positivt om inte annat så får någon av dem alltid vara på plan.

« · 2886153 · »