1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 529920 inlägg · 4121 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
SPOODI: men hör själv vad du skrev. Uttagen till OS i ett land med erkänt duktiga målvakter. Hur nära tror ni Werner var att bli uttagen till OS? Inte ens påtänkt.
Att vinna liiga och spela upp ett lag till SHL är väl bra meriter. Hade Werner lyckats med åtminstone en av dessa så hade det känts bättre. Men som sagt, han har inte vunnit något signifikant alls.

appoF: Fast Tuohimaa har inte vunnit liiga.

appoF: Det var Haukeland som spelade upp Leksand.

modomille:
HV värvar Pasic från Malmö?
HV har 16 forwards på kontrakt?
Och då är det inte klart med A.P framtid.
Jag tror HV kommer skicka några av sina långt ner i laget...
Då har Hinken chans att göra ett fynd i Herman Träff! Bra ålder
Kan matchas i J-20 laget och väldigt bra ersättare om O.P , Sebbe eller Mattsson går sönder. Han kommer bli bra den där kille.
Grym på att forchecka fast motståndarna i deras zon.

Silly: Jag har för mig att han redan är klar för en allsvensk klubb på lån?

Heyerdal:
Han var ute i Nybro på 2 svängar.
Men är tillbaka igen...
Mattias trodde att HV skulle släppa honom och att han skulle leta nytt längre fram?

Silly: Varför skulle vi värva Träff? Han fick typ 4min istid i HV och i den åldern måste man spela mycket så varför skulle vi ens röra i honom för att sedan matcha han i J-20? Han har spelat senior hockey 2 säsonger tidigare och nu ska han till oss för att spela J20?? Nej tack dessutom står ju Gästrin redan utanför truppen när Fitz kommer så varför skulle vi då prioritera Träff över Gästrin?

bollan123: Silly är alltid sugen på ett kööp

modomille: Appropå Lundin

NB kuriren säger idag att Lundin tackat nej till alla As bud och spel med Vasa i finska ligan för att han vill spela i SHL.

Malmö tappar Pasic till Hv, kan man hoppas att Malmö slår Fröberg en signal?!

Gavelo: Malmö har redan ersatt Pasic med Björkman från Mora.

Träff sägs gå till Södertälje på lån.

Peja: Okej!
Björkman är ett betydligt billigare alternativ än Lundin och med tanke på Malmös ekonomi så känns det rätt logiskt.

Hv lär behöva skiljas från fler spelare

Peja: Flytta på dig, här kommer MoDo!

Gavelo: Enligt Hockeynews är Lundin klar för löven.

Costanza: Hinken har köpt fina legobitar, nu ska Karlin bygga ett lag, kör det ihop sej tar vi in Stefan Holm. Hoppas folk förstår att vi inte behöver leda innan februari

puffe2: Känns skönt att man legat lågt och nu se vilken tung trupp MoDo ställer på isen. Vi vet ju att det är ingen garanti till framgång, men grym potential till dominans.

Costanza: Foppa skickade brev som kom idag, han värnar om min gamla Volvo. Tål att funderas på...Ska fråga om Svedea har MoDo-rabatt! Annars får han byta jobb igen.

puffe2: Jag är glad att vara Hockeyallsvensk! Vilka lirare vi lastar in inför denna säsong. Det ska vara kul att kolla på hockey. Farsan lär ju mysa i fåtöljen. Ö-vikspubliken känner nog detsamma och dyker upp.

Costanza:

Hoppas verkligen ni kommer tillbaks direkt

Finns det risker med denna satsning tror du? Man tänker ju på löven och deras satsningar i många år. Vad är det som talar för att eran tid i AS blir bara 1 säsong och vad är farhågorna tror du/ni?

mattias - 74: Detta är ingen tokig satsning från MoDo alls. Misslyckas vi nu så blir det bara en vända till. Stabil ekonomi och publik. Ingen panik att gå upp kommande säsong.

Gavelo: HV vill nog bara låna ut de draftade för att inte riskera att gå miste om framtida NHL-intäkter. En som inte är draftad är Hugo Pettersson, gissar att han kan göra 20-talet mål i ett allsvenskt mittenlag nästa säsong.

Costanza: Vi är stabila , Vi har råd med en vända till, även om det inte behövs.

Vi går runt, alltid!

www.youtube.com/watch?v=6V1CCm9Hy4M

Costanza: Problemet blir väl om HV eller någon annan grovt underpresterande klubb åker ur nästa säsong också lägger de hundra miljoner på spelare också går de upp igen. Det är ju så det ser ut numera.

Modo måste självklart göra allt för att gå upp direkt. Vi måste våga vara hänsynslös mot de andra lagen i HA

puffe2: Vi får hoppas att Karlin styr den här skutan säkert i hamn.

www.youtube.com/watch?v=xRSFJm803os&list=LL&index=2&ab_channel=AvatarMetal

Peja: Vem fan bryr sig vi pratar MoDo här inte andra lag. Hejdå nu tack.

Från Hörnefors: Du är en stabil MoDoit, med Nordahl i blodet. Vi viker inte ner oss

mattias - 74:
Jag hoppas satsningen är på en nivå att man kan göra en liknande även nästa år om man nu inte skulle gå upp.

puffe2:
Karlin uttalar sig ikväll i allehanda om att de mest troligt inte kommer att vara ”svinbäst” ibörjan,
Varför då?
Det är lika för alla lag,
Vi har band det bättre lagen på papperet och varför ska vi då inte ta kommandot redan från början?!

Fel inställning från Karlin, jag tycker vi ska gå ut brutalt stenhårt och sätta ribban, det ska göra ont och det ska svida att möta oss!

De motståndare som försöker parkera framför vår målbur gör det helt på eget ansvar med risken att behöva bäras ut av funktionärer….

De spelare som inte verkar vilja spela för laget och för föreningen, ska vi behöva dras med dem egentligen så speciellt länge i år?!

Gavelo: Apropå Lundin så hittar jag inget om att han har tackat nej till klubbar i AS men däremot så är han nära Löven enligt Hockeynews + VF

KRB: Är amatör, men tror det tar ett tag att bygga ett vinnande lag. Tror Björklöven har typ 15 spelare kvar från förra säsongen. Där slår vi från underläge. Men sen har vi en ledning och en trupp som är vinnande på sikt. Blir alltså inte i panik om vi inte leder serien i november. Tiden är på vår sida. God Natt

KRB: Princip ett helt nytt lag är därför. Handlar inte om någon dålig inställning.

KRB: Något verkar lite ruttet, ja... Är det vissa spelare som inte vill vara del av försäsongsträningen i samma utsträckning? Kanske är det han menar, att Rundblad och Olofsson tuggar igång efter 12 - 13 matcher samt någon av nordamerikanerna. De som vill bevisa sig i träningsmatchandet får vi förlita oss på i början, och kan ju bli upp och ner i prestationer då.

Framnäs: Ruttet? Inlägg som ditt känns lite unket, kanske inte ruttet. Är det så jävla svårt att förstå, att det kanske tar lite tid innan Karlin fogar samman alla nya spelare till ett lag? Ge han tid, för bövelen! Detta blir bra i slutändan

Framnäs: Läs texten istället för att prata i nattmössan så kommer du förstå vad Karlin menade med det

Smurfen: En videointervju med en kvinna i Norrbotten kuriren från igår.

Gavelo: Okej !!
Tack för infot

Framnäs: Olofsson har varit med och kört hårt på försäsongen, Rundblad däremot vet jag inget om.

puffe2: Vad menar du nu? Spekulerar bara i anledningen till hans ställningstagande. Nej, det hade inte varit svårt att förstå om han nu sade det istället. Det måste man så klart ha full förståelse för. Jag ger honom tid, absolut. Men som det lät på orden är det något mer som hänt i förberedelserna? Trodde man fick slänga ut nån undring, jag.

modomille: Har inte texten, men annars hade jag läst. Tack ändå.

KRB:
Den som har jobbat med lagidrott/lagbygge.
Jouharifönstret och gruppdynamik/FIRO modellen och dess innehåll..
Vet vad han pratar om?

Silly: Väl talat!

KRB: ja tyvärr ger både Karlin och Gradin ut såna dumma kommentarer ibland. Losermentalitet.
Jag lyssnade på podden citatet kommer ifrån och där sa Pelle: nu har Hinken gjort sitt jobb och lagt över ansvaret på dig att få ihop laget.

Karlins svar: det är inte bara mitt ansvar! Kommer ta tid, semester först mm

Det är inte så en ledare ska svara. Exakt samma inställning som Gradins "vi ska ha två lag bakom oss"

Han ska såklart hylla Hinken och spelarna, säga att han har ett stort jobb framför sig men att han ska göra allt i sin makt att få ihop gruppen till start och med publikens stöd ska vi ge järnet från början till slut!

Man får ju inte direkt lust att köpa säsongskort när coachen tonar ner förväntningarna.

appoF: Jag var ju inne på samma sak, att man säger bara så där om det faktiskt finns saker som stör i uppbyggnadsfasen. Vilket i det här fallet borde vara en försäsong utan vissa nyckelspelare, därav förtydligandet i "kommer ta tid att hitta rätt med allt".

Men vet inte om man vill komma med såna frågor/funderingar här, då många nog vill tro att klubben är ett maskineri och per automatik slår mot en om det antyds att det internt kan finnas frågetecken.

appoF: Han säger ju också att de har för avsikt att vara ikapp och förbi när sista matchen är spelad? Det enda han säger är att det är svårare att spela ihop ett lag där 75% av spelarna är nya kontra ett lag där 75% av truppen är kvar från förra säsongen.

Det är väl en urgammal underförstådd sanning inom lagidrott att ett samspelt lag som haft i princip samma trupp i två säsonger (typ Modo säsongen 22/23) behöver kortare tid på sig att få ut max av materialet och prestera på sin toppnivå än ett lag med 75 procent nya spelare som ska lära sig spelsystemet, hitta kemi och bli samspelta (typ Modo säsongen 25/26)?

Att Karlin inte bokstaverar ut det så här tydligt är väl just för att han utgår från att alla hockeyintresserade läsare redan har detta i bakhuvudet.

Lite av samma skäl som att Victor Berglund, om reportern tar upp att han skjuter hårt, inte skulle se behov av att förtydliga och säga "Ja, om jag använder en hockeyklubba."

Shangattay:
Helt rätt!
Men att vara hockeyintresserad är i samma sak som att vara kunnig på sådant som du och jag tycker är självklart.
För en del är det en helt annan värld... 😉
" Va kan inte alla spela med alla"???

När presenteras Linus Andersson

appoF: Karlin nämner i ÖA att de ska satsa betydligt mer på teambuilning denna säsong pga av att det är så många nya, han är säkert medveten om problematiken.

hanzon:
Kring midsommar!

appoF: Jag har åtminstone svårt att se det här laget misslyckas, klart vi ska vara favoriter att gå upp till Shl.

« · 2886867 · »